Gespot: Bella Italia

Auteur: , 57 Reacties

Aangezien ik m’n deadline voor het opsporen van een heuse Toyota Supra niet heb gehaald, kwam het besluit de aflevering over het land van de reizende zon uit te stellen. Zodoende is deze woensdag dan toch maar weer gevuld met – het spijt me - uitgekauwde Italianen, om nog maar te zwijgen over de 8C. Misschien is een Fiatje met een hoge aaibaarheidsfactor wel meer iets voor jullie?

Alfa Romeo 8C competizione

De 8C dus. Iets langer dan een jaar geleden was de auto voor het eerst in particuliere handen te zien. Een zwart exemplaar werd gekocht door Prins Bernard van Oranje-Nassau van Vollenhove – “junior” dus -, het dertiende exemplaar dat van de band rolde. Het is één van de weinige èrg bijzondere auto’s die zomaar dag-en-nacht op straat staan, en helaas resulteert dat dan ook in indrukwekkende krassen en een afgebroken (!) zijspiegel. Een ander exemplaar dat in Amsterdam nog wel eens opduikt is deze zwarte 8C uit “Zwitserland”. Dit exemplaar is uitgerust met andere velgen dan de klassieke vijfgaatsvelgen, zoals dat veel lijkt op wat er ook onder GTA’s, Countaches, Diablo’s Murciélago’s, en Gallardo’s te vinden was. Dit is een iets simpeler model, maar ook zonder meer niet te versmaden. De meeste exemplaren hebben overigens alsnog het klassieke schoeisel.

Alfa Romeo 8C Competizione

Alfa Romeo 8C Competizione

Alfa Romeo 8C Competizione

Alfa Romeo 8C Competizione

Alfa Romeo 8C Competizione

Alfa Romeo 8C Competizione

Alfa Romeo 147 GTA

Hot hatches. Als je er niet op let gaan ze sowieso langs je heen, iets dat niet te zeggen valt over de meeste exclusieve auto’s. Bij mijn weten is dit dan ook de eerste keer dat een WoDaSpoDa een 147 GTA bevat. Deze driedeurs hatchback van 1.335 kilo heeft voorin een plaatje van een 3,2 V6 liggen. Een erg mooi blok om te zien, zoals Italianen dat plegen te doen. Het is nog niet zoals het mechanische kunstwerk dat onder de hectare grote motorkap van de Espada ligt, maar het mag er wezen. De 4,21 lange auto wordt door de 250 paarden erg goed vooruit geholpen, in 6,3 seconde bereik je de 100 km/u en zijn top is ongeveer 235 km/u. 147 GTA’s zijn niet heel makkelijk te vinden. De auto kostte destijds namelijk veertig mille, veel geld voor zo’n klein autootje. Maar je krijgt er wel een lekker scheurijzer voor met een heerlijke soundtrack.

Alfa Romeo 147 GTA

Alfa Romeo 147 GTA

Alfa Romeo 147 GTA

Alfa Romeo 147 GTA

Alfa Romeo 147 GTA

Ferrari F355 Berlinetta & Spider

Een V8 Ferrari die een geboren klassieker is, is de afgebeelde F355. Hij volgde de 348 op, een model dat ik zelf tot een aantal jaren geleden moeilijk van de F355 kon onderscheiden. Eigenlijk zijn de overeenkomsten ook best groot, maar de verschillen zijn al van veraf te zien aan de portieren en de kont, om nog maar te zwijgen over… De rest van de auto. In 1994 volgde de compacte auto – viereneenkwart meter lang – de 348 op. Hij oogde een stuk frisser door onder andere de ronde koplampen, iets dat ook een groot verschil maakt tussen de 512TR en de 512M, die rond die tijd ook werd(-en) gebouwd. Net als de 348 was de 355 er als Berlinetta (coupé), GTS (targa) en Spider (spider dus…). Uit de vier uitlaten komt een schitterende huil, heel erg kenmerkend voor dit model en wat mij betreft een mooier geluid dan wat er uit de voorgangers en opvolgers komt. Ken je het geluid niet? Hier is het wel op te horen, maar laat je niet af leiden door die vierliter zescilinder…

