Audi A4 allroad vanaf €51.850

Auteur: , 38 Reacties

Wil je eigenlijk al tijden een Audi A4 maar vind je dat er gewoonweg te weinig ongeverfd plastic op zit? Dan kun je straks je lol op met de A4 allroad, die vanaf deze zomer leverbaar is. De prijzen zijn al bekend: vanaf €51.850 heb je de 2.0 TDI quattro (C-labeltje) te pakken, voorzien van een handgeschakelde zesbak.

De enige andere diesel in het gamma is voorlopig de 3.0 TDI quattro met S tronic transmissie, die voor €63.600 van eigenaar wisselt. Tank je liever met je blote handen, dan is er de 2.0 TFSI quattro, eveneens met S tronic en C-label, voor €53.700. Andere motorvarianten volgen later.

Ten opzichte van de gewone A4 Avant heeft de allroad meer bodemvrijheid, een grotere spoorbreedte (voor en achter +2 cm) en Off-Road Detection, een ESP-modus die in de blubber wat beter functioneert. Standaard is elke A4 allroad o.a. uitgerust met licht- en regensensoren, verwarmbare buitenspiegels, automatische airco en een radio/CD-speler. Wil je meer, dan kun je het Pro line-pakket bestellen voor €3.600; je krijgt dan bijvoorbeeld nòg betere airco, het Audi Parking System, Xenon-Plus en het Audi Soundsystem.

Prijzen Audi A4 allroad bekend

• Nederlandse primeur op AutoRAI
• Markant en veelzijdig door extra bodemvrijheid en quattro
• Levering deze zomer, prijzen vanaf € 51.850,-

Leusden, 23 maart 2009 – Het aantal AutoRAI-primeurs van Audi breidt zich verder uit. Inmiddels is bekend geworden dat ook de nieuwe Audi A4 allroad quattro op de nationale autotentoonstelling te zien zal zijn. De Audi A4 allroad quattro is dankzij de combinatie van extra bodemvrijheid en quattro permanente vierwielaandrijving onder alle omstandigheden in zijn element. De levering van deze veelzijdige Audi A4 start deze zomer. De prijs begint bij € 51.850,- voor de Audi A4 allroad quattro 2.0 TDI.

De Audi A4 allroad quattro valt op door zijn markante vormgeving met onder meer extra bodemvrijheid, roestvrijstalen beschermelementen in vóór- en achterbumper en verbrede wielkasten. Ten opzichte van de normale Audi A4 Avant is de spoorbreedte (voor en achter) met twee centimeter vergroot. Dat komt de stabiliteit én de rijdynamiek ten goede. ORD (Offroad Detection, een speciale functie van stabiliseringssysteem ESP) draagt bij aan optimale tractie onder alle omstandigheden.

De complete standaard
De Audi A4 allroad quattro komt naar Nederland met een complete standaarduitrusting bestaande uit onder meer lichtmetalen velgen, licht- en regensensor, koplampreinigingssysteem, verwarmbare buitenspiegels, automatische snelheidsregeling, automatische airconditioning, boordcomputer, multifunctioneel stuur, radio/cd-speler en een aluminiumpakket (dakreling en raamomlijsting van aluminium, dorpelverbreding met roestvrijstalen segmenten). De Audi A4 allroad quattro is ook leverbaar als Pro line-uitvoering. Dat staat voor een uitbreiding van de standaarduitrusting met comfort-airconditioning, Audi parking system, Xenon plus-verlichting, middenarmsteun vóór, Audi soundsystem en radio concert. De meerprijs voor de Pro line-uitvoering bedraagt € 3.600,-.

Levering deze zomer
De levering van de Audi A4 allroad quattro start deze zomer. Om te beginnen zijn er drie modellen beschikbaar. Het gamma begint in stijl met de A4 allroad quattro 2.0 TDI met standaard zesversnellingsbak en C-label. Deze staat te boek voor € 51.850,-. Vervolgens is er de 2.0 TFSI (155 kW/211 pk). Deze uitvoering is standaard voorzien van de S tronic-transmissie met dubbele koppeling en heeft een C-label. De prijs is vastgesteld op € 53.700,-. De Audi A4 allroad quattro 3.0 TDI beschikt over een sterke (176 kW/240 pk) V6-dieselmotor in combinatie met de S tronic-transmissie. Deze uitvoering staat in de prijslijst voor € 63.600,-.



