Gespot: California + Combo

Auteur: , 56 Reacties

Goede vrijdag werd een wel erg goede vrijdag. Het plan om naar de Autorai te gaan – dertig seconde naar een auto achter een hekje kijken en weer doorlopen – lieten Willem en ik varen, en het heeft zijn vruchten afgeworpen. Het is de eerste California die we spotten, en hij viel meteen al een beetje tegen…

Ferrari California - Foto: Jim Appelmelk

Ferrari California - Foto: Jim Appelmelk

Ferrari California - Foto: Jim Appelmelk

Ferrari California - Foto: Jim Appelmelk

Ferrari California - Foto: Jim Appelmelk

Ferrari California - Foto: Jim Appelmelk

Ferrari California - Foto: Jim Appelmelk

Ferrari California - Foto: Jim Appelmelk

Ferrari California - Foto: Jim Appelmelk

Ferrari California - Foto: Jim Appelmelk

Van Vliet had weer eens wat leuks meegebracht. Althans, ze reden met de Corvette, de California is alweer een tijdje van een particulier die wel meer Ferrari’s op stal heeft. De Thunderbird leek er ook bij te horen. Waar het ons aanvankelijk om ging was de Ferrari California, één van Ferrari’s jongste telgen. Willem en ik waren het er wel over eens dat de ontwerper de weg een beetje kwijt was geraakt. De velgen kan ik zelf erg waarderen, de neus is het twijfelen waard, en de kont is wat mij betreft veel te vadsig. De constructie van de uitlaten is “zijn tijd iets te veel vooruit”. Dat is een subtiele manier om iets anders te zeggen. Desalniettemin was het rijtje leuk genoeg voor een wallpaper, want een bijzondere auto is een bijzondere auto. Fotograferen doe ik niet puur om uiterlijke schoonheid, en ernaar kijken ook niet.

De kleur die voor deze 453 pk krachtige 2+2 C+C (he, wat klinkt dat dan weer ordi) uit is gekozen, is Rosso Scuderia. Dit is nog een tintje lichter dan het ook populaire Rosso Corsa. De velgen eronder hebben de naar “Standard 20 inch Diamond”, een heel mooi en vernieuwend design. Het past goed bij de auto, maar toch vind ik ze niet lelijk.

Dan staan er nog twee klassieke Amerikaanse convertible’s. Erg mooi om te zien, zeker de T-Bird. First generations zie je namelijk nog minder dan de ook erg mooie doch massieve Second generation. De afgebeelde Ford wordt natuurlijk aangedreven door een V8. Maar door welke? Een 4,8 en een 5,1 behoorden tot de mogelijkheden, maar de R.D.W. heeft het over een 5,4 liter. Zijn er mensen die hier meer over weten?

Ford Thunderbird 1957: Foto: Jim Appelmelk

Ford Thunderbird 1957: Foto: Jim Appelmelk

Ford Thunderbird 1957: Foto: Jim Appelmelk

Ford Thunderbird 1957: Foto: Jim Appelmelk

Ford Thunderbird 1957: Foto: Jim Appelmelk

Chevrolet Corvette C1 - Foto: Jim Appelmelk

Chevrolet Corvette C1 - Foto: Jim Appelmelk

Chevrolet Corvette C1 - Foto: Jim Appelmelk

Chevrolet Corvette C1 - Foto: Jim Appelmelk

Ten slotte de DB4. Het was echt een klassiekerdag. Nota bene stond er ook nog een Corniche III in de P.C. Hooft. De DB4 stond in de Schuyt, maar reed al snel weer weg. Niet meer foto’s dus, maar die zijn enkele maanden geleden al langsgekomen.

Combo - Foto: Jim Appelmelk

Combo - Foto: Jim Appelmelk

Combo - Foto: Jim Appelmelk

Nu brei ik er een einde aan. Veel plezier met de foto’s. Van foto “ferrari_california_10” is nog een wallpaper. Die is er in iets minder formaten dan normaal, maar wel met alle verschillende breedtes. Voor de hoogte kun je compenseren via rechtermuisknop -> eigenschappen -> bureaublad en dan centreren selecteren. Mocht je nog contact op willen nemen, mail me dan even.



