Gespot: Tesla’s in New York

Auteur: , 97 Reacties

Een interessante locatie in New York is zonder meer The Plaza, een indrukwekkend hotel tegenover de eveneens indrukwekkende speelgoedwinkel “FAO Schwartz”, die vergelijkbare budgetten hanteert. Afgezien van de Huisphantom van het hotel stonden er ook twee keer echt interessante dingen. Onder andere een Roadster en twee Model S' en onder leiding van Tesla's Sales Manager.

“Are you a Tesla fan?” was de vraag. Ik huppelde al een kwartiertje om de auto’s heen met m’n camera. Ik vertelde dat ik alle exclusieve/zeldzame/opmerkelijke auto’s wel interessant vond. Het was mijn kans om eens te informeren naar dit jonge, innovatieve Californische merk. De Tesla Roadster wordt bijvoorbeeld al vrij goed verkocht, zeker gezien zijn indrukwekkende prijs van honderdduizend dollar. Dan heb je wel een auto die de honderd in 3,9 seconde doet, maar toch… Er bleken er te zijner tijd al 950 te zijn besteld.

Tesla Roadster -  Foto Jim Appelmelk
Tesla Roadster -  Foto Jim Appelmelk
Tesla Roadster -  Foto Jim Appelmelk
Tesla Roadster -  Foto Jim Appelmelk
Tesla Roadster -  Foto Jim Appelmelk
Tesla Roadster -  Foto Jim Appelmelk
Tesla Roadster -  Foto Jim Appelmelk
Tesla Roadster -  Foto Jim Appelmelk
Tesla Roadster -  Foto Jim Appelmelk

Van de Model S, die vanaf 2011 leverbaar is, verwacht men er ongeveer twintigduizend per jaar te kunnen bouwen. De auto zit in het segment van de 5-serie, E-klasse en A6; men vraagt er $50.000 voor. In 45 minuten kun je de accu’s opladen, zodat de auto een actieradius heeft van 300 kilometer. Volgens de homepage van Tesla moet er ruimte zijn voor 5 volwassenen èn twee kinderen, maar een blik op het interieur laat daar veel twijfel over bestaan.

Tesla Model S - Foto Jim Appelmelk
Tesla Model S - Foto Jim Appelmelk
Tesla Model S - Foto Jim Appelmelk
Tesla Model S - Foto Jim Appelmelk
Tesla Model S - Foto Jim Appelmelk
Tesla Model S - Foto Jim Appelmelk
Tesla Model S - Foto Jim Appelmelk
Tesla Model S - Foto Jim Appelmelk
Tesla Model S - Foto Jim Appelmelk
Tesla Model S - Foto Jim Appelmelk
Tesla Model S - Foto Jim Appelmelk

Nadat de Model S in productie is genomen zal er nog een kleiner model komen, dat $30.000 gaat kosten. Welke vorm het model precies aanneemt is nog niet bekend, maar men plant er wel alvast honderdduizend per jaar in.

Voor vragen, verzoeken en opmerkingen ben ik altijd bereikbaar.



97 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
ik roep het al tijden. Dit bedrijf gaat groot worden. als enigste weten ze een mooi model te maken die volledig op electiciteit rijd. wat ik denk toch wel de toekomst word of het nu wel of niet goed voor het millieu is.
Aston meets Opel meets Maserati.

