Nissan GT-R weer sneller op de Nürburgring

Auteur: , 156 Reacties

Het is al vaker gezegd, maar de Nissan GT-R blijft toch een beetje een vreemde eend tussen de snelle jongens van Duitste en Italiaanse komaf. Op de Nürburgring deed de Japanner een rondje in een hele respectabele tijd van 7:29 en versloeg daarmee de Porsche 911 GT2. Dit leverde nog wat twijfel en discussie op, maar niet gehinderd door de kritiek heeft Nissan onverstoord door gesleuteld aan de auto en het persoonlijke record opnieuw scherper gezet.

Onder leiding van GT-R ontwikkelbaas Kazutoshi Mizuno werden de schroefjes van alle onderdelen net een tandje strakker aangedraaid en net iets beter afgesteld. Hiermee won men 5 pk om uit te komen op totaal 485 pk. Met ex-formule 1 coureur Toshio Suzuki achter het stuur noteerde de GT-R gisteren een rondetijd van 7:27.56, een winst van 1,5 seconde. Dat lijkt niet veel op een rondje van 22 kilometer en met meer dan 170 bochten, maar in de top 5 zitten de tijden erg dicht op elkaar.

Het vizier is nu vooral gericht op de rondetijd van de Corvette ZR1 (7:22.4). Hoewel het circuit dankzij het goede weer droog was, hadden de Dunlop banden toch iets minder grip door stof en zand. Vandaag probeert men de tijd nog verder aan te scherpen.

Nissan GT-R Nürgburgring personal lap record

Nissan GT-R Nürgburgring personal lap record

Met dank aan Rob voor de tip!



156 reacties

Powned, eat dust Porsche!
Heeft iemand gekenen wat voor banden er onder zaten?
o,ja .. mogen die dingen (samen met Porsche) daar nog komen ??
zijn ze nog niet genoeg vernederd door de Corvette/Viper ..
Ben benieuwd naar de V-Spec..
Beetje belachelijk om (weliswaar licht) aangepaste versies te gebruiken voor deze tijden. De enige correcte tijden zouden genoteerd moeten worden met auto’s zoals ze de showroom uitrollen.
@GeoBem007
Denk dat de V-Spec wel heel dicht bij de ZR1 in de buurt kan komen en misschien nog wel sneller kan zijn. Maar ja dat is ook maar gokken natuurlijk. ;)
@VonStroke: De auto is getweaked, maar verder is alles standaard.
De tijd van de Corvette ZR1 is 7:26.4, zeer dichtbij dus ;)
@EvilestFool: check de bron… Dunlop banden op de Rays 20″velgen van clubsport pakket.
@Evilestfool: de banden waren de standaardbanden van de 2010 Series II GT-R, die weliswaar iets meer grip bieden (in het droog) dan die van de huidige GT-R.
doen ze toch weer netjes bij Nissan, mijn complimenten! en porsche maar prutsen ;)
Spannend, die tijden zo verscherpen.. maar vindt het zelf toch wat jammer dat Porsche Nissan niet kan bijhouden :(
ik wacht een paar uur totdat we te horen krijgen dat ze waarschijnlijk de tijd weer lager hebben.
Afgang voor Porsche. Echt een afgang !
PS: Nu heb ik een nieuwe account gemaakt omdat vorige niet ging, krijg ik nu 404 als ik naar mijn profiel wil gaan ? Wat is dat nu weer :p
zijn japanners niet heel goed met hacken, misschien kunnen ze dat ook wel met die tijdwaarneming, want het blijft een nissan :P
@Bramster
Ze kunnen ook de ZR1 niet bijhouden en dat is nota bene een Amerikaanse sloep (met Europese wegligging, dat dan weer wel).
Afwachtend hoe de V-spec het zal doen..
Ik heb even op wikipedia de snelste rondetijden gekopieerd.
Maar kloppen deze niet? Want daar staat de Corvette op 7:26.4. In dat geval met het rondje van 7:27.6, hoeft er nog maar iets meer dan 1 seconde van af. En dat is wellicht vandaag nog mogelijk…

1. 7:22.1 2009 Dodge Viper SRT-10 ACR Tom Coronel 18 August 2008
2. 7:24.3 Maserati MC12 Marc Basseng August 2008
3. 7:24.7 Pagani Zonda F Clubsport Marc Basseng August 2008
4. 7:25.3 Ferrari Enzo Marc Basseng August 2008
5. 7:26.4 2009 Chevrolet Corvette C6 ZR1 Jim Mero 27 June 2008
Bron:http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschleife_fastest_lap_times
ik hoop toch dat de GT2 wint :D
ff terug blaffen.

als 911 gt2 rijder zeg je: ik rijd porsche..
end of discussion.
@ Bramster schrijft: 16 April 2009 om 16:21
Ik ook…
Dat is snel, daar wil ik niet naast zitten, dan zou ik regelrecht in mijn broek plassen van de schrik denk ik…

Anyway, respect!

ps, ik dacht dat ze stiekem het vermogen hadden opgedreven, maar dit zal dan toch niet gebeurt zijn zeker?
Gaan we weer ….
Allemaal best leuk, zo’n snelle rondetijd.
Maar wil je nou echt in zo’n lelijk hok rondrijden? Ik niet in ieder geval.
Amerikaanse auto”s zijn nog steeds de snelste! :)
@ Lan-evo

de vergelijking met de corvette ZR1 slaat nergens op, dat is een compleet andere auto, in de groep hypercars. De GT-R is een supercar.
Volgens mij gaat het pas spannend worden als ze rond de 7 minuten gaan komen.
@bleegh: Ik zie niet in waarom de ZR1 een hypercar zou zijn. De auto is makkelijk te rijden en heeft zeker niet het prijskaartje van de gemiddelde hypercar. De prijs lijkt mij meer de scherprechter te zijn.
@laue
idd als je zegt ik rij nissan, vragen mensen zich af, met welke nissan,
of een micra of misschien wel een GT-R
maar als je zegt; ik rijd porsche is het duidelijk
dat je geld hebt !
Wat een prachtprestatie van Nissan…Jaja, Porsche wordt weeral ten schande gebracht door Nissan.
@ laue

en wanneer er dan een pooier en/of drugsdealer naast je staat zegt hij: ik ook.
end of discussion
Als je zegt, ik rijdt Porsche, dan is het duidelijk. Dan ben je een saaie lul. Op elke straathoek kom ik er wel 1 tegen, design verandert amper, en als je ziet wat voor gedrochten Porsche al hebben gebracht…
@ von stroke

de bron is niet goed denk ik. want nissan gtr’s van het modeljaar 2010 (bouwjaar 2009) hebben standaart 485 pk. of mischien bedoelt autoblog met alle schroefjes aangedraait het nieuwe model ten opzichte van het oude. anyway: GO NISSAN!
de BMW X5M heeft gisteren 7:17.63 gereden
en nu moet sabine schmitz er in rijden :D
Zou dat goed zijn voor de lak, al die champagne?
de v-spec gaat nog 10 sec sneller en als mine’s eens naar duitsland zou gaan zitten ze onder de 7min
@ Laue:

Tsja, maar het is niet leuk als je alsnog geklopt wordt door een ”Jappenbak”.
@GOD

Ik vandaag minstens 6:51:12. Kan ook iets meer geweest zijn.
@ GOD: serieus..dat moet 8.17 zijn..geloof je jezelf?
@ Davidov:

Jappenbak of niet, hij is wel het snelste ;-)
spectaculair!
De veyron heeft zeker geen ronde tijd proberen te rijden? xD
Dit is zoooo’n kansloze rukkers discussie…..
Ach kopen jullie allemaal maar een nissan… da koop ik wel een porsche.
Natuurlijk zijn er altijd auto’s sneller dan de andere…

Nissen sneller dan porsche, corvette sneller dan nissan, porsche sneller dan corvette…

het gaat er om wat je voelt bij zo’n auto, en bij een GT-R krijg ik als auto liefhebben gewoon minder kriebels…

En ja ik ben een porsche liefhebber maar daardoor niet minder objectief… ik krijg meer kriebels van een veyron dan vaan een 911gt2 om maar eens iets te zeggen.

