De ultieme keus

Auteur: , 231 Reacties

Hoe gelukkig kan een auto je maken? In de hedendaagse consumptiemaatschappij is een auto vaak niet meer dan een gebruiksvoorwerp. Een wegwerpaansteker, een Bic balpen, een condoom. We rijden ermee tot de kilometers gaan tellen, de piepjes en kraakjes komen en er een nieuwer, mooier, beter, glimmender model in een showroom staat te blinken. Ik betrap mezelf er ook op. Elke keer denk ik weer dat ik een favoriete auto heb. Tot de opvolger uitkomt, en dan wil ik die.

Het is een logisch gevolg van verzadiging op de huidige automarkt. Auto’s zijn voor praktisch iedereen bereikbaar tegenwoordig. En dus is er een enorme variatie aan merken, modellen en uitvoeringen. Voor elk wat wils. Op zich is dat prachtig, maar ik mis de romantiek een beetje. Hoe anders moet het geweest zijn in de jaren vijftig, toen de auto nog een luxe artikel was. Onlangs sprak ik een man die in een Citroën DS rijdt. In goede staat, maar duidelijk gebruikt. Toen ik hem vroeg hoe lang hij voor zijn droomauto had moeten sparen begon hij te lachen. De auto was van zijn vader geweest, die hem nieuw had gekocht in, als ik me niet vergis, 1958. Waarschijnlijk voor 12 gulden ofzo. Hoe dan ook, hij had de auto van zijn vader overgenomen toen deze door fysieke ongemakken niet meer kon autorijden. Dat was niet meer dan een logisch gevolg geweest, zo vertelde hij. Hij had nooit een andere auto gewild. De DS was onderdeel van de familie. Met veel zorg en na maanden van wikken, wegen en sparen aangeschaft. Hij had nooit overwogen een andere auto te kopen en gebruikte de auto vrijwel dagelijks. Om naar zijn werk te gaan of boodschappen te doen.

Het grappige was dat ik constant verwachtte dat hij wel vol enthousiasme het hele verhaal zou vertellen. Ik verwachtte jongensverhalen, spannende avonturen. Maar voor deze man was het heel gewoon dat hij in deze auto reed. Het was “gewoon” een gebruiksvoorwerp, maar wel één met heel veel sentimentele waarde. Ik vertelde de man dat ik me niet kon voorstellen dat ik de rest van mijn leven in een auto zou rijden die van mijn vader geweest was. Ten eerste: mijn vader rijdt elke twee, drie jaar in een ander leasehok. Ten tweede: welke auto zou je nu kunnen kopen die over 50 jaar nog zoveel uitstraling heeft als een DS tegenwoordig? Ik zou het niet weten. Hij antwoordde dat hij een jaar of tien terug nooit echt het geld had gehad om een nieuwe auto te kopen. Af en toe wat onderhoud was voor hem makkelijker te betalen. Nu was hij wat welvarender maar gewoon teveel gewend aan zijn DS. Het zette mij aan het denken: welke auto zou ik kopen als ik er de rest van mijn leven mee moest doen?

De DS zou tegenwoordig (schat ik) zo’n 50.000 euro gekost hebben. Stel, ik spaar 50.000 euro bij elkaar. Daar kan ik best wat moois van kopen, maar welke auto zou ik nu kunnen kopen die me over 50 jaar nog gelukkig maakt? Welke auto die nu nieuw te koop is zal zo fraai opdrogen als de DS? Als ik nu een auto voor de rest van mijn leven moest kopen, welke auto zou dat dan zijn? Het is misschien wel de meest sadistische vraag die je kunt stellen aan iemand die zoveel mooi vind als ik. Een pittig stukje zelfkwelling dus. De coupé’s vallen af, het moet wel praktisch zijn als je er een heel leven boodschappen, kinderen en ander noodzakelijk kwaad in moet vervoeren. Ik ben geneigd een Duitse auto te kopen, maar laten we eerlijk zijn: er komt weinig écht moois uit Beieren, Stuttgart of Ingolstadt. Ik bedoel: stuk voor stuk prima auto’s, maar geen tijdloze schoonheden. Een Jaguar misschien? Die zijn redelijk tijdloos qua design en niemand zal je vreemd aankijken over 50 jaar waarschijnlijk. Toch zie ik mezelf niet de rest van mijn leven in een X-type rijden. Een beetje te, ehm, bejaard.

