We hoeven niet meer in de bosjes te gaan liggen, want de Insignia OPC is eindelijk hier. De cijfers? 2.8 V6 turbo, 325 pk, 6 seconden, 250 km/h begrensd.
Qua uiterlijke wijzigingen valt vooral de voorbumper op, maar ook het spoilertje op de kofferklep en de geïntegreerde dubbele uitlaten mogen er zijn. In het interieur vinden we Recaro-stoeltjes met mooi leer, een opnieuw ontworpen klokkenwinkel, een goed ingepakt stuur en een ander pookje voor de zesversnellingsbak.
Maar het allerbeste nieuws is natuurlijk dat allevier de wielen van deze Insignia worden aangedreven. Hoe belangrijk dat is weten zij die ooit in de Vectra OPC hebben gereden, met een iets minder potente versie van deze motor in combinatie met voorwielaandrijving. En die het nog kunnen navertellen.
Niet alleen heeft de Insignia OPC vierwielaandrijving, hij is ook uitgerust met het eLSD dat we kennen van bijvoorbeeld de Saab Turbo X. Hiermee worden de krachten niet alleen over voor- en achterwielen verdeelt, maar ook tussen de achterwielen onderling (tot 40% verschil). Grip genoeg dus, mede dankzij het aangepaste onderstel. Als je wilt stoppen kan dat ook; Brembo geventileerde en geperforeerde schijven prijken achter de 19″ of optionele 20″ velgen.
Deze herfst staat de Insignia OPC bij de Opel-dealer. De prijs is nog niet bekend.
Sensationele première op autoshow van Barcelona
Opel Insignia OPC: dynamisch en geraffineerd
– 239 kW/325 pk vermogen en 400 Nm trekkracht; 0-100 km/u in zes seconden
– Speciaal ontwikkeld mechatronisch chassis met vierwielaandrijving
– Eerste leveringen deze herfstBreda – De topversie van de Auto van het Jaar 2009, de Opel Insignia OPC, zal worden onthuld op 7 mei, op de autoshow van Barcelona. Dit gebeurt tien jaar na de lancering van het eerste OPC (Opel Performance Center)-model van Opel.
Het hart van de Insignia OPC is de 2.8 V6-turbomotor. Hij is afgeleid van de krachtige benzinemotor die al beschikbaar is voor de Insignia en levert een vermogen van 239 kW/325 pk. Het hogere vermogen is het resultaat van een speciale ontwikkeling van de motor en een aangepaste uitlaat, waardoor de tegendruk aanzienlijk lager is. En aangezien geluid zo belangrijk is bij de waardering van een dergelijke motor, hebben de akoestische specialisten specifieke midden- en achterdempers toegevoegd aan het uitlaatsysteem van de V6.
De Insignia OPC is uitgerust met een handgeschakelde zesversnellingsbak. Het hoge koppel van 400 Nm zorgt al vanaf de lagere toerentallen voor overvloedige trekkracht. Dankzij dit motorvermogen haalt de Insignia OPC een topsnelheid van 250 km/u (begrensd) en sprint hij in zes seconden van 0 naar 100 km/u.
Het al goed presterende Insignia-chassis werd verder verfijnd voor de OPC-variant, waarvan de rijhoogte 10 mm is verlaagd ten opzichte van de reguliere Insignia AWD Sport-versie. Het nieuw ontwikkelde mechatronisch chassis kreeg ook een nieuwe vooras. De voorophanging van de Insignia OPC heeft de zogenoemde McPherson veerpoten
behouden, maar de ingenieurs van het Opel Performance Center bedachten daarvoor een verbetering die HiPerStrut heet (wat staat voor high performance strut – hoog
presterende veerpoot). Tot de voordelen behoren een verbeterd stuurgevoel, minder verlies van stuurkracht door het hoge koppel en een preciezere wegligging.De Insignia OPC is ook uitgerust met de adaptieve FlexRide-ophanging, die zich niet alleen aan de rijomstandigheden en de rijstijl aanpast, maar ook aan de voorkeuren van de bestuurder. Terwijl het systeem op de reguliere Insignia de keuze biedt tussen een standaard adaptieve instelling, een meer comfortabele modus en een sportmodus, spreekt de OPC ongetwijfeld de sportievelingen aan. OPC-rijders kunnen kiezen tussen drie verschillende sportmodi: de standaardmodus als de uiterst comfortabele instelling, een speciale Sport-modus en de OPC-modus, voor optimale prestaties.
