Officieel: de nieuwe Mercedes E63 AMG

Auteur: , 89 Reacties

Zojuist onthuld: de nieuwe Mercedes E63 AMG!

Tien dagen geleden kwam Mercedes al met deze teaser op de proppen. En in Genève werd de nieuwste AMG al een keer gesignaleerd in een parkeergarage door een oplettende bezoeker. Nu haalt Mercedes het doek compleet van de auto af en krijgen we ‘m voor het eerst in beeld te zien.

Vanaf volgende week zal de Mercedes E63 AMG te bewonderen zijn op de New York International Auto Show. Maar eerst even wat feiten op een rij: de dikke Duitser krijgt een 6.2 liter V8 blok mee waaruit 518 bhp 525 pk’s en 630 Nm gehaald worden. Een sprintje naar de 100 km/h wordt afgelegd in 4.5 seconden en bij de 250 km/h komt de begrenzer er in. Dankzij de Speedshift MCT 7-speed gearbox zou de nieuwste E-klasse 12% minder brandstof verbruiken, deze bak wordt ook toegepast in de SL63 AMG.

De AMG wordt standaard op 18″ lichtmetaal van AMG geleverd met de bandenmaat 255/40 voor en 285/35 achter. Voor wie dat te klein is kan er ook 19″ lichtmetaal onder geschroefd worden. Vanaf augustus staat ‘ie bij de dealer.

UPDATE: De motor levert 525 pk en niet 518 pk! Die 518 pk zijn namelijk volgens de Amerikaanse rekenmethode. In Europa komt er gewoon 525 pk in de folder te staan. Oftewel net zoveel als de S63 AMG.

De nieuwe Mercedes-Benz E 63 AMG: dynamische sportsedan voor dagelijks gebruik

Kort na de introductie van de nieuwe Mercedes-Benz E-Klasse presenteert AMG, het performance-merk van Mercedes-Benz Cars, de nieuwe E 63 AMG. De dynamische sportsedan, die volledig geschikt is voor dagelijks gebruik, overtuigt door prestaties op hoog niveau, een fascinerend dynamisch rijgedrag en technologie-transfer vanuit de high-performance-roadster SL 63 AMG. De nieuwe E 63 AMG onderscheidt zich van de seriemodellen van de E-Klasse door een volledig nieuw ontwikkeld AMG RIDE CONTROL-sportonderstel met elektronisch geregelde demping en een nieuwe vooras, alsmede een eigen ontwerp van carrosserie en interieur. Tegelijkertijd is Mercedes-AMG erin geslaagd om bij de E 63 AMG het brandstofverbruik met bijna twaalf procent te reduceren. Met zijn unieke combinatie van hoogwaardige en innovatieve assistentiesystemen verstevigt de E 63 AMG zijn positie als koploper op het gebied van veiligheid.

Met een vermogen van 386 kW/525 pk en een koppel van 630 Nm liggen de prestaties van de 6,3 liter V8-motor in de E 63 AMG op hetzelfde niveau als die van de SL 63 AMG. Ook de AMG SPEEDSHIFT MCT zeventraps transmissie komt uit deze krachtige roadster. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een compacte natte-wegrijkoppeling in plaats van de tot dusver gebruikelijke koppelomvormer. Hierdoor kan de transmissie direct met de aandrijflijn verbonden worden, waardoor met de vier individuele rijprogramma’s, de tussengas- en de RACE START-functie een zeer emotionele en dynamische rijbeleving ontstaat. Ook de prestaties zijn van sportwagen-niveau: acceleratie van 0-100 km/u in 4,5 seconden, de elektronisch begrensde topsnelheid ligt bij 250 km/u. De motor met een cilinderinhoud van 6208 cc reageert vlot op het gaspedaal, trekt goed door en klinkt fantastisch. Dankzij het rijcomfort is de E 63 AMG ook uitstekend geschikt voor lange afstanden. Een nieuw ontwikkelde waterkoeling zorgt ervoor dat de auto ook bij zware belasting op het circuit langdurig goede prestaties blijft leveren.