56 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
Maar de ferrari hoort er niet helemaal tussen, het contrast is verstoord

Maar zeker wel mooie combo
mmh, wat een heerlijke auto’s, vind de california ook gaaf.
Ik vind die California nog steeds niet de mooiste Ferrari, maar moet toegeven dat ze er zo in het zonnetje niet verkeerd uitziet.
Vanaf kinds af aan ben ik helemaal gek van Ferrari, toen ik de eerste foto’s zag van de california ging ik bijna over me nek…maarrre HUH!? wat ziet deze er lekker uit!
Die verdraaide Ferrari’s hebben tegenwoordig allemaal wel iets lelijks. Ook al zijn ze in essentie supervet. Ik kan daar niet mee leven, dus zie ik mezelf dan ook geen Ferrari uit deze generatie aan mijn verzameling toevoegen. Okay, misschien een Enzo.
De velgen eronder hebben de naar “Standard 20 inch Diamond”, een heel mooi en vernieuwend design. Het past goed bij de auto, maar toch vind ik ze niet lelijk.

een beetje dubbel eind, je vind ze bij de auto passen en ze zijn ook niet lelijk.

ontopic:
ik vind die california ook niet zo mooi, ik zou eerder de f430 cabrio kopen als het dan toch een Ferrari en een cabrio moet zijn.
De Vette is met afstand de mooiste.

RDW lult volgens mij uit z’n nek over de T-Bird. 5.4 liters waren niet beschikbaar voor de ouwe 2-seater modellen.
de laatste tijd is het met de modellen van ferrari sowieso erg wennen. steeds als ze een nieuw model uit brengen heb ik niet meteen die klik, zoals vroeger bij bijvoorbeeld de 355 modellen. toen de 360 kwam, had ik al zoiets van, mijn god wat is er met de design afdeling gebeurt maarals je heel goed kijkt, zie je dat ze de tijd steeds een heel klein beetje vooruit zijn. het voordeel is dat de modellen iets langer modern ogen. het nadeel is wel dat het niet meteen de schoonheden van vroeger meer zijn. en dat heb ik bij deze california ook weer. maar hij past wel heel goed in de filosofie van het moderne ferrari.
Prachtige zonsondergang!
California valt me een beetje tegen… Hoge kont en ik vind de uitlaten een beetje “japans” op die manier.
toch maar een zware tegenvaller die California, Ferrari begint zijn smaak te verliezen …
Effe offtopic:

Jammer dat je de gegevens van je profiel niet kan aanpassen op Autoblog.nl zelf, nuja dan dacht ik maar ze aan te passen in Autojunk.nl.. maar als ik dat daar wil aanpassen moet ik paswoord ingeven en hij geeft error omdat het niet minstens 8 tekens lang is.. Terwijl ik voor paswoord in te geven op Autoblog.nl helemaal geen melding kreeg dat het te kort was. Dus ik kan nu geen gegevens aanpassen.. Mijn excuses als dit probleem al gemeld is geweest !
super, zoals altijd natuurlijk
de wallpaper is al m’n achtergrond! :D
Er zijn trouwens spy shots van de Ferrari f450 opgedoken op het internet:

http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/234840/ferrari_f450.html