Nee, eigenlijk kom ik elke keer bij dezelfde auto terug. De Alfa 159 sportwagon. Tijdloos design zonder suf te zijn. Het zal wellicht niet voor iedereen gelden, maar voor mij is het de mooiste auto van dit moment die ook nog eens het stempel “praktisch” kan dragen. De voorganger -de 156– vond ik heel erg mooi maar de 159 zorgt er keer op keer voor dat ik omkijk. Ik kijk hem na zo lang ik kan. Of liever: ik kijk háár na zo lang ik kan. Iets wat zo mooi is moet wel vrouwelijk zijn. Voor mij wordt het de 159. In Grigio Titanio met een lekkere 3.2 zescilinder en vierwielaandrijving. En dan moet ik misschien zelfs al op zoek naar een jong gebruikt exemplaar, want ik denk dat ik de 50.000 euro dan al een klein beetje voorbij ben.

Stel: je hebt vijftigduizend euro in de broekzak. En je moet er de enige auto voor de rest van je leven voor kopen. Wat zou je kopen en waarom?



231 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
Land Rover Defender.
Karakterwagen die gewoon bij mij past.
Hier in België zou dat een XF 3.0d zijn, voor mij. Iets boven de 50k
mazda6 gt-m
omdat hij zo lekker betrouwbaar is
en voor iets meer als 30 hoe je ook nog wat over
Al sla je me dood…, toch lijkt de 159 me geen slechte keus. Echt een elegante wagen!
Leuke column, leest lekker weg…

Wat mij betreft : Volvo 480 1.7 Turbo. Het was m’n eerste zelf aangeschafte wagen en boy, heb ik daar plezier van gehad. Koppeling half kapot sleuren omdat ik per se met wheelspin wilde vertrekken, speakerkabels doorgebrand omdat ik m’n sub op de gewone kabels had gehangen (geen commentaar), turbolader opgeblazen… Jaja, heerlijke wagen… :)

Moest ik een eurootje of 350.000 teveel hebben, kzou me een 480 Turbo aanschaffen en het ding zodanig opfokken dat de vooras net niet uit de koets knalt van het veel te hoge koppel. Met 16″ Azev velgjes, opgeklopte wielkassen, big brake kit… Dromen, gelukkig kan ik dat dezer dagen ook wanneer wakker… :)
maartenbel(156rijder)
Ik zou ook zeker een Alfa Romeo 159 met een lekkere 6 cilinder kiezen! Een dikke 3-serie of a4 is leuk, maar te klein en te kaal, voor 50k heb je echt een prachtige Alfa met uitstraling veel opties en genoeg functionaliteit.
hmm niet verkeerd… maar met 3.2 en zescilinder kom je vast op een hoger bedrag uit…

De vraag is érg lastig, vooral omdat er heel weinig lekkers tussen de gangbare nieuwe modellen zit. Het liefst besteedt ik het geld aan een V90 of V70 classic (een R :D ) of een BMW E39 530i touring. Veel prettige ervaringen met de Volvo (dealer, liefhebbers, etc…) doen mij dan voor dat merk kiezen.

Logischerwijs valt de keus bij nieuwe auto’s dan ook op Volvo. Het moet dan een XC70 worden, ocean race edition, automaat, met D5.
Leuk artikel! Ik kies dan voor de Volvo C70.
Een jong gebruikte BMW 135i coupe.
cardesigner@USA
Een tweedehands R-klasse.
audi S3, iets meer dan 50K
Rolls-Royce Motorcars
Ik zou kiezen voor een Ford Focus RS.
Ik zou gaan voor de een Mercedes G500 of G55 AMG, al kom ik daarmee wel op ongeveer het dubbele uit 8)
Tweedehands goed onderhouden, aan een goede prijs, en de rest van mn leven goed onderhouden, ik zie me er wel mijn hele leven mee rijden. Al is het niet de mooiste, het blijft voor mij de jeep waar alles mee begon
cardesigner@USA
@MGVILM, ja, en dan heb je hem kaal…
porsche 928 gts
super comfort, een echte gt
of een ferrari 465 valt ook al te kopen onder de 50.000
super design tijdloos en beresterk
de huidige BMW 3-coupé.
Een Volvo XC60. En hem, met mijn overgebleven geld, een beetje meer terreingeschikt maken. Volvo straalt altijd wel wat uit en er zijn bijna nooit negatieve berichten te horen, dus de keuze is snel gemaakt.
Als ik de lotto win weet ik het wel. De zero emission Liberty Electric Range Rover. http://www.liberty-ecars.com. De Range Rover vind ik zo ie zo de mooiste auto. En als hij dan ook nog eens milieu vriendelijk gemaakt kan worden. ;)
c220cdi avantgarde automaat.. Met xenon, leer, panoramadak en comand.. Dus een jong gebruikte;-)
Volvo_440_turbo
@ Maniac Maniac