Maar wel een érg strakke bak, die Model S!
waar kan ik aandelen Tesla kopen?
erg mooie wagen!
Die model S mogen zo zo op de stoep plaatsen hier! Prachtige bak!
Die Model S is enorm mooi!!! Goe bezig Tesla :-)
Een serieus mooie auto!
Alleen die 300 km… Da’s wel wat krap wanneer ik naar Spa of de ‘Ring wil… ;)
Hallo, hij rijdt op stroom, das helemaal niks:P
Die S is wel heel mooi inderdaad.
Doe mij die witte… godver die gasten zijn goed bezig… iets kortere oplaadtijd zou wonderen doen voor de verkoop
Ja, ik ben wel een Tesla (en Fisker) fan! Qua design dan iig…
Model S, will you marry me?
Het is al vaak gezegd, maar de S is inderdaad erg mooi. 300 km ar is niet verkeerd, kan je in Nederland wel iets mee.
Doe mij er maar 1! Geen BPM, weinig wegenbelasting en dan maar 14%bijtelling…. goed hoor ;) 300 km is genoeg voor een rit of per dag en eventueel gewoon opladen op de parkeerplek.
Model S Sexiee!
Ik word er echt niet warm van
Trouwens 5 volwassen EN twee kinderen, is er een grote koffer voorzien ofzo??
Ik denk dat Tesla niets wordt. Het ontwerp is prachtig, zoals wel vaker bij beursmodellen. Maar om een auto te laten voldoen aan alle regelgeving, inclusief botsproeven, zonder dat te financieren uit de verkoop van al bestaande modellen, in een zo volwassen en competitieve automotive markt, dan moeten de aandeelhouders wel heel veel vertrouwen in je hebben. Auto’s is emotie, dat helpt :lol:
Die model S is echt fantastisch mooi! Ben de zoveelste die het zegt, maar het is gewoon zo. Die actieradius van 300 km is niet zo’n probleem, want als ik het goed begrepen heb kan je ook de batterij vervangen in plaats van opladen. Dus met 2 battery packs kan je al weer 600 km rijden denk ik dan. Kijkerdekijk! Dan wordt het interessant. En het verwisselen van een batterij kost 5 minuten. Gebeurt vaak dat ik meer tijd nodig heb om te tanken…
@SHFT: achter de achterbank kunnen twee kinderen met hun gezicht naar achteren zitten…
Elektrisch tanken kan ook het voordeel hebben, dat je niet meer langs de pomp hoeft, maar dat ding gewoon voor je deur wordt opgeladen. Dan heb je dus eigenlijk altijd een volle tank en je hoeft nooit/zelden meer te stoppen voor een pomp!

Het enige wanneer je lang moet wachten is, is als je echt een lange trip maakt, bijv. als je op vakantie gaat. Aan 1 stuk doorkachelen zit er dan niet in. Jammer dan…
@ Laurens: En daarom haalt Tesla wel de markt: ze maken hun dromen werkelijkheid. Ze laten zich door niets en niemand tegenhouden.
Het mooie van de aandrijving is dat deze veel meer vrijheid geeft in het ontwerp. De conceptmodellen zijn dan ook veel beter naar een productiemodel om te zetten.

De Model S mag hier best voor de deur komen te staan. Voor 95% van de kilometers voldoet de auto perfect en de actieradius is ook geen probleem. Met een paar zonnecellen op het dak van het huis is het op termijn misschien wel helemaal goedkoop om de auto op te laden.
Overigens zijn dit wel DE auto’s waarom de kilometerheffinf uiteindelijk ingevoerd moet gaan worden.
die model S is echt heel mooi, vooral in het wit
Kijk toyota/lexus, milieuvriendelijk hoeft niet lelijk te zijn. De specificaties lijken mij wel een beetje aan de optimistische kant, als die wel kloppen dan klopt waarschijnlijk de introductiedatum niet.
@jochempie

stoere taal, tot het geld op is :-) Een nieuwe Hummer is geboren!
Sweeet!
prachtig, maar tesla is te klein om zo’n traject tot het eind te voltooien, er zal een grote fabrikant in moeten stappen om ze te helpen bij alle testen en certificeringen, laat staan het opzetten van een dealer en onderhoudsorganisatie
Wat blijft er eigenlijk van de actieradius over als je ’s winters tijdens de gehele rit de kachel aan wilt hebben?? De kachel aanzetten lijkt me vrij funest voor de accu’s…
Op de achterlichten na is dat Model S inderdaad echt geslaagd. Mooie grote 4-deurscoupé. 300 km is heel krap, maar menig LPG-auto of benzine-SUV haalt niet zoveel meer en het overgrote deel van de dagen rij je geen 300 km. Maar ’t is wel een probleem dat je alleen thuis elektriciteit kan tanken. En drie kwartier staan tanken is ook niet echt een optie.

