European hotrod

Auteur: , 64 Reacties

Ik ben gek op mensen die hun auto modificeren. En dan bedoel ik niet tupperware plakken op je Corrado. Nee, dan bedoel ik het aanpassen en verfraaien van je auto. En dan ook echt verfraaien. Maak er iets speciaals van zonder het lijnenspel te verstoren. Soms kunnen de kleinste details een auto helemaal afmaken. Ik vind het het mooist als ik een auto verschrikkelijk mooi vind zonder direct te zien waar dat nou door komt. En dat terwijl er misschien wel niets meer origineel is aan de auto in kwestie.

Toen ik eerder deze week op autoblog las over de custom P1800 van Vöcks begon ik spontaan te kwijlen. Die auto is verre van origineel meer op de schetsen, maar waar zitten nu de grote verschillen? Ik ken de P1800 niet heel goed, dus ik zou het werkelijk niet één twee drie op kunnen noemen. Natuurlijk, er zitten andere wielen onder, maar verder? Als ik de plaatjes naast elkaar ga houden kom ik er misschien wel achter, maar eigenlijk wil ik het niet eens weten. Ik vind dit gewoon geweldig om te zien. Klaar.

Het deed mij direct denken aan Eleanor. De zwaar gepimpte Mustang die nu voor heel veel mensen het eerste beeld vormt als er wordt gepraat over een Mustang. Terwijl de echte Mustang toch echt een stuk minder fotogeniek was. Niet lelijk, alles behalve lelijk zelfs, maar de voor het filmdoek geprepareerde versie is toch net even iets knapper. Volgens mij is Amerika één van de weinige landen waar je de handjes op elkaar krijgt als je een dergelijke verbouwing uitvoert bij een klassieker. Ik bedoel: begin eens te sleutelen aan een Ferrari 275 GTB, Porsche 911, MGB of Jaguar E-type uit hetzelfde bouwjaar en je zult een hoop kritiek krijgen. Je zult worden beschuldigd van heiligschennis en voor barbaar uitgemaakt worden. Een flink verschil met Amerika. Ik vind het geweldig om te zien hoe Amerikanen hun iconen koesteren maar vooral ook alle motorische en optische aanpassingen kunnen waarderen. Bepaalde jaargangen en generaties van bijvoorbeeld de Mustang, Corvette of Challenger zijn heilig in Amerika, maar als je echt respect wil pimp je het ding desondanks flink op om extra kudos te vangen van vrijwel iedereen. Origineel is leuk maar daar zijn er al zoveel van, lijkt men te denken.

Als we nog wat extremer gaan dan komen we uit bij de hotrods. Ik hou van hotrods. Het is de enige vorm van tuning en styling die ik eigenlijk zonder uitzondering weet te waarderen. Misschien komt dat ook doordat ik minder met Amerikanen heb dan met Europese klassiekers. Dat ik het minder zonde vind ofzo. Ik kan het niet goed plaatsen maar ik ben er dol op bij Amerikanen. Verlaagd tot het asfalt, veel chroom, matte lak, wilde paintjobs, gechopte daken, het kan mij niet gek genoeg zijn. Bij de meeste Europese modellen van vergelijkbare leeftijden vind ik het al snel zonde of volledig over the top. Toch bewijst een designer als Vöcks dat het wel kan. Wat mij betreft dan. Er zullen een hoop mensen zijn die het heiligschennis vinden wat hij doet met een Volvo P1800 of Amazon maar ik vind het geweldig. Wat mij betreft zijn de creaties van de Zweedse ontwerper het bewijs dat het dus wel kan. Dat er wel zoiets bestaat als de Europese hotrod. En laten we eerlijk zijn, met 600 pk voelt zelfs een Volvo niet meer log aan, of wel soms?



64 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
-edit: nutteloze bijdrage-
Deze vind ik persoonlijk nog iets strakker. Overigens is de P1800 mijn absolute favoriete auto.

http://www.cartype.com/pics/3822/full/evolvo_fs1_71.jpg
Als ook maar ergens ter wereld iemand op deze manier aan een Ferrari 275 GTB gaat sleutelen moet ik toch geesteszorg suggereren.
de voorruit en het dak zijn van een 911 geleend
De uitleg is vrij simpel: In Amerika, waar overdaad de norm is, past de Hotrod cultuur goed bij. Het is net als een hoer met grote placstic tietuh en meer van dat soort cosmetische aanpassingen. Je geilt er misschien wel op, maar trouwen doe je er niet mee.