Ik denk dat het iets te meken heeft met smaak, stijl, doel en afkomst wat het totale pakket maakt, voor mij heeft Porsche daarin gewoon meer te bieden.
Mooie prestatie!

Ben benieuwd of Porsche nog een weerwoord heeft met een auto ;)
Fashion police! Die pakken kunnen echt niet!
is ook een nette tijd voor een zware tank, kun je zien hoe goed hun 4WD systeem is, daarbij vergeleken is quattro een lachertje. (no disrespect)
PS: Bedankt voor dit übercoole account enzo AB! :)
Een reactie van Porsche zal niet lang weg blijven denk ik.
@ Laurens

rechter muisknop klicken en dan bekijken
@Harie: nee hoor.
Ot: mij maakt het niet eens meer uit, wat die Gt-r doet.
Oh ja, er zei ook iemand iets over een Veyron: die weegt 2000 kilo en is niet bepaald soepel. Bugatti doet dit soort dingen ook niet. Ze wouden het ook niet opnemen tegen de CCX.
Beetje sneu dat ze het er toch weer op moeten gooien dat er misschien wel wat zand lag. en die 5 extra pk moeten aanwenden.
Knap, maar die 485 pk geloof ik niet helemaal…maargoed. En wat mij betreft kan die GT-R niet tippen aan een Porsche, en dat zal ‘ie ook nooit doen!
Amai!
Nu nog een beter versie van maken en dan nog betere rondetijden maken.
@GOD; jij gelooft toch echt in alles he ;)
Pff datsun heeft ook eens iets gemaakt. Liever de porsche dat is nog altijd mijn grote favoriet, en als je me dan voorbij steekt met die playstation op wielen zal ik nog eens lachen. Ohw ja dat bestaat ook nog ;)
@GOD: Dat heeft niks met quattro te maken maar met het onderstel en gewicht.
De vierwielaandrijving van de X5 is te verwaarlozen, want die word al ingemaakt door meeste voorwielaandrijvers in het terrein.
Maar een X5 koop je natuurlijk niet voor terrein rijden.
@GOD: leuke fotoshop…Op de site zelf is er niets van te bespeuren.
Hoera voor de overijverige Japanners! Jammer voor hen dat de GT-R nog altijd lelijk is.

Ik stel me nu toch de vraag of dit voor iemand écht een verschil uitmaakt? Ik bedoel maar, eenmaal je het budget hebt om een GT2, Scuderia of LP560 te kopen, waarom zou je dan een GT-R kopen? Zou het je daadwerkelijk zoveel kunnen schelen dat hij 0,… seconden sneller gaat? Zou je echt belang hechten aan z’n prijs? Want in dat geval kan je nog tal van vergelijkingen treffen (TT vs Cayman vs 370Z ofzo). Wat maakt de ene wagen beter dan de andere? Het ligt toch voor het grootste deel aan je eigen preferenties eerder dan de zwart op wit feiten?
@ SimonMc

thx vond hem zelf ook goed gelukt :lol:

@ Nick

Ik had het over de GT-R niet over de X5
GTRverzekering.nl
Tada, spanning in het Zuiden neemt toe, ik vind het prachtig nieuws, nog mooier over 4 weken staat tie niegelnagelneu op de stoep.
Ik zeg ook niet dat ik het erg vind of zo ;)
lawl @ GOD

Zou ’n bak zijn, X5M poepsnel over de ring.

Wel knap van Nissan. Ook wel tof dat ze blijven sleutelen en proberen :)

Ik zou er wel een rondje naast willen zitten, hoor! Maar ook maar één rondje, daarna waarschijnlijk bijkomen, haha.
Het kan mij niet schelen dat de GT-R een Porsche verslaat.. Heel knap van Nissan hoor, zonder meer, maar ik vind een Porsche veel meer stijl hebben dan de GT-R.. Straalt meer supercar uit vind ik..
het komt omdat diejapannertjes zelf zo klein zijn denk ik.. 50kg maximaal!
Tja, heel leuk hoor, maar wat schieten we er mee op dat de ene auto net 2 honderdste sneller is dan de ander op een tijd van 7 en halve minuut? Imo pure marketingtactiek, want ieder normaal mens die zo’n auto heeft merkt nooit dat ie misschien wel sneller is dan een ZR1. Het enige is dat het leuk is om op verjaardagen te kunnen zeggen dat jou auto de snelste is…maar wel een Nissan….
@ BMWPerformance

Hoezo geld hebben als je Porsche rijdt?
Denk eens aan een 914,924,944 of 928.
Zo geweldig duur zijn die nou ook weer niet.
En mensen die een GT-R hebben zeggen écht niet dat ze Nissan rijden hoor.
Die zeggen ik rij GT-R.
Dus schamen ze zich eigenlijk ook wel dat ze Nissan rijden.
Maar ja, Nissan is inderdaad (nog) geen prestige merk, daar hebben ze Infiniti voor. Maar ja, met de tijd komt gewenning….

@ 911gt2

Porsche sneller als Corvette?
Zie ik nergens staan anders…
Maar ik snap dat je zon ding emotieloos noemt.
Is een bekend bevooroordeeld argument tegen Jappen en heeft ook wle een kern van waarheid (koeltjes design). Maar dat gaat voor de Skylines (vanaf de R33) niet op. Dat zijn ook visueel beesten om te zien. En de eerste R-serie Skyline (R32) was ook al te snel voor zon beetje alles in zijn tijd (Diablo’s ed daargelaten). Het model werd zelfs geband (turbomotoren en 4WD werden verboden, tot ongenoegen van teams met Sierra Cossies) van het Australische toerwagenkampioenschap (Nu V8 Supercars) omdat ze simpelweg niet bij te houden waren. 2 jaar op rij wonnen ze elke race.
Daarvan heeft het ding de benaming “Godzilla” ook gekregen. En die traditie is voortgezet met steeds nieuwere technieken (wat idd een beetje saai is) nog lang voordat Porsche deze had. En zeg nou zelf, hoeveel emotie zit er nou in de laatste 911s? Evenveel als een in een naaimachine als je het mij vraagt. Maar dat is tegenwoordig bij zon beetje elke auto zo. Nieuwe auto’s zijn vaak gewoon te klinisch om echt emotie te kunnen hebben. Dat gaat niet speciaal op voor (snelle) Japanners.
Meer relevante vraag, same $$ en bruikbaarheid:

BMW M3 of een GT-R??