(wordt de tiplijn niet meer gecontroleerd?)
hele mooie serie Appeltje! De wallpaper prijkt de komende tijd op mijn beeldscherm :)
On topic: prachtige spot! ‘k Vind de California toch niet mis: de snuit vind ik zonder meer geslaagd, die achterkant… Ik zal hem eens in ’t echt moeten zien om een oordeel te kunnen vellen denk ik.
Vind de California eigenlijk wel mooi, in ieder geval beter gelukt dan de 599/612, voor mij dan. Overigens ben ik ook al lang geen echte Ferrari fan meer, voornamelijk door al die debiele F1-flipper praktijken waar ook Lambo zo dol op is. Nu rijdt elke nieuwe Lambo en Ferrari met die zooi rond en weet je meteen wat voor mensen er in rijden, mensen die niet kunnen rijden….
Yummie! Mooie spot, jammer van die rooie Solstice (of is het een Lexus?) in het begin. Maar de T bird en dikke vette ouwe porno bak maken het meer dan goed!
Mooie foto’s. Ik denk dat ik de California eens in het echt wil zien voor ik oordeel. Maar ik kan hem toch moeilijk een prachtige Ferrari noemen..
Van alle cc’s denk ik dat ik de california toch echt wel de mooiste vind.
Ik zal hem eerst in het echt moeten zien…
Grappig, maar wel jammer zo’n smal klein kentekenplaatje voorop.
De thunderbird lijkt tussen de corvette en de ferrari helemaal een pooierbak.
De corvette is wel erg gaaf. Zou graag van beide auto’s eens het geluid willen horen.
Ik zag maandag een witte California bij het Kurhaus. Was er ook niet kapot van.
Wat een combo zeg, echt 1tje waarvan mijn hart sneller gaat kloppen! Helaas zit die Ferrari er tussen, past echt niet in t rijtje. Uiteraard vind ik de Thunderbird 2G het mooist ;) Dat wit staat hem echt lekker. Die DB4 mag er trouwens ook wezen, en dan nog niet over de Vette gesproken! Tjonge jonge wat maakten ze vroeger tog mooie auto’s.
De California is een meisjesauto!
Mooie foto’s ;D
Leuke reeks, die Vette C1 is echt prachtig!!! Ben ik nu echt de enige die ziet dat er op de tweede foto van de California ook nog een Audi Q7 V12 TDI staat?
De California is voor rijke vrouwen bedoeld die zich willen evenaren met Schumacher :D
Eigenlijk is het jammer dat de California erbij staat, die hoort eigenlijk niet in het rijtje thuis. Verder mooie foto’s, vooral de Corvette en de Aston die langsrijd zijn erg mooi.
Leuk die california

Ik moet hem nog in het echt zien en ik verwacht er eigenlijk wel veel van.

Ik denk dat ik hem in september op de IAA wel zal zien samen met de F450
Die laatste foto. Je merkt toch dat de klassiekers gewoon vet meer uitstraling hebben dan de moderne auto’s.
Lekker spot hoor ! ik vind die california wel mooi staan bij die 2 klassiekers :P
Kan het zijn dat de man die deze ferrari getekend heeft, ook ergens eens iets getekend heeft met de naam Maserati GranTurismo.

mocht ik ooit -na een hersenschudding of zo- willen kiezen, ga ik toch voor de maserati, minder ordinair dan een ferrari.

De twee amerikanen zijn wel mooi en eens het bekijken waard, maar verder heb ik er niets mee, niettemin een heel mooie en unieke combo.
@Bond…James Bond

Daar heb je 100% gelijk in!
Appeltje is lekker bezig de laatste tijd :D
Ik vind de California echt een bloedmooie wagen terwijl ik niet bij voorbaat een Ferrari mooi vind.
(over smaak valt dus niet te twisten :-))
mooie auto, f430 is vetter!!
Weer mooie foto’s,

Maar hoe zit dat met die nummerplaat van die callifornia? Moet die niet bepaalde afmetingen hebben? Zag laatst ook al een Barchetta met een dergelijk stickertje…
“De velgen eronder hebben de naar “Standard 20…” –> naam

“Het past goed bij de auto, maar toch vind ik ze niet lelijk.”
Ik zat even vreemd te kijken, maar ik heb hem door! :lol: Leuk gevonden.
Mooie auto’s! Haha, dat kenteken van die Ferrari!
Ik snap dat kenteken niet… Die moet toch gewoon bepaalde afmetingen hebben..?
mooie foto’tjes!
De California is zowat de ultieme samenvatting van alles wat er met Ferrari mis is de dag van vandaag. Als je begrijpt wat ik bedoel tenminste.
Weer een erg mooie Spot..
Vindt hem op deze foto’s mooier dan op de promotiefoto’s van Ferrari zelf.
De California is niet de mooiste Ferrari ooit gemaakt, maar het is zeker ook niet de lelijkste. Ik snap niet dat sommige mensen hem niet mooi vinden. Die twee Amerikanen en die Aston zijn ook fantastisch. Mooie fotootjes!.

