Arden is sinds 1972 gespecialiseerd in de "verfijning" van Britse auto's zoals Jaguar en Range Rover, dus waarom geen MINI?
Deze road-legal MINI is gemaakt op basis van de Cup-versie die we oa tegenkomen bij de MINI Challenge 2009, welke weer gebaseerd is op de Cooper S. Het doel van dit project is om een perfecte combinatie te creëren van exclusiviteit, sportiviteit en understatement…
Volgens Arden zijn er hoogwaardige materialen gebruikt voor het interieur, wat je niet zou verwachten bij een racer als dit. Denk aan Connolly, leder, edele houtsoorten en koolstof die met de hand gebruikt en verwerkt worden in de bekledingsafdeling van Arden. Naast het interieur biedt men voornamelijk klassieke wijzigingen zoals een sportophanging en een verhoging van het vermogen. Ook kun je bij hen terecht voor een speciale stalen sportuitlaat en uiterst lichte 18-inch aluminium velgen.
Arden Racing zal op de volgende data en lokaties zijn krachten vertonen:
17th – 19th April 09 (Hockenheim)
22th – 24th Mai 09 (Silverstone)
5th – 7th Juni 09 (Hockenheim)
10th -12th Juli 09 (Nürburgring)
7th – 9th August 09 (Nürburgring)
4th – 6th September 09 (Oschersleben)
18th – 20th September 09 (Sachsenring)
2nd – 3rd Oktober 09 (Salzburgring)
14 reacties
Inderdaad, hallucinatie op wielen.
En dan ook nog lelijk ontwerp = FAIL
[X] geslaagd
[ ] mislukt
Ontopic: idd, goedkope fotosoep, gebaseerd op een persfoto van de JCW met 211 pk…