Ik heb een 480 turbo perto gereden en rij nu een 440 turbo, moest ik geld hebben kocht ik mij terug een 480 turbo, laat em restaureren, grotere turbo op, betere veren schokempers enzovoorts :p
Maarre, hoe blaas jij je turbo op? :D
Ik heb al eens 10u aan een stuk met het gas er op gereden en die turbo hield het…
@alwood

Die xc70 ga je niet redden met 50k. Dan ga je al richting de 65 a 70k :D
Lancia delta HF integrale met onderhoudscontract bij garage. En een paar sets banden.
Mooi stukje tekst!

Ik zou net als Sven ook een G-klasse kiezen. Deze auto is nu al 30 jaar nagenoeg hetzelfde en ziet er nog steeds goed uit, het is dan ook een icoon. De tijdloosheid van dat model is buitengewoon en een G500 vind je makkelijk 2e hands rond de 50k, minder dan 5 jaar oud.
Wat je over de 159 schrijft heb ik ook wel een beetje, elke keer als ik haar zie kijk ik, blijf ik vaak nog kijken en dan is ie weer de hoek om.
Ik kan zelf maar geen afscheid nemen van mn Alfa GTV; ik rijd er weinig mee, ze staat altijd binnen en heeft na 10 jaar nog de charme om een smile bij me los te maken… Niemand begrijpt waarom ik zolang deze auto al heb. Ik wel en daar gaat het om :)
Geen idee, na een paar uur hield ie er mee op. Ouderdom volgens de garage :z
Nieuwe laten op steken en klaar, niets aan de hand. Behalve de net geen 2K kosten… Ach ja.
50.000,- EUR

Na lang wikken en wegen.: BMW 1-Series 130i Sportstourer High Executive. (ook een jong gebruikte!)
Een Skoda Superb zou ik wel een goeie keize vinden dan, ruim, luxe, en vooral een in mijn eigen prachtige uitstraling
Op dit moment met ongeveer 50.000 (in NL), dan zou ik (even uitgaande van nieuwe auto’s) de Honda S2000 kopen.

Niet alleen omdat ik nu toevallig ook Honda rijd, maar omdat ik denk dat (uitzonderingen daar gelaten) min of meer alle cabrio’s, cabrio coupe’s etc. semi tijdloos blijven. Zelfs de goedkopere modellen. Bijvoorbeeld een Golfje I Cabrio, of een 205 Cabrio, die auto’s blijven wat hebben zeker als ze goed onderhouden zijn, beetje opgesmuckt, goed in de lak zitten al zijn ze +20jaar oud. En ik denk dat de huidige cabrio’s (ook uitzonderingen daar gelaten :P) dit zelfde gaan krijgen.
2de hands BMW 650ci vind ik persoonlijk zeer tijdloos!
Zonder twijfel: de Alfa Romeo SZ.

Gooide twintig jaar geleden torenhoge ogen, en zal dat binnen 50 nog blijven doen.
Maseraqti quattroporte uit 2004 uit Duitsland
Monsterkart aub! :D
Nieuw? Pff, lastig wat is er tegenwoordig nou nog echt een baanbrekend design? Toen de civic type-r uitkwam was iedereen vol lof over zijn uiterlijk en auto in het algemeen. Mocht ik hem nou net als enige niet mooi vinden. Een normale civic is ook net te saai. Het goedkoopste model lexus IS is ook mooi. En lijkt me ook spannend om te rijden. Goede kandidaat. Weet je wat nou ook zo’n klassieker is die je veel ziet rijden? Een fiat 500. Een nieuwe 500 is leuk maar ik zou dan gewoon stug met m’n geld een oude kopen. Veel origineler en spannender. Niet zozeer spannender qua prestaties maar vooral omdat je nooit kan verwachten wat oude auto’s nu weer voor je in petto hebben. En met het geld wat ik over zou hebben zou ik een lotus kopen. Stiekem. Ik zet hem wel in de garage mocht casper wereldheerser worden en hij gaat het controleren. Maargoed, om aan caspers verzoeken te voldoen, één auto. Denken. Denken. En dan schiet het me pas te binnen. Een scirocco. Wat een klassebak is dat toch. Ik ben echt verliefd op die auto. En dat design wordt zeker herrinerd over 20 jaar. En van het geld wat ik over houd, krik ik de motor nog wat op.
Mooie column. Wanneer Citroën nog net zo goed is als toen zou de C6 een logische keuze zijn.

