Lekker hoor! Lancia Delta in Martini Racing kleuren

Auteur: , 58 Reacties

Wie zegt er dat drank en auto's niet samen gaan?

Nostalgische gevoelens komen er bij mij naar boven borrelen als ik deze Lancia Delta in de traditionele Martini Racing kleuren zie. Waarschijnlijk zal Lancia niet de ballen hebben om de nieuwe sjieke Delta vies te gaan maken tijdens rallyproeven, maar het zou wel prachtig zijn natuurlijk.

Breng Lancia terug naar het WRC!

Bekijk alle foto’s HIERRR!



58 reacties

lijkt wel wat op die citroën c4 :D
Wow! echt prachtig zo :)
sebastianchubasco
dit is toch geen pan jonges….
Begin de Delta steeds mooier te vinden en deze rally kleuren staan m beter dan verwacht!

En idd zou het mooi zijn als Lancia weer aan rally’s mee ging doen. Maar Fiat is al in de rally’s met de Grande Punto, dus ik vermoed dat het voor Lancia een dubbele reden is niet aan de rally’s mee te gaan doen.

Iemand die een potje kan sturen en als privéteam meedoet? :P
Of in toerwagenraces natuurlijk, nu Alfa Romeo daar mee gestopt is (helaas!).
sebastianchubasco
sebastianchubasco
sebastianchubasco
@robbie
ik geef het op met plaatjes versturen, gaat te vaak mis…

en.. edit knop, ideetje?
Een integrale zit er voorlopig waarschijnlijk niet in ?
ooh sebastianchubasco die is idd wel erg mooi (hier de link: http://www.autoscout24.nl/AllImages.aspx?id=lphihzzizwj4# )
Vergeleken met deze http://www.madle.org/ms06lan4.jpg is bovenstaande toch best een afknapper.
@ sebastianchubasco
Jij doet niet echt iets verkeerd, Autoscout zorgt ervoor dat je de url van het plaatje kunt kopiëren. Als je dat wel wilt moet je in de paginabron gaan kijken en dan vindt je dit ;)
http://pic.autoscout24.net/images-big/585/875/0157875585001.jpg
sebastianchubasco
aha dank :)
donder toch allemaal op met die ouwe meuk ..
we leven in 2009 .. stelletje bejaarden ..

zonder stickers is het een auto die ik veel te weinig zie op het wegdek ..
net zoals de Ford Kuga .. en de BMW X6 ..
sebastianchubasco
@lincoln

en als er straks pontiac op staat?
@lincoln.

Goh, dus jouw oude meuk gaat weg voor een nieuwe Delta?
maakt me niet uit wat er op staat .. als ie maar een Fiat dieseltje heeft ..
tis gewoon een lekker fris ding ..

@MX5 .. ik doe alleen nog maar in dode merken Lincoln/Oldsmobile ..
buiten het feit dat ik niet in de markt ben voor een fatsoenlijke auto ..
als ik vertegenwoordiger was of iets met dat je representatief “moet” zijn ..
dan had ik niet hoeven twijfelen ..
Gaaf gedaan. Zou idd wel heel wijs zijn als Lancia weer mee gaat doen aan een kampioenschap. Toch blijft de oude integrale de mooiste. Wat blijft dat een wijze auto!!!!!!
@lincoln.

Probeer je nou een link tussen auto’s en dinosaurussen te leggen? :P
lol @ lincoln en zijn bejaarden comment..

In Italië heb ik de Delta best veel zien rijden moet ik zeggen. Helaas zie ik deze Lancia (zoals lincoln al zegt) te weinig in NL. Alhoewel die BMW X6 en Ford Kuga van mij buiten NL mogen blijven hoor :P
@ lincoln
Ga eens naar Rome zou ik zeggen, daar zie je ‘m overal. Net als de X6 trouwens…
Lancia is al jaren de wijventoer aan het opgaan. Alsof ze enkel nog auto’s willen slijten aan madammen met een bontjas en metroseksuelen. Het werd hoog tijd dat ze terugkeerden naar het rallycircuit om hun mannelijke kant weer te leren ontdekken.
Anderzijds kan je je de vraag stellen hoe lang Lancia nog als merk gehandhaafd blijft. Met de Fiat 500 is de Ypsilon al de pas afgesneden, een Delta is een verprutste Bravo, en wat blijft er dan nog over ?
WIjventoer wil ik het niet noemen… FIAT Spa. zegt gewoon Lancià moet upmarket blijven t.o.v. sportieveling Alfa.