@ blokker5: Volgens mij alleen de achterkant.
Doe maar niet de ferrari…
De corvette of de DB5 zijn 10x beter!
Ja mooie combo maar vind hem echt niet mooi… velgen wel…
Kenteken is idd niet echt ‘legaal’ maar boehoe… Daar gaat de politie op zo’n bolide niet naar kijken hoor… :D Ik heb ook zo’n klein kenteken op m’n auto en nooit last gehad… Kan ook moeilijk anders met zo’n bumpert :p;-)
@ R-R

Kan kloppen, was deze Ferrari niet eerst als Maserati ontworpen, maar toch aangepast om als Ferrari door het leven te gaan?

Vind m namelijk en profil erg veel van de GT weghebben, bijvoorbeeld hoe de bumper afloopt, dat is precies als bij de Maser :S
mooie combo en op een van de foto’s is er een Q7!
Velgen van de California zijn wel een stuk mooier dan die op de persintroductie-auto’s! Verder idd niet echt een mooie auto. Maf die kleine nummerplaat ook voorop, maar wel beter dan zo’n lelijke grote. Ik ben nog steeds van mening dat die gele kleur van de plaat veranderd moet worden naar gewoon wit, dan maar minder onderscheid met onze buren…
Zo lelijk als sommigen de auto vinden is hij m.i. niet. Maar de schoonheid van een klassieke Ferrari heeft hij zeker ook niet. Hij is gewoon te dik.

Een Italiaanse sportwagen hoort slank te zijn.

http://lh3.ggpht.com/_NCTKUEHu-jQ/RzpMgsV20vI/AAAAAAAABVo/_HU9DWiLLwo/Ferrari+250+GT+California+Spyder.jpg

http://www.autofans.be/sites/default/files/images/big_Ferrari_California_14%20(Small).jpg
Meestal slank..mee eens. Maar een hoop ook niet. Neem de gigantische 400 Ferraris uit die tijd, heel dik. De oude Calfornia heeft ook iets heel amerikaans. Veel Amerikaanse auto’s haalden ook hun design inspiratie uit Italië trouwens. Vooral in die tijd. Veel auto designs in de wereld ook vandaag nog kennen hun oorsprong qua stijl elementen op een of ander Italiaanse tekentafel vanaf de jaren ’50/60 vanwege de vele carrosseriebouwers uit dat land. Zo is de corvette op deze foto van Pininfarina netals die California en weten T-bird kenners dat dit eerste model direct inspiratie heeft gevonden bij Italiaanse coupés die in die tijd erg populair waren. Men had Amerikaanse militairen, die in die tijd veel in Europa rond liepen, oa als doelgroep op het oog. Want steeds meer jonge amerikaanse mannen kochten Italiaanse en Amerikaanse coupé.
Zo is er toch nog een dikke overlap tussen deze 3 modellen.
:-)
Appeltje is de laatste tijd wel goed bezig! Het zijn weer leuke spots! Ik begin er zelfs aan te wennen ;)
ik bedoel …italiaanse en duitse coupes….
mooi foto’s! en wat is die California toch een mooie auto!
Waardeloos commentaar bij die foto`s zeg `vind de Ferrari wel mooi maaarrr etc`:s
Mooi Ferrar rood is bepaald niet lelijk.
wat een fakking zeiker is de schrijver van dit artikel deze auto is wonderschoon

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).