Gespot: kudde Camaro’s

Auteur: , 134 Reacties

Hoewel GM zich op het moment onder het wateroppervlak begeeft en door een rietje moet ademen, lijkt het grote Camaro-offensief te zijn begonnen. De nieuwe all-American-coupes staan in grote kuddes te wachten op het moment dat ze Noord-Amerika mogen bestormen.

Heeft GM eindelijk weer een lekker brute tweedeurs. Het mocht even duren, daar Ford de Mustang in 2005 al lekker dik maakte en de Dodge Challenger ook al rondrijdt.

De Camaro is officieel een 2010 productiemodel. Nu lopen de Amerikanen met modeljaren meestal een jaar voor, dus heel lang hoeven we niet meer te wachten tot de Chevy in grote getale de weg op mag. Waarschijnlijk duurt het nog wel tot het eind van de zomer. Bovendien is dat de Amerikaanse introductie. Voor de Camaro vervolgens zijn weg naar Europa vindt zijn we waarschijnlijk weer een aantal maanden verder. Dat de Camaro via officiële kanalen naar Europa komt is eerder al wel bevestigd.

Beschikbaar voor de aandrijving zijn een 3.6L 300pk V6 en een 6.2L 422pk V8 (SS). Er wordt op de V8 in ieder geval een “cylinder shut down” gebruikt om desgewenst brandstof te besparen. Overigens is dit dus geen muscle-car, de V6 in de Camaro wordt véél belangrijker dan de V8. Een later te introduceren hybride versie moet dat milieuvriendelijke imago verder onderstrepen.

Camaro Offensief

Camaro Offensief

Camaro Offensief

Met dank aan Annie voor de tip!



134 reacties

doe maar wel gewoon die SS met V8. Ze zien er trouwens erg mooi uit!
die achterkant is echt wanstaltig !
Ehm wat snap ik niet, wat begrijpt GM niet, wat begrijpt de auteur van dit artikel niet?

GM zit in geldnood, maar heeft zo te zien een voorraad Camaro’s geproduceerd die moeten wachtten tot na de zomer, voordat ze in cash omgezet gaan worden???
En dat is dus de reden waarom een samenwerking tussen de VS en Europa (bv Chrysler-Fiat) zo heilzaam kan zijn.
Die Amerikanen bouwen lelijke gedrochten met een goedkoop plastieken interieur, maar met wél met een ronkende V8 waar iedere petrolhead van begint te kwijlen. In Europa is het net omgekeerd : een smaakvolle wagen, zowel van buiten als van binnen, maar met de motor van een naaimachine.
@wollie, wij moeten ook geen V8en, iedereen die ze hier heen wil halen heeft er toch niet het geld voor en de mensen die dat wel willen hebben die kiezen liever voor een bmw 525 ofzo!
MAAR, het gaat wel slecht met GM…
de zijkant lijkt op de ford mustang
hmm interesant,
ze maken een reincarnatie van een musle car en vervolgens willen ze de dat de 2 deurs coupe als hybride wegzetten?

hier hoort de dikke V8 gewoon in, al dan niet met cylinder shutdown.
@ Guan

tsja, als auto’s niet verscheept zouden hoeven worden naar de dealers, niet vooraf betaald zouden worden, niet vooraf voor pers evenementen gebruikt zouden worden en meteen vanuit de fabriek naar de garage van de klant zouden rollen zou het allemaal vast heel anders lopen.
@Victortje:Spreek jij lekker voor jezelf ik kan niet zonder V8! :)
@Alwood: Dit zijn de Camaro’s die bestemd zijn voor GM dealers als showmodel en 2 maanden geleden waren er al 11000 voorgeorderd waarvan 85% V8!
@Wollie: Vind je hem echt lelijk? Welke auto van omgerekend 28.000 euro (in de USA) vind je dan mooier?
Mooie bak.Weer is wat anders dan een amg of m5.Maar ja, die restwaarde he
En die auto’s verwachten ze te gaan verkopen?! ik dacht het niet, op dit moment kun je in amerika een ‘for closure sale’ huis kopen voor $80, en je mag als amerikaan al blij zijn als je zelf nog niet over de kop bent gegaan met het betalen van je persoonlijke leningen, hypotheek en creditcard schulden.
Op kleuren gebied; rood, geel, zwart, zilver….. wat een armoe.

http://static.autoblog.nl/images/wp2009/Veel%20Camaro3%20450.jpg

En de kont is idd het minst mooie deel aan deze yank.
Mooie auto hoor. Maar @SLK, waarom vergelijk jij deze in GODSNAAM met een AMG of M5? Het prijsniveau van deze auto ligt lichtjaren onder die van de 2 hierboven.
Zo, mooie bak hoor!
@Bert H: Deze kleuren zijn alleen bestemd voor GM dealers er zijn veeel meer kleuren oa. : wit/2x blauw/grijs/oranje en nog een aantal waar ik zo niet op kan komen.
Sjonnie-auto
In 10 kleuren verkrijgbaar en ik was nog donkerrood vergeten. :)
@Matt: aaahhh mag ik dan Sjonnie zijn? Goed onderbouwt ook.
@Jasper: Gelukkig zijn er genoeg Amerikanen met nog wat cash die hem graag willen hebben. Er zijn er tot 2 maanden geleden al 11000 verkocht zonder dat die mensen erin gereden hebben en misschien zelfs wel in het echt hebben mogen aanschouwen.
Ik vind de Camaro er geslaagd uitzien. Zo’n zilveren SS moet me wel rijplezier brengen… Laat ze maar komen!
@Rob USA.