Overigens las ik dat 1 tankbeurt gelijk staat met meerdere dagen elektriciteitsverbruik van een heel gezin! Stel dat we allemaal Tesla gaan rijden, dan gaat er op den duur toch een tekort aan elektriciteit zijn?!
Tering die model S is echt prachtig zeg. vooral die (2006 kleur) witte is prachtig.
Waar is de Brabus-versie?
wouterjeuring
ik vind de kont van die model s niet zo, en ik wist ook niet dat ‘ie al uit was
in 45 minuten als je een 880 volts aansluiting hebt?
Deze Tesla’s stonden vorig week de hele tijd voor het hotel, was een mooi gezicht om het hotel uit te stappen en als eerste die prachtige Model S (witte) te zien staan.
He deze kan zo bij Kroymans Hilversum de showroom in!!!
@ Laurens: oh wacht, jij was diegene die altijd een weerwoord had, treffend of niet. Laat maar joh :)
enig nadeel is de levertijd.. ik kreeg als boodschap: over een jaartje hebt u uw wagen normaal… dus geduld is wel noodzakelijk
Op stroom rijden word niet de toekomst, de toekomst word rijden op waterstof.
@Tombnolz:

Dat zal zeker een probleem (kunnen) worden. Klopt dat 1x laden gelijk staat aan 3 dagen gezinsgebruik. Dacht dat een volle tank zo’n 30 kWh is, kan het mishebben.
Je energierekening zal de pan uit schieten, maar bij elkaar minder dan als je je brandstofbonnetjes bij je energierekening optelt.
Als een gemiddeld gezin 15000km rijdt, zal dat 1500 kwh meer kosten op de energierekening en zal zo’n 40% meer elektriciteit nodig hebben.
northspotting
Weeeeeetteee!? 50.000 amerikaansche dollars voor zo’n auto!?
Laat hun die techniek nog eens even verbeteren, het interieur op wat chiquer niveau brengen en ik ren naar de bank voor een lening. BPM-vrij die boel, 30.000 euro’s voor een auto waar je bij Volkswagen het dubbele mag voor mag achterlaten. Die lening verdien je simpel terug door 0,0 verbruik.
Dan rijdt iedere beginnend account-manager ineens een auto van bijna 5 meter, hetzelfde als mannen die 15 á 20 jaar verder in hun carrière zijn.
Lol, 50.000 dollar. Moet niet gekker worden! :D

@Rik: Je hebt het zojuist gekker gemaakt. Een setje accu’s vervangen in 5 minuten!? Daar kan je mee op vakantie man. En anders heb je geen vervangbatterijen nodig, je gooit hem gewoon om de 2 keer per week aan de stroom. Haha, fuck EfficientDynamics! :lol:
@ Bart:

Tesla is helaas nog niet beursgenoteerd
@Joerek: Jup, maar als we nou eens écht overgaan op kern-, wind en zonne-energie? Over 30 jaar moet dat toch, geheel dekkend, goedkoper kunnen zijn hoop ik. En reken eens even uit wat duurder is. Je energierekening met 40% omhoog, of 2.000 liter benzine > in de toekomst?
Plus, een gemiddeld gezin rijdt 15.000…. ik snap nog steeds niet hoe. Dat zijn misschien privérijders, maar volgens mij is bijna de helft van de verkochte auto’s ook privé gekocht. Dus bij die 15.000 komen ook nog woon-werk kilometers. 15.000 my ass, als je in Volendam woont misschien ja.
Ja weet ik veel, ik dacht dat dat zo ongeveer het gemiddelde gebruik is per jaar over alle autos… Laat het meer zijn en reken zelf verder door ;)
Don’t give a shit about the radius, ’t ding ziet er gewoon goed uit! Italiaanse roots?
Als ze de accijnzen willen terugverdienen via kilometerheffing is wat mij betreft verkeerd. Om dan dezelfde belastingen te innen dan moet iedereen daar aan mee betalen dus de btw of inkomensbelasting omhoog. Zorgen dus dat iedereen aan algemene dingen betaalt en niet alleen de autorijder
de model s is eigenlijk de eerste electrische auto die we serieus moeten nemen als het gaat om massa productie. Hij is mooi, praktisch, snel en niet al te duur.