2-zitters zijn speelgoed… :-p
Volvo_440_turbo
Ik vergelijk een Porsche als een mooie bloedmooie vrouw waar je niet mag aankomen in bed en waarvoor je hard moet werken…

Een Nissan GT-R is voor mij eerder een iets eenvoudigere vrouw die goed in bed én in de keuken is :p
Maar als je een 911 rijdt kan je zeggen, ik rij kever!
@STJ: Ja, en dat zeg je met trots! :D
Toch weer een prestatie van NIssan! Jammer dat die bak er nog niet echt uitziet naar onze maatstaven, maarja.. aan de andere kant betaal je er wel een stuk minder voor dan voor een GT2, dus ik zou ’t wel weten!
@ PCCB.
Ja inderdaad! Alleen al de historie van Kever tot de 911 van nu is om te kwijlen! :D
@ mo schrijft:
16 April 2009 om 16:50

En als een grootmoeder van 70 jaar met haar Nissan Micra ernaast staat en zegt: “ik rijd ook Nissan” … Dan moet je kiezen tussen een PIMP dan met een grootmoeder (Micra) / hi-techfreak (GT-R) … Ik wil maar zeggen dat die vergelijkingen volledig naast de kwestie zijn. Net als bij vrouwen moet je kijken naar het totaalpakket:
lelijk(-1) + superleuke meid (1) = 0
seksbom (1) + irritante bitch (-1) = 0
mooi (0,5) + tof karakter (0,5) = 1
Een auto staat niet voor wie jij bent en ook niet omgekeerd. Het gaat er gewoon om of jij je auto leuk vindt en daar goede redenen voor hebt.
De discussie rond de rondetijden zijn voor mij hetzelfde als de vergelijking tussen de SCC Ultimate Aero en de Veyron. Maakt me niet uit waar jij voor gaat – net iets betere cijfers of goede kwaliteit en comfort -, maar dan kies ik wel voor het tweede.
Niettemin verwacht ik wel een antwoord van Porsche, want zij zijn hier tenslotte al lang genoeg mee bezig… Misschien eens stoppen met projecten als de Panamera of de Cayenne en gewoon weer goeie sportwagens maken; hetgeen waar ze goed in zijn (of waren?).

Grz, een Porsche-fan

P.S.: Toch een proficiat voor Nissan voor de puike prestatie ;)
:shock: Volgens mij ligt het aan die ruitjespakken van die Jappenezen…!
Knappe prestatie van Nissan. Niks op af te dingen zo’n GT-R.

Was tijdje geleden bij Nissan dealer in A’dam Zuidoost (off. Nederlandse GT-R dealer) in hoop op GT-R in de showroom…..

Nee, natuurlijk.

Toen viel me echter wel op wat een armoe zo’n Nissan dealer is.

Slechte koffie, verkopers in fout zittende pakken, huisvrouwen met jengelende kinderen, en vol met Mirca’s en andere Nissan rommel….simpel weg niet echt de plaats om 130.000 Eurie voor een supercar neer te plonken.

Prachtige wagen, maar oh, oh…wat misplaatst.

Dat heeft Porsche toch echt beter voor elkaar.
Maar toch word de ‘supercar’ merk ge-PowNed door een ‘saai’ gezinsauto merk, rofl :D

grtz een tevreden Nissan (Skyline) rijder
Volvo_440_turbo
@ Rocket Dog, hier in de buurt (Drogenbos België) is er een Porschedealer, staan heel wat Porsches, het is daar zo poepsjeik dat ik er met mijn bescheiden loon niet binnendurf komen, lol!
Maar zo moet het gewoon zijn wil je die sportwagens eer aandoen…
Zeer goede prestatie.
Nu door een onafhankelijke laten rijden.
Volvo_440_turbo
ps, kijk even op deze site, dan begrijp je wat ik bedoel:

http://www.porsche-centre-brussels.be/
Morgen een rondetijd van 6:54 door een GT-R V-spec (die stiekum toch maar getweaked is naar 500+ peekaatjus)??? :D
Porsche blijft tenminste nog PREMIUM, dat kan je van Nissan niet zeggen.
@TYPHOON

om premium te blijven moet ’t dat ook eerst zijn, is ’t niet?
Ik denk dat Revvji gelijk heeft….. Als Porsche zich wat meer zou concentreren op het maken van sportwagens dan op het maken van massaproducten als de Cayenne dan zouden ze wellicht wat beter afsteken tov Nissans GT-R.

Als je een badge/merkje nodig hebt om je goed te voelen, om je beter te voelen dan anderen of om je eigenwaarde te steunen dan ben je eigenlijk een beetje zielig… en hoe duurder de auto die je dan koopt hoe zieliger.

Feit is en blijft dat Porsche erg veel geld vraagt voor z’n 911 (met name) en dat de meerwaarde steeds verder uitgehold wordt. Onder andere door het feit dat menig “minder prestigieus merk” ze inmiddels weet te kloppen, maar ook door meer auto’s te maken die niets met sportwagens te maken hebben dan dat ze sportwagens produceren/verkopen. Dat gaat wellicht een tijdlang nog wel goed omdat de fans al tientallen jaren dromen van zo’n auto, maar het is geen onaantastbare voorsprong. Er komen steeds meer mensen die door krijgen dat ze te weinig terugkrijgen voor zoveel geld, of die zich realiseren dat ze voor veel minder geld net zo gelukkig kunnen zijn met een alternatief…. en dan is het sprookje voorbij en krijg je de klanten niet zomaar mee terug.

Nissan doet het erg goed de laatste tijd als je naar de sportieve modellen kijkt: 350z, GT-R, 370z, Infinity G37(s).

Overigens ben ik bang dat BMW M dezelfde kant op gaat als Porsche…..
@w0o0dy

amen.
nou nissan geniet er nog maar van over 2 weken jagen ze deze http://www.youtube.com/watch?v=TKa_QMKlQoc jongen over de ring
Typhoon, wat is voor jou de definitie van premium? De badge?
Misschien kunnen ze dan juist nog harder lachen, bmwpower…
Dat is zeer netjes van Nissan. Het is ze gewoon gelukt om een perfecte auto te bouwen die de andere merken laat zweten.
@ w0o0dy

helemaal mee eens.
@bmwpowerm5, enig idee welk vermogen dat beestje zal hebben?

Ik weet dat ze 404 pk uit de 6-cilinder persen (BT71), en 605 pk uit de V10 (BT64), maar de BT92 is een raadsel. Volgens het franse magazine Option Auto zou de Brabham M3 302 km/h snel zijn, en in 4,1 seconde van 0 tot 100 km/h sprinten, maar over peekaas reppen ze met geen woord.

Als deze cijfers kloppen, zal de GT-R wellicht ook deze kloppen…
@W0o0dy: ik ben het met je eens, maar is het niet zo dat als porsche de cayenne niet had, ze nooit zo ver hadden gestaan met hun gewone modellen?

Porsche heeft heel veel geld verdient met de cayenne, zodus hebben ze dat geld nuttig kunnen spenderen aan verdere verbeteringen in hun gewone modellen.