Ferrari F355 Berlinetta

Ferrari F355 Spider

Ferrari F355 Spider

Ferrari F355 Spider

Ferrari F355 Spider

Ferrari F355 Spider

Ferrari F355 Spider

Fiat 500 Abarth

Dit was de hoge aaibaarheidsfactor waar ik het al eerder over had. Maar alsnog is de auto lang niet zo aaibaar als de Fiat Nuova 500, waar dit een retro-knipoog naar is. Hij is niet meer 297 cm lang, maar 355 cm, en hij is ook flink aangekomen naar moderne traditie. Hij brengt zelfs meer dan duizend kilo in schaal, een massa die enkele tientallen jaren geleden zelfs voor middenklasser ondenkbaar was. Zo woog onze Opel Kadett J Stationcar – begin 1984 – niet veel meer dan achthonderd kilo. Maar goed, tijden veranderen, en daar is eigenlijk ook niets mis mee. Veiligheidssystemen en accessoires brengen nogal wat massa op schaal. De vele airbags bijvoorbeeld, voor de bestuurder, passagier, knieën en ten slotte komen er uit de zijkant nog eens airbags. Niet dat dit tegenwoordig erg uitzonderlijk is, maar dat maakt al duidelijk hoe de auto aan z’n massa komt. De Fiat 500D uit de seventies woog overigens 520 kg en had een 500cc tweecilinder met 18 pk aan boord. De 500 Abarth heeft een 1.4 liter viercilinder aan boord met een maximum vermogen van 133 pk. De auto refereert natuurlijk naar de Fiat-Abarth 595/695 (SS) die in de jaren ’60 en ’70 werd gebouwd, en waarmee werd geracet. Deze auto’s hadden 27-38 pk, meteen een hele hap meer.

Fiat 500 Abarth

Fiat 500 Abarth

Fiat 500 Abarth

Fiat 500 Abarth

Fiat 500 Abarth

Fiat 500 Abarth

Fiat 500 Abarth

Fiat 500 Abarth

Lamborghini Gallardo

Luc Donckerwolke tekende hem. Hoewel de Murciélago ook in opdracht van het VAG-concern door hem werd getekend, is verwantschap aan het uiterlijk best ver te zoeken. De auto is duidelijk te herkennen als iets dat ontworpen is om meer aandacht te trekken dan zijn beoogde concurrenten (die voor alsnog veel beter worden verkocht, ondanks het betrouwbare imago van Volkswagen en de relatief praktischere opzet van de auto ten opzichte van eerdere modellen). Wel luidde de auto een hoekiger design in, dat ook veel invloed heeft gehad op de LP640 en de Reventon. Leuk is dat nog steeds alle modellen naar stieren werden vernoemd, dan wel naar gerelateerde onderwerpen. Nou ja, afgezien van de 350/400 GT en de LM002 dan…

Lamborghini Gallardo

Lamborghini Gallardo

Lamborghini Gallardo

Lamborghini Gallardo

Lamborghini Gallardo

Lamborghini Gallardo

Lamborghini Gallardo

Lancia Beta Spider 2000

Waar Lamborghini haar naamgeving zoekt in de wereld van stierenvechten, spreekt Lancia zo nu en dan het Griekse alfabet aan voor een naam. Of in dit geval het “-bet”gedeelte. Een Lancia Alfa was er overigens nooit, ik kan me wel enigszins voorstellen waar dat mee te maken heeft. De Beta was een veelzijdig model, dat in 1972 in productie ging in de vorm van een luxe sedan, waar in 1973 een best mooie 2+2 uit ontstond met een kortere wielbasis en een 2,0 liter motor die eventueel iets krachtiger was door montage van een compressor(!) (135 pk tegen 122) dan die in de sedan. De afgebeelde auto is een Beta Spider met tweeliter motor. Deze cabrioletachtige auto ging weer een jaar later in productie. Het is niet echt een Spider, er blijft een balk staan tussen de B-stijlen. Van 1974 tot en met 1983 zijn er 9.390 Beta Spiders gemaakt, tegenover 194.916 sedans, 111.801 coupé’s, 71.258 HPE’s (een soort hatchback), 5.795 Montecarlo’s (sportauto die in heel ruwe lijnen aan de Merak deed denken) en 1.801 Beta Scorpions, Montecarlo’s voor de Amerikaanse markt.