Brandstofverbruik bijna twaalf procent lager

Het motorvermogen nam in vergelijking met het voorgaande model met 8 kW/11 pk toe, maar niettemin kon het brandstofverbruik met zo’n twaalf procent worden verminderd. Met 12,6 liter per 100 km volgens NEDC-norm is de E 63 AMG de zuinigste in de klasse van sportsedans boven de 377 kW/500 pk. Deze vermindering is het resultaat van een aantal maatregelen, zoals de gedoseerde brandstoftoevoer en het generatormanagement met opslag van de energie die bij het remmen vrijkomt. De cilinderbussen zijn binnenin bekleed met een speciaal materiaal, waardoor er minder wrijving ontstaat. Dit LDS-procédé (Lichtbogen-Draht-Spritzen) is exclusief voor AMG. Ook de AMG SPEEDSHIFT MCT zeventraps-transmissie helpt, brandstof te besparen. De transmissie reageert spontaan en beschikt over vier rijprogramma’s: C (Controlled Efficiency), S (Sport), S+ (Sport Plus) en M (Manual), die met behulp van een draaiknop in de AMG DRIVE UNIT kunnen worden gekozen. Dankzij het tijdelijk uitschakelen van bepaalde cilinders door het verminderen van ontsteking en inspuiting tijdens het schakelen bij volgas verloopt het schakelen aanmerkelijk sneller. In de M-stand wordt geschakeld in 100 milliseconden.

In het “Controlled Efficiency”-programma, waarbij de nadruk meer ligt op gecontroleerd verbruik, schakelt het programma juist soepel en wordt er sneller opgeschakeld, zodat er minder met een hoog toerental gereden wordt. Tegelijkertijd is het rijden met de AMG SPEEDSHIFT MCT zeventraps automatische transmissie een dynamische ervaring dankzij het snelle en spontane terugschakelen, de tussengasfunctie en de RACE START-functie, waarmee het maximale potentieel voor de acceleratie kan worden benut.

Sportief of comfortabel? In de nieuwe E 63 AMG hoeft niemand met compromissen genoegen te nemen. Het AMG RIDE CONTROL-sportonderstel komt zowel op het circuit als tijdens soepele lange ritten goed tot zijn recht. Op de vooras zijn nieuwe stalen veerpoten gemonteerd, terwijl aan de achterkant speciaal voor AMG ontwikkelde luchtveren hun werk doen. Deze houden dankzij automatische niveauregeling de wagenhoogte constant, ongeacht de belasting.

Een nieuw, elektronisch gestuurd dempingssysteem past aan de hand van de rijsituatie de kenvelden van de schokdempers aan en vermindert de hellingshoek van de carrosserie. Bovendien kan de bestuurder door een druk op de knop kiezen uit de onderstelstanden Comfort, Sport en Sport plus. De vooras van de E 63 AMG is nieuw ontwikkeld met een 56 millimeter grotere spoorbreedte, een buisstabilisator, nieuwe dwarsverstevigingen, wiellagers en wieldragers en biedt zo meer grip in snelle bochten. Ook de achteras is aangepast voor een grotere stabiliteit.

Nieuw ontwikkelde stuurbekrachtiging en individueel drietraps ESP

Voor een directer karakter werd ook de stuurbekrachtiging aangepast. De overbrenging is 22 procent directer dan bij de standaard-E-Klasse. Ook de verstevigde stuurkolom en de opnieuw geprogrammeerde snelheidsafhankelijke bekrachtiging zorgen voor meer precisie bij het sturen een een beter wegcontact. Het drietraps-ESP, bekend van de SL 63 AMG en de C 63 AMG, maakt individuele instellingen en daarmee nog meer rijplezier mogelijk, uiteraard zonder dat dit ten koste gaat van de veiligheid. Via de ESP-toets op de AMG DRIVE UNIT kan worden gekozen tussen de standen “ESP ON”, “ESP SPORT” en “ESP OFF”. Het AMG-remsysteem met 360 millimeter grote zelfventilerende en geperforeerde remschijven rondom zorgt voor optimale vertraging. Op de vooras is gekozen voor een composietmateriaal dat beproefd is in de racerij. De 18 inch AMG lichtmetalen wielen (breedte 9 inch voor en 9,5 inch achter) met banden in de maten 225/40 R 18 voor en 285/35 R 18 achter zorgen voor perfecte grip.

