Tata Prima Concept in Genève

Auteur: , 29 Reacties

Wat doet een Honda op de stand bij Tata? Dat dacht ik eventjes toen ik langs de achterkant van deze auto liep. Het bleek geen Honda te zijn, maar toch echt een Tata en wel de Tata Prima Concept.

Tata heeft bij de ontwikkeling van dit concept de hulp ingeroepen van Pinifarina. Als je de logo’s eraf zo slopen, had waarschijnlijk niemand ooit geraden dat dit een auto van Tata is. Je zou ‘m zonder je te schamen kunnen parkeren naast een Honda of Toyota.

Het is nog niet bekend wanneer we een productieversie van de Prima mogen verwachten. Als die er komt, zal deze zijn uitgerust met 1,6 of 1,8 liter benzinemotoren en een 1,8 liter common-rail diesel. Met de Prima zou Tata weleens een goede troef in handen kunnen hebben om in Europa steviger voet aan de grond te krijgen.



29 reacties

hmm, het is toch niet helemaal mijn ding. Heeft ook wel wat van een ford weg die voorkant.
Gooi er iets hybrideachtigs in en het is een potentiële leasetopper. Alleen die neus iets normaler maken….
Achterkant ziet er netjes uit, de voorkant is gewoon bagger. Krijg een beetje het Aveo gevoel dat het logo te laag zit.
*kuch*BMW 5-serie GT*kuch*
Tata Prima, jaja, 7serie in 3 serie formaat
Niet de mooiste auto allertijden, maar toch zeer redelijk.
Zeker redelijk, verhoudingen kloppen niet helemaal in mijn ogen.
Als in: de aparte onderdelen zijn mooi, maar het totaalplaatje is het dan weer niet…
Beetje jammer apparaat…Geen eigen design
Niks mis mee.
Ik wou de briljante hilarische opmerking maken dat het er prima uit ziet, maar helaas… Een beetje een treurige uitstraling heeft ‘ie. Velgen een paar maten groter had ook een hoop gescheeld…
Nou ja… valt op zich mee, de voorkant gaat nog wel, de rest is niet mijn smaak.
Prima Concept…en daar blijft ’t bij…?
Die banden zijn veel te klein, evenals de wielkassen. Zorg dat dat 17″ of 19″ wordt en je hebt een topper van formaat!
Vind het helemaal niks… Zal wel alle waar naar zijn geld zijn(A)
Ach, met een prijs van zeg 12.000 Euro loopt het de concurrentie toch dun door de broek.
Ik krijg het gevoel dat ik naar een mercedes cl (amg) kijk die door 2 jaloerse hummer-eigenaren gesandwichsed is….
Tata gaat er zo heel snel op vooruit!
Ga zo door.
Jullie gaan wel een beetje te snel voor mij tegenwoordig trouwens, ik heb nog niet gecomment of er staat al weer een nieuw topic!
Ik hoop dat het niet verder komt dan een concept
Die achterkant is precies de C-klasse… (als je de veel te dikke achterbumper wat inkrimpt)
BMW 7 serie en Mercedes CL hebben sex gehad en er is een klein lilliputtertje uitgekomen
Zal goed verkopen in Afrika.
(war TATA aardig actief is)
The honda spirit
Op basis Fiat Punto/Grande Punto misschien ? Iemand? Vorig jaar februari zag ik de NANO toen nog zwaar gecamoufleerd staan bij de fabriek in Turijn
LELIJK!
gogogomagazine.com
Hmm, vindt hem eigenlijk helemaal niet zo PRIMA…
Ik dacht dat BMW weer een nieuwe markt aangesneden had..
@ Svenska Aeroplan AB:
Ik was dus niet de enige die dat gevoel had dat de verhoudingen niet kloppen.
Vooral bij het zij-aanzicht is het goed te zien.
De verhoudingen zijn bij het zij-aanzicht inderdaad volledig zoek.
Maar als ie veiliger en goed afgewerkt is, zullen mensen ‘m vast wel kopen.. zo lelijk is het nou ook weer niet. En als er kwaliteitstechniek onder schuilgaat, dan is dat ook weer een tegenargument minder. Maar deze zal wel geen 1500 (of wat kost een Nano?) euro kosten.
Die achterkant is wel heel fake, met die ‘uitlaten’. En van Mercedes natuurlijk. De voorkant heeft Maserati-invloeden. Als je jezelf nu echt belachelijk wil maken, ga je een budgetautootje op tonnen dure auto’s baseren… :roll:
Interessant, dat commentaar hier. Pininfarina tekent een auto voor pak em beet Fiat en iedereen roept “wow”, nu staat er een Tata logo op en men roept “bagger”. Precies de reden waarom in Nederland zoveel Duits blik rondrijdt.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).