Op tijd voor de zomer: Peugeot 308 CC vanaf 31.900 euro

Auteur: , 49 Reacties

Persoonlijk dacht ik dat de 308 CC al lang leverbaar was. Het model werd immers in juli 2008 al onthuld. En op diverse autobeurzen kwamen ze de nieuwste cabrio van Peugeot ook al tegen. Ik was dus wel verbaasd toen er vandaag een mailtje van de importeur kwam met de prijzen en de medeling dat de 308 CC vanaf half mei in de showroom zal staan.

We hebben er dus even op moeten wachten, maar hij is in elk geval op tijd voor de Nederlandse zomer. Dan is zo’n stalen dak natuurlijk wel zo handig! Prijzen beginnen bij 31.900 euro voor de 308 CC Sport met een 1.6VTi (120 pk) motor onder de kap. Er zijn drie verschillende uitrustingsniveau’s:

Sport
Elektrisch bedienbaar stalen dak, actieve rollbars, 16 inch lichtmetalen velgen, airconditioning, lederen stuurwiel, Peugeot Connect Sound MP3 (radio/CD MP3).

Sport Pack
ESP, 17inch lichtmetalen velgen, climate control, automatische ruitenwissers, elektrisch inklapbare buitenspiegels en cruise control.

Féline
Peugeot Connect Nav, het nieuwe radio/kleurennavigatiesysteem met bluetooth carkit, lederen bekleding, 18 inch lichtmetalen velgen, bandenspanningscontrolesysteem, parkeerhulp voor en achter, voorstoelen met het Airwave-systeem en een Windstop.

Ook is er nog een speciaal introductiemodel met de naam 308 CC Première. Dat model heeft als extra uitrusting: Lederen bekleding, Peugeot Connect Nav, Airwave-systeem, Windstop. En dit pakket heeft een klantvoordeel van 1.200 euro. In onderstaand persbericht lees je alle andere prijzen.

Peugeot 308 CC: gamma en prijzen

Halverwege de maand mei wordt de nieuwe Peugeot 308 CC in de Nederlandse showrooms verwacht. Vandaag, 24 maart, maken wij alvast de prijs en het leveringsgamma bekend. De vanafprijs van de Peugeot 308 CC is EUR 31.900,-.

De Peugeot 308 CC zal leverbaar worden in drie uitrustingsniveaus. Vanaf het eerste niveau is de Peugeot 308 CC erg compleet uitgerust.

Het eerste niveau, de Sport, is standaard voorzien van o.a.:
Elektrisch bedienbaar stalen dak, actieve rollbars, 16 inch lichtmetalen velgen, airconditioning, lederen stuurwiel, Peugeot Connect Sound MP3 (radio/CD MP3).

Het tweede niveau, de Sport Pack, voegt daar de volgende zaken aan toe:
ESP, 17inch lichtmetalen velgen, climate control, automatische ruitenwissers, elektrisch inklapbare buitenspiegels en cruise control

Het derde niveau, de Féline, is zeer compleet uitgerust met o.a.:
Peugeot Connect Nav, het nieuwe radio/kleurennavigatiesysteem met bluetooth carkit, lederen bekleding, 18inch lichtmetalen velgen, bandenspanningscontrolesysteem, parkeerhulp voor en achter, voorstoelen met het Airwave-systeem en een Windstop.

Prijzen
De Peugeot 308 CC Sport is leverbaar met de 120pk 1.6VTi motor voor EUR 31.900.
Het tweede niveau, de Sport Pack, heeft een meerprijs van EUR 2.390,= zodat de 120pk 1.6VTi hier EUR 34.290 kost. Met de 150pk 1.6THP met 6bak is dat EUR 36.490, of als 140pk 1.6THP met automaat EUR 38.390. De 308 CC Sport Pack is tevens leverbaar met een 112pk sterke 1.6HDiF voor EUR 38.290.

De luxe Féline is leverbaar met de 150 pk 1.6THP voor EUR 40.500, of met de 140 pk 1.6THP met automaat voor EUR 42.400. De 308 CC Féline is ook leverbaar met een 140pk sterke 2.0HDiF met 6traps automaat voor EUR 46.500.

Introductiemodel 308 CC Première
Ter gelegenheid van de lancering van de 308 CC is een speciaal introductiemodel samengesteld, deze is gebaseerd op de 308 CC Sport Pack 1.6 THP 6-bak

De extra uitrusting bestaat uit:

Lederen bekleding
Peugeot Connect Nav
Airwave-systeem
Windstop

Deze opties worden op de 308 CC Première aangeboden met een klantvoordeel van
EUR 1.200.



