Hartge doet de BMW X6 xDrive35d

Auteur: , 36 Reacties

Wacht! Hadden we dat niet al eens? Jep, maar kijk eens goed naar de voorbumper!

Die is nieuw en nogal “opvallend gestileerd”. Gelukkig koopt de gemiddelde X6 rijder zijn auto niet om anoniem door het leven te gaan en dus monteert Hartge ook nog een dikkere achterbumper, plastic wielkastverbreders en bescheiden 22″ Classic Hartge velgen. De banden kun je beter met beleid oproken, want met de maat 295/30ZR22 voor en 335/25ZR22 achter zijn ze niet heel erg voordelig. Dat geldt trouwens voor de hele conversie: Hartge vraagt er € 29.353 voor.

Gelukkig zit er in die prijs ook een powerupgrade voor de X6 xDrive35d. Het standaard vermogen stijgt van 286 naar 328 pk en het koppel topt op 675 nm. Daarmee haalt de Hartge X6 een top van 256 km/u en sprint in 5,9 seconden naar de 100. Voor diegenen met een groen hart (of een Margriet-lezende snordragende milieu-hippie op de bank thuis) weet Hartge te melden dat dankzij de krachtkuur de X6 xDrive35d gemiddeld ook nog eens 0,5 liter per 100 km minder verbruikt dan het standaardproduct.

The X6 from HARTGE – the new crossover dimension
Two ton diesel sprinter with a top speed of 256 km/h

Herbert Hartge and his team have pushed the skilful stylistic blend of a four-wheel drive vehicle from the SAV segment (below the waistline) and a coupé (above it) into a new dimension. His X6 xDrive35d is more than an extraordinary symbiosis of a high-street thoroughbred and a crossover workhorse. Although the diesel engine with Twin turbocharger is already the most powerful in its class, the specialists from Germany’s Saarland region have breathed on the power plant so it now generates no less than 241 kW (328 hp) at 4400 rpm and a mighty 675 Nm of torque low down at 2000 rpm. At the same time, the emissions remain well within limits for such a powerful vehicle at 220 g/km. Indeed, the X6 xDrive35d from HARTGE uses half a litre less diesel per 100 kilometres than its series counterpart under comparable conditions. Equally impressive are the performance figures. Despite a weight of 2,185 kg, the X6 takes only six seconds to reach 100 km/h and is thus significantly quicker off the mark than the standard xDrive35d (6.9 sec.). The maximum speed – there is no electronic limiter on the HARTGE model – has been measured at 256 km/h.

Visually underscoring the concentrated power hidden beneath the bonnet is the HARTGE aerodynamic kit in high quality PUR-RIM material. Wheel-arch extensions linked by side sills provide sufficient room for the HARTGE suspension, which includes a set of sports springs with or without level-control system for the rear axle and lowering by 30 mm, and the company’s “CLASSIC 2″ wheels (10.5 x 22″ offset 33 at the front and 12 x 22” offset 23 at the back).

These attractive aluminium wheels are fitted with ultra-wide tyres (295 / 30 ZR 22 at the front and 335 / 25 ZR 22 at the rear). Rounding off the kit are a front spoiler and a rear skirt with an integrated diffuser while carbon casings for the exterior mirrors, stainless-steel tail pieces with quadrilateral tail pipes (large version) left and right for the exhaust system, HARTGE emblems and insignia emphasize the individual outfit of this X6.

The interior is dominated by a sporting atmosphere à la HARTGE. Via the HARTGE 3-spoke leather steering wheel with carbon inserts – alternatively, carbon steering-wheel covers are available – the driver’s glance falls on a 300 km/h speedometer and rev counter with dials in silver metallic and red needles. Plenty of room for personal touches to the “interior architecture” of the X6 is given by a variety of accessories including decor and interior trim, carbon parts for the dashboard and consoles, aluminium foot rest and pedal set, as well as black velour foot and load-area mats.

A full HARTGE conversion for the X6 xDrive35d – including fitment and painting work – costs EUR 29,353.94 including 19% VAT. Naturally, all parts can also be retrofitted individually.



36 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
oeps, foutje van de redactie :p
Ja…vermogensupgrade, maar wel zuiniger….right….daarvoor hoef ik m’n scepsis hoed niet eens op te zetten.

