Th!nk wordt eerste elektrische auto met Europese goedkeuring

Auteur: , 45 Reacties

Dat klinkt als een historisch iets, maar waarom vind ik het dan toch zo saai.

Maar goed, het hoeft niet altijd spannend te zijn. Feit is wel dat de Noorse Th!nk City de eerste volledig elektrische auto is die in alle lidstaten van de Europese Unie de weg op mag. Daarvoor moest er een Europese typegoedkeuring komen en die kreeg de Th!nk City in Nederland. De Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) testte de City op Europese eisen zoals remmen, botsen, verlichting, spiegels en uitstoot. Onze eigen verkeersgoeroe (en minister) Camiel Eurlings zal vandaag nog aan laatste testritje maken op het binnenhof en vervolgens het certificaat van goedkeuring uitreiken aan de directeur productontwikkeling van de autofabrikant Th!nk.

Th!nk koos voor Nederland voor de keuring, omdat deze hier het snelst wordt uitgevoerd (dat alleen al is al nieuws). Met het briefje mag de Th!nk City overal in Europa worden verkocht.

De foto is overigens van de Th!nk O, de Th!nk City is een stuk saaier, maar kost overigens nog steeds 40 mille. De compacte City zou met name geschikt zijn voor stadsverkeer, wat ook blijkt uit de topsnelheid van 100 km/u. De maximale actieradius is 180 km en het volledig opladen van de batterij duurt 13 uur.



45 reacties

Briljant!!! Een Tesla Model S is net zo duur en kan 2x zo hard. Oplaadtijd nog geen uur en komt ruim 2x zo ver.

Wat zal dit verkopen!
Die goedkeuring kan in Nederland snel?
Ik wist niet dat ambtenaren ook snel konden werken:P
Het is een begin richting de echte elektrische auto’s maar een actieradius van 180 km is mager en een prijs van 40k is dan wel heel veel
zie je een best leuk plaatje, blijkt het dat andere gebakje te zijn :?
Die Think O ziet er op zich nog best geinig uit, soort Smart 4-four, maar dan iets funkier. Die City zou ik echter liever op de vuilnisbelt zien…
Think again that’s what i say

think city ziet der echt niet uit.
Beetje te prijzig voor wat je er voor terug krijgt.
Is gewoon niet normaal meer wat ze daar voor durven vragen.
Tesla, Th!nk, Volt, waarom moeten dit soort hoaxen toch altijd zo’n semi intellectueel naampje hebben? Noem de auto gewoon naar de eigenaar van het bedrijf, Musk of zo.

OT: alleen voor een IQ van 140 plus, genialiteit en gekte liggen tenslotte dicht bij elkaar :lol:
Het is gewoon een G-Wiz die wat harder kan!
heeft de tasla roadster nog geen typegoedkeuring hier dan?
Lelijk, saai, traag en duur! Doe maar niet;) En het stoot meer troep uit dan benzine, weten jullie nog?
we gaan ff rekenen, wie helpt:

okay stroom is niet zo kostbaar

maar je kan ook een Peugeot 107 1.0 kiezen
kosten ca. 10k nieuw
voor die 30k kan je heel wat benzine aanschaffen
Zag zo’n Th!nk letterlijk een paar weken geleden nog rijden hier op de N205. Op het eerste gezicht dacht ik dat het zo’n opgevoerde invalidewagentje was, bleek het zo’n Th!nk te zijn. Je zag wel dat de bestuurder constant om zich heen keek enzo, vermoedelijk reed-ie ook niet 100% legaal. :roll:
Het gaat volgens mij bij dit waggie meer om het feit dat het ding gemakkelijk te recyclen is…
Heeft Tesla dan nog geen Europese goedkeuring??
De Tesla zal wel via de IVA-weg gaan in Engeland.
Th!nk bestaat al veel langer dan Tesla. Dat ze met zoiets op de proppen komen is dan een beetje… beschamend
Die Th!nk bestaat al veel langer inderdaad, snap ook niet helemaal waar die goedkeuring dan nu opeens vandaag komt. Mooie PR voor Eurlings weer zeker.