38 reacties

Alleen de verstelbare rijhoogte kan enig nut hebben. De rest is voor de show.
pittig geprijsd.. maar ja, is wel premium rijden.
Wil je eigenlijk al tijden een Audi A4 maar vind je dat er gewoonweg te weinig ongeverfd plastic op zit? Net wat ik dacht. :D
Ik heb ze altijd lelijk gevonden, de allroads. Maar als je in een Polderachtig gebied woont en je daar ook je broodwinning hebt, kan ik wel inzien dat dit een valabel vervoersmiddel wordt. Als je geen SUV-liefhebber bent ten minste.
mwah ik vind hem maar lelijk hoor
btw waarom heeft AB geen nieuws over de Tata Nano? :P
de A6 is mooier
ideaal voor de landbouwdierenarts
dan heb ik nog ik liever een 9-3x

@ RenJie
audi is niet premium
Moggol, dat is best aan de prijs als je het mij vraagt…
Ik vind hem er beter uitzien dan de A6 Allroad ;)
Eén-en-vijf-tig-dui-zend euro?? Jezus Christus wat een dure auto!! Degene die dit ding koopt is knettergek.
50k voor een 2.0 TDI?

premium hoor :|
110.000 gulden … ooit eens teruggerekend wat dingen kosten tegenwoordig?
De allroadmodellen (tot voor kort dus alleen A6) hebben juist altijd wat meer gehad………..dat is voor mensen die een Q7 kunnen betalen, maar niet zo’n protserig groot lelijk geval willen rijden. Zelfde geldt voor de A4 Allroad, kan je vergelijken met mensen die een Q5 kunnen betalen. Alleen hoeven ze niet zo opvallend te rijden, dus kiezen ze voor deze. Eventjes met het maken van de deal afspreken dat de bumperdelen in kleur worden meegespoten en voila, mooie auto :). Maar dat is mijn mening…….gelukkig verschillen meningen, anders was het maar een saaie markt.
Leuk gevonden om de foto van de kont van de Insigna eronder te zetten!
Had de gelijkenis nog niet zo duidelijk opgemerkt.
Een A6 Avant 3.0 TDI Quattro kost 64.845. Dat scheelt dus 1.245 (duurder) met de 3.0 TDI A4 Allroad. Nou dan weet ik het wel. Verder best een leuk uiterlijk hoor, maar die prijs…
O jee, weer zo’n plastic bimbo. Snap het idee achter dit soort wagens echt niet. En dan de prijs die eraan vasthangt. 51K voor een 2 liter dieseltje, kom op zeg. (ja ok, NL prijzen, maar toch). Premium my ass weet je het. Premium oplichters ja. Ik zou het niet beter kunnen.
Best pittig geprijst, maar wel een erg mooie leuke auto. Niet erg veel nuttiger dan een normale a4 quattro, maargoed.
Als je het geld hebt en je vind het een goede en mooie auto…Why not?
Doet me nog het meeste denken aan die Braziliaanse die ik is heb gehad. Au fond een verdomd lekker ding, maar zo opgespoten langs alle kanten dat je zowaar bang wordt om je lul er in te steken, al was het maar omwille van ontploffingsgevaar. Een waterbed was er niets tegen. Wel lekker though.
Doe mij maar een Focus RS:D
zou dan duidelijk eerder voor een Q5 gaan, ziet er een stuk beter uit
@Bob

Omrekenen naar belgische franken doe ik ook niet meer, ik schrik me dan meestal een hoedje.

over de audi, veel te duur voor zo’n lelijk hok
da’s dure tupperware
Audi A4 All Plastic past beter
Wie is er nou zo gestoord om dit te kopen? Koop dan een A6 allroad of gewoon niks… Ik vind dit niet premium meer :P
aluminiumpakket (dakreling en raamomlijsting van aluminium, dorpelverbreding met roestvrijstalen segmenten)
Haha. Roestvrijstalen onderdelen in een aluminium pakket.

Audi parking system, een dure naam voor achterruitrij sensoren. piep, piep.
Xenon plus-verlichting, xenon verlichting plus wat? die gekke lichtslangetjes?
middenarmsteun vóór, ahh die kennen we, dat is niet premium, dat heeft een Corsa ook. Audi soundsystem, een wel hele dure naam voor luidsprekers?