Alsof BMW dat zelf niet kon ofzo? =/

Marketingprietpraat.
Het hele artikel staat op de Front page… Er klopt iets niet denk ik ;)
@Wouter: Ff het volledige artikel verbergen :P

OT:Sonde! :(
Hij ziet er een beetje cheap uit zo met dat plastic :?
De stijl van de uitlaten is wel mooi trouwens!
Ik wist niet dat je een x6 nog lelijker kon maken als eene x6 m.
blijft een lelijke auto -1
En ik maar denken dat deze auto niet lelijker kon…
Kan er bij de smilies een kots-icoontje worden toegevoegd. Die is soms hard nodig.
:shock:
de uitlaten gaan wel nog.. maar de rest…
wouterjeuring
opzich zijn de uitlaten nog wel vet, maar dan die 3km hoge diffusor d’r naast:?…. ik hou het bij de X6M
Kansloos.
Een standaart 35d kost al een kleine 90k, waarna dat voor de Executives nog op kan lopen tot 110k. Zouden er mensen zijn die er nóg 30k achteraan doen? :shock:

Al ben je zo gek om een *kuch* normale X6 aan te schaffen, bedenk dan even wat je met die andere 30 mille allemaal kan doen.
Binnen eigen huis behoort bijv. een E30 M3 tot de mogelijkheden! Een paar stukkies foei- en foeilelijk plastic en wat peekaa’s, of een M3…., hmmm… :roll:

Om dan tot slot niet alléén maar azijn te pissen; wel hele gave velgen! Er staat hier om de hoek een 135i met die velgen in maatje 19”, heel mooi :D
afschieten die gasten.
Totaal prijs is ongeveer 110.000 € en dan krijg je de instapper 30d ( van 83.000 € ) met hartge tuning ( van 30.000 € ). Dan kies ik toch liever voor een M3 met wat opties.

Het blijft een lelijke SUV die X6.
Stakkerbak 2.0
Vreselijk!
@ BOZEWOLF

voor meer vermogen moet de motor efficienter draaien = betere verbranding = minder uitstood

*marketing petje af*
Vind hem beetje TE. Voorkant echt lelijk. Achterkant wel oke, uitlaten zijn mooi!
Hoe lang houden ze het vol met zulke kansloze producten? Ga eens gauw failliet!
Oh dear… Schoonheidscommissie?
Alles aan deze auto was al lelijk.
Hartge doet daar zo mogelijk alleen nog maar meer afbreuk aan.
Zelfs de chinezen kunnen hier qua vormgeving niet meer overheen…. Wat een giller…. !!
De designers hebben een steek los, maar wat te denken van degenen die er daadwerkelijk geld voor uitgeven om hierin te moeten rijden?
Ik vind hem gaaf!!!
Al dat zilverkleurige gaas, werkt dat eerst maar eens af met zwarte hoogglans-lak. Neem de remklauwen ook even mee, monteer BMW-logo´s op de velgen, laat die wielkast verbreders achterwege, en monteer de 50i-uitlaatstukken. (motortuning mag uiteraard altijd)

Dan ziet ie er al een stuk beter uit, maar eigenlijk heb je dan genoeg aan een paar delen van het pakket, waardoor dit hele, pompeus aangeklede gevaarte eigenlijk best wel overbodig is geworden.
Zoals Chris Harris eens zei: “The BMW X-disgusting”.
Niet mijn smaak, Ik vind m gewoon afschuwelijk!
Vertrouwen jullie zo’n motorupgrades? Heb geïnformeerd bij Hartge, lijkt me allemaal wel fijn maar je verliest je 2 jarige garantie bij BMW … En gaat de motor dan niet sneller kapot ? En wat met de verzekering? Want je bent maar verzekerd voor 286pk … :s
@MrH

Waar slaat dat nou weer op, kan je het niet hebbe dat er weer een nieuwe bmw is??
Nja, hoe verpruts ik een X6 door er een dikke bumper op te zetten. Ik ben wel eens benieuwd welke drol dit tekent!
Lelijk en minder brandstofverbruik =>> mislukte auto:P
@ audi a6 3.2

helemaal mee eens:D:D
@ joah:

En BMW zelf, als supermotorbouwer, zou de optie om em schoner én zuiniger én krachtiger te maken laten liggen?

Maar plastiekhandelaar Hartge trekt die mogelijkheid even los uit de hoge hoed?


RLY?
Is dit de nieuwe Sang Yong??????????
Op plaatje twee uit de gallery lijkt het net een verhoogde sedan. Hou dat kitje maar voor 29.000 euro

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).