Voor het eerst ook in het OPC-gamma behoren het adaptieve 4×4-systeem en het bijbehorende elektronisch gelimiteerd slipdifferentieel (eLSD) achter tot de standaarduitrusting. De regeleenheid van de vierwielaandrijving werd opnieuw gekalibreerd om de koppelverdeling aan te passen aan de sportieve inborst van de OPC. Rekening houdend met de hogere prestaties van de OPC, werd het remsysteem duchtig onder handen genomen en verbeterd. Kenners zullen de Brembo-remklauwen en de geperforeerde schijven van 355 mm op de vooras meteen herkennen.
“Ik was persoonlijk betrokken bij de ontwikkeling van de Insignia OPC en ik heb erg genoten van de uitgebreide testen op het meest veeleisende racecircuit ter wereld, de Nordschleife van de Nürburgring. Ons doel was de strijd aan te gaan met de “crème de la crème”,” zei Hans Demant, Managing Director Adam Opel GmbH.
Kenmerkend uiterlijk geven duidelijk blijk van dynamische ambities
Het aansprekende design van de Insignia OPC is geïnspireerd door de GTC concept car die schitterde op de autosalon van Genève in 2007. Het blijft echter ook de designfilosofie van de Insignia trouw: gesculpteerde vormen gaan gepaard met Duitse precisie.
In vergelijking met de minder krachtige versies van de Insignia toont de OPC een spectaculaire nieuwe voorzijde met twee grote verticale luchtinlaten en een unieke achterbumper met dubbele geïntegreerde uitlaten. De 19″ velgen (banden: 245/40) zijn standaard en geven de auto de impressie die hij verdient. Nieuwe 20″ lichtmetalen gesmede velgen (met bandenmaat 255/35) zijn verkrijgbaar als optie.
De dynamische sportiviteit van het exterieur komt ook terug in de cabine. Vanaf het moment dat de deur geopend wordt, maakt de OPC indruk, met de unieke Recaro-stoelen tot het sportstuur met vlakke onderkant en een speciale versnellingspookknop. Ook het instrumentarium van de OPC is voorzien van aparte visuele kenmerken.
“De Insignia OPC luidt het begin van een nieuw tijdperk in voor ons OPC-gamma; nog steeds gedurfd, maar ook rijper en geraffineerder, en ambitieuzer dan ooit. De OPC is het summum van de Insignia-ervaring: dynamisch en geraffineerd”, zegt Alain Visser, GM Europe Vice President Opel.
Hier word ik vrolijk van! :D
Deze is wel erg mooi, lekker dik gemaakt net als de M5 :D
Das oprecht een leuke Opel :D
De Insignia is echt een super mooie auto, vooral in deze trim.. lijkt me een heerlijke motor om mee te rijden.
Netjes gedaan, daar kan ik niet omheen.
Blijft toch een beetje een lelijk hok.
Maar met die sierstukken, Recaro’s, Brembo’s…
Die voorbumper verpest het hele plaatje van voren dan wel weer.
Walgelijk!
Die rare dingen in de voorbumper, veel te drukke achterkant.
Zag gisteren nog een normale Insignia, toen viel me ook al op dat ik het nu minder mooie auto vind dan toen hij er net was.
Ik vind hem vet man en hij is snel.
Maar waar is de opc-kleur naartoe arden blue, ik vind het stom dat ze nu wit nemen .
Ziet er zeker wel dik uit zeg! Maar inderdaad zoals MichelooO al zegt ik mis die lekkere blauwe kleur. Ik had gisteren nog een filmpje van deze op de nurburgring in dat blauw en dat zag er nog dikker uit zeg!
Hmm, over die uitlaatpijpen (Saab 9-3 Turbo X?) geef ik nog maar geen oordeel, wacht er wel mee tot ik m in het echt gezien heb.
Hij zit er wel heerlijk dik uit, en die Concept GTC-velgen staan m goed!