Lancia Beta Spider 2000

Lancia Beta Spider 2000

Lancia Beta Spider 2000

Lancia Beta Spider 2000

Lancia Beta Spider 2000

Lancia Beta Spider 2000

Maserati Ghibli

De huidige Maserati’s vind ik elegant, hoewel ze allemaal iets hebben dat het op den duur gaat vervelen of een kleine doorn in het oog wordt. De Quattroporte had daar bijvoorbeeld al gauw last van, zeker vanwege de te kleine koplampen naast de imposante grill. De 3200 en 4200 GT zijn ook sierlijk, maar zijn wat mij betreft iets te weinig onderscheidend van de grote grijze massa, afgezien van de beeldschone achterlichten van de 3200 GT. De huidige GranTurismo is weer van een heel ander laken-en-pak en valt juist erg veel op, maar is weer heeft net die twintig centimeter te veel die hij eigenlijk niet nodig had. En het boxy design van de Ghibli valt ook niet overal in goede aarden, maar de exclusiviteit en het goede gebruik van louter een liniaal maakt het voor mij net iets specialer. Er verschenen destijds vele versies, net als van de Biturbo, waar de Ghibli een soort uitloop van is. De afgebeelde auto is er eentje uit 1993 met 2.0 liter biturbo zescilinder, een probleemloze auto aldus de eigenaar, en beter dan de versie met 2,8 liter (die overigens niet meer vermogen heeft). Met 306 pk en een leeggewicht van maar 1.360 kilogram haalt de auto 260 km/u! In 1998 rolden de laatste exemplaren van de band.

Maserati Ghibli 2.0

Maserati Ghibli 2.0

Maserati Ghibli 2.0

Maserati Ghibli 2.0

Maserati Ghibli 2.0

Vignale Gamine

Waar de Fiat Nouva 500 al een hoge aaibaarheidsfactor had, gaf designstudio Vignale de auto een grote smile mee. De auto ontstond uit de creativiteit van Don Alfredo, die voor dit bedrijf werkachtig was. Hij valt niet direct op als 500 afgezien van de afmetingen, maar de achterkant is niet erg sterk gewijzigd. Het is de Smart Crossblade van de Sixties, niet erg praktisch dus. Er werden er ook maar 250 van verkocht. Dat had meer kunnen zijn als Vignale niet in 1975 van het podium verdween. Vignale was destijds ook actief als “op zichzelf staand” merk. Zo zelfstandig was het nou ook weer niet, want alles werd geleend bij Fiat. Verdere activiteit van Vignale was het bouwen van koetsen voor Ferrari en Lancia (en Fiat dus…). Zo heeft Frits Kroymans de enige Ferrari 250 Europa in zijn collectie met een koets van Vignale.

Vignale Gamine

Vignale Gamine

Vignale Gamine

Morgen is er nog een wallpaper van een rode F430 en is er nog een aparte aflevering over een andere rode (verouderde) Ferrari, en vrijdag sluiten we af met iets geels (drie maal raden…). Je kunt altijd contact met me op nemen per e-mail, bijvoorbeeld als je de foto’s wat groter wilt zien of een wallpaper wilt. Vermeld in dat geval je resolutie en de url van de foto voor een snellere afhandeling.



57 reacties

damn lekkere foto’s, vooral de Lambo :twisted:
Jaaaaaa, de Ghibli!!

One of my all time favorites…
Heerlijk Appel!
wow wederom weer mooie foto’s!