Interieur en carrosserie met dynamisch karakter

Aan de binnen- en buitenkant verraadt de E 63 AMG op het eerste gezicht zijn dynamische karakter. Aan de carrosserie vallen de 17 millimeter bredere spatborden met het opschrift “6.3 AMG” op, evenals het AMG-front met grote koelopeningen en de AMG-dagrijverlichting met LED-technologie. Ook de AMG-dorpels, de AMG-achterpartij met zwart diffusor-opzetstuk en het AMG-sportuitlaatsysteem met twee dubbele verchroomde eindstukken zijn kenmerkend.

In het interieur zijn hoogwaardige materialen toegepast. De sportstoelen en het stuurwiel met stuurschakeling zijn speciaal voor AMG gemaakt. Nieuw en exclusief voor de E 63 AMG is de kleine AMG-keuzehendel. De AMG DRIVE UNIT bevindt zich op de middenconsole. Hiermee kunnen de MCT-sporttransmissie, de ESP-functies, de afstelling van het onderstel en het AMG-programma worden ingesteld. Lederen bekleding in drie verschillende kleuren is standaard, evenals het AMG-combi-instrument met AMG-hoofdmenu alsmede de dorpelbescherming met AMG-opschrift en de sportpedalen van geborsteld edelstaal.

Wie het nog individueler wil, kan terecht bij de AMG PERFORMANCE STUDIO. Deze levert een speciaal Performance Package, dat bestaat uit 19 inch lichtmetalen AMG-wielen, een AMG Performance-onderstel, een sperdifferentieel op de achteras, een AMG-spoilerlip op het kofferdeksel en een driespaaks AMG Performance-stuurwiel. Diverse onderdelen uit de AMG PERFORMANCE STUDIO zijn ook afzonderlijk leverbaar.

Natuurlijk laat de E 63 AMG ook op het gebied van veiligheid niets te wensen over. Tot de standaarduitrusting behoren het nieuwe systeem ATTENTION ASSIST, dat vermoeidheid bij de bestuurder herkent, het unieke preventieve beschermingssysteem PRE-SAFE, de rem-assistent PLUS, zeven airbags en crash-actieve NECK-PRO-hoofdsteunen. Als opties zijn een dode-hoek-assistent, PRE-SAFE-remmen met automatische noodstopfunctie, de adaptieve grootlichtassistent, de nachtzicht-assistent en de maximum-snelheidsassistent leverbaar, voorzieningen die de E 63 AMG op een in zijn klasse ongekend hoog niveau brengen.

Levering van de nieuwe E 63 AMG start in augustus van dit jaar.



89 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Lekker dik :D
-edit: nutteloze bijdrage-
Voorkant begint al te wennen.
MAAAR: deze AMG ziet er niet bruut uit!
hm nieuwe uitlaten zijn wel erg vet ondanks dat ik de oude ook wel vet vond.
Kijk, DIT is nou met recht ’n wolf in schaapskledij! :P
hm nieuwe uitlaten zijn wel erg lelijk ondanks dat ik de oude wel vet vond.
hele dikke bak, maar ik vind de achterkant nog ff wennen!
Mooie uitlaten btw.
Komt er toevallig geen 65 (6.5 V12)??
de C zag er extremer en dus leuker uit
hij is leuk, maar niet in het wit :D
Het wordt me nu toch wat te hoekig hoor, tot de uitlaten aan toe. Zwart (of iets anders donkers) lijkt me trouwens een betere kleur voor dit ding, nu valt het zwarte plastic wel erg op in negatieve zin…
@ Martijn: als je ff bij Brabus blijft zeuren allicht…
Blijft lekker!
Qua wolf-in-schaapskleren is het prima gelukt, maar ik vind de uitlaten toch niet mooi… Die ronde uitlaten van AMG blijven mijn favoriet.
Uiteindelijk kan ik het hele plaatje wel waarderen, dat dan weer wel.
Nou, ben sowieso geen M. fan, maar die uitlaten zijn lelijk!