Het is waar wat je zegt, maar ik denk als porsche de cayenne niet had, ze vandaag nooit zo ver hadden gestaan.
@Pixed: als ik de juiste info heb gevonden heeft die Brabham M3 BT92 494bhp (ongeveer 490pk?)

@SimonMC: ja dat is misschien wel waar…. maar toch…. dan moet je nog steeds kijken hoe je ervoor kan zorgen dat je “imagebuilders” bijzonder genoeg blijven om de hoge prijs waar te maken (of je prijs moet zakken)…. Doe je dat niet dan denk ik dat er een omslagpunt komt waarbij er klanten weglopen/niet meer komen.
@bmwpowerm5
De tijden die eigenlijk hier alleen van belang zijn, zijn de rondetijden die de standaard auto rijdt. Dus die getunende M3 hoort daar niet in thuis, anders kan je de Hennessey GT-R ook wel een rondje laten doen etc. etc.
@w0o0dy

Inderdaad, mensen gaan beginnen inzien dat een Porsche veel te veel geld kost. Hoewel ik gerust een Cayman of een Boxster zou willen en het waarschijnlijk beide best fijne auto’s zijn, is een van de twee modellen er teveel aan. Want om verschil tussen die twee te creëren moet je de prijzen uit elkaar trekken. En om dan de 911 daarvan te onderscheiden moet die prijs nóg hoger gaan. Daardoor kom je snel op een veel te hoge prijs voor een ‘gewone’ 911, laat staan voor een GT3 of GT2.
Dus gewoon de Boxster of de Cayman weg en laat een van de twee de ‘poor men’s Porsche’ zijn en haal de prijzen van de 911 en zijn varianten naar beneden (en enkel die prijzen staan in verband met elkaar, want de Panamera en zeker de Cayenne staan daar volledig buiten). Want misschien komt Nissan met een GT-R in een sexier jasje en een even leuk prijskaartje als nu. Of eventueel wordt de volgende versie er één van Infiniti en dan komt hij in een gamma waar hij thuishoort. Kijk maar naar ///M of ///AMG , die distantiëren zich genoeg van de gewone BMW of Mercedes (qua marketing toch) om de nodige exclusiviteit aan te bieden.
De Cayenne is eigenlijk wel een goed project gebleken omdat die bakken geld binnenbracht, maar dat geld moest eigenlijk voor de research naar een betere 911 of nieuwe supercar à la Carrera GT zijn. En niet voor de (lelijke) Panamera.

Ik hoop dat men bij Porsche soms autoblog.nl leest en misschien luisteren ze wel :P Maar de grootste drijfveer zal wel geld blijven. Zeker nu met de crisis zullen de cijfers (en dus de aandeelhouders) het belangrijkste zijn.
Och ja, als ik al ooit een Porsche zal kunnen kopen, wordt het waarschijnlijk toch een klassieker ofzo. Dus de foutjes van nu zullen me wat minder kunnen schelen ;)
Ik wacht met smart op de nieuwe 911 Turbo!!
ben zelf echt een corvette en chevy liefhebber, maar petje af voor deze jongens , zeer knap gedaan , en alleen maar leuk vind ik, dat het vuur bij de andere auto,s zo aan de schenen word gelegd, hele knappe prestatie .
Heb je net de sleutels van je GT-R in ontvangst genomen rij je alweer in het verouderde model…

Een echte Nissan dus.

Voor wat betreft Porsche. Noem mij één andere sportwagenfabrikant die zoveel successen kent en dit ook nog op eigen benen bewerkstelligt? Hmmmm? Precies, stilte…

Je kan fan zijn of geen fan zijn van een Panamera en Cayenne, feit is dat dat niets uitmaakt in de echte mensenwereld. In de echte mensenwereld is het eten of gegeten worden. En Porsche zit aan het hoofd van de tafel, uitkijkend over een feestmaal. So again, welke relatief kleine autofabrikant of sportwagenfabrikant doet hen dat na? Hmmmm? Precies….
@ Rick dos

Welkom in de club van leden met geen rode naam.
@GOD

Mooi toch? Zijn we nog steeds onderscheidend. ;)
@SimonMc

Dat zeg ik ook. Ik ben nooit echt een tegenstander geweest van de Cayenne en omdat hij zoveel geld heeft opgebracht heb ik er zeker weinig op tegen. Met de Cayenne heeft Porsche tenslotte wel getoond dat een SUV ook sportief kan zijn. Maar als je dan ziet waar dat geld naartoe gegaan is… Het design van de Panamera kon in mijn ogen zeker beter (wat de klanten ervan zullen vinden moet nog blijken) en of diesel voor een Porsche nu goed of slecht is, daar ben ik nog niet echt uit. Gelijk hoe, ik hoop dat er geen diesel in een 911 komt.
Om mijn oordeel over de Panamera volledig te vellen zal ik maar moeten wachten tot de eerste tests er aankomen, maar over het design ben ik tot nog toe niet echt te spreken…

@Rick dos

Tja, de echte mensenwereld … Leven we als autoliefhebber niet in een droomwereld waar imago en “eer” nog telt dan ? Want zoals jij het stelt is verkopen het enige wat telt (zo interpreteer ik ‘successen’ toch).
Als je successen bedoelt in termen van motorsport, dan staat Porsche inderdaad nog steeds sterk . Wat de GT-R daarin zal doen moet nog blijken… En of je motorsport ook nog toch de ‘echte mensenwereld’ kunt rekenen is ook bedenkelijk.
De straatauto’s zijn ook goed hoor, want rondetijden van de Nordschleife zijn natuurlijk niet alles). Maar zoals w0o0dy ook al zei, de fans zullen wel blijven sparen voor een Porsche. De klant die minder naar zijn hart luistert en meer naar zijn portefeuille kan misschien wel plots afhaken.

Maar begrijp me niet verkeerd, ik ben Porsche-fan en ik ben blij dat Porsche vandaag inderdaad zeer goed doet. De Porsches van vandaag zijn van de beste, maar zonder die bijzaken als de Panamera of diesel (oke, hij komt wel van VAG, maar toch moet ervoor betaald worden) of whatever kon Porsche nog meer energie en geld in de ontwikkeling van de 911 of een andere sportwagen gestopt hebben.
Tjah, voor mij zal een Porsche waarschijnlijk altijd een sprookje blijven, dan maar zoals jij zegt: “snap, back to reality”
@ Rick Dos

idd, maar moet toegeven dat mijn naam al bezet was daarom :lol:
maar toen kwam het geluk bij een ongeluk laat maar zeggen.
@Revvji: ben nooit echt een voorstander van de cayenne geweest, en bij de panamera ga ik pas een oordeel vellen als ik die in het echt heb gezien.

De cayenne is er en mag blijven, en er mag zelfs een diesel in van mij, omdat het toch geen “echte” porsche is.

Zolang ze niet aan de puurheid raken van de 911 en varianten daarop natuurlijk, mag alles van mij.
@Rick dos.

Mooi, zijn we eindelijk van je spam af. :P
Leuk, zo’n GT-R tijd. In vergelijking met raceauto’s is het gewoon traag.
Die gaan nog een stuk harder met een stuk minder vermogen.

