Officieel: Lamborghini Murciélago LP 650-4 Roadster

Auteur: , 37 Reacties

We hadden de nieuwste Lamborghini al eens gezien op gelekte foto's en bij de dealer. Maar nu is 'ie officieel.

Al onze inside-info bleek te kloppen! De LP650-4 is uitgerust met de bekende V12, die mooi in het zicht ligt door de transparante engine-cover, en beschikt over 650 pk. Nul naar honderd doet de Italiaan in 3.4 seconden. De topsnelheid ligt op 330 km/u. Van dit exclusieve exemplaar zullen er slechts 50 worden gebouwd, dus wees er snel bij. Overigens beschikt de Lamborghini over permanente vierwielaandrijving.

Het interieur is grotendeels bekleed met alcantara. De kleurstelling grijs/oranje die is toegepast heet Grigio Telesto. Hoeveel de Italiaanse stier moet gaan kosten is nog niet bekend.

Automobili Lamborghini has released the first photographs of a limited edition Murciélago LP 650-4 Roadster.

The Roadster version of the Murciélago will offer an uprated 6.5 litre V12 engine that produces 650 hp (478 kW) along with permanent four-wheel drive: hence the model’s LP 650-4 moniker. With 660 Nm of torque, top performance is at 0-100km/h (0-62mph) in 3.4 seconds. The top speed is around 330 Km/h (205mph).

The special edition model will be produced in a limited volume (50 units only), with a Grigio Telesto exterior that combines grey bodywork with a special bright orange Arancio LP 650-4 featured on the front spoiler and sills. The LP 650-4 logo applied to the car’s exterior is recognition of the car’s increased power. The car features orange brake calipers and a transparent V12-engine cover, which shows off the V12 engine behind the driver.

Interior features echo the car’s striking grey-and-orange exterior: besides the orange touches, there is an asymmetric dash design, with black Alcantara Nera on the driver’s side, including door panel and central tunnel, and black leather Nero Perseus on the passenger’s side.

The increased power of the Murciélago engine, from 640 to 650 hp, will be unique to the Murciélago LP 650-4 Roadster: it demonstrates even further the developments that Lamborghini is able to offer from a current engine, and creates the exclusive characteristic of the Murciélago LP 650-4 Roadster.



37 reacties

Zeer fijne en strakke wagen
Ik moet toch eerst de prijs weten voordat ik naar de dealer ga. Is die meer dan 5.000 dan gaat het echt niet door.
dit is nou opwindent
Wat is nou het verschil met 640, behalve gelimiteerd dan?
LOL @freek

Betaal je die 5000 voor de proefrit?

OT: 3e keer hier, verkoopstijging 200%?
Prachtig zo’n Murcie. Grijs-oranje vind ik een mooie combinatie.
Ik ken eigenlijk geen niet-geslaagde Lamborghini..
@acacac: 10 pk extra oa.

Ik weet nog steeds niet of ik deze auto supervet vind of juist niet. Ik ga maar voor het eerste. zulke kleurstellingen op zon vette auto zijn toch wel erg vet
@ RuVo
staat ook bovenaan in het artikel :)
Hij lijkt tieves veel op de LP640 en je krijgt er maar een lousy 10 pk bij :\

Kzou het niet doen als hij meer kost.
Krijgt deze nou net als de Réventon de motoren die het best presteren zodra ze in elkaar geschroefd zijn?
@solstice

waarschijnlijk wel. 1-2% verschil heb je zo. Gratis meer marge.
@Timbo: Heb je er al een stukje mee gereden dan?
Wat ik alleen niet begrijp is dat Lamborghini en Ferrari zich nog bezig houden met V-motoren i.p.v. W-motoren. Is de enige reden hiervoor dat CO2 gebeuren?

W-motoren kunnen veel meer kracht aan dan V-motoren dus zouden ze toch nog beter kunnen. ( Wil niet gelijk zeggen dat het zo extreem als de Veyron moet natuurlijk )
@ Christian

Ik wel, nml: http://tinyurl.com/aaha4v ;)
@GH

W motoren hebben als nadeel dat ze door de compactheid moeilijk te balanceren en te onderhouden zijn. Bovendien is het oppervlak kleiner waardoor de koeling bemoeilijkt wordt. Het heeft alleen nut als je ruimte wilt besparen, en dat heeft in dit model auto waar bagageruimte etc. geen prioriteit heeft weinig zin
I’m Lovin It
Prachtige wagen! :d Oranje en grijs staat m goed. :)
Wist-je-dat:
De vuilniszak door Harry Wasylyk in 1950 is uitgevonden?

Heerlijk retro deze lambo!
wie gaat die 10 pk merken ?:P denk haast niemand … vind de auto ook niet echt geweldig maa rheb wel iets opzich :P
@rutger: opwindent???

OT: ik vind alleen de kleur een beetje tegenvallen, voor de rest is hij natuurlijk super.
HARD LifeStyle
-edit: nutteloze bijdrage-
Die kleurencombinatie blijft toch maar prachtig zeg!
ziet er goed uit, maarja de Murcielago (ja ik zeg het nog een keer) wordt toch te veel uitgemolken, wat ik wel jammer vind maarja..
@ rob
ik denk dat die de kleuren bedoelt? lijkt me he.. ;)
Schitterende kleurencombo!

En dak eraf is ‘the way to go’ als je het mij vraagt…
NOG meer rijbeleving!
@Freek:
leuke naam heb je! daar post ik ook al een tijd onder ^^

Maargoed, best een leuke auto. Jammer dat je niet je eigen kleurstelling kan maken. Ik had voor zwart-rood gekozen ipv grijs-oranje.
Lumineus! :D
Lol, misschien naam veranderen in Lamboblog? :)
Bloed en bloed geil…
Wat een verschrikkelijke kleur… echt heeel erg..
wat maar gewoon op de sv cabrio
@GH
het concept van een W-configuratie is alleen handig als je echt geen ruimte hebt voor iets anders;) Verder zit een W-motor veel complexer in elkaar waardoor ze ‘m niet zo effectief krijgen als een V-motor, gevolg; hij presteert in verhouding tot de hoeveelheid brandstof die je erin pompt minder dan een een v-motor. Waarom moet men dan een W-motor gebruiken? ’t is niet voor niks dat Audi in de nieuwe A8 ook geen W12, maar weer een V12 gaan hangen;)
OT;
de kleurencombinatie is prachtig, voor de extra pk’s hoef je ’t niet te doen;)
W-motoren zijn alleen iets voor zwaar coole Bentleys en ‘The Double-U King’ is natuurlijk le Veyron.
Mais a le topic:
Bonnes colores hoor.
Dat heeft iedereen volgens mij al gezegd, maar ik wil t toch nog even kwijt.
Sommige kleuren vloeken gewoon en vuilinszakken grijs en oranje is zo’n geval!
Ik snap er echt niets van dat er zoveel mensen op die kleurencombo kicken. Als Skoda een grijs oranje auto had gepresenteerd waren ze weggehoond!
Beauty! Wat een mooie auto! Maar wat is het nou met die 670 dan? Ik snap het niet echt meer.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).