@mechelooO:
ze hebben foto’s van de vaux vxr en de opel opc door elkaar gemengt om zo wat meer foto’s te hebben.
vrx=wit opc=blauw
Pk’s stijgen steeds maar, maar de 0 naar 100 tijd daar komt geen verandering in :s
Stoere auto! De achterkant heeft ook wel wat, maar ook weer niet. De zijkant daarentegen is helemaal geweldig.
@ Stijn
Dus jij zet telkens je auto stil? Tussenacceleraties vind ik inmiddels heel wat belangrijker dan de 0-100.
Overigens, de auto zelf vind ik een afschuwelijk hok. Te druk met allerlei dingetjes (voorbumper), te ingepropt (achterbumper). Alleen het silhouette kan ik nog pruimen, maar aan de andere kant, de standaard auto is ook niet mijn smaak.
Trouwens, als ze hem een grote bek hadden gegeven, was de voorkant nog best wel mooi!
Ziet er strak uit :) alleen is de voorkant idd een beetje ‘apart’ met die rechtopstaande delen. Is mij net wat te groot. Vooral ‘en profile’ mooi! En dit zeg ik niet snel over Opels…
Geen echte OPC zo in het wit…
De achterkant ben ik niet zo’n fan van maar de voorkant is toch wel een van de mooiste die ik de laatste tijd voorbij heb zien komen.
@ wotevajjjj
Waarom heeft de witte dan een Opel logo? Dan zou het toch een Vauxhall logo moeten zijn of ligt dat aan mij?
Vauxhall VXR = Opel OPC
specs zijn niet verkeerd… maar waar het inzit is dan weer wat minder.
ik vinum er nie uit zien.
jammer dat opel nooit eens doorpakt naar de 8 pitter.
de andere Duitse merken hebben daar weinig moeite mee.
btw vauxhall logo vind ik mooier dan opel logo
deze kar heeft wel wat, strak design en net interieur.
Wat quotes:
“I was personally involved in the development of the Insignia OPC and I very much enjoyed extensive testing on the most demanding race track of the world, the Nürburgring Nordschleife. Our target was to rival the “best of the best”,” said Hans Demant, Managing Director Adam Opel GmbH.
“The Insignia OPC marks the beginning of a new era for our OPC portfolio; still bold, but also more mature and refined, and more ambitious than ever. The OPC epitomizes the Insignia experience: dynamic and refined”, says Alain Visser, GM Europe Vice President Opel.
@Tifosi4Life
Hijs oerlelijl in het Arden Blue, vandaar dat ze de witte maar genomen hebben. Staat hem goed zo, ook met die donkere wielen.
wow,deze ziet er zeer geslaagd uit,en ik ben geen opel liefhebber,
wat een vet monster!! En dat bedoel ik niet positief. (heb overigens nooit iets positiefs aan Opel kunnen ontdekken)
Jammer van de vampierentanden. Anders was hij zeker geslaagd wat mij betreft.
Hans: Geef eens één generalistisch merk dat over een 8 cilinder beschikt? Als Opel zo’n dommigheid zou uitsteken kunnen ze helemaal fluiten naar subsidies of investeerders. Ik vind dat deze cijfers al erg aardig zijn voor een V6.
Het zal daarentegen Opel wel charmeren dat je de Insignia OPC wil vergelijken met een M3 of RS4…
En nooit is veel gezegd, de Opel Kapitan zaliger (1964, toen was er van een crisis nog geen sprake), was beschikbaar met een 4.6l V8, zeg dus nooit nooit ;)
Nee joh, dit is de Vauxhall VXR ;)
Kiek, dit motten we hebben. En godzijdank komt er hier opc op te staan ipv die tenenkrommende vxr plakkertjes.
En nu ook nog een coupe maken.
Opel is op de goede weg. Het ziet er allemaal goed uit. (Astra, Vectra en GT)
Ja zelfs de oude Astra vind ik nog steeds mooier dan de nieuwe Golf.
Bwaa!
Wat lelijk zeg, die bumpers en side scirts. Veel te patserig!
Bij de corsa opc staat het wel omdat echt zon mini
sportwagentje is. Een scheurbakkie. Maar de insignia is echt te groot om zulke bumpers te dragen.
Ze hadden beter een subtilere wijzeging kunnen doen. Een net iets minder overdreven bumper voor en achter. Want de insignia is opzich een hele mooie coupe. Maar nu, neen dank u wel.