Ik ben op het overrated punt gekomen. Tegenwoordig laten ze een drol met wielen nog met een rotgang over de Ring heen knallen. Kwestie van goed afstellen en je komt al een heel eind. Daarbij worden nieuwe sportieve auto’s tegenwoordig praktisch op de Ring afgesteld.

Die GT-R is snel, dat wisten we al. Met meer finetuning nog sneller is ook te verwachten.
Het zou bijna schandalig zijn als die auto NIET zo hard over de Ring heen gaat.
puike prestatie voor die nissan boys. zeker als je in ogenschouw neemt wat de prijs van deze gt-r is in verhouding tot de concurrentie en wat een godsvermogen er voor dat bedrag uit het blok gehaald wordt! ik vind het een gaaf ding. kan het met auto’s opnemen die 2,3,4,5,6x zo duur zijn! althans hij komt er heel erg dicht bij in de buurt!
Eeuwig vergelijk tussen Porsche en Nissan bij een GT-R topic…

Tja, Porsche aapt Nissan na zeker? Want nu bouwen ze plots ook 4-deurs wagens, en lepelen ze ook diesels in het vooronder… :mrgreen:
Haha, dat gehuil over Porsche vs. Nissan. Kom op, we zijn toch geen stel kleine kinderen hier?

Mooi dat er een snellere rondetijd staat, heeft niks te maken met gevoel, mooier, goedkoper…blabla. Hij is sneller, en ik ben benieuwd wie er weer met een snellere oplossing komt. Wel grappig om te zien is hoe amerikaanse bakken het toch aardig goed doen. Ik ben benieuwd welke auto aan de tijd van die SRT kan tippen. Kop en schouders zullen we maar zeggen met zoveel verschil.
Ik kan me nog goed herinneren dat men niet kon geloven dat de rondetijden van de GT-R zo snel waren.
En nu heeft men het opeens over ‘premium’ of ‘stijl’ en ‘leuk dat het een GT-R is, maar nog steeds lelijk’.

Nog even en de fanboys hebben het over bekerhouders en ruitewisservloeistof…
@Ganryu
Sommige mensen blijven nou eenmaal altijd steken in de ontkenningsfase.
Hahahahah. Jaa jaa.
Het is echt grappig en bijna ongelooflijk dat ze werkelijk alles een slag draaien en dat je daaruit ook nog 5PK krijgt. Het verbaasd mij zelfs. Ik vind het knap dat zo’n GT-R toch nog concurreert met porsche’jes en toch wel een heeeel klein beetje concurreert met de ZR1. Japanners blijven me verbazen. Ben benieuwd wat ze nog verder gaan doen.
Wat doet een Veyron daar? Niet dat ik het een mooie auto vind, integendeel, maar ben nieuwsgierig…
@Skaars
Waarschijnlijk zou de Veyron daar vrij traag zijn, omdat het zon zware en logge bak is. Misschien dat hij op de rechte stukken wat goed zou kunnen maken, maar als hij echt snel zou zijn, had Bugatti hem wel al lang daar een paar rondes laten rijden.
@Skaars.

Ik weet het even niet uit mijn hoofd. Het is in ieder geval vrij teleurstellend te noemen in vergelijking met sommige 600pk supercars.
@ carmaster.. ja hoor Porsche is sneller dan corvette
http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_956
@GOD schrijft:
16 April 2009 om 17:22

Het was mijn fiets afstand in kilometers, meters en centimeters. Ook niet zo belangrijk, eigenlijk ;-)
@Revvji

Nee, zoals ik het stel is de echte mensenwereld en de realiteit van de fan onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Jij, als fan, hebt de mond vol van eer en image en dat Porsche zich vooral moet richten op de 911 of supercars a la GT. Dat is prachtig, alleen niet heel realistisch. Zou Porsche dit doen dan zouden ze niet overleven. Dan zouden ze bijv. door VAG opgeslokt worden terwijl dit nu juist andersom is. Door de strategie die Porsche nu volgt, dus de Cayenne en Panamera maar óók het investeren in VAG, kunnen jij en ik nog genieten van een 911 en al z’n varianten en ook van een GT.
Het is voor Porsche tussen twee kwaden kiezen, of de route Ferrari, Lamborghini etc. kiezen en dus niet meer (helemaal) hun eigen koers bepalen óf (kleine) concessies doen ten faveure van hun voortbestaan. Ik zie dan liever het laatste gebeuren dan het eerste.

Een discussie over de prijs van een Porsche voeren in dit segment van de markt is ook een onzinnige. Het klinkt en het bekt wel lekker maar de prijs is niet waar het om draait. De klant die een 911 koopt neemt kennis van de prijs maar laat z’n keuze op zoveel andere factoren baseren. Denk dan ook niet dat een koper van een GT-R een GT-R koopt omdat het zo’n “koopje” is. Die afweging staat zo ongeveer onder aan de lijst. Als het bij een Porsche om de “image” gaat dan geldt dat net zo hard voor de GT-R. Ik zie de Nissan echter niet als een bedreiging qua verkopen voor de Porsche. Daarvoor brengt het te weinig om echt indruk te maken op een potentiële Porsche koper. De enige concurrent die ik op dit moment zie voor de 911, is de Audi R8.

Je stelling dat een ///M of ///AMG zich genoeg distantieren van de gewone BMW of Mercedes heeft een kern van waarheid. Echter, liggen de GT3 en GT2 in dezelfde lijn als een M of AMG. Er is dus meer dan genoeg afstand tussen een gewone 911 en de GT of GT2. Mocht je dat al argument voor je redenatie gebruiken dan kun je je afvragen wat een GT-R spec-V hier nog te zoeken heeft (wat ik trouwens ook doe maar dan om andere redenen).

@mx5-owner

Heb heel AB vol gespand maar geen één extra huis er door verkocht… :roll: ;)
@ 911GT2

Dat doet men met klik hier!.
???
Met a href dus… ;)
Waarom moet mijn reactie worden goedgekeurd?

Gaan we discrimineren omdat ik me niet heb aangemeld?
Nou, vooruit. Geen discriminatie dus…. :D
@Rick dos:
“welke relatief kleine autofabrikant of sportwagenfabrikant doet hen dat na? Hmmmm? Precies….”

relatief klein?? hmm niet heel klein hoor, zeker als je kijkt naar hun aandeel in volkswagen!
Misschien bedoel je: die in relatief kleinere oplage auto’s maakt.
Dan nog; ferrari is toch koning, met porsche als onderdaan en lamborghini als broer. (bij wijze van ;) )

En Porsche richt zich ook heel erg op de autosport. Eventuele andere concurrenten houden meer rekening met comfort bijvoorbeeld en hebben minder race aspiratie’s. Neem nou de AM V8 Vantage. (ja er is wel een race versie van, maar bij de straat versie’s is er ook rekening gehouden met luxe en comfort)
Of er zijn merken die zich meer richten op stijl, zoals Spyker.

Ohja: Successen hoeven niet alleen gewonnen wedstrijden in de racerij te zijn hoor. Verkoop cijfers zijn óók, al dan niet veel, belangrijker!
En misschien noemen fabrikanten zich zelf pas succesvol als ze de mogelijkheid hebben om uit te breiden op de manier zoals zij dat altijd al gewild hebben. Of als ze bepaalde (andere) mijl palen bereikt hebben.

