Nissan GTR-voorjeMoeder (M-spec dus)

Auteur: , 32 Reacties

Zoals het hoort bij een grote, zware vierwielaandrijver, krijgt de GT-R nu eindelijk zachte vering en een comfortabele afstelling. Dagdag, zwaaizwaai ringtijden. Met een auto moet je relaxed rechtuit rijden, bochten en G-krachten zijn voor straaljagers.

Nu moet er ook wat veranderen, gezien de verkoopcijfers van de afgelopen tijd. Na de GT-R en GT-R v-spec komt Nissan dus met iets heel anders.

De M-spec is op meer ‘sophisticated’ klanten gericht. Het moet een comfortabele reis-auto worden, een kilometervreter. Om deze meer sjieke clientèle naar de Japanner te lokken komen er naast zachte veren ook meer(en betere!) interieur-verfraaiingen beschikbaar. Een nieuwe aluminium en hout finish moet meer luxe gaan uitstralen en een degelijker indruk geven. De “M” wordt ongeveer €25k goedkoper dan de “V”, meer cijfers en specificaties zijn niet bekend. Verwacht echter een tergend langzame ringtijd en een tiende meer acceleratie dan de normale GT-R. Staat de Nissan tenminste weer waar die hoort, achter de Porsche’s. (bron: pistonheads.com)



32 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Waarom :P Dit klinkt erg onlogisch..
Vet concept om verschillende versies van 1 auto te maken.

Ik ben eerder geneigd die kenmerken aan een merk te koppelen. Comfort bij Citroen en Mercedes. Sportiviteit bij BMW en premiumiteit bij Audi. Toch is dit ook wel slim!
Had het idd P-spec genoemd :lol:

Maar een zachte afstemming van het onderstel hoeft niet altijd langzamer te zijn. Het voelt alleen maar zo :-)
Is dat soms een te vroege 1 april grap? De GT-R ´reputatie´ als Ringkiller (aldus Nissan himself) gaat er zo bepaald niet op vooruit, maar er zal vast en zeker vraag naar zijn (Belgipe bijv, en dan ook nog teruggetuned naar 211 pk :lol:)
Nou ja, al maken ze ook een Z-spec…
Een GTR? Nee, nooit. Hier sta ik achter Porsche. Doe mij de 911GT2 maar. Of de Carrera GT, als we toch een wishlist maken.
Is dit niet gewoon een verkoopargument voor op de Amerikaanse markt? Waar ze nog gewend zijn aan bladveren en ze geen bochten kennen enzo?
kalm kalm
dit is een aprilgrap ze
er staat geen enkele officiele persvermelding bij
Ze hadden van de R34 toch ook een M-spec gemaakt?
Project America
@ Moritzh

Oh nee kennen ze daar geen bochten? wow…. en gewend aan bladveren…. dan vraag ik me af waarom de ZR1 recordhouder is, hij ging zeker met moeite door de bochten over de ring? *sigh*

OT: Ik denk niet dat ze echt overwegen zo’n wagen op de markt te brengen, als je jezelf kan bedwingen met de GT-R is comfort gehalte best goed.
@Project America

de Corvette ZR1 is ook bij Lotus langs geweest voor het onderstel, in de hoop dat hij dan beter verkoopt buiten Amerika;)
out-of-the-box thinking, ik zou het zo kopen een V-spec voor de ring en een M-spec voor tours de europe
Mocht hij er komen, dan ben ik nóg meer fan van deze auto. En als het een grap is… Dan sta ik jullie op te wachten bij de eerstvolgende beurs die reportage-waardig is… :twisted:
Comfortabeler, luxer en goedkoper! Dit is de ultieme versie.
Als je een comfortabele kilometervreter wilt neem je toch niet dit gedrocht. Ga dan voor praktisch of aesthetisch. Dit is…tsja.
Er was ook een M-spec van de R34.
@ Project America & EJS
En de ZR1 heeft daarom Brembo’s, stuurhuis van een Aston Martin, enz enz.
European handling maar met wel een heel bijzonder motorblok van Amerikaanse makelij; een in serie gebouwde v8 met titanium drijfstangen is nog nooit eerder vertoond. Beetje het beste van beide werelden. Jammer dat de Italianen/Nederlanders niet voor de styling mochten zorgen.

