Dit is de Morgan Aero SuperSports

Auteur: , 50 Reacties

Een nieuwe Morgan, dat komt alleen voor als Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen. Maar toch is het vandaag zover. Op Villa d'Este (waar anders?) onthult Morgan vandaag haar allernieuwste model.

De Aero SuperSports is gebaseerd op de al bestaande Aero 8 en Aeromax en heeft daarom ook dezelfde 4.8 liter V8 van BMW met 367 pk onder de langgerekte motorkap liggen. Het model dat nu presenteerd is heeft nog de naam ‘concept’, maar ga er maar vanuit dat het model uiteindelijk vrijwel zonder wijzigingen in productie zal gaan. De oplage zal beperkt blijven tot 200 stuks. (via: es.autoblog.com & pistonheads.com)

Aero SuperSports
As part of the Centenary celebrations Morgan announces a truly special model.

Designed and engineered in house, the Morgan Aero SuperSports is a lightweight aluminium sports car with a luxurious specification. The interior features a comfortable combination of polished hardwoods, hand stitched leather and electronic technology to create a driving environment that is efficient, ergonomic and sumptuous. In spite of all this opulence the overall weight of the car is still minimal so the car is responsive to driver inputs and economical to run. The unique way Morgan can achieve this is down to our use of aircraft style superformed aluminium outer panels and the skills of our craftsmen to hand finish the assembly of each car.

This technology debuted in the 100 AeroMax coupes built by the factory in 2008 and 2009.

Such was demand for this model, that Morgan have taken the decision to produce the Morgan Aero SuperSports. A limited edition, the car makes use of two aluminium detachable roof panels. These can either turn the car effectively in to a coupe or when detached bring fresh air and the aromas of the seasons to the driving experience without undue wind disturbance to spoil the journey. The panels can be stored conveniently in the boot.

The car of course benefits from the lightweight aluminium Aero chassis which is adhesively bonded for class leading rigidity. Exceeding global crash protection standards, this is also the platform used by the Morgan Aero Eight GT3 currently competing successfully in the 2009 International FIA GT3 Championship. This chassis combined with the aluminium 4.8 litre BMW V8 engine and a choice of 6 speed automatic or manual gearboxes offers an unrivalled driving experience. No other automatic car offers such dynamic power transmission.

Drawn by Matthew Humphries, and engineered for production by the experienced “Morgan Design” team, the new Aero Super Sports is due to enter production in early 2010. A deposit of £25,000 is required to ensure the supply of one of these exciting new models. It is anticipated to cost around £127,000 including VAT.

Charles Morgan, Grandson of the founder said ” The Morgan Aero SuperSports is a luxurious flamboyant sports car which also remains true to Morgan’s philosophy of lightweight minimalist simplicity. It is a celebration of our love of cars and the romance of travel and is a fitting model to announce during Morgan’s Centenary year.”



50 reacties

Heel erg mooi!
golvende lijnen en een lange neus. én hij kijkt iets minder scheel!
Hmm alleen die achterkant past er niet helemaal bij
luukvankaathoven
Een gevalletje hate it or love it, en zelf hoor ik bij die laatste. ;)
Oh jee… De Aeromax vind ik zelf erg mooi, maar bij het aanzien van dit model zou ik de neiging krijgen een cheque uit te schrijven op naam van Wiesmann…
Ik vind hem verschrikkelijk lelijk. Die kont verpest het helemaal voor mij.
Toch zou ik er graag een keer mee rijden. Dit is toch wel 1 van DE outsiders in de autowereld. Voor mij genoeg reden om hem een kans te gunnen. ;)
heerlijk…..

die MINI koplampen misstaan m ook niet!
relaxte bak:D
Hij kijkt inderdaad minder scheel dan zijn broertjes!

En komen die achterlichten nou van een Lancia Thesis??
Dat is mooi!!

Kunnen we die gelijk even bekijken op ons studietripje over 2 weken in Engeland!! haha… :D
ugh, is dit een creatie van leepo’s chop shop?
@ MDA: Dacht ik ook meteen. Daarvan zijn er in ieder geval nog genoeg. De hadden eigenlijk net zo goed de stock van de koplampen ook kunnen opkopen.
Toch wel gaaf van eigenzinnigheid, maar inderdaad geen auto van de gulden middenweg.
Toch jammer dat zelfs de stengels bij de stuurinrichting exact hetzelfde zijn als bij BMW’s.
@Georgio & MDA, zijn broertjes kijken precies hetzelfde hoor ;) Een aantal jaren geleden heeft de Aero 8 namelijk een facelift gehad en zijn de koplampen aangepast.
Nee, die achterkant kan mij ook niet bekoren. En ik vind het juist jammer dat hij minder ‘loenst’. Dat vond ik nu juist zo karakteristiek aan de Aero 8. Die dubbele side pipes vind ik overigens wel mooier dan een enkele.
LOL @ Knowitall

Heey Leepo! This car looks like you’re mothers arse! Thats not a compliment!