Logische keuzes vind ik de 480 genoemd wordt, v70 classic, 5 series E39, andere Citroën klassieker: CX, Jag XJS, Peug 607.

Volgens mij is het voorwaarde dat het model niet op de standaard manier opgevolgd word, er moet een gat ontstaan in de opvolging. Wanneer dit niet het geval is wordt het vorige model oud en achterhaald. Is er wel een gat (of een groot verschil (tussen het huidige model en het vorige model)) dan maakt een auto kans herinnerd en geliefd te worden. :-)
Over welke Scirocco heb je’t? Ik gok op de oude, maar toch, hier op AB weet je’t nooit zeker (netbooks zuigen truwens, is maar dat je’t weet)
In België geraak je met 50.000EUR echter al vrij ver, dus ik neem aan dat de prijs hier rond de 25.000EUR zal zijn. Dat én rekening houdend met het feit dat het een tweedehands moet zijn:

Eerste generatie Audi S8. Betrouwbaar, ruim en sportief
Porsche 928 GTS: sportief, GT en niet té spartaans
Mooi artikel, heel gaaf geschreven!
Ik zou echt niet weten wat ik moest kiezen, mijn nummer een verandert ziwat elke minuut.
Maar als het een 159 moest worden, wat niet onwaarschijnlijk is, zou ik voor de berlina gaan:D
Als ik nú 50k had voor een auto? De Audi A5 2.0 TFSI Pro Line 211pk.

Even een uitleg voor deze op het eerste oog wat degelijk keus voor de toekomst.
Als je een auto koopt voor de komende 50 jaar wil je een paar dingen:

– LOL: ik ben nu 27 en de komende 5 jaar is hoe practisch een auto is niet zo heel erg van belang. Als je een halve ton uitgeeft aan een auto wil ik elke keer dat ik aan kom lopen denken: daar staat ie! Elke keer als ik op de snelweg zit en er ligt een stukje kaal alfalt wil ik even gas kunnen geven zonder al te lang te moeten wachten.
Ik denk dat daarom een coupé absoluut niet meteen hoeft af te vallen, als je de parallel trekt met de DS dan is die ook niet voor zijn ruimte maar voor zijn comfort en schitterende lijnen gekocht.

– Luxe/presentatie: Over 5 tot 10 jaar is deze Audi nog steeds een auto die niet zozeer mensen laat omkijken maar die nog steeds een zeker charisma bezit. Behaalde resultaten uit het verleden bieden tot op zekere hoogte een garantie voor de toekomst; een Audi A4/A6 uit 2000 is nog steeds een auto waar je je absoluut niet voor hoeft te schamen

– Comfort: In 2024 ben ik de veertig al een tijdje gepasseerd en zou ik niet al te spartaans door het leven willen gaan. Goed, Audi is niet de auto die je het meest in de watten legt, maar behelpen is het ook absoluut niet.

– Kijkend naar het prijslijstje bij Audi (ja, ik ben all-in gegaan bij deze opdracht) staan uiteraard ook de energielabels vermeld en dat gaf de doorslag voor de keuze van de motor. Ik bedoel 211pk en een A label is met het oog op de toekomst, wanneer het Kabinet Halsema II in 2019 alle auto’s zonder A label verbiedt te rijden ten westen van de lijn Hendrik Ido Ambacht – Hilversum is het wel zo handig als je je daar niet druk over hoeft te maken.

– Betrouwbaarheid: na een jaar of 20 beginnen de jaren voor elke auto te tellen, dus is het wel prettig als je ook in de tweede helft van het leven van auto niet elke twee weken bij de garage staat.