Fraai zeg!! Ziet er snel en slank uit maar totaal niet ordinair! Een tikkeltje jammer dat de uitlaten wel heel erg op die van de Turbo X lijken maar verder een mooi plaatje!
Gadver piellekes, das een lekker ding
dat stuurtje ziet er lekker uit.
-edit: typ eens meer dan 1 woord-
Mooie auto!
Dit is wat Opel nodig heeft op het moment denk ik: een ECHTE halo-car…
En als je het mij vraagt is dat gelukt!
Wie koopt dat ding? als je tweedehands ik weet wel niet kunt kopen..
Dat ziet er goed uit!
Moet ook wel goed rijden.
Hopelijk is deze over een jaar of twee niet net zo saai als de Vectra OPC is geworden.
Erg mooi!
Het was nog iets leuker geweest als de motor richting de 400 pk had. dit is een beetje net wel/net niet.
Maargoed je kan er ongetwijfeld leuk mee spelen!
Trouwens mooi dat de alu-achtige grill uit de voorbumper ook terug komt in het stuur!
Opel gaat ZEKER de goede kant op! lekker hoor!
prachtige auto lekker breed alleen heb ik een vraag 325 pk 0 tot 100 in 6 seconden is dat niet te traag voor dat aantal pk’s dat er beschikbaar is? want ik zelf rij een e320 diesel die heeft maar 224 pk maar trekt op in 6.8 sec. dus die 101 pk meer helpt de auto maar 0.8 sec sneller naar de honderd. maar ja ik heb er verder niet zo veel verstand van dus ga ik niet zo veel om kwekken.
en tsja ik ben een diesel rijder dus ik moet deze vraag stellen een 2.8 motor zal toch wel zuiniger zijn dan zo een c32 amg die maar een tikkeltje meer vermogen heeft?? ofnie jongens heb ik het weer bij de verkeerde einde?
zeer mooie auto, zag de tourér al staan in de showroom, wat een groot gevaarte, ik moet zeggen dat ik opc altijd al wel mooi heb gevonden, ik ga natuurlijk geen oude namen noemen, maar die insignia is wel een heel erg goede zet van de familie auto producent, en snel naar de familie toe, geef mij dan maar een opc, wat een bak, ik vind hem geslaagd!
@ e320 cdi
Voor zover ik het altijd begrepen heb is voor je acceleratie het aantal pk’s niet doorslaggevend.De PK’s zijn bepalend voor de topsnelheid. Grofweg kun je stellen dat hoe hoger het aantal PK’s, hoe hoger de topsnelheid. De belangrijkste factor om snel te kunnen accelereren zit hem in het koppel, welke wordt uitgedrukt in Newtonmeters (Nm).
Nu is het bij dieselmotoren (zeker de moderne) zo dat er al een groot aantal newtonmeters beschikbaar zijn bij een relatief laag toerental. Zeker in vergelijking met benzinemotoren. Het is dus in de acceleratie vergelijking interessanter om te kijken naar het maximumkoppel dan naar het maximale vermogen. Deze is in het geval van de Insignia OPC, 400 NM, terwijl deze cijfers door menig dieselmotor worden overtroffen.
@TVE: Aan koppel alleen heb je niets als je niet weet hoevaak het uitgeoefend wordt. 1000Nm koppel klinkt leuk maar als de krukas 10 omwentelingen per minuut haalt haal je er veel minder vermogen uit dat een motor met 100Nm koppel die 5000 toeren maakt. Uiteindelijk draait het dus om vermogen, oftewel de hoeveelheid arbeid die in een bepaalde tijd verricht kan worden.
Het vermogen bepaald de acceleratie, samen met factoren zoals massa en overbrengingsverhoudingen. Dieselnewtonmeters is om die reden niet hetzelfde als benzinenewtonmeters. Auto’s met een benzineauto hebben over het algemeen kortere overbrengingsverhoudingen en maken meer toeren, waardoor de verschillen in vermogen in de praktijk kleiner zijn dan het verschil in maximum koppel doet vermoeden.
Je zou wel kunnen stellen dat voor de acceleratie bij lage toeren het koppel belangrijk is. Het toernetal is dan immers min of meer een constante, waardoor het koppel overblijft als bepalende factor voor het vermogen.