Ik wil je niet beoordelen hoor, maar zoals jij je mening baseerd op prestatie’s in de race, lijk je net op zo’n 12 jarig jochie dat ook alleen maar naar pk’s en 0-100 tijden kijkt, niet te vergeten dat je alleen mooie auto’s; vet, cool en tof vind.
Maargoed, ik ken je niet en misschien ben je wel helemaal niet zo, je geeft echter wel zo’n indruk.
@AMGjunk

Dat je me niet kent is duidelijk. Dat je me beoordeelt op wat ik hier schrijf is een gegeven die het reageren hier met zich meebrengt. Maar goed, daar lig ik niet wakker van.

De intentie van mij met die paar zinnen heb jij zojuist beantwoordt. Mijn intentie was en is namelijk om je zelf na te laten denken over mijn redenatie. De conclusie aan mijn kant kan alleen maar zijn dat je mijn redenatie in grote lijnen volgt.

Zo quote je mij maar ga je voorbij aan een essentieel punt in mijn eerdere stelling in relatie tot Ferrari namelijlk:

Noem mij ��n andere sportwagenfabrikant die zoveel successen kent en dit ook nog op eigen benen bewerkstelligt?

Ik heb inmiddels ook op revvji gereageerd en misschien wordt het je dan wat duidelijker, maar mijn reactie moet om één of andere duistere reden goedgekeurd worden.
@AB

Kunnen jullie jullie tijd nu steken in het ter beschikking stellen van een edit-knop?
@Rick dos: alleen als je nu eindelijk eens inlogt ;)
I’m heeeeeeeeeereeeeeee! En waar blijft nu verdummele mijn edit-knop! ;)
Ff helemaal off-topic….ik krijg een 404 melding op mijn profiel….
@ Rick dos:
feli met je AB-account :)

Ik vind het een mooie eigenschap dat je mensen aan het denken wilt zetten, vaak ook heel terecht. Er zijn weinig mensen die indd nog eens nadenken over dingen die ze doen/denken/zeggen.
Ik heb een beetje die zelfde trek af en toe; mensen aan het denk proberen te zetten. Wel weer mooi dat ik dat hier ook tref.

Maar ik zeg niet dat jij er compleet naast zit, maar ik beantwoord inderdaad jouw vragen. Jou vragen die andere aan het denken moet zetten. Echter kun je misschien zelf ook nog eens de vragen bekijken(niet negatief bedoeld), want jij stelt namelijk steeds dingen over de racerij. Dat de resultaten in de racerij ongelofelijk belangrijk zijn, terwijl er heel veel andere factoren zijn die ook heel belangrijk zijn. Maar waar jij niet aan gedacht hebt. Op die manier wilde ik jou daar weer op wijzen.
De racerij is niet het belangrijkste, zeker als consument zou het mij weinig interesseren hoe mijn (potentiele) nieuwe auto presteert in de racerij.

Jou reactie op revvji heb ik gelezen, maar mijns inziens is het puur een kwestie van persoonlijke voorkeur/intresse/benodigdheden.
Sommige mensen kijken (wat ik net al stelde) niet naar prestatie’s of de geschiedenis van een auto(merk).
Er zijn daarom ook genoeg mensen die liever een GT-R hebben ipv een porsche.
Dat kan zijn vanwege de relatief goede prijs.
Dat kan zijn omdat mensen iets orgineels willen.
Dat kan zijn omdat mensen de nieuwe techniek in de GT-R interessant vinden.

Kortom; Goed dat je mensen aan het denken zet, maar vergeet zelf ook niet de belangrijke zaken te benoemen.
Je denkt alleen vanuit je eigen standpunt. Goed in eerste instantie, maar daarmee vergeet (of over zie) je een aantal belangrijke factoren.
Vergeet ik je nog te wijzen op het feit dat het voor de consument geen snars uit maakt of de techniek nou “op eigen benen is bewerkstelligt”.
De consument kijkt naar waarde,kwaliteit etc. Hoe de fabrikant aan zijn techniek is gekomen is voor de consument niks waard. Misschien voor jou, maar niet voor de gemiddelde consument

*jezus wel erg vaak het woord “consument” er in geknalt :mrgreen:
@Rick dos: dat is nu gefixt? Als het goed is geen 404 meer…
@Rick Dos

Wat de Cayenne betreft heb ik al gezegd dat ik die van in het begin wel al accepteerde en mede door de verkoopscijfers ben ik zelfs min of meer blij dat hij er is. Die vond ik van in het begin al niet lelijk of zelfs mooi.
De Panamera is weer een ander verhaal en of die dan gaat scoren bij het publiek valt nog af te wachten. Mij kan hij toch niet echt bekoren. En tjah, hoe je het nu draait of keert, hij is er en hij zal er blijven, dus moet ik me daar dan maar bij neerleggen ;)

In je vergelijking tussen M / AMG t.o.v. een gewone 3-reeks / c-klasse en een 911 Carrera t.o.v. een GT2, GT3, etc. kan ik me niet echt vinden. Wat je zegt over de afstand tussen de Porsches klopt wel. Maar een Carrera is al een sportwagen en de varianten zijn dan meer hardcoreversies of zoiets. Dan vind ik een V-Spec meer in de lijn liggen van een GT2 dan in de lijn van een M of AMG. Want ik heb het gevoel dat de AMG’s en de M’s meer buiten het gamma van Mercedes en BMW staan. Ik merk nu wel dat bvb. op de site van Mercedes (en BMW) daar dan weer minder onderscheid tussen komt, check maar ff die configurator. Maar als ik een AMG ‘in het wild’ zie, dan voel ik toch een grote kloof tussen die en een gewone Mercedes. Hoe het nu eigenlijk zit daarmee vragen we mss wel beter aan de marketeers ;)
En daarom vind ik dat de GT-R misschien beter bij Infiniti thuishoort, want nu staat hij daar bij wijze van spreken tussen de gewone boodschappenautootjes.

Wat je zegt over die concurrenten van de 911 kan ik niet tegenspreken noch bevestigen eigenlijk. De “gewone” Carrera’s zou ik eerder bij een M, AMG of een GT-R zetten, gewoon om dat die meer naar een ‘daily driver’ neigen (vooral door de aanwezigheid van een “achterbank”). Een GT3 of GT2 zijn dan meer concurrent van de Corvette, R8, etc.

Wat betreft de prijs en hetgeen ze ervoor bieden kan je wel gelijk hebben. Iemand zoals ik zou zeker die meerprijs willen betalen, maar of een gewone zakenman dat ook zal blijven doen weet ik niet. De overstap naar een GT-R zal wel niet snel gemaakt worden, maar misschien wel naar M of AMG. Maar als jij die niet als concurrenten ziet, dan zal je daar wel niet mee akkoord zijn ;) Ik ken maar 1 iemand met een Porsche en die is niet echt een petrolhead. Dus iemand die een sportieve en relatief gebruiksvriendelijke auto zoekt gaat niet doelbewust op zoek naar een Porsche, maar kijkt volgens mij wat breder (zoals AMGJunk zegt dus). En wat AMGJunk zegt over dat “op eigen benen bewerkstelligen” klopt inderdaad wel. M.a.w. als Porsche dat nog steeds op zijn eentje kan is dat zeer leuk :)
Misschien ken jij de gemiddelde Porsche-klant wat beter en heb je daar meer zicht op ;) En ik hoop dat mijn redenering rond overlopende klanten niet klopt, want dan zal Porsche veel elfjes blijven verkopen en dat kan ik alleen maar toejuichen :D

@autoblogger

Ik denk dat veel mensen (waaronder ik) zullen blij zijn als je Rick dos zijn eisen inwilligt ;) Daarom verontschuldig ik me nu al voor de eventuele typfouten, want ik heb niet echt veel zin om zo’n reactie grondig te herlezen :P
porsche betaal je alleen voor de naam al vet veel..
Voor de gtr krijg je een stukje state of the art.