– Overall: De A5 is echt een schitterend ontwerp, lekker degelijk maar nog net flamboyant genoeg om ook 2059 nog te denken; “… die heb ik toen voor de spotprijs van €49.670,- gekocht. Haha, toen hadden we nog euro’s!”
2de hands C63 uit amerika, voor iets minder dan 50000
Dat wordt kiezen dan een huidige klassieker.
praktisch gezien zou ik kiezen voor:
-Landrover Defender (een lange versie)
-MB G-klasse (een oude zonder luxe, met handbak)
Beide diesel natuurlijk, want onverwoestbaar.

Emotioneel gezien zou ik kiezen voor een:
– oude porsche 911
– caterham super seven

Alle modellen die ik nu op heb genoemd, hebben bewezen de tand des tijds te doorstaan.
Als ik zou moeten kiezen uit een nieuw model, dat is het voor mij de;
– Citroen C6 en is eigenlijk een beetje het moderne equivalent van de DS.
De CLS is een klassieker, dus over 40 jaar doet die kopen keren. Echter, geen verhuiswagen.

De G & Defender zijn heerlijk ruim en geven een onthaastend king of the road gevoel, maar zuinig zijn ze niet en vooral de Defender is wel zéér lomp.

De Saab 9-5 Break van voor deze face-lift is een goeie kandidaat. Ik vind het een prachtauto, scandinavisch design én voorzien van oerdegelijke Saab-benzinemotoren.
Voor een compromis: Jaguar XF.
Voor een auto: Alfa Romeo Montreal. Praktisch genoeg voor mij! :P
Auto’s kunnen oneindig lang mee, alleen moet je op onderhoud niet besparen.
Ik doe het altijd trouwens zo, ik koop een auto bijna nieuw en rijd er zo’n 8 – 9 jaar mee, maar na zo’n 400000 kilometers vind ik het dan zonde om em weg te doen.
Mijn oude Passat TDi rijdt nog steeds bij ons op de zaak en doet gewoon iedere dag nog volwaardig mee.
Bestelwagens zijn ook van die doorzettertjes geworden, deden we ze vroeger na 350000km weg, tegenwoordig is het half miljoen gewoon. Voordeel is trouwens dat, als je maar de kilometers maakt, extra’s praktisch geen invloed meer hebben op de aanschafprijs.
discovery III
E type
E30 M3 fo sho, en een e30 B3 Alpina!
Ironisch dat he-le-maal niemand nu een Citroën noemt! Een 159 gaat trouwens niet zo lang mee, dus het moet wel een Duitser worden, hoewel ik een paar jaar geleden waarschijnlijk voor de V50 of Alfa GT was gegaan. Het wordt een A5.
Ik denk dat we beter eens kijken voor een Tesla Model S of ander elektrisch alternatief. Want wie garandeert er dat we de komende 50 jaar lang nog steeds met fossiele brandstof motoren rijden?

Zoja, dan zou ik zoals ‘Fout’ al op het begin vernoemde hier in België voor een XF 2.7D, 3.0D of 3.0 gaan. Ofwel een Mini als het niet te praktisch moet zijn!
BMW Z3M coupé, estoril blauw met zwart leer en open dak
@ Sven & de andere G fans
Geweldige auto, heb het geluk om er in een te rijden, maar een tip is wel om er een anti-roest abonnement bij te nemen:P
Maar rijden dat het doet, zo’n w460 300gd van 25jr oud! Het leuke is ook dat mensen die er nog nooit in een gereden hebben, ‘m geen blik waardig gunnen.
Maar ik hem iig niet meer kwijt, deze komt dus zeker op de nominatielijst.

en een Alfa 159, dat gevoel van nakijken herken ik zeer goed. Het zou voor mij allen een berlina worden in de kleur Rosso Competizione of Nero Etna. En dan de nieuwe 1750 TBi motor met TI-pakket. Deze is bijna net zo snel als een 3.2, En een beetje lichter, plus een écht Italiaanse motor. Daarnaast blijf je dan waarschijnlijk wel binnen de 50.000,-
O, het woord “wil” is weggevallen, en de “e” van alleen
Als het een nieuwe auto zou moeten zijn, dan zou ik net als Blokker5 voor een VW Scirocco gaan. Nieuw model. Vipern grün, zwart stof/leer/alcantara. Zonnedak en individual zwart gecoat dak, 19 inch Lugano-wielen en een goede schroefkit van KW. JUM!