Dit is wat mensen bedoelen die menen dat koppel bepalend is voor acceleratie. Deze personen zijn te lui om te schakelen en daarmee het optimale vermogen uit de auto te halen, waardoor zij voor het acceleratievermogen afhankelijk zijn van het koppel dat de auto bij cruisetoerentallen haalt.
@ BMW Sjaak
Dank voor deze nuancering.
Het gaat inderdaad om de karakteristiek van de koppelkromme. Welke bij dieselmotoren over het algemeen vlakker is dan in het geval van benzinemotoren.
Mijn punt was in ieder geval dat het aantal PK’s geen goede indicator is voor de prestaties die een motor kan neerzetten.
Eindelijk eens een opel waar ik een wauw-effect bij krijg! Vooral de voorbumper is erg mooi, en de uitlaten zijn mooi mee verwerkt in de achterbumper, nice job opel, in deze tijden van crisis.
Leuk speelgoed voor de zakelijke rijder die iets meer te besteden heeft aan een auto! De eerste mooie Opel sinds tijden naar mijn mening!
En wat zijn de concurrenten? :)
De OPC ziet er erg gewaagd uit, zal vast ook een heerlijk geluid uit komen.
Ik haat Opel echt allemaal lelijke wagens ook al rij ik zelf in een Opel maar deze is toch echt mooooooooooooi.
@ TVE: behalve wanneer de benzinemotor ook een Turbo heeft!
En deze (door Saab ontwikkelde…) motor is een 2.8 Turbo V6 met Twin Scroll Turbo!
In de Saab 9-3 Turbo X levert hij 280pk en 400nm koppel.
De 0-100 tijd van de Saab is 5,7 seconden.
Ik denk dus dat deze OPC vooral iets teveel gewicht mee moet zeulen…
Zes seconden? Nog steeds langzamer dan mijn auto… of dan een Passat CC 3.6 V6 FSi… en da’s niet eens een sportuitvoering en hij heeft niet eens een turbo, en hij heeft maar 300 pk / 350 Nm…
Opel ligt een beetje achter qua techniek is mijn indruk. Gaat er soms zoveel energie verloren in de aandrijflijn of zijn de bakverhoudingen gewoon ongelukkig gekozen?
Vind hem er trouwens ook een beetje soft uitzien van de voorkant. Achterkant is wel goed geslaagd. Ben wel bang dat 20″ totaal overdadig is voor deze auto. Die donkere velgen op lichte lakkleur zijn ook nog eens lelijk.
Excuses voor alle Opel-liefhebbers hier, maar ik vind het echt niks ;)
lol oem tupperware yo! haha
OMG die is goed gelukt :|
Een 2,8 en 0-100 in 6 met zo een zware kist. Mooi, heel mooi.
Eindelijk een (hopelijk) betaalbare sportieve sedan voor het volk. Want een IS-F, C63 of M3 sedan is toch wel een paar deuren te ver.
Kan hem niet echt mooi vinden. Maar de insignia is wel een stap in de goeie richting van Opel.
Zelf zou ik nooit zoveel geld (prijs nog niet bekend natuurlijk) voor een Opel neerleggen :P
Nooit gedacht dat ik dit zou zegge over een opel, maar hij lijkt me wel wat.
Opel van buiten, Vauxhall van binnen. Het lijkt wel een Marsreep.
had iemand al opgemerkt dat hij zeker in deze trim toch wel erg verrekte veel lijkt op de Opel GTC Concept,
let bijvoorbeeld op de neus, de kont met uitlateen, de velgen, en de inlaten aan de voorkant:
http://images.google.com/images?sourceid=ie7&q=GTC%20Concept&rls=com.microsoft:*:IE-SearchBox&oe=UTF-8&rlz=1I7ACAW&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=nl&tab=wi
het is verdorie gewoon bijna 1 op 1 over genomen..
ik heb nog wat closeupjes van de GTC concept, iemand interesse? dump ik em ff op autojunk
ff de hele link kopieëren voor een google plaatjes zoek
Het zal best een goede auto zijn.
Maar serieus, wat betreft het uiterlijk lijkt het op een koreaan van 5-10 jaar geleden.
Ik wil niet te negatief overkomen maar de Insignia heb ik inmiddels al weer gezien. De auto komt op mij nu al over als een “Joe Average” auto. Te veel zachte lijnen van een afstandje en te grote vlakken met dezelfde kleur.