Zoals het gezegde gaat: overdaad schaadt Maar toegegeven soms kan het voor heel even lekker zijn.
Ach, een Volvo verzieken, er zijn er genoeg van. Persoonlijk ben ik voor origineel. Met misschien wat technische aanpassingen om de auto meer alledagsvriendelijk te maken, maar zelfs dat is vaak onzin.
“Origineel is leuk maar daar zijn er al zoveel van, lijkt men te denken.”

En daar sla de de spijker op z’n kop. Mustangs zijn er nog genoeg, Ferrari 275 GTB’s zijn een stuk zeldzamer. Daarbij hoort customizen altijd al bij Mustangs en dat soort auto’s, dus zou het eerder vreemd zijn als ze nu ineens origineel moesten blijven. En juist bij de 911 zie je het juist ook weer, want daar zijn er veel meer van gemaakt.

http://img24.imageshack.us/img24/4300/cotcho1123250515yellowb.jpg
Als ik ook dit weer lees- We worden doodgegooid met concepten-concepten-concepten.

Schij nou toch eens uit met die concepten- BOUW ze gewoon als je ze toch al voor het voetlicht wilt brengen!

Wat dat betreft ben ik dus helemaal voor die gepimpte rebuilds en hotrods uit ondermeer Amerika of zéfs die krengen van Leepu- Zij bouwen tenminste inplaats van mij te frustreren met de zoveelste leuke tekening van een prachtig ding wat er vervolgens toch nooit zal komen.

Laat overdaad lekker overdaad zijn- Laat het rijden, zoveel mogelijk, zo extreem mogelijk binnen de RDW-regeltjes. Overdaad schaadt juist niet! Want zo wordt het op de weg kleurrijk en divers inplaats van die eindeloze anonieme eenheidsworst waarin bezitters zich al erg er uit vinden springen als zij andere velgen aan hun auto plakken of een ander lullig plasticje voorop of achterop, of hangertje aan de binnenspiegel, of “Extreme” of “Hardcore” of Tribal-sticker achterop waarvan er nog 6 miljoen andere rondrijden- Goh wat ben ik nu uniek…! …Not. En laat dan iedereen lekker de vrijheid hebben op die serieus eigenzinnige wagens met eigen unieke body en toeters en bellen alle commentaar van de wereld op te hebben in alle vrijheid die we zeggen te hebben hier.
de uitleg is nog simpeler ..
overal ter wereld kan je fabrieks-producten aanschaffen ..
en dan ga je onderdelen verwijderen of/en toevoegen .. doet iedereen ..

de 1 is niet zo,n knutselaar en vindt een luchtverfrisser al genoeg ..
de ander wil sober en back to the basic .. koopt een oud mormel en haalt alle overbodige meuk en sierstrips eraf ..

en nog een ander voegt alleen maar toe .. stereo insallatie .. navigatie .. screaming paintjobs .. een zwikkie chroom ..

NIEMAND laat zijn auto 100% origineel ..
eigenlijk rijden we allemaal in een hotrod ..
@Jandepandaman

Als overdaad de norm wordt, hoe uniek ben je dan nog? Ook daar dus weer; overdaad schaadt. ;)
Kijk eens naar de Mini-scene:
Probeer maar eens een absoluut origineel exemplaar te vinden, jonger dan 1970, dat lukt je op de meeste meetings niet!
Bijna alle Minis tussen 1970 en 2001 zijn op een of andere manier opgesmukt,’gepimpt’ of aangekleed.
En dat kan zeer mooi zijn IMHO, of zwaar lelijk.

Ik las laatst in Chroom en Vlammen (die vervelende Nederlandse vertaling van dat Duitse blad) dat er steeds vaker ook Europese techniek wordt gebruikt voor Amerikaanse hotrods: Ferrari motoren, BMW motoren etc etc.
Eindelijk een keer een hotrod die niet stationair loopt als een tractor!
modificatie van een voertuig komt ook zeker ten goede aan de verkeers veiligheid .. tevreden luitjes zijn altijd alerter ..
en zich bewust van hun “uniekiteit” .. dus hun persoonlijke creatie niet aan gevaren willen blootstellen ..

terwijl het voor een omstander gewoon een zwikkie ijzer / plastic / bedrading / wat sticker en een potje verf is ..
@ SjoerdMini: goed punt, Mini’s zijn zelden origineel. Maar da’s maar een heel klein ( ;) ) deel van de Europese markt.