Als het gebruikt mag zijn, dan zou ik nog even wachten en een E60 BMW M5 kopen. Praktisch, snel, “smile-on-your-face-everytime-you-get-in”. Laatste die-hard M waarschijnlijk. Word een collectors-item vermoed ik. Zwart van buiten, caramel van binnen en een verlagingsveren-setje van Hartge. TOP!

Moeilijk inderdaad zo’n keuze.

Als het niet praktisch hoeft te zijn een Porsche 356 Roadster. Man, man, man…. wat een mooi, tijdloos stukje geschiedenis is dat toch!
Ik denk dat ik voor een ruime sedan zou gaan.
Rekening houdend met kids en vakantie’s.
Dan zou ik denk ik gaan voor een A8 of misschien zelfs wel een Passat CC. (beide tweedehands en prima gemotoriseerd -geen 4cilinder diesel ofso)
Passat CC is wel iets kleiner dan A8, maar zeker een mooie bak die over 20 goed is ‘opgedroogd’.
Maar misschien is een oude RS4 ook wel leuk..
hmm ik vergeet denk ik een heleboel leuke,goede,ruime auto’s die ook voor 50.000 te krijgen zijn…maar kan er nu ff niet op komen..
tesla voor 50.000?
Een nieuwe Vel Satis 2.2 dCi of een tweedehands BMW 745i……..
Durf het haast niet hardop te zeggen, maar misschien zou ik wel de Prius III met range extender pakket kopen. Ik ben op een leeftijd dat auto’s me niet heel veel meer doen en met zo’n Prius koop je wel state of art technologie, en het ding kan zowel op benzine als electriciteit (alhoewel heel beperkt) rijden, en heeft een automaat, altijd handig als je een been kwijtraakt aan betonrot.

Want heel terecht wordt geconstateerd dat de auto tegenwoordig de status van een wegwerpaansteker heeft, en daar lijkt het ding (zeker in het wit) ook nog het meeste op :lol:

Het voorgaande staat los van mijn mening over 14% bijtelling en BPM subsidies, die regels moeten of afgeschaft worden (want milieutechnisch slechte investeringen) of gelijk getrokken worden voor alle motortypes.
voor de rest van m’n leven zou het toch een porsche 911 worden ( waarschijnlijk 996 MKI ) sportief, betrouwbaar, best wel mooi en relatief comfortabel. dat zou de keuze zijn die ik met m’n hoofd zou maken.
Maar kies ik met m’n hart, word het De mooiste saab 9000 Aero aut. met hirsch stage II software tuning, 2.5” Simons downpipe met daarachter een volledig Simons uitlaat systeem en een ITG luchtfilter.
@ RubenOO: Tesla Model S komt er voor $49K.
Een Volvo V70 2.5T. Is waarschijnlijk wel in een goede staat te houden en kan alles wat ie mogelijkerwijs zou moeten kunnen. In rood omdat ik anders teveel op een accountant lijk.
Ik zou een van de laatste 156’s kopen met de ‘oude’ 3.2 V6 en dan opsturen naar Autodelta.
@ 156-2005
Met een abbootje bij de bandenboer?
goede keuze, mooie auto, en die 3.2 V6 is beter dan de huidige!
BMW M5 touring, 2e hands. Ook praktisch. En heel snel.
Aston Martin DB4 GT Zagato
Ik weet niet zeker of de RX-8 nog leverbaar is, maar ik zou daar voor gaan. Omdat ik denk dat het een icoon kan worden vanwege de wankelmotor en het ziet er ook erg tijdloos uit, althans dat vind ik.
voor 50k hier in belgië zou ik voor een jonge occasie exige mk2 gaan! lekker snel, sportief, omdat ie klein is kan je hem overal kwijt en een honda motor is toch wel betrouwbaar dus het lijkt me een goede investering.
Lancia Delta HF integrale EVO 3 én BMW E30 M3… samen voor 50.000. Twee karakters die over 50 jaar nog altijd voor veel plezier zullen zorgen…
gogogomagazine.com
TVR 350C, zonder twijfel! Zit ik wel voor de rest van m’n leven gebonden aan een kleine kofferbak, maar goed..
Een Lexus IS 250 met alles erop en eraan :)
Wij hebben thuis ook een 159 ( http://www.autojunk.nl/pix/view/148404 ). En voordat ik de laatste alinea las wilde ik die al opperen. Ik zie de 159 als tijdloos. De auto is standaard al erg dik, met V6 rijdt ie als een tierelier, vierwielaandrijving maakt ‘m af. Helaas dat de 159 vanaf nu niet meer met vierwielaandrijving verkrijgbaar is (dat wordt FWD) en de V6 gaat er ook uit. Tweedehands zullen ze er vast wel zijn.
Als je opzoek bent naar iets enigszins sportiefs, een cabrio die het terrein kan betreden en bovendien nog een flinke kofferbak heeft dan is een gebruikte Mercedes G500 cabrio wat mij betreft de auto. Dit model gaat al vanaf 1973 mee, 50 jaar extra kan ook nog wel.
BMW 325i type 1 E30 Coupé/Cabrio
Koop gewoon 10 dacia logans, zet ze allemaal in een garage, en “gebruik” er eentje per 5 jaar
:D