De OPC variant heeft (zoals iedere dikke Opel) nu al het imago van een auto waarin besnorde mannen rijden met een “moeder” tattoo op de arm en vrouwen met suikerspinhaar, veel goud en klompjes aan.
ik vind hem vet!!!
Ik geloof dat het tijd wordt om te stoppen met reageren. Onder de 300pk tel je immers niet meer mee. :cry:
Vanaf de zijkant gezien op foto 3 doen de achterlichten me wel erg denken aan de BMW 5-serie…
wat is dit weer een mooie auto he,die insignia is een toppertje
ik leesde dat er wat opmerkingen waren over een coupe versie
en ja als je naar de spionagefoto’s kijkt van de mischien komende nieuwe calibra,zie je een paar overeenkomsten,
of zit ik nu in de totaal verkeerde richting te gissen
gr tom
@§vensson, denk je dat het uberhaupt nog mogelijk is een sedan te maken zonder ook maar een ding dat een beetje op een andere auto lijkt?;)
hier een paar fototjes (A)
wat een geweldige wagen die opc
Prachtig! Chapeau! Schitterend! Zeer goed gelukt! Kwijl! Zo mooi! Stijlvol! Lekker dik! Schitterend! Bravo!..
Ik heb er gewoon geen woorden voor ;)
Van opzij is dit toch écht wel lekker hoor. Mooie velgjes en heerlijk in’t wit. Ik blijf toch liever gewone uitlaatpijpen zijn, dan ingewerkte veelhoeken…
Weet iemand eigenlijk hoeveel OPC’s er zo verkocht worden? Heb er nog maar héél weinig gespot alleszins.
Erg vet! :D
Het valt me op dat Opel zich nu wel aan het herenakkoord van 250 km/h terwijl ze dat (als ik ’t me goed herinner) met de Vectra OPC niet deden. En Ford het met de Focus RS ook lekker niet doet.
Overigens, als je dit zo ziet rijd je van je leven toch geen Passat meer? ;)
Het is en het blijft wel een OPEL… en daarmee is alles gezegd… ALS hij rijdt kan hij van 0 naar 100 in 6 sec… maar dan moet je daarna wel direct stoppen om de onderdelen op te rapen die je onderweg naar de 100 kwijt raakte…
Haha goed punt “Sander”. Was ook geen kritiek ofzo hoor, vind ’t een hele geslaagde auto qua looks. Het viel me alleen op.
@ Tom307
Ja.
En neem eens een cursus Nederlands (of Belgisch?).
Van wat jij allemaal leesde klopt niks…
@ruben
wat jij zegt slaat helemaal nergens op
Bij mij in de straat snel doorrijden. Ik vind hem maar matig.
Mijn persoonlijke prijsschatting : €42.500,- à €47.500,-?
who agree?
Topmodel is nu al 55,000 euro. Deze zal dus richting de 65 gaan.
Alle toegevoegde extremiteiten passen goed bij de basisvorm van de auto. Gaaf totaalplaatje.
@Sorcerer, over weke auto heb je het?
6 seconden is toch echt aan de trage kant hoor met zo’n blok onder de kap. Ik dacht eerst dat deze auto ongeveer met de cijfers van de Audi S4 overeenkwam maar deze auto is daar blijkbaar geen partij voor, meer de Passat R36 en consorten dus… Verder lekker dikke auto, heb mindere Opels gezien.
Tsja.. mooie auto maar geen wauw. is dit bakkie zo zwaar dan?
blijft een Opel he!!!
ennuh….ik quote: 6 seconden? wat 6 seconden??? naar de 40, 50 of 60 kilometers per uur?
ben toch zeer benieuwd wat ze er mee bedoelen! ;)
Slimme zet van Opel. In dit segment hoef je je enkel druk te maken om verbasterde hothatches en Volkswagen.
Al die cijferkes moeten nie zo serieus worden genomen eene a5 3.0 tdi bvb
doet op papier o naar 100 in 5.9 sec mar in alle automagazines is dat in werkelijkheid ongeveer 6.5 sec
Wow, maar 6sec naar de honderd met 325pk.. Dus?