@ Jandepandaman: volgens mij bouwt Vöcks heel veel van zijn concepten uiteindelijk ook gewoon. Check http://www.vocks.se maar eens.
Aston Martin DB4 GT Zagato
De auto’s zien er natuurlijk uit alsof ze alleen voor de Amerikaanse markt bestemd zijn. Een beetje eh…gangsta? Zo ziet het er gewoon uit doordat de achterwielen een beetje binnen de wielkap in steekt (en de velgen zijn natuurlijk veels te groot voor europeese maatstaven). Maar ah ja…mijn mening he.
Prachtige wagen dit, net als de originele P1800! Hulde aan die man, die zoiets in Europa flikt! en Hotrods zijn zwz al cool(H)
ruben de wulf
WTF is er GEBEURT met de SITE?
@ruben: welke site?
Compleet mee eens. Maar wat hier boven al werd gezegd. Het is gewoon zo moeilijk om hier in NL iets aan te passen en dat door de RDW keuring te laten komen.
Dingen zoals spatschermen boven je wielen zijn in NL verplicht.. terwijl dat in Amerika op heelveel hotrod’s is toegepast. Maar kudos voor degene die de P1800 onder handen hebben genomen!
Amerikanen hebben dan ook niet echt een gevoel voor geschiedenis, ze zijn nauwelijks 200 jaar oud, en buiten een burgeroorlog is er niets veel gebeurd, Europa daarentegen, er was altijd wel iets aan de hand. Als ze cultuur gaan opzoeken, komen ze dikwijls naar hier, Parijs, Rome ofzo. Kijk naar de jacht, zij doen het in een jeans, wij eerst met een borrel, een hele outfit,… . Hun enige eigen tradities zijn het eren van hun vaderland.

@sjoerd mini

ik vind het stationair geluid nu net zo mooi, net als harley een beetje gepof en gekletter.

Zelf leg ik alleen nieuwe voetmatjes in de auto, die niet zo teer zijn aan vuil (gewoon een deurmat van in huis op maat gesneden). Tegen modificaties heb ik niets behalve bij historisch belangrijke modellen waar er maar een stuk of 50 van zijn of zo, reparaties uitgesloten natuurlijk. Nieuwe gelimiteerdt versies ook van een stuk of 50 blijven het liefst ook origineel, maar dan niet zoals bij de veyron waar iedere versie limited is.
@H

Amerikanen geen gevoel voor geschiedenis?:O Denk dat dat vies tegenvalt, Amerikanen zijn veel nationalistischer dan veel Europeanen en besteden daarom op school relatief zeer veel tijd voor geschiedenis lessen, zeker als je bekijkt dat ze idd maar een kleine 300 jaar geschiedenis hebben(ze beginnen heus niet met hun geschiedenis lessen van henzelf als zelfstandig land.. doen wij toch ook niet, de geschiedenislessen pas laten beginnen na ’t ontstaan van de republiek der zeven verenigde Nederlanden? Er even vanuitgaand dat je Nederlander bent..), al met al denk ik zelfs dat de Amerikanen meer gevoel voor hun geschiedenis hebben dan wij voor de onze, als je bijvoorbeeld weet hoeveel mensen daar ’t jaar van hun onafhankelijkheid weten…. en ik durf te wedden dat er hier weinig mensen zijn die weten dat wij vanaf 1648(vrede van Münster) onafhankelijk zijn! En dat is maar één van de vele voorbeelden die je denk ik kan geven..;)
amerika heeft misschien maar een geschidenis van een 300 jaar maar toch liever de amerikaanse geschiedenis dan die van Nederland… slavernij iemand?

en euh Elanore is een lelijke verkachte mustang, mooier dan de stock mustang? laat mij niet lachen
http://www.collectibleautoclassics.com/autos/1-boss429-01.jpg

en hotrodding, muscle cars en lowriders tja ik vind het meestal enkel mooi als de “tuning” beperkt is gebleven tot de ophanging, velgen, motor en verflaag. Ik hou van voledig ‘gepimpte’ amerikanen die er nog voledig origineel uit zien maar die dan een verschikkelijk opgefokt V8 monster liggen hebben of die met een hydraulic set up liggen.
@six-trey

“amerika heeft misschien maar een geschidenis van een 300 jaar maar toch liever de amerikaanse geschiedenis dan die van Nederland… slavernij iemand?”