Jammer dat deze auto toch de befaamde naam Delta draagt.

Ach ja; wat niet is…

Liefst dan toch die ouwe meuk die witte Delta HF Integrale Evo IV!
Dat staat verrassend goed! Ik begin die Delta meer en meer te appreciëren… vooral het front is geweldig.

Volgens mij heeft Lancia een geweldig mooie opvolger nodig voor de Thesis. Niet excentriek, maar mooi in de zin van een CLS & Quattroporte. Een echt mooie en sjieke grote Italiaan lijkt me echt wel nog te kunnen aanslaan.
Het grootste probleem dat de huidige Delta heeft, is de rally-‘pedigree’ van z’n voorganger. Je mag ze gewoon niet met elkaar vergelijken, maar toch gebeurt dat onwillekeurig.
Het Martini kleurenschema zou zelfs mijn witte Cuore er nog stoer doen uitzien!
(Ik voel de drang om te gaan Photoshoppen… ;) )
@Wollie “een Delta is een verprutste Bravo, en wat blijft er dan nog over ?” In dat opzicht is een Octavia volgens jou een “verprutste Golf”? Het is niet omdat ze op hetzelfde platform staan, dat het dezelfde auto’s zijn. Ga je brilglazen en/of pc-scherm even reinigen, zou ik zeggen.
Kan jij photoshoppen dan? ;)
… hmm geef mij toch maar die gulf-kleuren.. *zwijmel*
@ markieanta: mwah, een beetje ;)
(16 jaar grafische ervaring :lol: )
Wat is hier zo spannend aan?
Een beetje striping…
Wauw.
Opzich is de Delta een leuke sjieke auto, maar ik snap niet wat hier zo cool aan is.
een kennis van mij heeft een HF integrale evo 2 en dat gaat zo onwijs hard!!!
sta je voor een stoplicht: het licht springt op groen, je geeft VOLgas en gooit het stuur om voor een bocht en hij gaat! geen wielspin, geen gierende banden, geen over- of onderstuur hij gaat précies daar heen waar jij hem wilt hebben.
ongelofelijk wat is dat snel en gecontroleerd!!! en een drift o.i.d.? als je hem uitdaagt! precies zo als jij wil en hoeveel jij wil!

wat is dat een fantastische auto!!

de nieuwe Delta? heeft er niks me te maken, maar een onwijs mooie auto om te zien! als het geld er ooit is zullen ze in mijn schuur naast elkaar staan!
Project America
@ Lincoln
Hmmm over de BMW X6, ik zie ze toch wel (te) vaak rijden in de PC Hooft…. en in R’dam noord zie je niets anders dan Bmw X6sjes, zelfs Herman den Blijker heeft er tegenwoordig een.
Project America
OT: Niets overtreft de oude Lancia Delta HF integrale evoluzione maar toch heeft deze wel wat…
Kan het niet laten me in de discussie te mengen want er worden weer een paar heel onacceptabel domme dingen gezegd. Maar eerste een reactie op de foto:
Heel strak gedaan; het aanpassen van de striping op de verhouding van de auto is heel mooi gelukt en staat goed! Wat ik jammer vind is dat het exterieur verder op geen enkele ‘rallywijze’ is aangepast. Een set van die felrode moddenflappen erachter was al een begin geweest maar sleuven graven in motorkap en de spatschermen verbreden nog beter. Dan begint het geloofwaardig te lijken.

Over het beperkt aantal delta’s in Nederland: Ten opzichten van vele eerdere jaren is men op het moment een ontiegelijk aantal auto’s op de weg aan het zetten voor lancia begrippen. Saillant: Lancia verkocht over 2008 meer auto’s dan…… Alfa Romeo. Nu jullie weer.