Vooral die c8 in t zwart ziet er zeer goed uit.
ai ai een foutje, ik bedoelde de alfa romeo 8C!
sansebastiano
@ Appeltje: er staat dagelijks een Supra (laatste model, gelukkig zonder die te grote achterspoiler, rechtsgestuurd maar wel NL kenteken) in de Stuyvesantstraat in Den Haag (Bezuidenhout).
sansebastiano
“Luc Donckerwokke tekende hem”: moet dat niet Luc Donckerwolke zijn?
-edit: je hebt gelijk!-
Wat is dat weer heerlijk genieten! :)
Er heeft wel ooit een Lancia Alpha bestaan hoor, helemaal in het begin, toen er van Alfa Romeo nog geen sprake was…
@appeltje.

“Aangezien ik m’n deadline voor het opsporen van een heuse Toyota Supra niet heb gehaald, kwam het besluit de aflevering over het land van de reizende zon uit te stellen.”

Probeer je mij nou tevreden te houden? :lol:

Ik heb toevallig gisterenavond nog een zwarte supra gezien. In deze regio rijden er meerdere.
Buiten dat zie ik er binnenkort bijna wekelijks wel minimaal 1.
Zowel standaard als getuned.

Wat doe ik dan goed wat jij verkeerd doet?

Maserati Ghibli had ik meer van verwacht. Die is lang niet zo snel als je zou verwachten. Tenminste niet van 100-200km/u toe.

De Ferrari F355 is in mijn ogen 1 van de best klinkende Ferrari’s die er ooit gemaakt is. Ik heb hem al een paar keer mogen zien en horen rijden en dat is gewoon een genot. Die auto klinkt erg lekker over het gehele toerengebied.

Die Aston Martin zou het trouwens gegarandeerd verliezen van de Ferrari.
oi oi oi. Die Maserati is echt een van mn droomauto’s. Ik houd zo van dat soort tegendraadse dingen. Gewoon een 2.0 V6. Wie doet dat nou nog tegenwoordig. Lijkt me zo leuk…een 1.8 V6 turbo ofzo. Heerlijk.
Granturissimo
Oe, dat is weer even genieten hier vanachter m’n bureau…

De F355 is wat mij betreft (en dan vooral in gesloten uitvoering) de ultieme evolutie van de Ferrari middenmotor-Berlinetta. Simpel, strak, maar o zo stijlvol en op en top Italiaans interieur met (in de handgeschakelde versies, voor echte mannen) nog de klassieke pook in ‘schakelrooster en nog geen ventilatieroosters als ruimteschepen als in de huidige modellen.

Ben bang dat dit nooit meer zal worden overtroffen…
What a beautiful Gamine!!

Roy Zukerman,
http://www.vignale-gamine.com
Ferrari F355 is echt hete sex op wielen!

Jammer van die Lancia though…
Uitgekauwd, nou nee. Een Italianenaflevering kan altijd op mijn steun rekenen!
Mooi spul….gelukkig dat de zon nog steeds rijst en niet reist :)
Oh my…!
Die Ferrari F355 blijft een icoon, met zijn prachtige lijnen spel.
Defenitie voor coupé.
in bergen op zoom aan de rooseveltlaan staat meestal van vrijdag t/m zondag een donker grijze supra op belgisch kenteken…

dat je het ff weet… (word ook regelmatig gezien in gezelschap van grijze skyline r33 GTS)
Nice pics mothetuuuuuut! De Ferrari met het lekkerste geluidje en de Maseratie met het mooiste snoetje! Wat je daar zegt over de huidige 4porte kan ik toch niet bijtreden: de koplampen zijn klein, maar niet té klein. Alleszins, een auto waar ik nooit genoeg zal van kunnen krijgen. Het blijft me verbazen dat er niet veel meer van rondrijden.
ivm Supra’s -> mail eens met Jeroentje.nl die weet er genoeg rijden in Nederland /Amsterdamse
sebastianchubasco
staan toch wat onwaarheden in de tekst…
alfa 147 gta
Topsnelheid 246 km/u
Acceleratie 0-100 km/u test 6,3 s
Acceleratie 50-80 km/u in 3/4 3,6/4,7 s
Acceleratie 80-120 km/u in 4/5 6,4/7,7 s