F150 Harley Davidson op de Bergweg gespot. Daarna een blonde chick in een Corvette C6. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar een chick in corvette is gewoon G… ;)

Ik vind deze Camaro mooier dan een Mustang.

De Mustang doet het voor een Amerikaanse auto redelijk goed in Nederland. Met deze Camaro zie ik dat ook nog wel gebeuren.

Doe mij hem maar met de 6,2L. Treehuggers pesten blijft leuk.
@ Rob ik kan niet zonder een mieterige Renault Sport 2.0 16v. (CVVT) 4 cilindertje.

idd. ik snap GM ook niet. In de slop, staastgeld nodig keer op keer, maar wel een dure prototype als de Sideswipe maken en modellen beschikbaar stellen voor de nwe. Transformers movie en legio andere GM produkten.

Banken stoppen bijv. met sponsoring enz. omdat ze dat niet naar de achterban kunnen verkopen.

Maar nee de autoindustries blijft geld verkwisten…

Deze next. gen Camaro blijft VET.
Beter als Chrysler’s Charger!
@Alwood, je bent toch met me eens dat dit financieel niet verantwoord is, auto’s produceren en dan laten wachtten tot na de zomer omdat dan de introductie is.

Kijk, dat havens vol staan met dertien in een dozijn auto’s en auto’s die al langere tijd op de markt zijn kan ik begrijpen. Maar dit is een nieuw model, en ongetwijfeld zijn er genoeg klanten die NU kunnen en willen betalen voor een Camaro. De markt op met die dingen zou ik dan zeggen!
@Mx5/rx8owner:Dat zou die van Pietersen kunnen zijn…sweet.
Ik vind hem ook wel een stuk mooier maar ik vind de uitrusting/prestaties veeel beter dus hij blijft op mijn verlanglijstje maar ik wacht op de convertible.
Brembo’s rondom, onafhankelijke vering achter,422 pk en met wat spullen easy 450+pk, cylinder shutdown, in de toekomst HUD en 8.20 Ringtime.
Laat hem maar niet zo populair worden dan rij ik voor niet teveel geld exclusiever als 4x duurdere auto’s.
Een betere ontwerper
Geel :D

Maar ik word die velgen inmiddels wta zat, dat kan ietsie stoerder.
@Guan: Ik schrijf toch niet voor niks hierboven, dat deze Camaro’s bestemd zijn voor GM dealers om hun klanten te laten proeven aan de 5th gen en dat er hierdoor meer verkocht kunnen worden. Er staan er minimaal 11000 in order en die boys and girls kunnen niet wachten … kijk maar op http://www.Camaro5.com and feel the latest carhype.
@Victortje.

-Kuch-RX8-Kuch-

Wat nou BMW??? Er zijn nog mensen die flinke bedragen aan andere merkjes uitgeven.

MAW. Voor de prijs van de rx8 had ik ook heel ergens anders voor kunnen gaan shoppen.

Autoliefde gaat verder dan een merkje.

Ik ken genoeg jongens die een Amerikaan zouden kopen als het financieel uit zou komen.
@Een betere ontwerper: Ik ben ze ook idd spuugzat maar kijk hier op AB naar het filmpje van de convertible die heeft velgen om van te smullen vind ik, zeker in action!
En anders even wachten op de aftermarket jongens.
Heerlijk booskijkend frontje…
Alleen jammer dat GM nou net de Camaro als slachtoffer voor hun groene ideeën uitzoekt.
@Rob USA.

Ondanks de verschillende voorkeuren(voor een deel) kunnen we elkaar goed begrijpen. ;)

Alleen die Ringtijd boeit mij niet helemaal bij zo’n soort auto. Ik zie dit als een moderne muscle car. :twisted:
Het ziet er gewoon goedkoop uit. Te plastic fantastic. Ook wel te brgijpen voor die prijs. Ik bedoel, een wegwerpaansteker ziet er kwalitatief ook naar z’n prijs uit.

Nope. The Challenger it still is.
daar kan ik er toch vast wel eentje van meenemen?
Jongens, het is mooi weer, ik ga even ongecataliseerde CO uitstoten :-)

Mocht je in mijn buurt wonen, let dan op het gebrul van een ouderwetse 6 in lijn, jihaa!
Gevalletje botox… De iPod kopende, footballjoelende ‘relschopper’ met baseballcap en sneakers zal hem mss leuk vinden, maar hij doet me niet denken aan de klassieker. Doe mij maar de oudste Camaro. Now there’s a musclecar. :)
http://www.forum-auto.com/uploads/200401/camus_1073587657_chevrolet_camaro_1967.jpg
Wat dan weer wel cool zou zijn, is deze in een race zien deelnemen. :P
@een betere ontwerper: WTF filmpje staat hier rechtsboven als 2e en van al die views ben ik het voor 75% geloof ik. :)
@mx5/rx8owner: Boeit mij ook niet zo maar geeft gewoon aan dat hij goed in elkaar zit en zich qua wegligging/bochtgedrag zich kan meten met de top, die daar toch patent op dacht te hebben. En dat alleen voor elkaar krijgen door er een 3x duurder prijskaartje eraan te hangen. …$36.000 in de States voor het topmodel… snik
@Laurens.

Hmm, die kat heb ik nog. :roll:
Probeer minimaal de 284g/km te halen.
Dan hoef ik mij niet meer schuldig te voelen. ;)
Btw de (af fabriek) beste musclecar van Amerika is op dit moment toch wel de Corvette C6 (Z06, ZR1) hoor! Da’s eens een auto die tenminste doet wat van hem verwacht wordt! En natuurlijk de goedkoopste 404 pk op de markt! (denk ik… :) )
@de vlaeminck.