Lexus begon met rare uitlaten, nu gaat mercedes (dan wel op de goede plek) met lelijke verschillende van vorm zijnde uitlaat sierstukjes…

De neus, tja daar ga ik echt nooit aan wennen…

Ik weet nog dat al die Mercedes en BMW fanboys (and girls ;) ) de dagrijverlichting van Audi (wel mijn favoriet) af zaten te zeiken als goedkope autostyle tuning en dergelijk, maar hé, zie mercedes doet het lekker even na-apen

Ik weet niet hoor maar mercedes is op de goede weg, achteruit dan wel!
Niet overdreven, maar ook zeker niet saai. Gewoon mooi eigenlijk :)
De voorkant: Top.
De achterkant: Flop.

En dan met name de uitlaten….lijkt wel goedkope tuner troep. Hoort niet op een Mercedes-Benz.
Doet me aan een mislukte amerikaan denken.
Ik kijk naar die auto en heb het gevoel dat hij me in het chinees gaat aanspreken.
het enige mooie zijn de uitlaten
voor de rest zo als al gezegd is ;
-EDIT: NUTTELOZE BIJDRAGE-
@sjoske

Je hebt gelijk over LED van Audi?
maar zeur niet, niet 1 merk heel bijna automarkt (o.a audi) heeft knipperlichtspiegels gejat van mercedes dus tjhaaa ;)
hij ziet er vanachter totaal niet bruut uit

te braaf
Een betere ontwerper
Lekker hoor, ben alleen niet zo’n fan van de uitlaten maar tis weer een super ding.
en de LED van audi komt van BMW`s Angel Eyes ;) na-apers.
mijn idee: voorkant kan ermee door! achterkant zuigt!
ja maar over die knipperlichten in de spiegels was iedereen vol lof…

Maar die ledjes was iedereen over aan het klagen dat het dom en lelijk en goedkoop was…
Ik vind de achterkant juist wel goed gelukt! Deze meer vierkanten uitlaten passen meer bij het design dan de ronde uitlaten van het vorige model. Niet overdone, maar wel sportief.
@ E46 die angels-eyes-leds, weinig overeenkomsten:
Leds van audi zijn helderder, en dus met zon tegen sneller te zien dan de bmw
Leds van audi zitten als een balk, bmw heeft ze rond de lamp zitten
Vind de bmw leds meer sier en style dan echt nuttiger zoals de audi gezien de functie van het daglicht.
Neemt niet weg dat ik, vooral de oudere generatie, angel-eyes van bmw heel nice vind!
Zo gaatie er steeds beter uit zien. ;)
Het had wel een slagje extremer gemogen. Nu lijkt het gewoon een normale E-klasse met een leuk blok erin. Niet een AMG
Deze AMG-uitvoering onderstreept nog even extra dat dit wel degelijk een echte Mercedes is… Het design begint daarmee steeds meer op zijn plaats te komen.

Verder opvallend dat de motor nauwelijks krachtiger is, maar vooral zuiniger. Opvallend in deze tijden? Ja, want kijk hoe eigenwijs Audi is geweest met de grootheidswaan van de grootste E63 AMG-concurrent, de nieuwe RS6.
wauw wat is dit toch een geweldig lelijk ding…….het lijkt op het werk van een goedkopen ouderwetse tuner
UPDATE De motor levert 525 pk en niet 518 pk! Die 518 pk zijn namelijk volgens de Amerikaanse rekenmethode. In Europa komt er gewoon 525 pk in de folder te staan. Oftewel net zoveel als S63 AMG.
Achterkant lijkt net een mix tussen een koreaan en een franse auto! -1
Goh, een vermogenswinst van 4 pk ten opzichte van de oudere. Zullen ze vast lang mee bezig geweest zijn die mannen van AMG. BMW haalt hetzelfde uit een 1,2 liter kleinere motor.
Nou ja, 11 pk dan…
@ Robbie

Staat erbij ;)
Voorkant is netjes zo, in het echt is de voorkant veel beter dan op de foto’s. Die uitlaten zijn echt vreselijk, wat was er mis met de 4 ovaaltjes!?
-edit: fixed-