Dan over het feit dat Lancia’s opgeleukte fiats zijn. De geschiedenis daargelaten (Vincenzo Lancia was een van de eerste medewerkers van fiat en heeft fiat leren auto’s bouwen. bleef jaren daarna als testrijder betrokken alvorens zijn eigen ding te gaan doen) is dat inderdaad een waarheid als een koe…. maar. Voor diegenen die de delta integrale scherp voor ogen hebben (nogal een hoop als ik dat hierboven geposte zie.) die is gebaseerd op een Fiat Ritmo. Uiteindelijk is het toch ontegenzeggelijk een unieke auto en echte lancia geworden. Dat hoeft dus allemaal helemaal geen bezwaar te zijn en er blijft echt wel een markt voor een exclusief product zoals Lancia dat maakt.
sebastianchubasco
@ray
8)
@sebastianchubasco
Ja sorry, kon met niet bedwingen als oud-eigenaar van een Delta HPE dieseltje (het tussenmodel) en op dit moment in bezit van een integrale 8V en een Lancia Kappa coupé met het 2.0 16V turbo blok van de laatste integrales.

@Lotus-Omega
Helemaal goed gezegd; ze zijn allebei geweldig maar hebben totaal niets met elkaar te maken. Hoewel… de mensen die in 1990 de integrale’s nieuw kochten zijn nu misschien de perfecte 40-ers voor de nieuwe delta ;)
ik heb het niet zo met lancia maar deze is best lelijk
@anti lancia
whaha, waar heb jij het dan wel zo mee?
anti lancia , als er een mooie komt , hoe ga je dan heten ?
sebastianchubasco
@ray
mag ik je feliciteren met je uitstekende smaak!

ik ben zelf ook bezitter van een integrale 8V, ik mag dan ook graag horen dat er nog eigenaars zijn want je ziet ze niet veel meer op de weg…

is je integrale helemaal standaard?
lijp op zon lancia maar hij haalt het lang niet bij de enige echte lancia delta!
@sebastianchubasco
de 8V verkeert in een breekpunt van zijn bestaan. Kale carosserie staat in de garage gezandstraald, ongeveer halverwege met het laswerk (VEEL LASWERK, dat is ook lancia, helaas). In principe issie origineel ja. Enekele verstevigingen en verbeteringen die al door de vorige eigenaar zijn doorgevoerd laat ik zitten. De rolkooi verdwijnt weer.
Komende jaren weer opbouwen met alles nieuw en waar mogelijk verbeterd (powerfel bussen bijvoorbeeld ipv rubber). Uiterlijk wordt het wel licht gewijzigd. Evo motorkap en voorbumper vind ik gewoon stukken mooier dus die heb ik al, ook de fabrieksspoiler was origineel niet aanwezig.

De kappa is dagelijks vervoer en nagenoeg probleemloos tot nog toe.
Kom je 1 juni nog op Assen kijken? boretti concorso italia (voorheen auto moto italia). Dan zie ik je daar.
@ Alle rally zwijmelaars:

Lancia keert de laatste jaren juist terug naar haar echte roots. En dat is hele mooie, stijlvolle auto’s bouwen. Kijk maar eens naar het verre verleden van Lancia. Ik kan het juist wèl waarderen.

Laat het scheuren maar aan de Golfjes enz. Dat is niet zo moeilijk. Maar mooi zijn… Da’s heel andere koek! En daar zijn Italianen onovertroffen in. Ga zo door, Lancia!
sebastianchubasco
@ray
ben er wel bij maar waarschijnlijk net niet met de 8v helaas, Hij staat op de brug voor wat werk en keuring. alle rubbers worden vervangen en andere schokdempers en veren eronder (setje bilstein als de koop doorgaat) ook wat olielekkages hier en daar (carterpan, turbohose). klote is als je rubbers o.a. je stabilisatorstang hebben aangevreten, kan je die dingen ook vernieuwen… maar als ie terug is is ie tip top in orde en klaar voor de zomer. ik ben van plan om via zwitserland, italie en oostenrijk naar croatie af te reizen. alpen overdwars is toch de natuurlijke habitat van de 8v…
succes met je integrale, ik hoop voor je dat het niet te lang gaat duren…
http://img18.imageshack.us/img18/9053/8vbijalfred.jpg
beauty… toch?
zeker een bella!

ik hoop er ooit nog een te kunnen betalen

striping staat niet verkeerd
doe mij die maar! heb zelf een ’91er delta GT i.e gehad
Ha – massa’s plaats achteraan om een motortje in te plaatsen voor een echte mid-engine rally-versie als men die achterbank eruit sloopt :D Ach, een mens mag toch eens dromen… Lancia weer in de rally – hoe fantastisch zou dat niet zijn… Maarjah, de Delta Integrale zal vrees ik de laatste echte Lancia Rally-wagen geweest zijn. Spijtig genoeg, want dat was echt iets waar ze hun mannetje meer dan stonden… Dat hebben de stratos, 037, Delta S4 en Integrale wel bewezen.