Je hebt nu ongeveer een kwartier gehad om eens even rustig na te denken over je comment, maar uh….zelfs jij als America-lover moet toch wel inzien dat bovenstaande uitspraak toch wel één van je dommere is…
@Rick Dos

haha, die is mooi. Wij verkochten idd de slaven en zij gebruikte/mishandelden ze.. ik weet nog zo net niet wat ik erger vind, maar ’t is allebei niet erg goed^^
@EJS

:)

Het is allebei natuurlijk even erg…maar dat is even het punt niet… ;)
Ja, is ’t denk ik ook, ’t een kan niet zonder ’t ander, en beide is om te huilen zo slecht..

wat ik in m’n vorige bericht zei was overigens ook niet helemaal waar, want de Nederlanders(of eigk de VOC) hadden in Azië ook slaven.. Maar dat is minder algemeen bekend dan de slavenhandel van de WIC dus;)
@ six-trey: trek je niks aan van Rick dos z’n opmerking. We kunnen van Belgen nu eenmaal niet verwachten dat ze slimme opmerkingen plaatsen en lang nadenken voordat ze wat neertypen :twisted: :wink:
…met de nadruk op slimme en nadenken… :wink: :wink:
@Six trey

”amerika heeft misschien maar een geschidenis van een 300 jaar maar toch liever de amerikaanse geschiedenis dan die van Nederland… slavernij iemand?”

Een redelijk domme opmerking,
want was er in Amerika soms GEEN slavernij?

Juist, dat was er wel!;)

OT: Naar mijn mening is een hotrod hetzelfde als een oude klassieker laten reïncarneren in een zwaar overdadig en lelijk geval op wielen met kleuren lak die jij zelfs niet op je auto wilt hebben (hoop ik althans..)

Stock oldschool muscle-cars vind ik daarintegen weer geweldig, vooral de Charger, Challenger en Mustang GT500 zijn qua design en vormen prachtig uitziende wagens met een enorm rauw geluid erbij! :)
nou, zo ziet ie er origineel uit http://www.autojunk.nl/pix/view/156546
@Emile

Die opmerking getuigd van minder intelligentie dan de gemiddelde Belg heeft..:twisted: :wink:
@Emile_Benz
Belgie: Frieten, meer tuning op wagens toe gestaan, Gilette Vertigo, het beste bier in de wereld, Geen BMP,…
en hoe zit dat met al die wannebe gangsta rappers die jullie daar hebben? groeien ze daar aan bomen ofzo?

@Rick dos
de VS waren toch de eerste om slavernij af te schaffen, en ik blijf bij mijn punt zonder de Nederlanders was die slavernij er nooit geweest :D
@Six-trey

Denk ’t wel.. Weet je wie er ’t meest slaven verkocht hebben?:D Niet de Nederlanders, maar de Engelsen & de Portugesen..

Bovendien waren België en ’t tegenwoordige Vlaanderen toen nog één land;)
wel zinnig overigens, zo’n geschiedkundige discussie op autoblog..
@ six-trip: beste bier…mee eens! En ’t is BPM, niet BMP… Wat die wangsta’s bestreft: geen idee. :? Zou ik ook wel willen weten, gooide ik er ff wat zoutzuur op ofzo. En ’n bijl om de boel te kappen…
Nederlanders handelen nog steeds in slaven…alleen komen ze nu uit ’t oostblok…
@six-trey

Hou nou op. Zeg gewoon, je hebt gelijk. Ook dit is niet een slimme opmerking.