lancia alpha bestaat weldegelijk
http://autosclasicos.espaciolatino.com/archivos/lancia-alpha190701.jpg
ik zag laatst in de docentenparkeergarage van de U.U. ook een zwarte toyota supra, neem aan dat deze daar vaker komt, anders staatie niet daar..
Granturissimo
Is het onderscheidend vermogen van de (oudere) Maserati’s niet juist dat ze relatief weinig behoudend zijn en alleen voor de ware liefhebber als zodanig te waarderen? Als je wilt opvallen moet je een rode Ferrari of, nog erger, paarse Lambo kopen…
Wat mij minder aan de jaren ’80 en ’90 Masers kan bekoren (Biturbo, Ghibli, 3200 GT en QP IV) is het in mijn ogen iets te protserige interieur, wat me soms doet denken aan een huis van lichte zeden… Dit is bij de huidige modellen wel weer in orde (QP V, GT).
Granturissimo
Juist, relatief behoudend of relatief weinig opvallend…
Heerlijke spots weer, appeltje.
Geweldig tijdsverdrijf zo op de woensdagmiddag.
Trouwens: nu weet ik waar Chris Bangle zijn inspiratie gehaald heeft!!

Kijk maar eens naar de Ghibli!
Treffend…
Nog een filmpje met het geluid van de f355 (met tubi uitlaat)
http://www.youtube.com/watch?v=AN1alyW4tVE&feature=related
Wauw , ik wist niet dat die f355 zo een vet geluid had.
Ik vind et raar dat er nog niemand heeft gereageerd op het feit dat er een sticker van Ajax op de achterkant van die Lancia Beta hangt…
@ Scorso: ik heb er subtiel naar verwezen, maar sommige dingen zijn zo verderfelijk dat je er beter niet te veel aandacht aan kan besteden!
@ Appeltje: Je zoekt een Toyota Supra om te spotten?
Ik weet er 1 die er elke dag, in elk geval ’s ochtends rond 08.30 (want dan kom ik daar altijd langs), staat.
De rode Supra staat aan de rechterkant in de Minervalaan in Amsterdam Zuid als je van de Stadionweg in de richting van de Gerrit van der Veenstraat loopt/rijdt.
Maserati Ghibl vind ik een apart geval.
het lijkt wel een BMW E30 met Alfa 155 achterkant en de voorkant kom ik niet echt op uit. hij is eigenlijk best lelijk, maar toch trekt die wagen me altijd aan als ik hem zie. duidelijk gebouwd als antwoord op het M3/GTI/GSI tijdperk, ook duidelijk Duits design met een Italiaanse saus er over heen.
Hele aparte auto maar wel met een enorme aantrekkingskracht.
die 355 is echt super maakt niet uit welke kleur of uivoering hij is gewoon geweldig
Jammer dat je er zoveel vergeten ben.
Zie helemaal geen nieuw model ferrari´s
Verder mis ik ook een lamborghini lm002. ( en ja die rijden echt in nederland rond zag er gisteren nog een.
Mama mia! Wat een mooie auto’s! Weer erg goed foto’s dit maal!
Technisch gezien weer mooie foto’s, zoals we gewent zijn hé.

Maar ik heb iedere foto afgespeurd en herbekeken, maar ik heb niet echt een interessante auto gevonden, hoewel die transporter, maar da’s een bestelwagen. Als ik aan het bella italia denk, dan komt eten eerst en vooral op in mijn hoofd en dan opera en dan niets meer.

Ik ben benieuw naar de land van de reizende zon aflevering.

PS mijn complementen voor de eerst 8C foto
Ik wist niet eens dat een 8C zo prachtig kon zijn in het zwart! En je hebt het weer voor elkaar om prachtige auto’s te spotten Appeltje!
Oeh mevrouw Swaab en dhr Swaab in de 8c…
@Appeltje : ’t is het land van de RIJZENDE zon, en niet de REIZENDE zon….
Voor de rest weer een schitterende post !
Granturissimo
@ Bert H: Da’s een Shamal.
@betaveloce
Je hebt helemaal gelijk! Ik heb m;n veronderstelling gecontroleerd door te googlen op “Lancia Alfa”, en die bestaat inderdaad niet. Maar de Alpha wel, stom stom stom…

@mx5/rx8owner
Ja! Een Japanse afleering komt er sowieso binnenkort, maar een Supra hoort er wel echt bij, die heb ik alleen nog niet gevonden. Zoals hier wordt getipt staat die op de Minervalaan er regelmatig, maar die kon ik de laatste weken niet vinden… In welke regio woon je dan, dat er relatief veel rijden?