Stel je eens een zwarte met een blondine achter het stuur voor. ;)
sorry sorry sorry Bob Lutz .. maar je krijgt me niet over de GM streep ..
en zekerzzzz niet nu Ford met de 2010 Mustang-model voor de deur staat ..

nu een kwestie van tijd tot de 1000de tuners er mee aan de slag gaan ..
Amerikanen kennende .. zo,n 20 minuten ..
Not like… :(
Doe mij het klassieke model dan maar…
@Rick Dos: Hij is idd goedkoop maar dat betekend juist dat er veel mensen plezier aan gaan beleven ( in de USA dan) en dat opzich is al een mooie gedachte achter de USAcar.
Of je kan net als hier velen op Autoblog die in het bezit zijn van een golf 3/4/5/6/7 ,civic vvvtcc enz maar blijven kwijlen (niet kunnen betalen door NL wetgeving en te dure euro/jap auto’s) op die m3 en hem nooit kunnen bezitten/rijden terwijl ze dat best zouden willen een dikke V8 onder hun ass met 422pk..dan maar wat plastic.
Het is met jouw woorden, een wegwerpaansteker maar dan volgens mij één met Dupont prestaties en emoties! :)
Camaro beats Challenger any day of te week en dat interieur is en van hetzelfde cheap plastic maar buiten dat ook nog eens erg lelijk vormgegeven en dat kan je zeker niet zeggen van die van de Camaro.
@de Vlaeminck: Je hebt het idd fout dat is nu de Camaro geworden $36.000-422pk en met zeeer knappe prestaties mag ik zeggen.
@Rob USA

Dus eigenlijk waar Amerika als geheel voorstaat. Cheap.
In dit geval maakt een slecht interieur geen flikker uit. Bij dit soort auto’s draait het om een andere beleving. Het draait om de fun.

@Rick dos.

Zeg nou zelf.. Heb jij geen mooie gevoelens als je aan je eerste(waarschijnlijk) rammelbakje denkt.

Dit is trouwens bijna net zo bereikbaar als een beetje leuk rammelbakje(in Amerika dan).
@Guan

ja, ze mogen zo snel mogelijk de markt op, maar GM zet er volgens mij ook wel vaart achter. Alleen om als groot bedrijf een dergelijk belangrijk model op de markt te brengen zonder mensen op de tenen te trappen is helaas wat tijd nodig.

De verwachting is verder dat de klanten eind van de zomer in de eerste camaro’s zullen rijden, de demo’s en persautos zullen in de VS al vóór die tijd uitvoerig gebruikt worden.

@Rick dos
en die challenger is wel met leer, hout en aluminium afgewerkt?! :P ;)

@vla
maar dit is ook geen musclecar ;) voor een coupe doet ‘ie het aardig toch?
@Rick dos, in jouw ogen misschien ja, maar het is value-for-money. Kijk bijv. naar de Caddy CTS. Een goed sturende auto met een met de hand gestikt interieur voor maar 50-60k. Kijk maar eens bij BMW wat je daarvoor krijgt. Misschien een Business 5-serie met een 4 cylindertje…
@mx5/rx8owner

Ik zal het je sterker vertellen. Al die retromedellen doen afbreuk aan het origineel. De originele musclecars waren tenminste noch porno op wielen. En het stomme ervan is, dat de Camaro toch wel één van mijn favoriete was.

Dit is gewoon afbreuk aan z’n voorgangers. Waarbij de Challenger nog het minst erge is.

Als het GM, Chrysler en Ford het echt er om te doen was om iets fun en goedkoop in de markt te zetten had dan een totaal nieuw concept bedacht. Als het echt als een homage voor de musclecar was bedoeld had er dan wat meer tijd, aandacht en geld ingestoken. De échte liefhebber zal er heus wel wat meer voor willen betalen.
Nog!

@Alwood

Ik zeg niet dat dat ding zaligmakend is. In ieder geval beter dan z’n concurrenten.

@[email protected]

Ja, het is toch wat.
@Rick Dos:Cheap is idd waar je NL niet op kan betrappen: 43%BPM,19%BTW,10%invoerrechten waar ze hun autominnende burgers op trakteren.
Zo slecht is het interieur van US-auto’s echt niet hoor! Kijk naar de zooi die ze in Korea maken!
@Rick dos.

Ik probeer de Retro-modellen niet te veel als retro te bekijken. Dat helpt echt. ;)

Vanuit dat Retro-oogpunt kan ik je helemaal begrijpen.
Deze auto’s zijn niets vergeleken met hun voorgangers.
Maar goed, dat is met alle retro’s zo. Niet alleen met Amerikanen.
@Alwood: Volgens mij moeten de eerste lucky ones hun Maro’s al in mei krijgen.
@RobUSA

Maar goed, het verschil tussen appels en peren kunnen we in ieder geval nog gescheiden houden. Is ook wel wat waard.

@mx5/rx8owner

Je probeert de retromodellen niet te veel als retromodellen te bekijken…moet je mij dat trucje toch eens een keer leren. ;)

Ik heb volgens mij ook geen uitzondering op de retro regel gemaakt. ;)
@Rick Dos: Deze Camaro word door GM ook geen retromodel genoemd maar een echt nieuw ontwerp met een wat styling uit de eind 60er jaren Camaro.
@Rick dos.