Amerika was namelijk helemaal niet de eerste die slavernij afschafte als het aan hun had gelegen dan hadden we het nog steeds. De Britten waren eerder met het afschaffen van slavernij. Daarnaast; Zonder vraag en aanbod had slavernij nooit bestaan. Dat lag helemaal niet aan Nederland.
six-trip = six-trey… :roll:
lol @ Emile Benz

Oke Rick dos het waren domme opmerkingen.
@six-trey

Zie je. Zijn we overal van af. ;)
Six-trey: meer tuning toegestaan in België? Hoop dat je sarcastisch ben, je mag daar niet eens metaal/rvs omvlochten remslangen monteren e.d.. In Nederland mag je relatief gezien HEEL veel doen, zelfs dingen die in Duitsland niet mogen (TÜV enzo). Topchoppen, motorswap, rolkooi, kuipjes, halve interieur eruit, onderstel aanpassen, het mag allemaal. Over het bier heb je wel deels gelijk en die Vertigo’s zijn nog lelijker dan de gemiddelde Spyker.
Is Vöcks hetzelfde als Vöx? Die maakten namelijk mijn ultieme favoriet, de Amazon die ze tijdens SEMA onthulden. Ding is zo vreselijk dik!

http://static.autoblog.nl/images/wp/Volvo_Amazon_600pk_sema_2006_1.jpg
RtB
Top Chop’s zijn hier ook toegestaan, hydraulics zijn toegestaan, motorswap ook zo lang je bij het zelfde merk blijft (je mag een Chevrolet 6 inlijn veranderen in een Corvette V8 maar je mag er geen Ford motor in steken), je mag trommelremmen veranderen in schijf remmen,… ik dacht altijd dat je in Ned net minder mocht maar ik kan verkeerd zijn. Ook is het hier ook nog betaalbaar om dagelijks met een V8 te rijden ik weet niet hoe dat daar zit met die BPM enz
voor een goed stuk gebrek aan regelgeving moest je in GB zijn ..
nu is Zweden het walhalla ..

in nederland is een wuppie op je dashboard al reden genoeg voor kamervragen ..
@EJS zoals ik zij hun enige traditie is het eren van het vaderland, ik heb het over meer culturele traditie, zie voorbeeld van de jacht…. , die er ter verduidelijking bij stond…
oei oei zei ipv zij,
Heeft iets van een Aston Martin DB5 en een Ford Mustang, zoals six-trey zegt
@ Iemand hier??

RtB zei:
> …zelfs dingen die in Duitsland niet mogen (TÜV enzo).

Waar zou ik een lijst van niet-toegestane modificaties kunnen vinden? Ik keek net even op hun tuv.de website maar vond vreemd genoeg niks over auto’s. :(
Mooie kar, dat bedrijf maakt al meer mooie auto’s, zoals die hotrod
Oude auto’s restylen bied geen garanties voor een mooie auto
Six-trey: Mogen die mods alleen op oude wagens dan? Van wat ik lees op vele autofora is dat je op een recente bak nauwelijks iets mag veranderen voor de Belgische keuring. Aftermarket remschijven mogen niet eens en een motorswap al helemaal niet. Sommige dingen wel alleen dan met Goca bladibla certificaten/attesten erbij.
Een oude Amerikaan is in NL overigens heel goedkoop om te rijden, geen wegenbelasting, oldtimer verzekering 10 euro/maand en met LPG rijd je helemaal goedkoop. De nieuwe yanktanks zijn gewoon duur in de wegenbelasting maar als je ze op de zaak zet is het wel weer betaalbaar.

Mikeee: hmm ik kon het ook niet vinden, maar het hangt er volgens mij meer om dat een aftermarket product TÜV gekeurd is en je die papieren erbij hebt. Verder mag er vziw ook veel in Duitsland, anders zouden er ook niet zoveel opgeleukte bakken daar rijden.
@H

en hoeveel Nederlanders in traditionele jachtkleding zie jij dan? En de Amerikanen doen dit in sommige opzichten ook erg decadent: Veldslagen nadoen in de originele kleding enzo;)
@RtB
alles mag je hier verranderen zo lang je een passent certificaat hebt en voorbeeld bij aftermarket velgen levert Brembo bij al hun rem sets certificaten. Het zelfde geld ook voor uitlaten enz. Ik ben nu een tuner van beroep en ik lever bij alles wat ik doe de passende certificaten. En motorswap is perfect mogelijk als je ook de versnellingsbak enz ook veranderd

en dat is echt wel weinig geld voor een oude amerikaan ik betaal zo’n €600 per jaar voor mijn Impala. Als je hem in belgie inschrijft als oldtimer mag hem niet gebruiken als dagelijkse auto. een amerikaanse SUV/Pickup daarin tegen word automatisch een lichte vrachtwagen en daar betaal je maar een 125 per jaar voor.
@ six-trey

En als het een oldtimer ÉN vrachtwagen betreft? Vriendin van mij is uit NL verhuisd naar over de grens met haar Dodge W200 pickup uit (rond) ’78.
Zij was al bang om hem dan niet na zonsondergang te mogen gebruiken.