Weer OT; Je zal dit M-spec pakket maar per ongeluk op je optielijst hebben aangevinkt. Dan heb je een lelijke jappanner die ook nog eens niets kan. Meer iets voor een slechte slapstick of een foute 1 aprilgrap.
Trager dan een Porsche? Ik verwacht dat deze budget-versie van de GT-R nog altijd sneller is dan de basis 911.
@JanJansen
ja, zo’n Amerikaanse V8 heeft zeker wat, zeker eentje zoals in de ZR1;) Persoonlijk ben ik ook niet weg van de styling, maar in de prijsklasse waarin de ZR1 valt zou ik toch onvoorwaardelijk voor de ZR1 gaan hoor;)
uhh met zachte veren heb je meer grip als met harde veren dus dat klopt niet echt.
@JanJansen

lelijk? praat voor je zelf. En niets kan? Alsn og meer dan 99% van de Amerikanen en Duitsers kunnen!
@ STJ
Met hoge uitzondering van de fantastische Toyota 2000gt, ben ik op Bonhams, RM- en H&H-auctions nog geen japanner tegen gekomen.
Voor mijzelf trek ik hier de conclusie dat ze op styling gebied een steekje hebben laten vallen.
Omdat ik merk dat het je nogal raakt, hier een goedmakertje:
http://www.jaylenosgarage.com/video/video_player.shtml?vid=244892
geniet!
Je moet is op Japanse aucties gaan kijken, want voor onder de $130000 krijg je geen KPGC10 GTR of fairlady 432R. Maar ik verwacht ook niet dat je dit zou weten, want de gemiddelde kennis van Japanse auto’s op dit Blog is om te huilen!
Als het waar is, dan lijkt het me dom. Iemand die geld heeft voor deze auto heeft ook geld voor een Mercedes cl, want zo’n auto koop je alleen als je flink wat geld overhebt. Dan ben je een rare als je voor de Nissan gaat, want minder comfortabel zeker weten en minder status. Veel minder.
Jongens, 1 april duurt nog 6 dagen ofzo.
Wachtend op een m-spec vs. 911 clipje :roll: :twisted:
Blijft een mooie auto. En een 911 ook wat mij betreft, het zou leuk zijn om ze allebei voor de deur te hebben.
Ik zie het nut er niet echt van in. Als je de wagen niet wilt om zijn prestaties voor wat dan wel? Zo mooi vind ik hem nu ook weer niet.

Veel respect voor zijn prestaties maar niet voor zijn uiterlijk dus blijf aub van die sportiviteit af!!
@CrazyHenkie : “De GT-R ´reputatie´ als Ringkiller (aldus Nissan himself)”

Dus je bedoelt de GT-R speculatie eigenlijk…
Ik verdenk autoblog ook wel van een [slechte] 1-aprilgrap.
Maar dit lijkt me wel erg vroeg, dus toch ook nog even OT:

Slecht idee.
Sportieve omaatjes moeten maar gewoon een trapautootje met 110cc blok kopen.
@JIPINO

ik denk dat in Japan zelf je anders met een GTR meer aanzien hebt, en dan is zo’n m-spec zo gek nog niet;) ’t is ook nog maar de vraag of deze naar Europa zal komen;)
Dankje. Een GTR zoals hij bedoeld is, zonder garantie die vervalt enzo!
@ Iedereen,

Waarom zijn jullie zo geschokt van een M-Spec ? Dit lag toch al vast toen de gewone GT-R werd gelanceerd. Kennen jullie de geschiedenis van de befaamde Skyline niet ? Hier hadden we ook al een R34 GT-R M-Spec.

Ik verwacht trouwens ook dat er een Nür komt van deze GT-R zoals dat ook bij de R34 GT-R was en ook een V-Spec II.

En comfortabel gaat die heus niet zijn hoor. I.p.v. zeer harde vering, nu iets minder harde vering, maar nog altijd hard hoor, het is en blijft een dikke sportwagen, geen boot !

Kan al niet wachten !

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).