Ahja, uitstraling:(
Ik denk dat je je beter kan afvragen welke moderne auto uberhaupt nog rijdt over 50 jaar. Die DS was een jaar of 15 (!) ongewijzigd in productie, dat betekend dus ook dat er een berg reserveonderdelen zijn (zowel “new old stock” als “rijdende reserve”).
harderfurtherfaster
Geef mij maar een dikke rs6. ( Zonder begrenser ( Anders geen reet aan).
300+, sneller dan de m5.

Of de gt500. zoals elenoir. Is nu een koopje om dat niemand een bezineslurper wil. Behalve de autoblog fans dan.
Zekere een Audi RS6 uit 2004 dan maar. Snel, en ruim.
Een auto voor de rest van je leven… Dan moet het toch ook wel wat spannends worden. Nu ben ik zelf bijna zover dat ik ook daadwerkelijk die stap wil nemen -Geld uitgeven aan 1 auto en die zo lang mogelijk blijven rijden- , en dit staat boven aan mijn lijstje:

1. Alfa Romeo Brera
2. Citroen C6 2.7 V6 HDiF (occasion)
3. Fiat Bravo óf 500
4. Renault Laguna Coupe
5. Volvo C30
Een 159 wagon Nero liefst met v6. Of een 159 wagon voor 40k en een spider v6 van het vorige model think about it …..forza
hmm… 50k

– Ferrari Testarossa
– Alfa SZ
– TVR tuscan speed six
– Dodge Viper RT/10
– Ferrari Modial (facelift-model) spider
– Donkervoort D8
– Ultima GTR

zucht er is zoveel ongelovelijk vets voor dat geld!
DMC DeLorean ook al zeggen vele dat dit een slechte en/of lelijke wagen is. Ik vind het gewoon een prachtig stukje autogeschiedenis (en design natuurlijk)
Een Cadillac STS-V. Mooi, praktisch en snel.
FOCUS RS. Snel, sportief, BRUUUUT
Ferrari 456 GT
50.000 euro?
Daar wil ik een BMW M635 van kopen, goede motor er in, eventueel iets van Alpina. En waarom?
De lijnen vind ik prachtig, het is een harstikke mooie wagen en hij is zo ongelofelijk gaaf! Echt een icoon gewoon!
ik koop zonder twijfel een Opel Manta A in het groen/zwart
Soms lijken dingen ingewikkeld……maar de oplossing is altijd simpel.

Koop gewoon een Mercedes G55 AMG. Praktisch, tijdloos, snel, mooi, stoer, herkenbaar, offroad/onroad bla bla bla bla.

Of je waagt het erop en koopt nu een GLK`tje ofzo.

ps. verder totaal geen merc van ofzo hoor.
Een fatsoenlijke mercedes cls, jong gebruikt. Of toch mijn jongensdroom een maserati xxxxgt cambiocorsa.
Porsche 993 turbo, als dat lukt voor 50.000

Ook leuk en mooi is een Maserati Ghibli. Maar als een auto de rest van je leven mee moet gaan kies ik niet voor Italiaans.. dat wordt een kort of autoloos leven ;-)
Erg leuke column :D ! En inderdaad: de DS was en is zijn tijd ver vooruit. Het is volgens mij de meest legendarische auto die er is, wat een schoonheid!

Goede vraag trouwens, welke auto ik de rest van mijn leven zou willen blijven rijden. Ik denk dat ik dan toch voor een C6 zou gaan. De Laguna Coupé is een goede tweede.