De Th!nks reden in Nederland ook al veel langer, nog onder Ford, en heb een jaar of 5 geleden ook in dit golfwagentje mogen rijden. Opladen duurde uren, zoals nu nog steeds, en het opladen maakte een takke herrie. In die tijd dat die Noren het van Ford hebben overgenomen is er blijkbaar niet veel verandert aan het concept.
Ik begrijp niet waarom ze zoiets op te markt willen brengen. Dit kan alleen maar schadelijk zijn voor je imago lijkt mij. Want hij ziet er nog niet eens mooi uit
40 mille voor een “45-km karretje”?

Nou, laat ik maar vast naar de dealer gaan, daar zal wel al een rij staan….
het zal wel een varhaal zijn dat de batterijen zo duur zijn, maar voor 40 mille kun je een alto vol met laptopbatterijen kopen. incl. de laptops

de vraag “who killed the electric car?” kan volgens mij worden beantwoord met: investeerders.
Dit schiet niet op. De verzekeringskosten zullen ook wel redelijk prijzig zijn in vergelijking met een eerder genoemde 107 gezien de aanschafprijs.. Financieel zal je er niet op vooruit gaan in dit bakkie..
jongens dit gaat een flop worden.
@Oly: Het is zo’n beetje als de smart, be smart don’t by one
Naar mijn mening had Ned Car zelfstandig door moeten gaan met de Smart For Four, uitermate geschikt en geheel gericht op het hybride en/of elektrisch concept..lijkt mij.
100km/u, ga daar maar de autosnelweg op tussen de vrachtwagens die 90km/u rijden
doet me denken aan zo een invalidewagentje inderdaad

als je bv om de 2 dagen de batterij moet opladen, hoe lang gaat die dan mee en wat kost zo een batterij ? iemand enig idee ?

en wat in de winter met de vriestemperaturen ?

maar vooral, daar zit geen bezieling in zo een motor, volledig vlak en het geluid zal er ook niet zijn waarschijnlijk
40.000 euro voor een SMART! whahahaha

En wat kost een nieuwe batterij als die niet meer oplaad (zoals in je mobieltje etc)
Te duur en nu nog te ‘onbekend’ om echt et verkopen (net als die ander Th!nk)
et = te
Totaal niet serieus te nemen dit zoethoudertje voor treehuggers. Een smart of een opel corsaai uit ’97 met een surfzeil op het dak zie ik als een serieuzer alternatief…
I Th!nk its rubbish
“Th!nk koos voor Nederland voor de keuring, omdat deze hier het snelst wordt uitgevoerd (dat alleen al is al nieuws)”
Nou nee, het is typisch Nederland om een volwaardig instituut opgetuigd te hebben om Europese typegoedkeuringen te doen terwijl er geen nationale autofabrikant om er gebruik van te maken. Het is dus logisch dat daar geen wachtrij is.
@ GOD

I Th!nk its rubb!sh too!
Gaaaaap…

Dit is echt saai.
Dacht al dat die foto niet klopte. Als ze nu eens de Opelfabriek overnamen, die oubollige dingen er allemaal uitgooien, en dan die Th!nk’s in massaproductie. Als ie goedkoop genoeg wordt, wordt het wel een succes.
@mashell: Bussen en trucks hebben ook een typegoedkeuring nodig en die maken ze wel in NL.
Think! Before you buy into that… Ik zie me al mijn verlengsnoertje leggen hier door mijn wijkje om mijn Denkje weer op te laden- Heb ik dat wagentje gekocht, moet ik er vervolgens een diefstalveilig vandalismebestendig anti-diefstal verlengsnoer van gemiddeld 500 meter bij regelen om elke avond gedurende 13 uur de afstand tussen mijn huisje en mijn autootje te kunnen overbruggen…
@ wouter, omdat hij think heet, denk na!! dus, een saaie auto die je met verstand koopt dus ;0
nu de prijs nog naar beneden, en dit ziet er niet verkeerd uit:

http://www.think.no/think/Press-Pictures/Picture-gallery/Photos/TH!NK-O/Think-Ox-2
Belachelijke naam.
Maar verder best wel een beetje misschien eventueel een leuk dingetje.
Toch liever een Model S :mrgreen: .