Trucje leren?..

Bij vechtsporttraining je ogen dicht laten timmeren wil best helpen. :twisted:

Het is inderdaad moeilijk. Gelukkig heb ik een levendige fantasie. ;)
@Rick dos.

Ik weet dat jij geen uitzondering op de retro regel maakte, ik voegde dit gewoon even toe omdat mijn hersenen hadden besloten om daar aan te denken. ;)
Zonder: – een-
@Rick Dos ..
fabrieken moeten draaien en arbeiders moeten werken ..
dood kapitaal moet zo snel mogelijk weer leven ..
dus daarom bulk ..

en dat gaat bij BMW straks ook gebeuren .. ook al weet iedereen dat de marges op excusievere producten veel hoger is .. zelfs gij ..
@mx5/rx8owner

Dus eigenlijk zeg je dat je je gewoon van de domme moet houden? Dat is je trucje… ;)

@RobUSA

Jij kent dat trucje ook, alleen laat je je het opleggen door GM. Nog erger.
@lincoln

De marges zullen inderdaad hoger zien. Maar goed, dat is het verschil tussen kwantiteit en kwaliteit.
-hoger zijn-
@Rick Dos:Voor jou is het vaak wel moeilijk (appels/peren) omdat je steeds Amerika als land gebruikt (in jou ogen dan) om de Amerikaanse auto te (ver)beoordelen. Hou het gewoon bij de auto’s.
We zeggen toch ook niet bij elk bmw/mb/audi onderwerp dat het dikke bierzuipende, kuilgravende neonazi’s zijn die alleen hun eigen taal willen/kunnen spreken en FCK films/muziek maken en al hun auto’s overprijst in de markt zetten.
@Rick dos.

Let wel, bewust dom houden.

Ik walgde al van de eerste modellen van de retro-rage. Toen heb ik maar besloten om ze niet als retro te bekijken. Vanuit dat oogpunt kon ik de auto’s wat objectiever beoordelen. Soms succesvol, soms ook helemaal niet.

Bovenstaande Camaro is op zich geen lelijke auto. Als ik hem ga vergelijken met de “oer”Camaro blijft er veel minder van dat beeld over.

Dan maar bewust dom zijn. ;)
@Rick Dos: Over die kwaliteit zullen de mensen met een e-klasse of vorige gen 7 serie heel anders zijn gaan denken.
@Rick Dos ..
o.k. .. is het wel zo dat Rolls geen veredelde BMW,s zijn ..
zoals Caddies veredelde Chevy,s ..
en dat BMW+Mini vrij consistent is met kwaliteit ..

maar als je mensen + onroerend goed + voorraden aan de gang MOET houden zit je niet in de positie om exclusive meuk aan de man te brengen ..
Opperswami Rick dos is weer terug hoor…
@mx5/rx8owner:” Camaro is op zich geen lelijke auto” smaken verschillen gelukkig maar ik vind hem erg mooi en je kan er alles van vinden maar hij loopt over van emotie/orginaliteit en is uniek in de huidige autowereld.
Deze Chevy blijft een geinig karretje… Mag voor de deur geparkeerd worden :) Ik zie de rotondes in de buurt al zwart kleuren van verbrand rubber! :D Hebbuh!
@RobUSA

Wat mij eerder boeit is het gemis van jouw relativeringsvermogen. Ook hier weer.

@mx5/rx8owner

Ik kan sommige retromodellen wel appriciëren. Zoals bijv. de Challenger, Mini of 500, maar overall heb ik er helemaal niks mee.

@RobUSA

Inderdaad. Maar goed, gelukkig voor BMW en Mercedes corrigeren ze die fouten en gaan ze niet decennia lang door met dezelfde fouten te maken. Op die manier verlies je het vertrouwen van de consument. Zou dat de afgelopen jaren het probleem zijn geweest van the big three?

@lincoln

Die scheefgroei is al jaren geleden ingezet. Nu ondervinden ze de problemen ervan.
wat lijken die moderne ‘muscle’-cars toch op elkaar zeg. De Challenger, Mustang en Camaro zijn haast identiek, op een paar details na. Doe mij maar gewoon de klassieke Corvette Stingray, dát is pas een Muscle-Car (H)
@Rick Dos: Volgens mij zal ik eerder minder vertrouwen als consument hebben in een merk wat met torenhoge prijzen en gepoch met uberkwaliteit die niet aan hun verwachtingen voldoen. Die bewuste e-klasse moesten zeg maar iedere maand naar de dealer (spreek uit ervaring met auto van buurman) om gecorrigeerd te worden.
Terwijl wanneer ik een goedkope auto koop ik kan verwachten dat er ergens iets gaat rammelen of iets dergelijks.
Bv. de Ford F150 nou niet echt een toonbeeld van kwaliteitsbouwwerk is/was altijd de best verkochtte auto dus de consument in de USA heeft nog steeds vertrouwen in hun producten. En springen nu massaal in de new Camaro.
Goh, jullie doen er wel aan door hier hé! :P

@ mx5/rx8owner
Hmmm… Dat vergt enige inspanning hoor! ;) Ik zie dat niet meteen als een goed ding, wat me wel historisch correct zou lijken, is dat Samuel L Jackson achter het stuur zit, met z’n lange bakkebaarden van in Pulp Fiction. 8)

@ Rob USA
No kidding! Maar in Amerika zijn alle modellen goedkoper dan hier… Daar kan je de Vauxhall VXR8 Supercharged wss ook oppikken voor een prikje…