Volgens mij is iemand bij Pon daar helemaal de weg kwijt. En dat kan natuurlijk want deze auto van minstens €50.000 heeft nog steeds geen navigatiesysteem standaard!
Iedereen rijdt rond in auto’s met plastic bumpers, dorpels, etc. Maar zodra daar geen laklaag overheen zit, is het ineens een plastic auto?
@ mashell: Je zit nu wel te ******** op Audi met hun dure namen voor normale meeropties, maar denk je nou echt dat Audi het enige merk is die dit doet? Niet dus. :) En denk je dat in jouw ogen premium merken altijd een simpele middenarmsteun standaard leveren? Niet dus. Waarom? Duitse auto’s zijn altijd kaal zonder opties. Niet alleen Audi’s. En voor het geval het nog niet duidelijk is, ik ben een groot liefhebber van Duitse auto’s. ;)

Even serieus, ik vind het echt jammer dat de laatste tijd de reacties op AutoBlog achteruitgaan. Vroeger was ik een vrij vaste reaguurder hier, maar er zitten tegenwoordig altijd wel mensen tussen die in de comments echt de meest onzinnige dingen zetten. Ook altijd dat fanboyism. Check, als je een fan bent van een merk, mooi! Maar ga dan niet andere merken hard afkraken (op de meest onzinnige dingen).. :? En vind je iets per se beter bij het ene merk dan het andere, onderbouw het dan eens een keer fatsoenlijk.

Ook nog steeds de mensen die over dat premium typen, echt serieus… Het komt een paar keer langs als geintje en er zijn mensen die het serieus gaan opnemen en gaan gebruiken tegen Audi. :P

Zo, da’s mijn bijdrage. ;) Sorry, maar ik wou het toch eens graag zeggen.

Ontopic:

Tja.., ik had eigenlijk altijd wel een twijfelgeval bij de Allroad-modellen, want om eerlijk te zijn zie ik de meerwaarde er niet van in. Misschien alleen de grotere bodemvrijheid, mocht je vaak over modderige wegen crossen. :P
vorige week een audi a4 besteld, zou mijn geld nooit aan een allroad vies maken, liever een dikkere moter erin of aangekleed. een allroad op een skoda of passat is ethisch nog prima maar niet op een audi of bmw of id. Bovendien kun je er in Nederland toch niks mee!
@Chief_S5.

“want om eerlijk te zijn zie ik de meerwaarde er niet van in.”
Ik ook niet. Naast de A6 allroad imho zelfs totaal nutteloos, en dat wij dat zeggen dat zegt toch wel wat…..
Een vergelijkbare Q5 is 60,- Euro goedkoper!!! Wat een enorm overbodige auto is dit. En lelijker dat de normale A4 bovendien.
Gelukkig verliezen mensen die rijk zijn soms de voeling met de werkelijkheid. Anders trek je toch nooit 50k van je rekening om dit hok te kopen? Het is geen 50k waard, dus koop iets fatsoenlijks voor dat geld.

Hoe kan het toch dat deze merken nog steeds denken dat ze dit verkocht zullen krijgen? Leren zij dan niets uit de huidige crisis?
Zelfde verhaal als bij de A6 allroad, voor al die luxe goodies moet je keihard betalen. Voor mij zou een gewone A4 ruim voldoende wezen, en anders gewoon een Q5 nemen als je die zo nodig hebt. Beetje overbodig model dit als je het mij vraagt.
Erg mooi, maar er komt steeds meer en eigenlijk overbodige keuze voor de consument.
en voor de arme zuiderlingen: 39.375 tot 46.875 € voor de 3 L – 240PK
Even naar de prijs kijken: hahahahahahaha. Hilarisch.
@Matt – helemaal met je eens, goed gezien.
Verder is het ‘plastic’ aan de Allroads trouwens al sinds jaar en dag (in een andere kleur) GELAKT.
bmw schrijft:

“Hoe kan het toch dat deze merken nog steeds denken dat ze dit verkocht zullen krijgen? Leren zij dan niets uit de huidige crisis?”

Het probleem is dus juist dat Audi niets van die crisis voelt omdat zei als bijna enige fabrikant wel veel nieuwe modellen op de markt durven te brengen, en dus opvallen. Erg riskant wat ze doen dus, maar tot dusver pakt het zeer goed uit voor hen…
Valt me nog mee voor een hoop plastic en al die andere OffRoad-opties.

@ Jasper

Uche*Saab 9-3X*uche!
Sorry, beetje verkouden.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).