G-Power BMW M6 Hurricane CS goed voor 370 km/u

Auteur: , 49 Reacties

Maak kennis met de G-Power Hurricane CS, de snelste BMW Coupé ter wereld.

G-Power kennen we als een club die BMW’s tot het uiterste van hun kunnen drijft. Denk aan de M5 Hurricane RS met 750 pk en een top van 367,4 km/u. Of de Typhoon X5 met 525 pk en een top van 310 km/u. Ditmaal heeft G-Power het opgewaardeerde M5 blok uit de Hurricane RS in het vooronder van de M6 gemonteerd. De 750 pk sterke V10 met twin-turbo en 800 Nm bij 5.000 toeren, sleurt de M6 naar een topsnelheid van 370 km/u en daarmee is de Hurricane CS de snelste BMW Coupé ter wereld.

De Hurricane CS stond tijdens de recordpoging op speciale Michelin high performance Pilot Sport PS2 banden in maat 255/35 ZR 19 van voren en 305/30 ZR 19 van achter. Voor alledaags gebruik schroeft G-Power er 21 inch lichtmetaal onder met banden in maat 255/30 van voren en 295/25 van achteren. Deze banden zijn goed voor een snelheid tot 340 km/u.

Naast de upgrade van het V10 blok met twin-turbo, werd de M6 op dieet gezet. Het uitlaatsysteem werd vervangen door een 24 kilo lichter titanium exemplaar en twee carbon stoelen besparen gezamenlijk nog eens 24 kilo bodyfat.

Krachtiger + Lichter = Sneller, dus een sprintje naar 100 km/u duurt in de Hurricane CS 4,4 seconden. Dat valt een beetje tegen, want standaard heeft de M6 met 507 pk hier 4,6 tellen voor nodig, maar het is G-Power vooral om de topsnelheid te doen. Bovendien geeft het aan dat BMW z’n zaakjes met de M6 keurig op orde heeft. Niet voor niets is de V10 uit de M5/M6 een paar keer motor van het jaar geworden. Naar 200 km/u duurt in de Hurricane CS 9,6 tellen en na totaal 26 seconden geeft de teller 300 km/u aan.

De carbon-keramische remmen met schijven van 380 mm diameter zijn de helft lichter dan de standaard schijven en zorgen ervoor dat al het brute geweld ook weer fatsoenlijk tot stilstand komt. Het onderstel is in 9 standen in hoogte verstelbaar. Verder wordt het geheel afgemaakt met een widebody aero kit. Deze tupperware moet de M6 de de looks geven die aansluiten bij zijn vermogen en bovendien zorgen voor verbeterde aerodynamica.

In het interieur is de snelheidsmeter vervangen door een exemplaar die tot 400 km/u reikt en heeft G-Power diverse carbon accenten toegepast. Sturen doe je met een sportstuur gehuld in geperforeerd Kjerba Nappa leer. Geïnteresseerde kopers kunnen zich met 360.000 euro (excl. belastingen) melden bij G-Power. (via: carscoop)



49 reacties

Die naam alleen al
oooooowww yea! bruut! alleen die achterkant is een afknapper ;)
Wie wil er nu 370 km/h rijden in een auto met banden die maar goed zijn tot 340 km/h?????
Onaangenaam kennis gemaakt te hebben.
Geinteresseerden zullen hoogst wss weer uit de Emiraten komen..
Die hebben geen stijl, noch smaak dusja…
Europeanen die dit budget kunnen spenderen aan een wagen kopen wel een Lambo 560 of een Scuderia + een C63 AMG :p
G-Power gebruikt toch een dubbele compressor ipv dubbele turbo. niet?
En in Wiesmann blauw :D
@Vincegail: beter lezen, de banden tot 340km/u zijn die voor alledaags gebruike. Die voor de high-speed run kunnen een pak meer aan.
Wat een lelijke surfplank achterop, en dat uitlaat systeem ziet er ook niet uit, het mag dan wel 24 kilo besparen, kom op, een M-model moet 4 uitlaten hebben, das veel mooier 8)
Op een of de andere manier hou ik wel van deze jongen :)
Ik vind dat die G-Power BMW M6 Hurricane CS geval nou niet bepaald mooier is geworden voor een prijs van 360.000 euro.
En 750 pk met een topsnelheid van 370 km/h is leuk natuurlijk, maar je zal bijna nooit die snelheden kunnen opzoeken. Voor die 360.000 euro koop je denk ik 2 Bmw m6’en:P. Een coupe als het koud is en een cabriolet voor als het lekker weer is. Ik zou het wel weten:P
Ik vind um wel vet:D Zo’n lief kleurtje en dan een topspeed van 370 km/h:D
het is meteen ook de lelijkste ter wereld
Hmm…. Iets te druk voor mij. Te veel gaten en openingen. Zoals als ze hier zeggen : “Can’t turn a ho into a housewife” en de “normale” M6 is al niet moeders mooiste. Ik zie elke dag wel een stuk of tien (dat krijg je hier in Miami met de BMW crowd) en heb altijd het gevoel dat de auto “down syndrome” heeft; kijk maar eens goed naar die koplampen. Dit lijkt mij ook idd iets voor mensen met meer geld dan smaak.
2 Gecentreerde uitlaten. Dat vind ik wat minder. Maar óóó wat is dit een dikke bak zeg.
Mooie auto, alleen de achterkant klopt inderdaad niet helemaal.
JIP! Dat is een schot in de roos!!! Wow… nu ga ik toch wel kwijlen en t’mag dan nog een BMW zijn. SEXY
De kont oogt wel lekker dik zonder vleugel. De rest van de auto geeft mij spontaan zin om uit het raam te springen. :shock:
leuke kleurplaten! :P
Leuke photoshop platen…
het meeste van G-power vind ik niet zo, maar deze is stiekem heel erg vet. Als ik echt al heel veel auto’s heb en nog heel veel geld over zou ik het mischien wel doen. eerst maar ff sparen voor de rest :P
wel een beetje kleine uitlaatjes voor 750 pktjes
CrazyCarFreak
@ Js:

” en heb altijd het gevoel dat de auto “down syndrome” heeft; ”
Ik hoop dat jouw kinderen of kleinkinderen later down syndroom hebben, eens zien hoe je je dan gaat voelen ;-)
Jammer van de uitlaat in het midden, maar verder echt te bruut!
Hoe ‘echt’ is dit bericht? De afbeeldingen zijn namelijk photoshops op basis van persfoto’s van de BMW M6…
G-Power, altijd weer het meest extreme van de extremiteiten.
Wat een beest.
Heerlijk luisteren naar een koor van tien brullende cilinders, onder begeleiding van twee fluitende turbo’s.
I love it.
Het gaat G-Power vooral om de topsnelheid? Vreemd. Wat moet je nou met topsnelheid? Over het algemeen bereik je die toch vrijwel nooit. Geef mij dan maar acceleratie. Maar ja, daar zijn al veel tuners voor, het puur verbeteren van de topsnelheid is minder gewild, dus je bent wel bijzonderder…
vettt maar niet in deze kleur!
hij is wel lelijk deluxe :(
ik vond altijd dat de 6 serie van de bmw twee uitstralingen had: luxe en sportief.
Jamm,er wat ze hebben gedaan want de luxe uitstraling is weg.
Jammer, maar voor als je niet weet wat je met je geld kan doen dan is dit een leuk grapje:d
allemaal leuk, maar zoveel geld er voor vragen… pff, laat dan dan maar rap staan!
@CrazyCarFreak

Zeker een BMW-fanboy, of niet ? Of rij jij toevalig in een M6 ? :p
Mwa, ik zie ‘m liever orgineel!
Djeezes, die achterkant is echt verneuk! :shock: Waarom hebben ze die uitlaten gecentraliceerd?
Was die eerste niet sneller?

:


Ah, dat zal op de teller zijn geweest, niet geijkt.

@CrazyFreak: Beetje kalm aan hè.

Anyway, eat that, Audi!
Met je luxury sign expired dinges…
Blijkbaar doet de embed van het filmpje het niet,
volg deze link maar:
http://www.youtube.com/watch?v=dtAPyoBC-bw
@Vinny_93
Die ‘eat that Audi’ zou ik maar weglaten hoor.
De Audi R8 V10 (525 pk) gaat standaard al in 3.9s naar 100 en zit op 8.2s al op 200 (waar deze getunede BMW M6 V10 daar met zijn 750pk toch al 4.4s en 9.6s voor nodig heeft).
OK, deze BMW gaat door tot 370 of zo (de Audi stopt aan 320), maar noem mij eens een paar plaatsen waar je dat wekelijks of maandelijkse eens zal kunnen halen. En tegen dat je aan de 300+ bent, begin je misschien de Audi pas in te halen.
Om dan nog maar over de prijs te zwijgen…
Met de Audi ben je er dus niet alleen sneller, maar je houdt ook nog 200.000 euries over. Daar koop je nog wel wat ander lekkers mee.
Nog wat werk aan de winkel dus zou ik zeggen.
@Hagar

De r8 V10 doet 12,0 seconden over 0-200..
Looks like a shop to me..
Lelijke, snelle, blauwe smurf in mijn ogen.

lol @ mx5owner
En waarom is m’n naam weer niet rood? :o
-EDIT, normaal doen ajb-
@Sander
Toch niet hoor, Audi R8 V10 in 8.1s van 0-200 km/h,
Gewoon even googlen op “audi r8 v10 200”
wacht eens FF, door te zeggen “snelste BMW coupé”, impliceer je dat er een *nog snellere* is en dat dat *géén coupé* is. Wat dan? Is er een snellere BMW? Welke carroserievorm heeft die dan?
@ Hagar; mischien moet je eens begrijpend lezen, er staat letterlijk:

4,4 seconden. Dat valt een beetje tegen, want standaard heeft de M6 met 507 pk hier 4,6 tellen voor nodig, maar het is G-Power vooral om de topsnelheid te doen.

Als G-power wil, kunnen zij die 0-100 sprinttijd echt wel naar beneden krikken.

En btw, waarom vergelijk je appels met peren? Je kan audi toch niet vergelijken met een BMW. je vegelijkt toch ook geen Bayliner met een Riva boot. haha:P
@Herke
Ik kan al begrijpend lezen hoor.
Natuurlijk is het hen vooral te doen om de topsnelheid. Het is vast het enige waar ze goed in zijn en waar sommige mensen (en dan blijkbaar vooral bij sommige merken) plat voor gaan.
En het zou nog niet eens opkomen bij mij om BMW te gaan vergelijken met Audi hoor (maar dan wel voor een andere reden dan jij veronderstel ik).
Ik reageerde gewoon maar op het comment van iemand die het nodig vond om hier te zeggen ‘eat that Audi’ waarvoor er volgens mij totaal geen reden te vinden is.
Wow! Dat ziet er echt vet uit zeg:O
Die wil ik wel hebben, haha!
wie heeft er dan banden die wel 340+ gaan? en zelfs op de duitse autobahn is alles boven 300 al een uitdaging dus laten we t in nederland alvast ff vergeten, of iemand nog een suggestie? jaja de afsluitdijk… maar ik bedoel meer de medeweggebruiker die dit natuurlijk nooit verwacht of kan en wil zien aankomen
NEP!

Is hardstikke duidelijk te zien dat dit photoshop mock-ups zijn..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).