@ Alwood
Haha! Da’s idd een goeie truc van GM, maar nee, voor mij is het gewoon een mislukt retromodel. Als ze een coupe wilden maken, hadden ze het geen Camaro moeten noemen.
@Rob USA .. wishfull thinking dude ..
wat zal het markt-aandeel van deze auto worden .. meer/minder dan 0,5% ??

de Camry / Civic / infinity / Beemer3 blijven verlopig nog wel effe koplopers ..
@Lincoln:GM wil er 100.000 per jaar verkopen ..dat zal echt meer zijn als 0,5% toch ? We zullen zien maar ik verwacht er veel van in de States.
@Rob USA .. ik hoop het ook voor Bob ..
100.000 waar van er hooguit 3.000 in originele staat blijven is ook een leuke opsteker voor de talloze tunings en friemel bedrijfjes ..

zou je deze verkiezen boven de 2010 Mustang ??
@Lincoln: Ja, ik zou/zal voor deze Camaro gaan maar dan vooral omdat techniek, die op een hoger pijl staat en natuurlijk de extra pk’s en ik heb al een Mustang. :)
Hoewel ik de GT500 2010 wel een plaatje vind maar ik moet ook nog wennen aan die nieuwe achterkant… ben nog steeds verliefd op de oude ass.
Dat word idd pas echt lachu al die niet orginele, verbouwde Camaro’s de echte freaks hebben hun plannetjes al in hun hoofd zitten. Supercharger, Longtube headers,hockey stripes,red halo’s,remote startingkit,katback exhaust enz enz
Jij gaat ook nog wel om als je hem live aan het werk ziet! :)
@RobUSA

“Volgens mij zal ik eerder minder vertrouwen als consument hebben in een merk wat met torenhoge prijzen en gepoch met uberkwaliteit die niet aan hun verwachtingen voldoen.”

Cadillac bedoel je toch?
@ Rick dos: …nee, Pontiac… :twisted:
dit kan leuk worden ga verder :P
@ De Vlaeminck:
you’re 100% right ;) de oude camaro is dan ook 1 van mijn droomwagens, net als de lp560-4.
ach en weeeee .. het origineel is veeeeel beter .. mijn grote droom ..

tuurlijk jongens .. maar niemand die er 1 koopt ..
duur ?? nee .. da,s geen excuus .. daar kan je niet mee aankomen ..
ik wil de ss versie met de v8 (fuck hybride)
die cilinder shutdown gaat er direct weer uit

kleur: het liefst de zwarte of de grijze. maar als dat niet kan vind ik de rode en gele ook prima;-)
@Rob USA.

Camaro is op zichzelf.. was duidelijker geweest in het gehele verhaal. ;)
@ NLBUURMAN
De Camaro SS is niet mijn droomwagen, maar krijgt wel mijn voorkeur ten opzichte van deze.

@ lincoln
Ik weet enkele excusen: benzine, onderhoud, Shelby… Ik mag dan vinden dat de oudste Camaro de beste is, het is nog steeds gewoon een concurrent sportback van de Mustang indertijd. Als die geen succes gekend had, hadden we de Firebird, de Camaro, de Challenger etc. allemaal wellicht nooit gekend.
@SLK

De Camaro kun je in de verste verte niet vergelijken met een AMG of een M5. De Camaro heeft niet de klasse, kwaliteit en uitstraling van een Duitser (in mijn ogen tenminste, het is dan ook een mening.) De prijs, materialen EN wegligging zijn in alle gevallen een stuk beter dan bij de Camaro.. Mede daarom is die ook een stuk goedkoper!

@Rob USA
Dikke bierzuipende kuilgravende neo-nazi’s??!
Ja hoor, om jou serieus te nemen moet je echt met wat anders komen, want dit komt lekker lachwekkend over!
Ik denk, nee ik weet wel zeker dat de gemiddelde Amerikaan een ”stukkie” dikker, arroganter is. Als je bijvoorbeeld in Amerika wilt invoegen on the highway (ja, ben er idd geweest) dan kun je toeteren en richting aangeven tot je een ons weegt.. Ze laten je er niet tussen. Ze gaan er alleen nog kwader op reageren. Dus over het slag mensen gesproken ;)

En als ik dan iets zeggen mag: Mercedes en BMW leren al die tijden tenminste van hun fouten door hun design, kwaliteit en al het andere dusdanig te verbeteren dat het totaalplaatje veel aantrekkelijker is, (dus veel minder plastic-fantastic) en dat de merken dus veel beter verkopen en tenminste goed inspelen op o.a. de behoeften en wensen van de consument..
De ”Grote-drie” (je weet wel: die noodlijdenden) schooien dan weer 16-17 miljard aan elkaar wat ze weer een ”tijdje” overeind houdt. En dan? weer hetzelfde?? In mijn ogen hebben ze zich lekker in de vernieling geholpen en hebben ze SAAB, Opel er onnodig met zich mee getrokken de afgrond in!

Je zal er vast wel weer wat op te zeggen hebben maar dit is hoe ik er over denk.. ;)

De groeten,

Benz..
Geef mij trouwens maar de Chevy Camaro uit 1969.. Die had tenminste nog klasse, straalde emotie uit, zag er lekker rauw uit!

Dit is gewoon een auto die er probeert uit te zien als een muscle-car maar het totaal niet is. Straalt niks uit in mijn ogen, vooral de achterkant is iets waar je van moet houden. de lijnen en vormen kloppen gewoon niet, het hele geheel is een beetje uit proportie.
@ lincoln
En ik weet ook een reden waarom deze wel zal verkopen: product placement.
@Benz.

