Psst, Pagani Zonda Cinque kopen?

Auteur: , 46 Reacties

Dat kan hoor. Chassisnummer 1 staat op dit moment in Duitsland in de etalage, voor een zacht prijsje uiteraard.

Breng een bezoekje aan ES Elite Style in Freilassing, dan nog maar even bellen met de bank en je zou zomaar eigenaar kunnen worden van een van de vijf straatlegale über-Zonda’s. Mits je natuurlijk een koele €1,6 miljoen in de plus staat, maar dat is slechts een detail.

Nee, wacht even. €1,6 miljoen?! Tweeënhalve Enzo, vier Carrera GT’s, 123 Panda’s 100HP? Dat is best veel. Eigenlijk waren alle Zonda’s Cinque al verkocht, maar blijkbaar heeft iemand zich bedacht (niet zo vreemd); dit exemplaar wordt sinds 5 maart aangeboden. Sla je slag zou ik zeggen… (via jalopnik)



46 reacties

waar kan ik pinnen

Kwijl!!!!!
Als ik het geld had, stond hij nu al voor de deur hoor!
Veel sneller worden ze niet denk..
Eens kijken…wie heeft er nog een halve Enzo in de etalage?
Sorry heb net mijn 599XX aangeschaft anders had ik het wel geweten.
Is het niet anderhalve enzo? Want 1 enzo kost al iets minder dan 1 miljoen toch?
2 en n halve Enzo kan me niet veel schelen, 123 Panda’s evenmin…
Maar 4 freaking CGT’s?!? Nou sorry hoor, maar ik ben er wel uit :D
Bijna net zo duur als een Bugatti Veyron, maar bijna net zo mooi?!
Dit is toch ook wel een hele mooie.. Scheelt toch weer 5/7de Enzo..
http://www.jameslist.com/advert/19662?
Jesper: wat heb je nou aan 4 dezelfde wagens?

Doe mij deze maar. Veel exclusiever :)
@ Laue:

uhumm….. KUCH! KUCH! ….. hmm… ja..
Accepteren ze Visa ook ? :P

Man, daarvoor wil ik écht wel een jaar of 10 uitgebuit worden … :shock:
@Benz: Veel mooier zelfs…
Als ik de verhalen in de EVO lees, kent Pagani al zijn klanten persoonlijk toch? Vreemd dat zo’n speciale Zonda dan in de openbare verkoop komt? Pagani heeft vast wel klanten teleur moeten stellen omdat er maar 5 gemaakt werden, dan kunnen ze nummer 6 op de lijst toch even bellen? Of zou de kredietcrisis daar roet in het eten hebben gegooid?
Meh, toch liever een Zonda R. en ik zou de airbox even veranderen, daar zit zo’n lelijke F1-style vin op..
http://www.jameslist.com/advert/30785?time=0.44818013068288565#{“filter”: {“tabview”: “tab0”}}
nog ietsjes meer
Ik vind dat Pagani ‘niet genoeg naam’ heeft om dit soort centen te vragen…

Een Ferrari Enzo, de naam alleen al, daar zijn boeken over volgeschreven!!
Maar dit, een beetje snelle auto, met NUL heritage???
Te duur.
Voor de Enzo en CGT niet de Nederlandse prijs genomen?

(Enzo was € 909.000,- nieuw en CGT € 646.605,-)
De auto staat weliswaar te koop, maar het lijkt me sterk dat deze er ook in de showroom staat.

Net als met Autosalon Singen, zetten veel eigenaren hun auto’s te koop in afwachting van een acceptabel bod (als dat komt).
In de meeste gevallen staat de auto in de garage thuis en wordt ie van tijd tot tijd nog gewoon gebruikt.
Idem met de Reventon van enige tijd geleden.
@ Svenska Aeroplan AB:
Ik neem aan dat jij nog nooit een pagani in het echt hebt gezien en nog nooit iemand hebt gesproken van Pagani!?

De auto is absolute perfectie. De materialen en verwerk methode zijn van een dusdanig hoog niveau dat 1,6 miljoen in verhouding met de kostprijs een net bedrag is.
Zou helemaal stoer zijn als elk van de 5 auto’s anders zou heten.
>Wat rijd jij?
O, ik rijd Pagani Tre.
<Ik heb trouwens ook nog een Pagani Uno en een Quattro.