Qua looks vind ik dat het best geslaagd is, nu nog een ‘paar’ kleine aanpassingen – en het kan gaan meedoen met het WRC :P
@sebastianchubasco Ah okee, jammer dat ze der niet bij kan zijn. Is inderdaad een hele mooie. Kleur is strak! Onder invloed van tijdgebrek en het kostenaspect gaat het toch wel lang dure met die grale van mij vrees ik. Heb hem in 2003 aangeschaft en toen direct begonnen… dus.

Mocht je me op assen zien (bordeax rode kappa coupe op nieuw kenteken, zijn er niet veel van ;) ) spreek me ff aan. maken we ff een praatje.
Jij ook succes ermee!

En je gekozen route lijkt me helemaal goed. De kappa gaat in mei mee de dolomieten in en naar sardinie om de wrc rally te bekijken. :D
http://www.gruppob.net/delta%20s4stradale-lato.jpg

S4 stradale… bruut, maar zeg eerlijk, mooi???
sebastianchubasco
@ray
zeker wel mooi de s4!! Mooi zoals een vulkaanuitbartsting mooi kan zijn… mooi van bruutheid…
ik zal uitkijken naar de kappacoupe in assen…
@bananaflip:

HISTORIE. Maar misschien zijn sommigen nog iets te jong om dat te begrijpen.
De Lancia’s van tegenwoordig zijn idd enkel nog maar opgesmukte FIAT’s.
Zéér jammer is dat. Lees er de tests en dubbeltests met de concurrentie maar eens op na. Deze Delta heeft dezelfde gebreken als een Bravo! Alleen betaal je nog een stuk meer voor dit brok ellende! Hij kan met de concurrentie dus echt niet mee. Echt jammer!
Hopelijk kunnen ze dit overleven en daarna weer terug echte Lancia’s maken. Want ook een Ypsilon is niet meer dan de vorige generatie Punto.
FIAT, blijf met je handen nu eens van dit “nobele” merk en geef ze terug financiele ruimte om echt weer hoogtechnologische wagens te bouwen.
Ik zie de nieuwe Delta best vaak voorbij komen. Ik moet zeggen, ik vind het een beauty om te zien, hij valt enorm op!. Ik heb er laatst ook even in gereden, dat deed me dan weer niet zoveel, in tegenstelling tot zijn uitterlijk voelde de auto plat aan.
@cruiserben kan me het gevoel op zich wel voorstellen, maar Lancia de financiele vrije hand geven levert wel leuk werk, maar ook een hoop financiele ellende. Als een echte lancia purist kan ik toch zeggen dat fiat lancia gewoon gered heeft. Over de stijl van de redding valt te twisten maar we hebben het wel over een merk dat na het F1 debacel destijds in feite al een paar keer failliet was.

@johan Ah… historie. goed opgemerkt!

@sebastianchubasco Tot ziens 1 juni!
@Ray
Ik lees in jou bericht “de rolkooi”verdwijnt weer”. Wat heb je er mee gedaan?
Heb je ‘m nog en heeft deze FIA goedkeuring? Ben nl. op zoek naar een rolkooi voor een Delta 8v. Hoor graag van je. Alvast bedankt.
@Marcel Die ‘rolkooi’ mocht absoluut geen naam hebben. Het was een uit te dikke verwarmingsbuizen opgetrokken zooitje dat bovendien door de boden van de auto gebout was, en niet zoals het hoort gelast op de veerpootkokers. Inmiddels is het zooitje buizen bij het vuil verdwenen. Laat gewoon iets op maat maken bij een goede rally-prepareur zou ik zeggen.

Succes!
even wachten op de fulvia, wrc=weer in aantocht 2012 anders 2115..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).