“Ik denk, nee ik weet wel zeker dat de gemiddelde Amerikaan een ‘’stukkie” dikker, arroganter is. Als je bijvoorbeeld in Amerika wilt invoegen on the highway (ja, ben er idd geweest) dan kun je toeteren en richting aangeven tot je een ons weegt.. Ze laten je er niet tussen. Ze gaan er alleen nog kwader op reageren. Dus over het slag mensen gesproken.”

Dat gebeurt in Nederland ook. Buiten dat kun je een compleet volk(en dat zijn er nogal wat) niet gaan beoordelen op basis van een ervaring.

Sorry man. Iets minder kortzichtig mag.
dat ding moet in nederland straks 60.000 euro gaan kosten !!
en tis nou ook niet echt een proto-type leasebak ..

zegt in ieder geval wel iets over de toekomstige eigenaar ..
=>Een enkele ervaring.
Nu we het toch over coole Camaro’s hebben: de Z28 niet vergeten!
http://www.2009-camaro.info/212.jpg
Als ze daar nu eens een retro van maken, dan is vlaatje een gelukkig jochie! :D

@ lincoln
Laatste reden: Unsafe at Any Speed, een boek dat in de tijd van de 1e Camaro gepubliceerd werd en een grote drop in de sales betekende.
@Benz ..
oooowwww .. vandaar dat je schreef “geef mij trouwens maar” ..
u bent slachtoffer en heeft er recht op ..
@VLA ..
ik niet .. vind het 1 van de onaantrekkelijkste auto,s op de huidige markt ..
(spreek helemaal voor mezelf uiteraard) ..
@mx5-rx8owner

Ooh.. soms ook dat ze dan proberen om je van de weg te drukken?
Ben eens 3 weken in the States geweest voor m’n werk en heb dit idd meerdere malen meegemaakt, dus dat geeft je dan wel gelijk een bepaald beeld van de mensen daar.
En ja, in ons kikkerlandje is het op dat gebied ook niet altijd rozegeur en maneschijn, maar dan heb je altijd baas boven baas, zal ik maar zeggen!
Ik begrijp wel wat je bedoelt maar er werd hier door iemand naar en onzinnig gereageert en daar gaf ik weer een tegenreactie op..

Kortzichtig… ik?? ;)
Maar ik heb me eigenlijk nog niet losgelaten over de auto zelf: ik kijk in de galerij naar de afbeeldingen van het onderstel, en ik zie niet meteen iets bezwarends aan de ophanging, het gewicht zit behoorlijk goed verdeeld, hij is optioneel met handbak ( :D :D ), hij kost weinig en je krijgt veel auto voor je geld (tuners kan je in Amerika idd overal vinden). Wat me niet bevalt zijn echter de remmen en de botox-styling. Hij ziet er nog steeds lekker uit, maar zie liever een slanke, lichte en strakke sportwagen dan eentje met uitstulpingen en kromme lijnen die bij de eerste versie nog recht waren. Dat vind ik spijtig, het verwekt het gevoel dat hij overgaat op z’n begeerlijke looks liever dan zijn begeerlijke performance. Maar looks zijn subjectief en om te weten hoe hij het doet op de weg/track, daar moet ik de eerste tests voor afwachten. Hoewel het al niet veel goeds voorspelt als GM zelf zegt dat het geen musclecar is…
@Benz..

Dat heeft een vriend van mij onlangs tijdens een inhaalactie mogen meemaken. Auto total los en hij geschrokken voor het leven. Die werd dus letterlijk van de weg gedrukt. De bestuurder keek hem strak aan(opzet). Was overigens een onbekende.
Ja, hier in NL rijden ook genoeg gekken op de weg.

Zelf nog nooit zoiets hoeven meemaken(gelukkig).

De rest is eigenlijk begrijpelijk. ;)
@ lincoln
We hebben het toch over de nieuwste hé? In dat geval: bwah… Ik vind Amerikaanse styling wel nog leuk: je ziet altijd dat ze Amerikaans zijn, ze vertellen hun roots via de details en styling. Helaas zijn ze soms rubbish, en moet er een tuner ingrijpen om te zorgen dat er nog een andere reden is om een Amerikaan te kopen. Doch zit een Amerikaanse sportwagen lekker vol historie en nostalgie, als ik er één zie, denk ik vrijwel onmiddellijk aan alles wat die auto zo speciaal maakte, en dan flitsen er enkele prachtbeelden van oude rasbeesten door mijn hoofd, een heerlijk gevoel. :)
@Lincoln

….
Slachtoffer… recht hebben op….

Huhh..
Wat bedoel je nou te zeggen?

Now, I’m really confused. ;)
@VLA ..
je bent een jong en slim kereltje dat al heel wat auto-onderdeeltjes heeft gezien .. en ook een zwik ouwe meuk ..
dan weet je instinctief welke plaatwerk delen van staal zijn en welke van plastic/kunststof ..
je weet gevoelsmatig hoe staal gezet kan worden .. en dat andere delen goedkoper zijn om met plastic te doen ..

je prefereert staal boven plastics .. (wat totaal irrelevant is voor de kwaliteit) ..

deze auto doet mij gewoon iets te plastic aan ..
@Benz ..
“geef mij die maar” staat zo steuntrekker ..
staat je niet ..
@mx5-rx8owner