fantastisch merk Tesla. Als de Europeanen nou ook eens een schop onder hun industriële kont krijgen……………………
Even iets heel anders, als je in New York niet wil opvallen, koop dan een Lincoln Towncar (zo heet dat ding toch?). Op die foto’s zie je er al zo veel. Niet normaal.
En als honda nou even de productie problemen van de fuelcell oplost kan Tesla deze binnen no time in hun auto’s bouwen en rijden we allemaal op waterstof!
Ik heb ook wel een puch gezien die waterstof als een verbrandingsstof gebruikte en dat zal er ook hoopgevend uit.
btw, 300 mijl dudes. Dus 480km.
Erg mooie auto’s, nu moeten ze alleen de accupack’s nog gaan verbeteren.
leuk dat stroom tanken…. maar hoe maken we stroom? juist…. door vieze kolen te verbranden…. kortom, het milieu is er nog niet echt bij gebaat
Patrick Parker
Pontiac en Hummer zullen gaan, Tesla en Fysker zullen komen.
wat is dat toch een prachtig design, die type S! alleen de actieradius mag wel wat royaler uitvallen. 300km is niet veel.
nog nooit een andere auto als alfa gehad, maar als dit voor de deur komt te staan, dan ben ik er ook zeker blij mee
2 kinderen in de kofferbak, tussen de accu’s? Of liggend op de schoten van de volwassenen misschien? En wel volwassen jappaners achterin denk ik.
Ja, doe maar zo’n model s met twee extra accusetjes:D
Tunen van je elektromotor zal wel makkelijk gaan later. Ipv allemaal moeilijkheden met uitboren van je koppen, extra turbodruk dit dat… gewoon extra accu’s plaatsen en zo meer vermogen krijgen… De techniek achter een elektromotor is niets bijzonders anders dan een grote spoel…
‘Up to 300 mile range’, oftewel dat is de duurste uitvoering qua accu’s. Hij begint met 240 km, wat die 50.000 dollar zal zijn.
Verbaast me wel dat je pas ziet hoe klein de Roadster is als je hem naast een S ziet staan!
Zet maar een kerncentrale neer, en ik koop zo n S.
Over 20 jaar hebben ze vast wel een goeie oplossing voor het kernafval, en de oude accu’s.
Doe mij maar een Lotus /Tesla Elise /Roadster.
Shit Man. Dit gaat niet helemaal goed.

Die Tesla Roadster is wel aantrekkelijk. Als het dan toch zo nodig elektrisch moet zijn mogen ze die best inpakken.
Voorlopig is dat gelukkig nog niet noodzakelijk. :D
Nou ja. :oops:
Mooie bak hoor:)
Erg mooie auto die Tesla Model S!!! :D

@ RenesisHP, als je mx5 verkocht is, rijd je dan nu een RenesisHP (wat dat ook mag zijn)? Hoe kom je trouwens aan die strepen (editknop misschien? :o )?
Wat was nou je punt @RenesisHP?

Als je met je “Lotus” ook aan trackdays mee wilt gaan doen, valt die Tesla natuurlijk wel af. Op de weg naar het circuit is de accu half leeg, twee rondjes op het circuit helemaal, je dan naar de paddock laten slepen, een stopcontact zoeken en een dag later weer naar huis?

Net zoals bij normale auto’s hangt die actieradius er maar helemaal vanaf. En kun je met een beetje blazen er makkelijk 5 keer zoveel energie erdoorheen branden. Zie die Roadster bij TopGear.
5 ouders en 2 kinderen moet zijn>3 ouders en 2 kinderen????
Change has come to America.
Leuke winkel, die FAO Schwartz. Tesla wordt groot.
Only from America! :) Plaatje van een auto zeker voor dat geld met Aston Jaguar uitstraling en hier geen BPM, bijtelling ! Go Tesla/Fisker.
@ Rob USA

normaal zijn Europese auto’s niks en nu vind je het wel een plaatje omdat het een amerikaan is. jij bent me der ook 1 :lol:
elektrisch .. nu pas ??

die rednecks lopen echt 100 jaar achter ..
over 8 jaar komt W.Okkels met een butt-ugly elektrische grasmaaier ..

om te zeggen dat we in Nederland voor lopen op de rest van de wereld ..
@VivelaFRANCE.