En is 13 niet verschrikkelijk lang?
Ja…
Dat wordt dan dus 13 uur…

En nu wil ik een edit-knop!
en nu is het wachten op de eerste degelijkeelektrische auto met Europese goedkeuring
Hoezo millieuvriendelijk……..

Accu opladen, maximaal 100 a 200 keer dan honderden kilo’s chemisch afval.
Opladen… 1 kiloWattuur kost ong. Euro 0,25 (met transport, netwerk, aansluiting enz.)
4 kWattuur dus ong. 1 Euro.
1 Euro dus voor 4 kiloWatuur, dit is gelijk aan een motor van 4 kiloWatt 1 uur lang laten draaien.
4 klioWatt is ongeveer 6 a 7 ouderwetse PK’s.
Dit is te weinig voor een autootje.
Je hebt ongeveer minstens 36 Pk nodig om een beetje normaal ….te kunnen rijden. (Kleine Panda is 50 PK)
Dat is dus 6 x zoveel vermogen dus 6 x zo’n kleine tijd dus 1 uur / 6 is 10 minuten rijden voor 1 Euro. Op 1 liter benzine kun je ook wel 10 minuten rustig rijden in een kleine auto.
De extra stroom moet opgewekt worden door het verbranden van aardgas of iets dergelijks.
Bij de omzetting van aardgas naar stroom en het transport over honderden kilometers onstaat veel verlies.
Dit is gewoon een dure manier om de mensen op het verkeerde been te zetten.
Als je een motor in dit autootje zou zetten direct op aardgas dan heb je dat verlies ook niet en zit je ook niet met miljoenen afgedanke accu’s met de meest verschrikkelijke stoffen erin.
Ze claimen een rendement van 85%, hoe kunnen ze het bedenken, dit is weer een flauekul rendement.
Alleen het motortje denk ik, van het verbranden van het aardgas in de centrale tot het aandrijven van de wielen is bij lange na geen rendement van 85%. (mijn schatting ongeveer 30%)
Concl. Je kunt het gas wat nodig is om de stroom voor een elektrische auto te maken beter direct in de auto verbranden dan via een omweg gas in een centrale verbranden, omzetten via een dynamo in stroom, transporteren naar je

huis ,accu opladen en dan weer als stroom in de motor stoppen……
Gewoon eerst even logisch nadenken mensen….

Vooral veel subsidie aan deze auto’s geven….. en auto’s op aardgas nog meer belasten….

een oplossing zou kunnen zijn om de auto 2000 euro duurder te maken en er een windmolentje bij te verkopen.
Dan kan iedereen in de avond en s’nachts gratis zijn accu’s opladen, maar dat zal de bedoeling niet zijn…….

Gr., ut Liwadden.
GeenUitstoot.nl
Voor 40.000 euro bouw ik een eigen elektrische auto!
Misschien moet de (niet heel mooie) MDI OneFlowAir in Nederland getest worden. In Frankrijk duurt dat nog 6 maanden. Met zijn 5 zitplaatsen, vrijstelling van BPM, 110 km/h topsnelheid en actieradius van 900 km is dat een veel mooiere deal, vooral als je de prijs ziet: 5300 euro voor een “luxe” versie!
Wat een leuke waterbestendige bromfiets, beetje duur alleen.
Mooi ding hier op het plaatje… Die andere (cabrio) lijkt eerder een door een enthousiasteling onder handen genomen 45-km micra… SLECHTE COMBO

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).