49 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Damn, das duur :x
In tegenstelling tot de hatchback en stationwagon, kan ik deze Peus wel waarderen
*gaapt*
koop ik liever een scirocco met panorama dakje, niks geen stalen klap dak!
Heb je nog een mooie auto ook
Tjonge tjonge…een naamgeving als “féline” kan in Frankrijk logisch klinken, overal daarbuiten klinkt het gewoon erg verwijfd voor een sportieve uitrusting…
Opvallend hoe die voorruit bijna horizontaal ligt.
Heb hem afgelopen weekend op de ring van Antwerpen zien rijden. Een bordeaux kleur. Mijn vrouw vond hem mooi maar ik minder. Peugeot voert toch een aparte lijnenspel in zijn gamma. Je moet het echt mooi vinden om het te kopen.
ik vindt dit de eerste mooie cc van peug:O Een mooie auto!
Die bumper in de grille blijft lelijk. Spaar ik liever even verder voor een Z4 ofzo ;)

Heb een keer in een 307CC gezeten, bij een crash zou je ipv de airbag eerst met je hoofd de rand van de voorruit raken haha
Lelijk hok, maar wat ik niet snap is het verschil tuusen de sport en de sport pack, volgens mij klopt er hier iets niet. Twee keer ongeveer dezelfde benaming gebruiken voor een andere uitrusting….
Wat blijven die ‘dikke-billen-cc’s’ toch LE-LIJK!
En dit is daar weer een schoolvoorbeeld van…

Verhoudingen kloppen van geen kant en die voorruit is zo lang, als je het dak open hebt, zit je nog onder een dak!!!!

DE wanabee-auto van het moment…
cardesigner@USA
Wat een dikkertje :)
Zo duur voor een basismodel met een zeer lichte motor!
Deze auto ziet er op de foto´s beter uit dan in het echt. :?
Ik ben ook geen fan van de verhoudingen. Daarbij maken Peugeots mij meestal wagenziek. :(
achterkant ziet er wel redelijk uit en stukken beter dan de 307cc maar goed lelijker dan dat bestaat ook niet
Op die eerste foto gaat het nog enigsinds… maar de voorkant is echt om te huilen…

Als lijkt hij dat zelf ook te doen, mond open ogen knijpen en luidkeels janken
De mooiste in zijn klasse op dit ogenblik.
Leuke wagen met een tijdloos lijnenspel in het koetswerk.
De voorkant is zoals bij alle huidige Peugeots om van te smullen.
wordt weer een verkoopstopper.
@machoman
Jawel de achterkant van een BMW 1 cabrio, of laat ons zeggen het ganse gamma van de 1 serie.
De drie coupé is een voorbeeld van hoe het wel moet.
Vanuit sommige hoeken ziet ie er echt goed uit en vanuit andere hoeken is het huilen met het dak open… De derrière is aardig, de typische peugeot snuit uiteraard niet! Jakkie!
Dikke diffuser (look) hoor! heb je vast nodig met zo’n racemonster!
Henk Spermatank
Leuke auto als je een kutje hebt of niet van kutjes houd :).
Henk drukt zich lekker subtiel uit zeg maar..
Die voorkant lijkt op Marijke Helwegen.. als ze nog 3 facelifts neemt dan.

Afgezien dat ook die krater in de voorkant erg lelijk is, is ie wel hondvriendelijk.

http://www.autoblog.nl/archive/2008/11/18/bizar-hond-overleeft-aanrijding-in-grille
Er is maar een echt lekker kontje op een cabrio, en da’s Italiaans.

http://www.bleumer.nl/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=5597&g2_serialNumber=2
hij is mooier dan de vorige.
volgens mij had die ook meer jakkiebah-stemmers

maar zoals anderen voor mij, voor dat geld heb ik liever een tweedehands Z4
stalen klapdak is zo 2008/gay/ik-wil-wel-open-maar-niet-kamperen
*GAAPT* nog veel harder van een saaie Scirocco.


Ik wil niet zeggen dat ik dit nu helemaal het einde is maar het is wel heel wat beter dan die Volkswagen EOS.
Die Eos heeft me toch een uitstraling van een omgekatte Golf waarvan ze het interieur nog saaier hebben kunnen maken.

Nee dan is dit vele malen beter.
mooi, vooral omdat ik niks heb met die ouwe lulletjes gedachte dat het perse van stof moet zyn! veder is ie wel heel erg duur!
Cabrios zijn voor kappers en vrouwen. Daar is deze dan ook perfect naar gestyled
Om wat positiefs bij te dragen. Geweldig dat Peugeot dat interieur ook in andere kleuren dan zwart levert.
K zie uit naar een rij test. Lijkt me echt een auto voor Wouter.

NOT ;-)
De kont is en blijft veel te zwaar in verhouding met de rest van de auto. De Renault Megane CC heeft ditzelfde probleem. Als je een CC wilt in deze prijsklasse ga dan bij VW of Ford kijken, de Eos en Focus zijn wat meer in verhouding.
Prijs: Sta er versteld van!

Maar voor €10 wil ik hem nog meenemen. Daarboven laat ik hem staan.