Renesis HP is de naam van het motorblok in de Mazda rx8 HP.

@Laurens.

Mijn punt is dat deze elektrische Lotus in een ander jasje best wel aantrekkelijk is te noemen.
Dat het kreng binnen 10 minuten leeg kan zijn neem ik op de koop toe.

Mijn voorkeur gaat echter naar benzine. Dus geef mij maar een normale Elise.
@ RenesisHP, ah, ok, goed dat je bij je ‘roots’ blijft! :) Maar hoe kom je nou aan die strepen (editknop? :D )
Wat een leuke model al niet kan doen om over te willen stappen!
GREEN IS SEXYYYY!!!!!! -Schot in de roos-
Model S ziet er wel heel erg lekker uit hoor! En ineens wil iedereen elektrisch rijden…
Dikke vette super kar. HEERLIJK. ’t kan dus wel.
Damnnnnnnnnn Model S doet ‘em echt, als ze slim zijn doen ze een IPO’tje want ze worden zeker groot!
Wauw die witte model S. Wajooo dat noem ik Eyecandy :D
Kijk dit lijkt er meer op qua spots in NYC, want het “nieuwe America” kan toch niet zonder dit soort auto’s?!
@VivelaFRANCE.

Dat was een foutje. Ik wilde alleen wegstrepen zoals in nou ja.

Dat doe je door woord zonder de spaties.
:shock:

[strike]woord[strike] met deze haakjes.
Yes, bijna goed. Met de haakjes die onder je , en . zitten. Tweede [/strike] om de streep te eindigen. Anders krijg je hele zinnen doorstreept. Zoals hier boven te zien.
@ emile_benz

Met hoogspanning :twisted:
zoals velen voor mij al hebben aangegeven: dat Model S is echt mooi!
Ik zie een combinatie van Jaguar’s XF, een Aston Martin DB9 Volante en een Maserati Quattroporte…

Al met al een zeer geslaagd model.

Voor de prijs (in de huidige dollar/euro wisselkoer van 1,3:1m ofwel: 1 dollar= 0,77 euro) komt-ie op 38.500 (zonder BPM, want die wordt niet geheven op een elektrische auto!). Mwah, dat is ie wel waar nietwaar?
“dat is ie wat waard”, moet dat zijn…
Jaguar XF – geschienenis + stroom = Tesla Model S.

Het zijn niet alleen de Chinese fabrikanten die kopieren.
Slechts de tweede foto van de model S laat mij twijfelen over de daklijn, vanuit elk ander perspectief is het gewoon een mooie auto. Als ze nu kunnen voldoen aan alle al dan niet wettelijke normen en waarden, de auto mooi houden en de prijs inderdaad zo laag houden, gaan die 20.000 per jaar wel lukken. Hell, ik zou zelfs willen meehelpen aan die 20.000 als je begrijpt wat ik bedoel. Moet hij alleen wel op zijn Amerikaans veren, en niet zo sportief zoals zijn uiterlijk lijkt. :P
De Model S is echt stukken mooier dan de Roadster.
Sexy daklijn, leuke details.
En zeker in het wit!
Maar eh…
Van voren misschien een beetje Aston, van achteren beetje XF?
Ach, zo kun je alles wel op elkaar laten lijken.
Mercedes heeft 10% van de aandelen van Tesla gekocht:
http://www.auto-motor-und-sport.de/news/daimler-tesla-daimler-steigt-bei-elektroauto-hersteller-tesla-ein-1265864.html
Binnenkort een Mercedes-Tesla SLK?
@jh

ik dacht meer aan een Tesla Smart Roadster Coupe. Kleine auto’tje komen verder op prik, en dat was best een innovatief modelletje.
kan niet echt heel erg warm lopen voor dit model maar hij ziet er wel leuk uit.achterkant lijkt aleen te veel op die van een jaguar xf.
er zit wel groei in dit bedrijfje als ik het kont betalen zou ik wel wat aandelen nemen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).