[O nee, dan krijgen ze probleempjes met Fiat en Audi]
@ BananaFlip

Wat je daar zegt heeft met de merknamen te maken.
De Zonda F, Zonda C12, Zonda Cinque etc etc. zijn gewoon andere versies.
@ BmwMPower

WTF?!
Het was toch wel duidelijk dat t met merknamen te maken had?
Ik zou het alleen wel vet vinden als ieder van die 5 ‘versies’ een andere naam kreeg.

Er mist trouwens ook een stukje in mn comment van 14:53, maar dat is niet zo heel erg cruciaal.
@ SAAB; Pagani zou ik een toetreder bij de legendarische sportwagenmerken willen noemen. Er zijn veel van die kleine rotmerkjes, maar Pagani doet het beter… Het zou me niets verbazen als het over 10 jaar in het rijtje Ferrari, Maserati, Lamborghini wordt genoemd.
Die bank moet ongetwijfeld wel een Zwitserse bank zijn.. voor de gemiddelde Zonda koper.
Deze auto is dan ook beter dan een Enzo ;)
Hoeveel Carrera GT’s voor dat geld? Dan doe die maar één, een LP-640 (670?) en een Audi R8, en dan steek ik de rest wel in mn zak;)
@Citrofiel: Pagani is nu net iets te exclusief om in hetzelfde rijtje als de opgenoemden te horen.

En maserati is eigenlijk ferrari en lamborghini is vw natuurlijk…

Nee, pagani staat wat mij betreft alleen aan de top en alleen een paar zeer exclusieve auto’s van uw genoemde merken kunnen misschien wel mee ( zoals de fxx en de mc12 enz…)
@ SimonMc; Nóg niet, zoals ik al zei. Een beginnend merk moet groeien. Maar volgens mij gaat Pagani zo hard dat over een tijdje ze zich een ‘volwaardig sportwagenmerk’ kunnen noemen, en zich in het rijtje mogen scharen. Inderdaad speelt de achtergrond van het bedrijf mee. Pagani heeft (dacht ik) geen groot moederbedrijf die de kosten drukt. Dit kan de zaken nog iets vertekenen. En wie zegt dat Pagani niet opgekocht gaat worden…?
@Citrofiel: ja, weet wel dat je nog nóg niet zei, maar zelfs over 10 jaar zie ik ze niet in dat rijtje thuishoren.

Pagani bestaat ondertussen (al ) 10 jaar, en hun opzet is nog steeds dezelfde.Exclusieve exotische wagens op de markt brengen in een heel beperkte oplage.Ik zie binnen 10 jaar niet plots pagani’s van een band rollen, en dat hoop ik ook niet.

Volgens mij staat er ook geen groot bedrijf achter pagani, maar is het gewoon een klein bedrijfje opgericht door een ex designer van bij Lamborghini.

Ik hoop dat ze kunnen overleven, maar wie weet kunnen ze dat alleen maar door kleinschalig te werk te gaan, en verder te gaan op bestaande modellen ipv iets totaal nieuw uit te brengen.Ik zie ze wel zoals koenigsegg binnen een paar jaar een eigen motor uitbrengen na eerst een paar jaar een leenmotor te gebruiken.Ik vermoed kleinere cilinderinhoud, maar een stuk hoogtoeriger, nooit met turbo’s of compressors.
@ Citrofiel:
Hoe raar het ook klinkt, bij Pagani gaat het niet om het geld maar om de liefde om een ultieme auto te maken.
Ik zie het dus ook niet gebeuren dat ze worden gekocht door een ander merk.