Ik vind dat aardig rap voor een Opel. Na de 100 zal hij ook best lekker doorsleuren.
Dit gaat voor de gemiddelde mens al vlot genoeg. Zoniet te vlot.
Met 325pk moet je iets meer nadenken over gasgeven. ;)
325pk en 6 seconden naar de honderd , had ik toch wel sneller verwacht :$
Blijft een Insignia –> niet echt mooi dus ;)
Opzich is de Insignia helemaal geen verkeerde auto.
Maar als je bedenkt dat Opel er zo lang de tijd voor heeft gehad en ook genomen, zou ik het toch allemaal wat mooier en moderner verwachten.
Misschien is Opel eerst begonnen met het design, dat nu dus alweer verouderd is ;) .
Afgezien van die rare dingen in de voorbumper is de OPC overigens best wel leuk.
die gekke rechtopstaande luchthappers hadden ze een kwart slagje moeten draaien, en die wielen zijn niet fijn favoriet, maar voor de rest top!!
Een Opel? Nee dank u. Al gaat dat ding nog in 3 sec van 0 naar 100. Opel blijft gewoon een zielloos merk, hoe je het nu ook draait of keert. En dat kan nooit de bedoeling zijn.
Filmpje!
-edit: gewoon op autojunk.nl–
Misschien al gezegd maar en profil vanaf de A-stijl zit er wel erg veel 5-serie in verwerkt.
@ruben
zoals wat jan zegt, wat ben jij toch een raar mannetje.
Ik ben verliefd!
Prachtig design, met terugkerende ontwerpdetails.
Ik zeg het niet snel, maar deze auto is perfect. Alles klopt.
Wel opvallend en dik, niet schreeuwerig en kitscherig.
Mooi interieur ook, en een brute motor. Top!
Komt ‘ie niet als stationwagon-variant?
@ peter, denk dat de sports tourer wat later komt
dit word echt een dikke bak
Met het schaamrood op m’n kaken: dit is een verdomd mooie Opel!
Prachtige neus. Stoer en onderscheidend. Zijkanten ook gewoon fraai en met prachtige velgen. Kont blijft voor mij lelijk. Past totaal niet bij de rest van de auto
@jan en bmw330itouring: Al ooit zelf met een OPEL gereden voor langere tijd (meer dan 100.000km)? Geloof me, als je ervaring zou hebben zou je me begrijpen ;-) OPEL is gewoon één grote technische ramp.
Voor een opel, een heel mooie.
Heb je een auto die niet te fout overkomt, en toch veel in zich heeft!
Ik heb alleen het idee, dat niet alleen de ledjes van audi, maar ook de single space frame door opel overgenomen gaat worden…
@ruben
ik heb een opel omega 2.5 V6 met 346 000 km op de teller.
ja? zeur niet
nooit problemen met gehad behalve batterij en 1 keer koppeling vervangen
Man man, wat een gedrocht….
@bmw330itouring
Tja, typisch geval van de uitzondering die de regel bevestigt. Vele andere commentaren liegen er ook niet om. In een OPEL wil je echt niet gezien worden…
@ruben
dat meningen verschillen weet iedereen maar wat jij zegt slaat helemaal nergens op. nou kan ik er niet uit opmaken of dat pure jalousie is of dat je zelf niet helemaal ok bent
Wat heb jij zelf dan wel niet voor auto? al 1.000.000 km gereden met die auto zonder enige problemen? doe dat eerst en kom dan pas met dit soort onzin…..
op gebied van optische tuning zet opel en hsv holden al tientallen jaren de troon.de bodykits van opc vind ik dan ook fantastisch mooi.voor mij hoeft het niet in een beamer of mercedes rijden.ben al meer dan tevreden met een opel.voel mij daar dan ook het meest in thuis.
Prachtige auto! Zeker in het wit, al zal zwat hem ook mooi staan…
Die coupé mag er ook zijn.
ik erger mij hier echt aan al diene zever over opel.Komt vooral van volkswagen poesies denk ik.
Altijd briljant hoe alle Opel bashers weer onder hun steen vandaan kruipen met hun oogkleppen nog op. Het enige wat ze zien is het logo en dan is het al per definitie niks. Zet dezelfde auto met bv een Mercedes logo neer en dan zou ineens 80% meer mensen hier laaiend enthousiast zijn.