Het zal je idd maar gebeuren, dat zo’n asshole dat bij je flikt. Ikzelf zou dat diegene never nooit kunnen vergeven.
Dat zou ik ook idd nooit willen meemaken, zoiets ergs! :?
@ lincoln
Eerst en vooral: bedankt! :D
Ten tweede: het plastic-gevoel, daar ben ik nu eens te jong voor. :P Ik heb niet direct iets tegen onderdelen die in een lichter en goedkoper materiaal gemaakt zijn. Het heeft wel nadelen voor de kwaliteit trouwens: laat je een oude Camaro en een nieuwe Camaro 2 jaar staan in een bos, en al de platic onderdelen zullen afbrokkelen bij de eerst volgende rit met de nieuwe. En dat weet ik uit ervaring want ik ken een jongedame die behoorlijk wat afstand aflegt in een Beetle (ze is stewardess), en door het zout op de weg en het lang stilstaan in de koude buitenlucht van de parking bij de luchthaven, zijn er al veel kleine scheurtjes gekomen in de plastic bumpers en wielkasten. Dit is echt ontsierend en ik zou het jammer vinden als dat zou gebeuren met een sportwagen…
Verder heb ik wel een bepaald bevooroordelend gevoel bij deze auto: het botoxgevoel! Ik weet niet of het je bekend is, maar het is best aan te tonen met een voorbeeld: neem Marylin Monroe (niet op die manier). Zet haar naast een kloon van haar, die je voorzien hebt van dikke vette mascara, een muffintop en ‘moderne, jonge, hippe’ lifestyle kledij. En kies… ;)
@Lincoln

Ben geen steuntrekker dus dat valt op zich wel mee.

Ach ja, what ever…
Komt die ene reactie uit het spamfilter, gaat de andere erin… :roll: :P
@Benz..

Dader reed overigens volgas door het rode licht weg. Daar stond zo’n mooie geldmachine met flitser die besloot dat er geïncasseerd kon worden. Er zat geen rolletje in. :?
Jongen was uiteraard het kenteken vergeten te bekijken door de schrik. Hij miste een lantaarnpaal op een haartje. :roll:
@de vlaeminck.

Joh, ga je voor de Mile High club? :P
@de Vlaeminck:Wat een mooie omschrijving om 18.38 ik had het niet beter kunnen doen. :) Maar in je post van 18.33 schrijf je dat je de performance tegen vind vallen maar wat vind je dan van die 8.20 op de Ring en 4.6 sec 0-100? Dat zegt toch genoeg? En de remmen op de SS versies zijn rondom Brembo’s is dat ook niet goed genoeg?
Kom op je bent net zo goed bezig over de USA car hou vol. :)
@Benz: Mijn post was alleen aan Rick Dos gericht en was niet als zodanig serieus omschreven maar meer om aan te geven dat hij niet steeds USAcars gelijk stelt aan heel Amerika,vandaar.
Jij zegt: “De prijs, materialen EN wegligging zijn in alle gevallen een stuk beter dan bij de Camaro..” De prijs is ongeveer 3x hoger/materialen zijn wel beter maar dat is ook logisch als ze 3x duurder zijn/wegligging is super bij de Camaro 8.20 Ring dus zoek het op en kijk welke auto’s hij achter zich laat die 3x meer kosten.
Wat een geile bak, en als je er iets niet van aanstaat, het is een amerikaan die is gemaakt om te customize ;) Ik zou niet kunnen kiezen de Camaro of de 2010 Mustang.. Ik denk dat ze later veel geld waard zullen worden de laatste echte V8 monsters kopen dus!

@de vlaminck
alles gaat kapot door het zout op de weg, chrome schilfert af, op verf komen blaasjes en ijzer roest alles verliest zijn glans. Ik denk persoonlijk dat je beter bent met plastic en zout dan met ijzer en zout. Ik rij zelf door die reden nooit maar dan ook nooit met mijn chevy als het vriest.
@ mx/rx8owner
Now I believe you’ve lost me! ;)

@ Rob USA
Bedankt! :) Maar ik kijk nog steeds door een niet-gekleurde bril. Het onderstel van deze auto kan nog steeds beter, om een voorbeeld te geven: de (weliswaar duurdere) E92 M3 met minder vermogen, bijna evenveel gewicht en zelfde opstelling (motor voor, V8, achterwielaandrijving) doet het beter op de ring omdat hij veel scherper afgesteld is: het gewicht is beter verdeeld, de vering is sterker en staat ook vooraan onder een hoek en de remmen zijn (veel) beter.
Mijn conclusie: de Camaro kon fabriek af veel beter zijn! Natuurlijk heb je dan de Black Concept, de LS7 Concept en de GS Racecar Concept, die hebben allemaal (vooral die laatste) de juiste equipement. Maar jammer dat GM zelf dat niet deed…