@Laus
wacht maar op de Japan-aflevering, daar komt ook e.e.a. aan erg snelle auto’s vandaan met maar een liter of twee cilinderinhoud!

@Citrofiel
Was ook niet helemaal serieus bedoeld, maar er is geen twijfel mogelijk over het feit dat Italiaanse auto’s net als Britse beduidend meer aandacht krijgen dan bijvoorbeeld de geplande Japanse, voor wat betreft “gespot”.

@Pepebus
Lange ij? Goed punt… Google geeft voor de lange ij wel drie keer zo veel hits, terwijl ik het best een flinke reis vind die de zon maakt… Ten opzichte van de aarde.

@sebastiaanchubasco
andere bronnen zeggen 235 km/u. Dat heeft te maken met het feit dat het een “minimale” maximumsnelheid is, een topsnelheid die sowieso waar is. En dan is er vast wel eens iemand met 11 km/u overheen gegaan omdat de auto net een goed exemplaar was.

@granturismo
Oudere Maserati’s weinig behoudend? Afgezien van de Shamal (yummy!) en de Ghibli enigszins, vind ik ze juist nogal ‘behoudend’ omdat ze niet echt opvallen tussen de rest.

@Jan Rap
Heb hem al een paar keer geprobeerd te zoeken, maar nog niet gevonden. Vroeger zag ik hem wel eens staan, maar toen had ik geen idee wat het precies was. Binnenkort zoek ik hem nog eens op als hij er zeker staat…

@Bohica
Ik ben er helemaal niet veel vergeten, ik kan gewoon geen eindeloze aflevering maken. Vrijwel alle bijzondere Italiaanse auto’s zijn wel eens behandeld in een WoDaSpoDa, ook nieuwe Ferrari’s zoals de 599 en de F430. Morgen is er trouwens een wallpaper van een F430. LM002 heb ik helaas nog steeds niet gevonden, maar die zijn ook erg lastig te vinden, echt waar! Je hebt best vel geluk gehad dat je er net eentje hebt gezien… Die uit Zoetermeer heb ik nog een keer gezocht, maar niet gevonden helaas…

@H
Dankjewel! Wat voor auto’s vind je zelf het interessantst dan? Alles kan bij WoDaSpoDa, tenzij er wel heeel erg weinig interesse is…

@ Frissegast
Kom er net ook achter… Maar alsnog geeft foutieve spelling niet minder dan 1/3 van het aantal zoekresultaten van ‘rijzende’, best gek eigenlijk…
@ appeltje; Ik kijk ook zeker wel uit naar de Japanse aflevering. Voor de afwisseling. En daar is het wel zeker dat je nieuwe dingen leert, dat is altijd goed!
sebastianchubasco
@appeltje, :)
het is toch wel een beetje standaard om de fabrieksopgave op te geven tenzij je het zelf getest en geijkt hebt…
bijna elke auto geeft wel een andere waarde aan dan de testgegevens…
ik erken overigens me schuldig te maken aan muggezifterij…
@ appeltje; Het lijkt me inderdaad trouwens ‘rijzende’. Je moet ook niet zoeken op ‘reizende’ en ‘rijzende’, maar minimaal op “reizende zon” en “rijzende zon” (met dubbele aanhalingstekens ja, zodat het als geheel wordt gezocht). Anders krijg je alle resultaten van reizende mensen erbij, terwijl je alleen de zon moet hebben.
Ik mis mijn Ghibli! Maar toch ben ik niet ontevreden over mijn duitse V8 nu…
@ appeltje:

Als je twijfelt aan bijvoorbeeld ij of ei -> http://woordenlijst.org/ (het groene boekje) en wat die Supra betreft. Als klein mannetje vond ik het op foto ook wel een indrukwekkend apparaat, maar geloof me, in het écht is het een een Fladder-kar met de foutste apen denkbaar erin. Niet echt absurd dat je ‘r nog geen gespot hebt… jij zoekt plaatsen uit waar mensen met mooie auto’s langskomen…
Willem vd Velde
Als je graag een supra wilt fotograferen moet je ff door de straten van leeuwarden speuren, daar vallen er 2 witte te vinden.
Ben alleen de straatnamen vergeten…
Granturissimo
Wat een topic-vervuiling met al dat ge-o.h. over Supra’s…
Rijdende computers met nul-komma-nul emotie zijn ‘t!
Willem vd Velde
Dat zijn de skylines.
@appeltje.

Ik woon in Rotterdam en in de weekenden ben ik nog wel eens in Leiden te vinden. Daar hebben ze regelmatig een automeeting in de buurt. Als ik daar langs kom staat er meestal wel 1(een uiterlijk bijna standaard grijze). Soms zijn er nog wat meer.

In Rotterdam heb ik er meerdere gezien. Waar deze precies vandaan komen weet ik niet. Ik zie ze altijd rijden. ;)

Er rijd in Rotterdam ook een erg mooi klinkende rode Honda NSX. De eigenaar heeft een sportieve gasvoet. In combinatie met een goed getuned uitlaatsysteem is dat IMO 1 van de best klinkende Japanners(ik klink het beste) uit heel Rotterdam.

Helaas zit er geen geluid bij de gespot series. :cry: -hint-
@Granturissimo

als je er eens in eentje rijdt snap je wat er leuk aan is, het saaie uiterlijk is namelijk wel niet zo heel erg emotie-opwekkend, maar als je erin zit geeft ’t rijden nog steeds wel een enorme kick. En een Maserati of Ferrari van de afgelopen paar generaties zit ook vol computers dus;)
@ appeltje

Ah de vintage klassiekers, maar ik besef wel dat een porsche en een lambo makkelijker te spotten valt (relatief dan), dan Deusenberg, Lagonda, Bentley, bugatti en RR van voor WOII.

Maar van een mooie foto met een bepaalde flaire, kan ik altijd wel genieten, al is het een wagen die me niet echt warm maakt.

Ik bedenk me net: eigenlijk heel contradictorisch van mij, ik hou het autonieuws bijna dagelijks bij, en eigenlijk is er geen één van nu waar ik warm van loop. Maar de techniek die erachter zit interesseert me wel, en techniek heeft niet echt een disign om lelijk te vinden.
Ik hou het maar bij mijn lekkere Opel Safira 19CDTI automaat ;

Heerlijk.

Peter
@ appeltje
Ik kan zelfs benoemen welk bedrijf er met een LM002 rijdt.
Tevens zie ik zulke auto´s heel vaak.
Als je een keer foto´s wil van een speciale auto moet je het me laten weten kan ik het voor je doen of je tippen.
Vorige week stonden er nog 2 wiessman´s voor de deur een cabrio en een hardtop versie.
Hoi, ik was met stomheid verbaasd toen ik de fiat gamine zag,Deze auto heb ik nieuw gekocht in 1970, Hij was toen mintgroen daarna heb ik hem rood gespoten.Ik heb de auto in 1973 verkocht aan Henk elsink de cabretier verkocht graag reactie over deze auto . MVG fred jansen
Hoe kan het zijn dat Alfa zulke mooie GTO’s maken en zien geen kans om ze op de markt tezetten..Als men een Audi RS kan kopen waarom dan geen Alfa GTO.. Ze moeten bij FIAT mangement toch bij zich zelf terade gaan,waarom de Italiaanse Bolides bij het grote publiek niet aanslaat..
Ligt het aan de journalistiek gebeuren, reklame budget..
Als ik bedenk dat ze bij Lancia Kappa een mega suc6 had kunnen maken maar het gewoon verprutst hebben..
246km/h voor de GTA klopt wel wand mijn bloer had met gemak 250 op de teller..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).