Voor weinig geld zulkse prestaties.

Datsun of niet, het rijd de kever wel voorbij voor een lagere prijs!

porsche fanboys keep on hatin nissan fanboys, we stay smilin :D
@Rick dos.

Buiten @sacha kan ik ook even geen blogger/reaguurder bedenken die jouw huisjes kan betalen.
Interessant zijn ze zeker wel. ;)
Een AMGJunk met een Ferrari avatar. Het moet niet gekker worden. :roll: :P
@ mx5 owner:
hahaha :mrgreen:
AMG is leuk en monsterlijk, maar ferrari is passie en gevoel, vooral de F355.

Wat ik eerder schreef:
“in tijde van (psychologische) recessie heb ik mij maar eens aangemeld op AJ met de naam AMGJunk…
Ik weet nou wel beter..zeg maar. :mrgreen: ”

:D
en nog altijd niet 100% zoals ” uit de fabriek”
waar blijft de nur edition??
wat een prutsers zijn jullie met porsche eat my dust en dat soort shit,denk je niet dat als porsche t echt wil nissan helemaal aan stront wordt gereden,no doubt.
@ robin l

Als porsche ze ECHT aan stront wouden rijden, hadden ze die prestatie nu allang laten zien…

Maar dat kunnen ze waarschijnlijk niet doen..

Dus met wat voor auto willen ze nu gaan aanzetten en wat voor ontzettende, grote, meerprijs mag dat kaartje zijn?
Het leven draait niet alleen om Nordsleife ronde tijden jongens.
Dat weten de markting- en andere boys van porsche ook.
Tuurlijk kan porsche de GT-R verlaan op de Nurb, maar het is voor hun echt niet zo belangrijk als dat het voor jullie blijkbaar is.
Ze moeten ook nog geld op tafel zien te krijgen. En daar zijn die ronde tijden absuluut niet noodzakelijk voor.
Porsche heeft wel belangrijkere dingen te doen. Ze kunnen immers wel vertrouwen op het feit dat iedereen weet dat ze goed zijn, bekend zijn, dat ze goede auto’s bouwen en dat ze kwalitatief goed in elkaar zitten.
Ze hoeven hun geen zorgen te maken over dit soort kwesties. Ze moeten wel hun reputatie behouden, maar ze hoeven geen extra inspanningen/investeringen te verrichten. Porsche is bekend en word steeds groter, ze zijn bezig volkswagen over te nemen en hebben nu (sinds het zo goed gaat) goed de kans om wat extra modellen te creeren en daar op voort te borduren.
Zo introduceren ze bijvoorbeeld de Panamera en de cayenne diesel. Ze zijn al een paar jaar ERG goed bezig, ze verkopen veel en het gaat goed.
In plaats van te focussen op die idiote laptimes, heeft Porsche ervoor gekozen om uit te breiden. Goede keuze naar mijn idee.
Je mag de diesel variant van de cayenne vast verschrikkelijk vinden en de panamera lelijk, maar je kunt niet ontkennen dat porsche nog steeds fantastische auto’s bouwt. De keuze is echter nu iets groter, er zijn meer verschillende auto’s –> hun markt word groter –> meer verkopen –> meer winst –> en zo kunnen ze de modellen weer naar een stapje hoger brengen.
Briljant toch?
Ik vind dat Porsche goed bezig is. Je hoeft het niet met elk model eens te zijn, maar ze doen goede zaken en maken geweldige auto’s.
– Einde betoog :mrgreen:
@AMGjunk: welke twee merken zijn ooit begonnen met de prestaties op de Ring te hypen? Juist BMW en Porsche! Het was voor Porsche trouwens overduidelijk WEL belangrijk genoeg om een GT-R te kopen en zelf te gaan testen om te kijken of ze zelf ook die tijd uit de auto kon persen… en daarna hebben ze naar de Media zielig lopen doen door te beweren dat de GT-R die tijd niet kon halen….. Oftewel: je opmerking dat het voor Porsche niet belangrijk genoeg is om er iets tegen te doen is absoluut onjuist.

Misschien dat de volgende GT2 wel weer wat harder kan, misschien komt er wel een 911 turbo clubsport of zoiets, maar je kunt er van opaan dat Porsche er mee bezig is.
@W0o0dy: “ooit” “was” “kon” etc.
Ja klopt, Porsche was er zeer begaan mee, echter sinds een paar jaar dat ze succesvoller zijn geworden, hebben ze ervoor gekozen breder te gaan met meerdere modellen. Kom eens uit je grot, dan merk je dat niet alles om snelheid, pk’s, 0-100 tijden en rondetijden gaan. Ook niet voor porsche. Het is belangrijk voor ze, want ze doen veel mee in de racerij en ze hebben een reputatie te houden e.d. Maar absoluut niet hun nummer 1 op de prioriteiten lijst.
Porsche zal vast wel weer bezig zijn met een nieuwe GT2, na de GT3 kan deze niet achterblijven ofniet? En wat is de logica dat een nieuwe GT2 net zo hard zou gaan als de oude?? Slaat natuurlijk nergens op –> TUURLIJK word de nieuwe GT2 sneller, is toch ook doodnormaal??
Denk jij dat ‘pappa-porsche’ niet kan slapen omdat de GT-R sneller is op de Nordsleife?? Get a life..
AMGJunk: je kunt proberen iets zinnigs te zeggen of je kunt proberen mij belachelijk te maken….. helaas blijk je in beide disciplines niet bijzonder sterk.

Porsche heeft in 2008 een GT-R gekocht, overgevlogen en er vervolgens een flink aantal rondes mee getest om erachter te komen hoe snel die auto is. Ze konden het simpelweg niet verkroppen dat de GT-R ze om de oren reed. Dat is niet echt een paar jaar geleden en kennelijk was het zo belangrijk dat ze al die zaken er voorover hadden, en er geld aan hebben uitgegeven…… kennelijk toch wel erg op de pik getrapt die jongens.

Ja dus, een flink aantal mensen bij Porsche slaapt slechter sinds Nissan ze op “hun eigen discpline” in “hun achtertuin” voor gek zette. Het merk dat er prat op gaat dat hun auto’s zo snel zijn, dat zich continue met races bezighoudt en dat zelfs veel race-ervaring heeft op de Nordschleiffe wordt eventje voor gek gezet door een paar outsiders.
@ W0o0dy: De racerij e.d. is slechts 1 onderdeel, zoals ik al eerder stelde.
Hiermee is eigenlijk al genoeg gezegd.