Hun grootste markt is Azie, voornamelijk Hong-Kong.
Vraag ik me af, hoeveel auto’s denken jullie dat Pagani heeft gemaakt?
“Wat zou jij doen met 12 miljoen??”
@Gnermo

Ik houd het toch liever bij een Veyron, als ik mocht kiezen.
Ik vind die Zonda met al dat carbonfiber overal
en (naar mijn mening) rare vormen nou niet echt moeders mooiste.
Meer een racer eigenlijk!
Wat is er mis met een fiat panda?
en Citrofiel? hoelang bestaat pagani en hoelang bestaat Ferrari?
als pagani 10 jaar ouder is hebben ferrari, lamborghini en maserati ook 10 jaar meer ervaring.
en ik denk dat als iemand 12 miljoen euro wint eerder aan Ferrari denkt dan aan Pagani.
@Ruben00 .. en ik denk dat een zwerver eerder aan Ferrari denkt dan iemand die 12 miljoen wint ..
@ SimonMc, Lappy, Ruben00; Ach, ik zie Pagani de overstap nog wel eens maken naar relatieve massaproductie. Is het niet binnenkort, dan is het wel als de geestesvader die grotere getallen tegenhoudt overlijdt. Maar goed, niemand van ons heeft een glazen bol, dus ik beïndig deze discussie eenzijdig. :P

@ Lappy; Paar honderd?

@ Ruben; Ervaring, so what? Hoeft niet alles te betekenen. En Pagani is nog steeds op de weg omhoog, de bekendheid is nog stijgende. In mijn ervaring (als ik kijk naar mijn kennissenkring) gaat dat vrij snel met hen… Blablabla, ik zei net dat ik zou stoppen.
Als het volgende doel kan, kan het ook nog verder:
“In 2005, Pagani announced that it planned to triple its production output within the next three years, and to enter the US market in 2007.”
lincol:nee ik denk ook niet dat een zwerver snel aan iemand denkt die 12 miljoen wint.
Persoonlijk denk ik dat Pagani hun productie wel verhoogd. Je wilt immers als merk meer winst maken en vooral in deze tijden is het gewoon cruciaal.

Alleen verwacht ik dat ze hun productie verhogen met exclusievere modellen dan Ferrari of een Lamborghini.
@ Lappy: gereden niet, gezien wel. En je hebt gelijk, het is absolute perfectie. Maar dat is niet wat ik bedoel… Voor 1,6 miljoen wil ik geen ‘auto’, hoe goed hij ook is. Daarvoor wil ik een ‘droom’, een ‘verhaal’. En daarin legt hij het af tegen de Enzo o.i.d.

Dat was mijn punt.
@SimonMc
“Ik vermoed kleinere cilinderinhoud, maar een stuk hoogtoeriger, nooit met turbo’s of compressors.”

Het volgende model van Pagani (de Cinque is de zwanenzang van de Zonda) gaat de 6 liter van de Mercedes SL65 gebruiken. Idd een kleinere cilinderhoud (niet moeilijk als je van 7,3 liter komt :D), maar hoogtoerig gaat hij niet worden vrees ik.
@Mee: Ik bedoelde eigenlijk het model na de Cinque of de Zonda R.Of misschien het model daarna, want deze 6.0 liter V12 lijkt me wel een snoepje, dus die gaan ze nog wel even houden.

En niet echt hoogtoerig?Ah ja, die 7,3 liter was inderdaad niet al te hoogtoerig, maar die nieuwe 6.0 liter?Het is nog niet echt bekend denk ik, maar op de foto’s van de Zonda R gaat de toerenteller in ieder geval tot 10.500…Dus 8500 of 9000 toeren zitten er wel in, en dat is al wat.

@Lappy: in een ander topic werd gezegd dat er rond de 100 pagani’s tot nog toe zijn gebouwd.En pagani bestaat 10 jaar, en ze zeiden dat er van de zonda f indertijd 17 per jaar zouden werden gebouwd ( als die vraag er was natuurlijk ), en je mag rekenen dat er van de F meer gebouwd zijn dan de S bv.
Moet natuurlijk zijn ” zouden worden gebouwd “.
Ik zou mn centen in die Pagani stoppen want Veyrons worden snel minder waard denk ik ;)

http://www.jameslist.com/brands/bugatti
@ SimonMC: Exact ;) 100 stuks zijn er reeds gebouwd.
Ze willen inderdaad de productie gaan verhogen met het nieuwe a.s. model.

@ Mee: Naar mijn weten heeft Pagani niet officieel bekend gemaakt welke motor er gebruikt gaat worden. Er zijn geruchten van een opgefokte SLR motor tot de V12 bi-turbo. afwachten dus maar ;)
ik heb nog wat losgeld

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).