Overigens, nu ik lees wat je beroep is, lees ff mijn vorige vraag hierboven?
Veldslagen is weer puur vaderlands geschiedenis, en nadoen is niet echt culturele traditie. Om mijn punt nog duidelijker te maken Amerikanen hebben geen eeuwenoude tradities, omdat ze nog maar een paar jaar oud zijn, Europa is zowat de wieg van de weterse culturele dingen, van schilderijen tot levende vissen drinken in Brakel… Voor van die dingen komen Amerikanen te leen bij ons. Ze zijn dan ook een allegaartje van bij ons die overgevaren is.

Dus (uiteindelijk) ze zijn niet zo historische-tradities-in-stand-houden minded (BUITEN hun chauvinisme) in tegenstelling tot europeanen die het niet zo tof vinden al er bijvoorbeeld een gullwing gepimpt wordt. net zoals ze geen jacht traditie hebben en alhier heeft iedere jager specifieke jachtkledij in de kast in plaats van een jeans daarom nog geen rode vest met zwarte pantalon(t was ook maar t eerste voorbeeld da k kon opkomen).
Zolang er genoeg exemplaren van een type over zijn, kan wat tuning (individualisering) geen kwaad, des te leuker voor de variatie.

Om maar een voorbeeld te geven. Bij een Rosalie zou ik deze behandeling verschrikkelijk zonde vinden, op een 2CV is het geinig:

http://static.autojunk.nl/pictures/2009/0508/170523/image_08.jpg
@Mikeee
Je kan kiezen als wat je je auto inschrijft, dagelijske wagen, oldtimer, vracht wagen. de auto van je vriendin voldoet aan de eisen van alle 3. Dus ze kan kiezen, ik zou zeggen schrijf hem in als vracht wagen het is maar een 30 euro duurder dan oldtimer en je mag er alles mee. Mijn broer heeft dit ook met zijn 1971 elcamino gedaan.

En tuner is niet echt mijn beroep ik verkoop, herstel en onderhoud, en customise amerikaanse wagens en ik herspuit alle wagens :D
uw vraag, http://www.how2tune.be/main.php maar die is niet echt duidelijk. ik heb er wel een boekje van waar alles instaat van wat mag en wat niet mag
“Maak er iets speciaals van zonder het lijnenspel te verstoren”

“En dat terwijl er misschien wel niets meer origineel is aan de auto in kwestie.”

en dát is precies wat die vöcks doet! super! ik heb net ff op zijn site gekeken,
casper, je zegt hier précies hoe het zit! super! wat kan die man goed omgaan met dit soort dingen, véél beter dan die “autostyle” troep, dat “style’t” toch niet!

wat een geweldige auto’s maakt hij!

Lotus Omega

ps: casper, mooi stuk!
@ six trey
je vergeet nog onze chocolade en wafels en onze jenever :D
@Yeelen
En jullie IQ, wat net als het weer vandaag schommelt tussen de 15 en 22.
Sorry ik weet dat ie echt slecht was, maar het is zaterdag avond laat hee.

Nog maals mijn excuses.
Die P1800 is idd heel erg goed gelukt.
Het modificeren van auto’s is soms verheven tot kunst, kijk maar eens naar wat ze in Amerika doen. Dat vaak oudere typen auto’s daarvoor gebruikt worden, heeft ook vaak te maken met nostalgie. Kijk maar eens wat er te krijgen is voor o.m. de Golf (type 1, 2 3, en 4) Deze nostalgie zie je ook terug bij nieuwe auto’s, z.g. retro modellen. De Beetle van VW, de Mini en de Fiat 500 zijn daar een goed voorbeeld van. Dat de Fiat het meest succesvol is, is overigens geen wonder. In Amerika hebben ze dat ook begrepen, maar dan met de nieuwe International Truck de “LoneStar”. Dit model is werkelijk uniek en mooi. zie ook: http://www.internationaltrucks.com/portal/site/ITrucks/menuitem.4a2462165e050c884b8e89106e9c8a0c/?vgnextoid=80f0f8924f55e110VgnVCM10000024c9a8c0RCRD&vgnextfmt=default

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).