Lightning Hybrid: milieuconcept nummer 347.892

Auteur: , 23 Reacties

Geef maar toe, dit was precies waar je op zat te wachten: de zoveelste minifabrikant die denkt het milieuvriendelijke wiel opnieuw uitgevonden te hebben. Echt, wij hebben niets tegen een beetje creativiteit, maar wie neemt dit nu nog serieus?

De Lightning LH4, niet te verwarren met de Britse Lightning GT, is deze week onthuld op de Denver Motor Show (ja, die bestaat). Het is een speciale hybride die gebruikt maakt van hydrauliek in plaats van elektriciteit. Verder loopt de LH4 op biodiesel en zou hij 100 mpg (1 op 42) moeten kunnen halen.

Ook is de LH4 voorzien van een aantal bijzonder nuttige ontwerpelementen, zoals een carrosserie zonder deuren. In plaats daarvan komt de hele body los van het chassis als je wilt instappen. Waarom niet alle autofabrikanten dit systeem gebruiken is ons een raadsel. En als je je afvraagt waarom de auto LH4 heet: dat is vanwege de vier wielen. Er komt namelijk ook een LH3 met drie wielen.

Lightning Hybrids wil het groots aanpakken en vraagt daarom het gehucht Loveland (Colorado) om $100.000, zodat ze 300 mensen aan kunnen nemen en in 2011 een auto op de markt kunnen brengen voor $50.000 tot $60.000. And good luck to you…

Wat we nodig hebben is iemand die opstaat en zegt: kijk, ik heb miljarden om te investeren in een milieuvriendelijke auto, maar ik heb geen flauw idee wat het moet worden! Tot die tijd ben ik bang dat we weinig meer van de Lightning Hybrids van deze wereld zullen gaan horen. Gelukkig hebben we de video’s nog. (via autobloggreen)



23 reacties

Gewoon even een nummertje uitgekozen?
Als al die kleine bedrijfjes nou eens gaan samenwerken met bestaande electrische concepts. Dan kan het nog een keer wat worden. Maar als ze allemaal een concept bedenken hebben ze nooit genoeg geld!
Nee hoor, ik heb ze allemaal zitten tellen. :roll:
cheese dippers
”In plaats daarvan komt de hele body los van het chassis als je wilt instappen. Waarom niet alle autofabrikanten dit systeem gebruiken is ons een raadsel.”
Lekker sarcastisch bezig!
Wat een krak, die Ruben!
no. X…
die “deur” lijkt mij niet zo handig en het zal ook zeer fris zijn voor de medepassagiers als dat ding opengaat
Die deur ziet er leuk uit maar het is echt niet veilig. Als je wil instappen kan iemand iets uit je auto pakken of naast gaan zitten om je te carjacken.
Duus.

Boeiend.
leuk leuk leuk ..
de dinosaurussen sterven uit ..
en de evolutie is in volle gang ..

de crisis is de ideale tijd om iets op te starten ..
goeie zaak .. hele goeie zaak .. spannende tijden ..
er gaat weer hard gespeelt worden ..
@Ruben Beaten .. kijk .. zo kan het ook ..
Thunderstruck
wauw :roll:
@ Ruben Baeten: Jou artikels zijn altijd zo heerlijk droog :D
Kijk als je iets ontwerpt zonder iets van autodesign te weten en dan ook nog iets met 3D Max bouwt kan komt er alleen maar troep uit…jammer maar kansloos; de gemiddelde transportation design afstudeeropdracht heeft een hoger kwaliteitsnivo dan dit…
amerikaanse loremo ? maar dan minder doordacht
en hoeveel weegt het systeem dat de “deur” moet openen? waarschijnlijk best wat
Beste Ruben,

Verdiep je eens in wetenschappelijke literatuur over innovatie en je zult zien dat echte innovatie juist uit de kleinere bedrijven komt. Miljarden zijn niet nodig voor een goed idee, eerder wat creativiteit en intelligentie.
Ruben,

Kritiek wordt niet geplaatst?
Mijn excuses,

Ik denk dat er iets mis ging op jullie server, waardoor ik het bericht van 20:20 wel zag en die van 20:13 niet. Ik neem mijn woorden terug.
@bart en bartj

laat ons genieten van je kennis oftewel linkjes, google zoektermen en ga zo maar door?

OT: alles staat of valt met de prijs van 1 ton CO2. En die is momenteel nog steeds maar zo’n 20 Euro of zo. Nog ver weg van een niveau waarbij de baten de kosten beginnen te overtreffen. En er is voor veel minder nog zoveel “gratis” CO2 besparing mogelijk :-)
Openklappende daken… omhoog scharnierende carrosseriën… Waarom denken jullie dat dit nooit gemeen goed is geworden? Naast veel technische struikelblokken is er nog 1 hele belangrijke reden voor…
@BartJ: Mijn punt is juist dat er inderdaad veel goede ideeën zijn, maar we er nooit iets van terugzien omdat genieën met geld zo dun bezaaid zijn. En omdat olie toch nog altijd het interessantst is om in te investeren…
Kudos voor tone of voice van RB!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).