Shut up Bernie! I’m the desinger, you dont know shit!
Nice, een AeroMax zonder dak :D En ook al ziet het er wat geforceerd uit.. zet maar voor de deur! :D
@ Original_Arnoud: ik vreesde al dat ik de enige was die de loensende blik mooier vond! Gelukkig niet dus.
(maar ik ben ook zo’n eikel die de Multipla na de facelift veel lelijker/nietszeggender geworden vind)
vindt
Lijkt het maar zo of zijn ze op de laatste foto echt de koplampen vergeten?
Nee, doe mij dan maar de goddelijke aeromax! Boattailachtige kontje is hier niet helemaal lekker uit de verf gekomen…
Deze, maar dan met de achterkant van de Aeromax graag…

En belangrijker nog: what happened to the Life-Car????

http://www.desktopcar.net/morgan/lifecar/Morgan_Life_2008_04.jpg.html

100% de mooiste concept van de afgelopen 10 jaar!!!
Ik zit te wachten totdat deze uitkomt: mooi merk, (nu) super rijdende auto’s, en dat desiiiiiiiiign…
Nee, doe mij dan liever nog de normale coupé…
Maar t best neem ik tog een wiesmann…
Sorry ma blijkbaar maken de Duitsers tog de beste “Oldstyled Britisch Sportscars”
Hij blijft scheel kijken. Als ze dat eens opgelost krijgen kan het nog mooi zijn.
Uhh. Lancia Thesis achterlichten…. iemand?
@ joejojo

ja ik :P
mooi
jammer die andere waren mooier:(
Lekker hoor. Niks mis mee, beetje eigenzinnig.
…Alleen, waar laat ik hem…
is dit een mule?
Citrofieleviltwin
Morgan is gewoon de max! Het is (persoonlijk) een van de beste auto’s met een retro uiterlijk.
Die kont is enigszins vreemd moet ik zeggen! Maar denk dat als je ‘m in ’t echt ziet je er snel aan went, ben benieuwd! De voorkant is iig minder scheel en mooier dan elke Morgan tot nu toe!
kahn-velgen?
@Joejojo

En de koplampen zijn van de mini, terwijl ze vroeger van de Beetle waren. Voor toeleveranciers zijn kleine fabrikanten als Morgan nu eenmaal niet erg interessant waardoor zelf ontworpen onderdelen erg duur worden.
Fallus fail voor de handrem?
Het is de mooiste en natuurlijke auto, die ik ken, zo worden er nog maar weinig gemaakt, dat is niet erg, zolang ze maar gemaakt blijven worden.
BMW Z8 achterlichten?
Die lampen zijn echt scheel !!! :P Als dat verbetert is ziet het wel wel netjes uit. :)
mag ik de kotsemmer?
valetparker: eeh? Lancia Thetis mischien?
ik snap niet hoe je hier Z8 achterlichten in kan zien, ik zou eerst even googlen als ik jou was…

verder vind ik het een erg gave auto, alleen jammer dat ie die dubbele achterrruitjes niet meer heeft zoals de earomax, die heb ik dus ook liever voor mijn deur staan.
Orgineel! erg mooi.
Kahn velgen?
Nou vind ik de Morgan Aero sowieso al niet echt mooi, maar dit… Nee, geef me dan maar de eerder genoemde Wiesmann…
nou erg mooi is het niet, maar onder de motorkap zit het wel goed :D
Morgan blijft altijd zuperzpeziaal.
Prachtig golvend lijnenspel, 101 procent emotie en een lekkere V8 roffel.
Mjammie.
en waar is Hammond? :D
so mooi Classic meets technology <3
Gelukkig is die oplopende kofferbak van de Aero 8 eraf gehaald. Dat hebben ze hier beter opgelost. Foto 5 is erg relaxed!
Voor Joop Donkervoort:

Kijk zo bouw je nu een mooie auto!!!!!!!!!!!!!!!!
Het is een beetje een kruising tussen een Aero 8 en een Aeromax. Die twee afzonderlijk zijn bijzondere en in mijn blik mooie auto’s. Dit zit er zo tussenin dat het beide net niet is, gewoon niets dus. Maar ondanks die lelijkheid, of eigenlijk juist daardoor, is het voor mij wél weer een leuke auto geworden. Snap je het nog? :D
Doe mij die maar!
Vooral van de zijkant vind ik hem schitterend, mooie klassieke lijnen op een lichtgewicht frame met een krachtige motor, topcombinatie!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).