Wel lekkere auto, achterkant is iets minder, maar wel dikker dan de standaard versie =D
Trapeziums (Trapezia?) in de voorbumper zijn wel ‘in’ zeg…
Iets te braaf
leuke auto toch blijf ik vinden dat dat stukje plasic onder het merk en in het midden van de grille echt niet vind passen
de spiegels zien er ook wel koel uit
Ik zie al dat de meningen erg verschillend zijn ^^

Ik vind deze nieuwe E63 echt helemaal top!
Zeker de achterkant, lekker dik!
Volledig met freek eens. echt een heerlijke bak. zeker een vooruit gang op de oude versie. Deze nieuwe is als ‘normale’ taxi-E zelfs al erg bruut gespierd. Heb dan weliswaar al 2 verschillende E63 AMG’s gespot bij de nurburgring (spy shots), maar nooit geweten dat ie er zo uit zou komen te zien! Kan niet wachten totdat ik er eentje tegenkom in nederland..
ik vind hem ook wel OK,
zo lelijk is hij niet.

Maar ik heb maar 1 ding te zeggen: RS6
@Martijn: nee, 65 reeks is voorbijhouden voor de top reeksen ( S, SL,CL ) maar is op aanvraag misschien wel te verkrijgen bij AMG.
De 65 reeks beschikt trouwens over een 6.0 liter bi-turbo V12, geen 6,5 liter.

@e24: en gaan we nu ook even over koppel beginnen?Is in mijn ogen zéker zo belangrijk ( of misschien wel belangrijker ) dan pk’s.
ff het uiterlijk terzijde… (is toch al niks, ok sorry ik kon het niet laten)

maar het lijkt wel alsof die auto echt mega overhelt op foto 1, en vooral op foto 3. welk ik toch echt NIET vind kunnen op een sportauto. Het is nu echt zo’n mercedes-style nutteloos compromis tussen comfort en sport. zoals ze overigens altijd al gedaan hebben. Jammer dat ze bij deze weer een kans hebben laten liggen om eens een ECHTE wolf in schaapskleren te maken. Zo’n echte jankerd (niet eens per se toeren;)) niet zo’n half incestschaap dat een wolf heeft geneuqt, waar dan weer schaapskleren overheen getrokken zijn. (om ff de stijl te vervolgen: wel net iets te kleine kleren, zodat wie oplet net dat beetje wolf dat eronder schuilt nog kan zien)
@Bunzing: qua wolf in schaapskleren-gehalte valt dit nog mee hoor.Het is niet zoals bij de BMW M3 waar er een bult op de motorkap is die direct opvalt.

Voor de leek zal het moeilijk genoeg zijn om het verschil te zien tussen deze AMG en een E-klasse met een AMG bumperkitje…totdat ie start natuurlijk
De ledverlichting is pauper vind ik. De uitlaten vind ik juist wel passen bij de achterkant. ronde hadden juist misstaan. al met al een redelijke auto ;) Met, moet ik zeggen een heerlijk blok en geluidje!
Ik hoorde net dat BMW en Mercedes gaan fuseren.

Ze gaan vanwege de crisis samen verder onder de naam Bayerische Mercedes-Benz Motorwerken.
Wat een dikke HYUNDAI :P
@ Benjamin: Jij bent zo te lezen al begonnen aan je 1 april grapjes :lol:

Verder vind ik sowieso de nieuwe E-Klasse niet helemaal mijn smaak het ontwerp is allemaal net zo hoekig en vierkant als de GLK :|
De CLS blijft nog steeds de mooiste :D
Wil iemand met ECHT verstand van auto’s mij a.u.b. uitleggen, wat de meerwaarde van deze auto is t.o.v. een E 500 met alle toeters en bellen voor € 140.000,-plus?
Zo!! Daar kun je snel mee naar Schiphol!!!
Jammer van die uitlaatpijpen.
Ronde uitlaatpijpen staan veel beter zoals bij de C.
Prachtig! :D
Zelfs een BMW fan kan niet anders.
Dit overstijgt het predikaat turkentaxi toch wel weer even in mijn ogen ..
Erg lekker. Doemijmaareentje. (Wel ander kleurtje graag.) :)
1 April .. het is de nieuwe Kia VG ;)
Ik mis het kleine spoilertje op de koffer.
@9000cse,
Dat verschil merk je als je er mee gereden hebt. Uiteraard kan je een E500 met AMG laten opvoeren door er een compressor op te vijzen. Dan heb je ook 525pk. Maar de echte is steeds beter dan de namaak.
Vraag maar aan je vrouw/vriendin of ze een echte YvesSaintLaurant wil of een namaak uit Turkije.
Veel te hoekig!
De voorkant is nog aan te zien, maar die achterkant..
Niet slecht, vind het design net iets te ingetogen. Ben eigenlijk meer benieuwd wat de E63 AMG qua rijeigenschappen gaat doen, en dan vooral of ze ‘m net zoals de C63 AMG aangescherpt hebben…
Achterkant doet me denken aan een mix tussen een Hyundai Genesis en Lexus LS600. Nogal afknapper. De daklijn tot de kont is ook iets mis mee, zoiets van “budget op” laten we het vooral niet mooier maken.
Helemaal niet verkeerd. Zoals met zoveel auto’s tegenwoordig zul je hem ( haar? ) eerst in het echt moeten zijn. Foto’s doen tegenwoordig geen eer meer aan het design.

Opvallend trouwens dat ze de dagrijverlichting veranderd hebben tov de normale versie. Dit staat hem beter.
Nu had ik toch echt wel meer verwacht van deze Benz. De ‘gewone’ E begon al een beetje te wennen en dan de hoop op een brute E63 AMG deed me helemaal opfleuren maar dit is een teleurstelling.

In tegenstelling tot de C-klasse die van een stijlvolle berline werd omgetoverd in een rasecht racepaard lijkt deze Benz meer op een E met sportpakketje.
Doodzonde.
Dat ziet er lekker uit. Hier heb ik al een tijdje naar uit gekeken! Het is precies wat ik van AMG verwacht! Strak, snel en een sportief design!
Zo zie ik hem graag! Vond de nieuwe E-klasse in gewone trim niet echt bijzonder maar dit vind ik wel wat hebben. Vooral de voorkant komt zo beter uit de verf. Maar de achterkant en ook de achterkant “en profil” vind ik nog steeds niet helemaal lekker.
Wat een gedrocht!
gaan we nou terug in de tijd ?, alles wordt hoekig en strak ?. Hopen dat de cls maar niet hoekig wordt XD
vind er niets aan!!! TE groot, TE lelijk (voorkant), TE kitscherig en bovenal deze auto is alleen voor vette Duitsers, louche typejes, inheemse dictators!!

nee, doe mij maar iets anders!!

PS. kan iemand mij vertellen welke blinde die voorkant heeft mogen ontwerpen??
Emile_Benz: een wolf in schaapskleren, met die uitlaten? Ik vind het te schreeuwerig… Die uitlaten zijn echt lelijk. Ben benieuwd hoe achterlichten en koplampen er in het echt uitzien, want ik kan hier nou niet bepaald heel enthousiast van worden.
Achja zeik maar lekker af… je zal er toch nooit in kunnen rijden, laat staan kopen!

Goed gedaan AMG, mooie concurent voor de RS6, ze zitten precies even snel op de 100 km/u, net als de vorige E63. Voorkant is prachtig, die uitlaten mogen van mij wel weer rond, lijkt nu net of ze scheef staan of er los onder hangen..
Dé nieuwe Mercedes E63 AMG, iedereen die autoland een beetje volgt heeft grote verwachtingen. Zelfs de BMW of Audi fans onder ons. En hier is hij dan, dé E63. En hier is hij dan, de teleurstelling.
Hoe kon het ook anders, na de prachtige C63 AMG waren mijn verwachtingen dan ook groot. Ik ben in hart & nieren een BMW-man, maar de vorige C werkte, in tegenstelling tot deze E, ook bij mij emoties los.

Toch, ik moet eerlijk toegeven, als ik deze E bekijk op de eerste foto denk ik, Wow, Knap .
Maar op al de andere foto’s denk ik, is het dat? Het enige spannende dat ik in / op de zijflanken en kont vond is een “6.3AMG” badge.