Maar ik zie nu in dat die lange onderbouwde posts geen zin hebben bij de gemiddelde AB-reageerder.
Kortom:
De racerij van Porsche is slechts een onderdeel van porsche, gelukkig is het niet hun achillespees ;)
Mocht de racerij van Porsche een jaartje wat minder goed gaan, dan is het niet gelijk klaar en over met Porsche.

En ja indd ze hebben zich veel met de GT-R bezig gehouden om van alles te onderzoeken.
Maar denk jij dat ze voor de rest (andere onderdelen in Porsche) hebben stil gezeten?

PS. De vraag of ik iets nuttigs zeg is aan jou, ik weet wel beter.
Daarnaast; Ik probeer jou niet belachelijk te maken hoor, ik maak mijn punt en onderbouw dat. Blijkbaar kruisen onze optieken der mate, dat jij het aanvallend of negatief opvat.
Niet zo onzeker zijn…
Niet iedereen in de wereld loopt te haten ;)
@AMGjunk: ben al veel genoemd, maar onzeker is nieuw.

“Kom eens uit je grot, dan merk je dat niet alles om snelheid, pk’s, 0-100 tijden en rondetijden gaan.” En “Get a life..” Niet echt inhoudelijk en ook al niet echt respectvol.

In mijn ogen staan de feiten lijnrecht op jouw commentaar. Porsche liep gigantisch te koop met de “supertijd van de GT2″….

Porsche wringt zich in bochten om de claims van Nissan onderuit te halen. Porsche gedroeg zich als een klein kind dat verliest…. dat rijmt absoluut niet met jouw commentaar:
“Denk jij dat ‘pappa-porsche’ niet kan slapen omdat de GT-R sneller is op de Nordsleife?? ” Yep dat denk ik.
“Porsche heeft wel belangrijkere dingen te doen.” Kennelijk niet dus, anders hadden ze de GT-R wel genegeerd.
“In plaats van te focussen op die idiote laptimes, heeft Porsche ervoor gekozen om uit te breiden.” Ja behalve dat ze dagen met een Nissan GT-R en een 911 Turbo over de Nurburgring gingen rijden.
“Ze hoeven hun geen zorgen te maken over dit soort kwesties.” Dat vonden ze zelf kennelijk niet want ze maakten zich er behoorlijk druk over.

Tja, je kunt bij je punten blijven, dat betekent nog niet dat je gelijk hebt.
@ W0o0dy:
Ach in deze maatschappij moeten we toch tegen een stootje kunnen?

In principe heb ik al genoeg gezegd, zoals ik ook al vermelde in mijn vorige post over de diverse onderdelen binnen Porsche die zich met verschillende zaken bezig houden.
Maar jij denkt dus dat IEDEREEN die bij Porsche werkt helemaal in rep en roer is vanwege de rondetijd van de GT-R??
Dat elke schoonmaker bij porsche, elke dealer, elke ontwerper, elke marketingknul, elke bouwer in de fabriek, elke project leider, elke manager, elke technische baas, elke andere werknemer helemaal van slag is omdat de GT-R een paar tiende van een seconde sneller is op 1 bepaald circuit???
– Mij lijkt het niet, maargoed iedereen heeft andere gedachten.

“Tja, je kunt bij je punten blijven, dat betekent nog niet dat je gelijk hebt.”
En jij dan? :mrgreen:
Als we het hebben over een merk dan praten we over het hele bedrijf alsof het één persoon betreft. Voordat er 1,5ton in euro’s wordt besteed aan het aanschaffen van een auto van één concurrent zullen er minimaal een aantal managers hun goedkeuring moeten geven. Het bedrijf Porsche maakte zich er kennelijk zo druk over dat er zoveel geld en tijd voor werd geallocceerd. Natuurlijk betekent dat niet dat alle medewerkers er wakker van lagen, maar het bedrijf heeft er werk van gemaakt en wat leverde dat op? Financieel niets dus moet het feit dat Porsche zich in haar hemd gezet voelde wel de drijfveer zijn geweest.
Prima als jij dan over één persoon spreekt, maar dan heb ik het dus over de verschillende eigenschappen van dat persoon.
Verder;
Mooi toch, concurrentie?! ;)
Komt er telkens een stapje bij, anders blijft het niveau van auto’s telkens het zelfde…ook zo saai.
dat concurrentie goed is en de vooruitgang stimuleert dat heb ik al vaak aangevoerd bij vergelijkingen. daarom is de reactie van Porsche zo slap. Als je denkt dat het niet eerlijk is gegaan dan laat je anderen dat uitzoeken en hou je je stil OF je verslaat de concurrent door een snellere auto te ontwikkelen. Porsche is ogenschijnlijk meer bezig met geld binnen harken dan met het ontwikkelen van een betere sportwagen en dus gaan ze zielig doen over vals spel. Als ze Nissan genegeerd hadden OF gefeliciteerd dan hadden ze meer stijl getoond. En Als ze een snellere sportwagen maken dan is dat een goede zaak. Voorlopig lijkt erop dat geld En milieu echter belangrijker zijn en dat ze de 911 niet grondig durven te moderniseren omdat het ze klanten en geld kan kosten. En dat is zo’n merk onwaardig, vind ik.
Precies!
ze waren vandaag ook weer aant rijden, voor 17u reden er slechts 2 op de ring en was de ring voor het overige verkeer gesloten
ik las hier ook over de Veyron. die doet de ring in ongeveer 8.20min, gereden tijdens de ontwikkelingsfase. op dit circuit komt dit monster inderdaad niet erg goed uit de verf.

over de GT-R kun je veel zeggen/schrijven. ik denk dat de nissan-boys niet helemaal de waarheid spreken. het blok zal wel duidelijk meer vermogen leveren dan de beloofde 485pk. jammer dat er nergens een bewijs wordt geleverd over het daadwerkelijke vermogen van het voertuig waarmee ze gereden hebben. eigenlijk zou dat een standaard moeten worden. rondetijden alleen zegt niet alles. nissan heeft wel toegegeven dat de gebruikte auto op straat legale semi slicks zijn rondje heeft gedaan. scheeld ook weer in positieve zin in de rondetijd.
neemt niet weg dat de GT-R een hele knappe prestatie heeft neergezet. want ook al heeft het gebruikte exemplaar 600pk, hij is nog altijd dik 150 kg zwaarder dan de porsche waar hij steeds mee vergeleken wordt. iets wat hij wel degelijk met zich mee moet zeulen! en op de ring teld elke kilo extra, dubbel zwaar! laat de SPEC-V maar komen en de tijden nogmaals scherper zetten.
“het blijft een nissan”

Ja, en hij blijft onbetaalbare auto’s pownen. En dat voor een “betaalbare” supercar.

“als gt2 rijder zeg je “ik rijd porsche”, end of discussion”

Inderdaad, schoonmoeder auto. Een beetje man rijdt geen porsche. Die valt net als de SL-klasse onder het mom “kappers auto” :) Dus inderdaad. End of discussion :)
Trouwens.. voor alle anti-Nissan ventjes die thuis een eendje hebben staan maar doen alsof ze Lambo’s rijden:

Dit is nog niet eens de V-Spec ;) En we weten allemaal waar de V voor staat :D

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).