@ six trey
Maar die Beetle is enkele jaren oud, en de verf en metalen onderdelen zijn nog in prima staat. Ook kan je plastic moeilijk herstellen. Maar ik en mijn vader gaan ook nooit met de oldtimer rijden in slechte condities. ;) Hoewel ik dat wel zou doen met een oldtimer. Maar niet met onze Hillman, die heeft een speciale waarde (materialistisch, I know…).
:( I had a comment… But the filter eated it…
@VLA ..
“unsafe at any speed” ga ik morgen meteen bestellen ..
heerlijk dat soort boeken .. kan je me in begraven ..
@ lincoln
Lol! Dat wist ik niet. :) Ik lees niet graag boeken zonder prentjes. :mrgreen:
Het is wel een mooi gezicht om al die Camaro’s te zien! Het moet echt een natte droom van de USA-lovers zijn ;)
Oh en om mijn mening over het plastic-gevoel nog wat aan te scherpen: ik weet wat je bedoelt, maar (tenzij we het over interieurs hebben) ik heb er geen last van. :)
Jep, zelfs die lap tekst vond ik nog niet conclusief genoeg! ;) :P
@de Vlaeminck:Maar die M3 is bijna 2x duurder. Ik ben niet zo thuis in al die E nummers maar heeft die M3 geen V6 want alleen de nieuwe M3 heeft een V8 toch?
Maar al met al is het een heeel grote sprong voorwaarts als de Camaro van de één op de andere generatie ineens vergeleken word met de top uit Duitsland.. M/AMG. Dat is al een prestatie op zich!
@ Rob USA
Jep, de E92 is de nieuwste. ;) De andere versies hebben allemaal een zes-in-lijn.
Het is inderdaad veredelend om de Camaro met de M3 te vergelijken, maar er zijn nog bakken auto’s om de vergelijking mee te maken hoor. Hoewel deze behoorlijk treffend is, al zeg ik het zelf. :P Maar ik zie ze nog niet de scherpste der scherpste voorbijstreven… (en dat hoeft natuurlijk ook niet)
@Rob USA

Wat ik bedoel is dat een Camaro idd goedkoper is dan een M5 of AMG.. dus dan weten we dat ook weer.
En je kunt een Camaro daarmee niet vergelijken. Er zijn zoveel verschillen. ;)
@Rob USA ..
de groeispurt van de Duitse auto-industrie en de stilstand van de Amerikaanse van de afgelopen 20 jaar is waaaayyyy te groot om te kunnen vergelijken ..
Ze verwachten nog flink wat kleur te verkopen! In Nederland zouden ze met twee rode en een gele wel klaar zijn, de rest mag komen in zwart en grijs… :roll:
@Emile_Benz

Of Lincoln… :D
@ Rob USA

Ik begrijp dat je een fan bent van dit soort wagens en dan snap ik dat het niet leuk is als iemand het een Sjonnie-auto noemt. Mijn onderbouwing? Kijk naar de mensen die in Nederland in dit soort auto’s rijden en je weet het. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er ook mensen met iets meer klasse in rondrijden, waar jij dan wellicht onder valt. Maar dan blijven het toch nog steeds auto’s met een Sjonnie-imago vanwege al die andere foute figuren die helaas dezelfde smaak als jou blijken te hebben.
@Matt
sorry maar de meeste “sjonnies” zie je toch in een Golf/BMW de enige die je in amerikaanse auto’s ziet zijn Hiphopers, de betere rocker, en de liefhebbers (ziet er uit als de gemiddelde europeaan) ;)
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Iemand hier heeft duidelijk nog nooit de film Flodder gezien. En ik noem geen namen…
nope .. sjonnie zal zijn 60 rooitjes niet naar de Chevy dealer brengen ..
dat gaat niet gebeuren ..
Wacht maar totdat ze wat kraaltjes en spiegeltjes kosten….
@Rick dos
ik ben een belg dus je kan denken dat ik het had over mensen met een amerikaan in belgie :P maar als de gemiddelde nederlander met een amerikaan zo als sjonnie flodder is wil ik echt Rob USA en zijn familie leren kennen
@Jasper .. waar kun je die 80 dollar huizen kopen dan ? Of geloof je advertenties of misschien zelfs in dromen?

@Rick Dos .. die Euro wordt trouwens dagelijks minder waard terwijl de klap nog moet komen in Nederland .. die kraaltjes mag je dus best wel ff in je matras stoppen voor de bange dagen ;)
lul maar een end weg , het is gewoon een geile vette auto, die makkelijk verkocht gaat worden en geld in het laatje gaat brengen , dus dat nederlandse gezeur van mensen die hem niet willen kopen of leuk vinden , zal de liefhebber een worst wezen , en een lange worst ook lol.
@corvette z06

”lul maar een end weg , het is gewoon een geile vette auto, die makkelijk verkocht gaat worden en geld in het laatje gaat brengen , dus dat nederlandse gezeur van mensen die hem niet willen kopen of leuk vinden , zal de liefhebber een worst wezen , en een lange worst ook lol.”

Ik geef je een tip:
Verander eens wat aan je schrijfstijl en onderbouw in het vervolg hetgene wat je te zeggen hebt. Dit komt zo dom over! ;)

Mijn mening erover:
Ik vind hem totaal geen emotie uitstralen, het design is op zijn zachtst gezegd vreemd.. vind hem echt uit proportie, bijna lelijk eigenlijk.
Dat is een mening, net zoals iedereen die er een mening over heeft!
Een geduchte concurrent daarintegen, de Dodge Challenger bijvoorbeeld, heeft al die punten waar ik op doelde.. Straalt pure emotie uit, het design klopt gewoon, het doet me weer denken aan de ’69 Challenger. Een dijk van een auto, met z’n rauwe hemi-v8. DAT kan mij wel bekoren!

Begrijp je dat?!
Enkele weken geleden bij een dealer gespot… Hij is groot!! Wat ik ervan vind? Ik ben er nog niet uit…
@Bert H,

Nou doe mij toch maar zo’n ‘armoedige’ zwarte hoor, de SS welteverstaan.
juist niet voor mezelf spreken hoor, want waarom zie je hier nooit eeen grote dikke amerikaan rondrijden, omdat ze een veel te sterke motor hebben voor hier Europa, en ze denken dat wij een grote auto hebben, terwijl wie liever een luxe auto hebben..
Daar wil ik wel herder van zijn :P

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).