Mercedes is gewoon té braaf geweest met deze AMG, maar dat is mijn mening maar. Net zoals ik die vierkanten uitlaatstukken ook maar niets vind, en dat is ook maar mijn mening..
En die mening berust op mijn smaak. &mijn smaak dat is iets persoonlijk, en maar goed. Anders reed iedereen in dezelfde wagen, of had iedereen dezelfde vriendin ;)
Ik zal mn bek maar houden over taxichauffeurs deze keer…

Tamelijk stoer geval.
Vooral de prestaties trouwens, vanbuiten ziet ie er nog even “E” uit.
Behalve die gave velgen dan…
karate kameel
ik word gek!!! ik wil hem hebben

ik denk dat ik verlieft ben~ :oops
Mooi, type alleskunner!
Die uitlaten zijn idd ook behoorlijk fraai, en het geheel blijft redelijk ingetogen gelukkig.

Jammer dat we geen Mercedes dealer meer hebben hier…
(Surseance Liam)

:o
Yes, yes, yes.. nu is hij er dan eindelijk. Het eindresultaat ziet er verbluffend goed uit. Met deze Benz heeft MB weer eens bewezen dat sportwagens bouwen hun in het bloed zit!
Nu nog een V12 S-versie van Brabus en het feest is compleet imo. :D

@Martijn
Je zou denken dat dat zo is.. Echter, 65 AMG modellen hebben een 6.0 liter V12-biturbo blok.
Ik weet niet hoe, maar de voorkant oogt echt een STUK mooier dan de standaard- E
Jammer van de uitlaten maar verder ziet -ie er goed uit. Niet zo uitbundig, dat kan ik zeer waarderen!
tsja, leuk… maar als ik in een Mercedes wil rijden bel ik wel…

Nouja, vooruit hij ziet er in volledige AMG trim wel beter uit dan de meeste taxi’s. Lekker vierkant :D brute uitstraling.

Inderdaad jammer van de uitlaten, bovendien zitten ze scheef! Toch niet Duitse afwerking die je zou wensen..
Het blijft de grootste doetje / softie onder zijn concurrenten, met een C 180 val je veel meer op, dan met deze E63 AMG op straat.

Toevallig zag ik een Duitser laatst rijden in de E klasse. Helaas had hij voor het Elegance pakket gekozen. Het is echt niet moeilijk om te tekenen. Elke generatie moet beter zijn, maar hier is dat niet het geval.
Hij mist dat ene, dat ene dat niet te beschrijven valt, dat ene dat zegt: kijk mij ik ben een dikke vette AMG!
@Majinstar

Je hebt ze volgens mij niet allemaal op een rijtje… ;)
Deze nieuwste telg uit de AMG-family kan (ook qua uiterlijk) zeer goed meekomen met zijn concurrenten. De E-klasse is trouwens gericht op comfort EN prestaties.. iets wat ik bij een M5 of RS6 niet echt kan zeggen. (Ik zeg overigens niet dat het dan ”slechte” auto’s zijn. Ze zijn in mijn ogen net zo goed als de E AMG. Trouwens, een E63 AMG ziet er (doorgaans) een tikkie breder en bruter uit dan een C-klasse 180..
Daarmee snap ik jouw vergelijk ook niet!
voor de snelle taxi chaufeur!!
Ik vind hem nog net een beetje simpel.

Toch wel jammer, dat die E-klasse altijd met taxi’s geassocieerd wordt. Ik vind de oude niet eens lelijk.

Toch is dit nog mijn favo Mercedes:

http://www.hyts.hu/autok/mercedes/cl-65-amg/mercedes_cl-65-amg_r5.jpg
veel te dikke reet, lelijke spitse snuit, ziet er werkelijk voor geen meter uit.
hele mooi voorkant, de achterkant blijft toch het min punten van E,
mooi om te zien dat ze toch durven met die nieuwe uitlaten, ronde zouden totaal niet bij het complete beeld passen.. hoekige is het nieuwe ronde.
wat mag het kosten

??
Lelijke taxi, maarja boeie als ik in een taxi zit ben ik mee toch dronken en dan word alles vaak net wat mooier dan in werkelijkheid is.
later komen jullie allemaal slijmen van: Brute dikke wagen in real life ;)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).