Nee, gewoon 10 euro, geen 10K.
@ DrWho,

de Féline uitvoering is géén sportuitvoering, maar gewoon de luxe-uitvoering. Als je een sportuitvoering wil, dan moet je de uitvoering ‘Sport’ of ‘Sportpack’ nemen ;) .

Verder: het is een prima auto, niet spectaculair, maar best leuk. Als je een cabrio voor 30 mille zoekt, dan is dit denk ik de beste van z’n klasse.
@ Vive la FRANCE!
@ Vive la FRANCE!

Hij is in ieder geval niet de duurste, want Ford biedt voor het geld ook een 1.6 CC, die zal wss dynamischer zijn, maar is in basis al ouder, en deze heeft een beduidend fraaier interieur.

Daar is Peugeot, ook bij de 3008, wél in geslaagd; ´m een schitterend, hoogwaardig ogend interieur geven!
Ik snap niet dat hier een markt voor is: dit is duidelijk geen zakelijke auto, en prive koopt men toch niet zo’n dure auto?? Of zijn er mensen in dit segment die geld teveel hebben, dat begint denk ik pas op het niveau Mercedes SL
Jammer de de CC’s van Peugeot een stukje elegantie missen. De gewone 308 is al overgestyleerd, maar bij de CC valt dat nog meer op.
Een 207CC is nog wel te verdragen (ook al is die wat te hoog voor een cabrio) maar dit is het toch zeker niet.
Open en in het wit vind ik het een bloedmooie wagen, totdat hij dicht is. Heel de lijn wordt verstoord door dat CC-dak.
Ik vind het dus echt een vette bak. Dat terwijl de 308 het summum is van de huiselijke boredom, is de CC stiekem best lekker!

Daarnaast is het weer eens wat anders dan een SL, die een stuk duurder/gay is.
Spuuglelijk! Neus om van te janken (alle peuzoos met zo’n planktonzuigende walvis muil) en een dikke reet om dat dak ik te krijgen. Ik wil er nog niet eens in gezien worden…
Ik heb een veeeeel mooiere versie gevonden:

http://autoworld.files.wordpress.com/2008/02/peugeot_308_cc.jpg
Bananaflip heeft zijn Fitna versie.
mooie wagen, veel beter dan de ietwat te bolle 307 cc

Maar Goh wat hebben sommige mensen hier toch gigantisch veel verstand van auto’s. dit niet goed, dat niet goed.
Peugeot heeft bijna altijd fantastische wagens gemaakt, ze kunnnen net een stukje verder kijken dan de meeste neuzen lang zijn, hierdoor lopen ze vaak vooruit op de feiten.

Je kunt het design van Peugeot vergelijken met de uitdrukking “lelijk in de luier maar mooi in de sluier”
Ik heb vandaag mijn 307cc ingeruild voor een “premiere 308cc”.
Vette bak vindt ik zelf/maar wat een afgunst en goedkoop commentaar betreffende dikke kont e.d. zeg.
Rij toch lekker verder in je golf/astra/fiesta or what ever !
Ik ga deze zomer lekker “open” !
En eens kijken hoeveel mensen zeggen dat ik een lelijke bak onder mijn reet heb.
:lol
hahaha PeterH ,

jij snapt het .

Ik heb vorige week bij de training in de diverse concurrenten gereden en kan niet anders zeggen dat deze 308 cc Heel goed rijdt.
en 31900 is echt niet duur want dan krijg je bij de Eos een 1.4 tsi met 122 pk die veeeel meer herrie maakt als de 1.6 Vti.

Mensen ga eens rijden en hem in het echt bekijken en jullie zullen versteld staan van de bouwkwaliteit en afwerking en het rijgedrag van deze auto.
En als je echt wil lachen ga je direct daarna in de Eos rijden .die met een beetje zelfde uitrusting gewoon 3000 euri meer kost als je het al redt.

want hoe slecht peugeot ook is in het cabrio segment volgens velen hier verkopen ze wel verruit de meeste cabrio’s in heel europa .
@peterh

Je moet ook niet luisteren naar deze mensen hiero. 80% heeft nog nooit auto gereden.

Laatst zat iemand te beweren dat de 206 veel beter reed dan de 207…..
@ Vinny_93

Ja het is erg hé, als je maar 10€ hebt, kan je deze mooie wagen niet kopen. Ga maar eerst vakantiewerk zoeken, kan je al beginnen sparen !
Een auto voor vrouwen en kappers!!! Ik ben een vrouw, heb een bedrijf (nee geen kapperszaak) en rij al een aantal jaren zakelijk! in een 307 cc.

Al die vooroordelen over een auto..waarom zou je niet zakelijk in een cabrio kunnen of mogen rijden.
De 308 koop ik niet, want heb net de Focus Cabrio gekocht net iets stijlvoller vind ik.
Heb reeds 2 jaar een 307cc zwart wit leder vind het een mooi galante wagen net daarna kwam de 308cc ik vind de 307cc meer styl- uitstraling —-

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).