Eigenlijk zijn er zo veel auto’s die ik wel zou willen rijden (Alfa Brera, VW Scirocco, Mégane Coupé, Audi A5, Peugeot 407 Coupé, Fiat 500, Fiat Bravo, Maserati, Aston Martin, Ferrari 599, Citroën C5, Mini, etc.), maar er zit (op de C6 na) geen echt ‘icoon’ bij.
De nieuwe Golf GTI in 5d uitvoering met DSG …. :-) Ik rijd nu een bloedmooie 3 coupe maar toch om daar voor altijd mee rond te rijden…
Dan wordt het toch maar iets Duits.
Van de premiumDuitsers weet je bijna altijd wel zeker dat ze betrouwbaar zijn, goed in elkaar steken en doen wat je wilt.
Maar een Volvo zou ook helemaal geen verkeerde keus zijn.
Echter, ik denk niet dat een huidige Volvo mij over 50 jaar erg blij zal maken.
Doe maar gewoon een RS6 Avant.
De W201 2.5 welke bij 500e te koop staat. Prachtexemplaar en snel/praktisch genoeg.
Sowieso een Mercedes, vergeet de andere merken. Speciale uitvoering? Of een uit het rijtje van 50, 60, 70 en 73?

Misschien wel een nieuwe Mercedes E of C, klein beetje aankleden met opties, of tweedehandse ”gewone” AMG’s, C32 SC AMG misschien…

Hm ik zou het niet weten, iig een Merc dus.
Hm, als ’t maar 1 auto mag zijn, moet het een manusje van alles wagen worden. Dus tsja…als ik zo 1-2-3 iets moet opnoemen…R34 GTR.
@ Dehieman:

Karakterwagen? Een werkpaard die de laatste jaren niet meer dan een wannebee statussymbool is geworden. Naar mijn mening volledig onterecht.
Waarom wordt hij gekocht? Omdat hij goed zijn waarde behoud.
doe mij die ferrari sleutel maar;)
een SAAB 900 turbo 16s :)
schitterende auto, ook al is ie oud.
als t iets meer mag zijn ga ik voor de nieuwe SAAB 9-3 aero turbo x.
ik spaar iets door, maar voor die 50k kan ik een mooie Porsche 993 kopen. zwart met turbo wielen, fantastisch.

als ik dus iets door spaar, koop ik een mooie gebruikte 997 4s met mooi cacao bruin leder, oh dromen…..
De 159 is idd zeer mooi, toch zal de Guilia hem weer in de schaduw zetten denk ik…
http://www.autoforum.be/showthread.php?p=2892676 voor de pics
Deze vraag is eigenlijk te moeilijk. Je hebt iets nodig wat erg vooruitstrevend is en betaalbaar.

Een BMW GINA valt meteen af. :(

een oude audi RS4 avant lijkt me wel wat maar ook een Rs6 plus of zo’n elektrische range rover. Een G klasse met een dikke diesel of een volvo met karakter een V90 of een V70R.

Ja ik weet het wel een dikke range rover met electrische aandrijving is houdt het nog wel vijftig jaar vol. En na 50 jaar zijn de batterijen ook weer een stuk beter dan nu. Hij is alleen wel erg duur. Nou ja een tweedehandsje dan maar.
Mijn huidige auto, een BMW E81 123d. Auto met karakter en aparte stijl, prestaties van een GTI, verbruik van een kleine stadsauto, balans van een sportwagen, een echte 4-zitter en onverwacht praktisch (shooting break). Over tien-vijftien jaar zal het nog nauwelijks toegelaten worden om met deze drinkeboer rond te rijden (6l/100km!!), maar met wat aanpassingen kan er met syntetische biodiesel getankt worden, de auto zal na 25 jaar niet meer gebruikt mogen worden wegens te inefficient.

Al helemaal twijfelachtig of de boven genoemde droomauto’s nog gebruikt mogen worden over 50 jaar, zelfs 20 jaar, of rekent iedereen er koud mee dat we dan ook nog steeds energie gaan blijven verbruiken aan het huidige tempo?
Als de prijslimiet er niet op zou staan zou ik zeker te weten voor een CLS gaan, van alle auto’s die nu rondrijden geef ik die nog de meeste kans om ooit een ‘klassieker’ te worden.
50.000 euro? geen idee…
Dodge Charger 1969.
Absoluut! :D
Volkswagen Scirocco 2.0 TFSI DSG uitvoering met MTM pakketje.
Porsche 993 Turbo gebruikt
Bmw Z4 Coupé jong gebruikt
Eén van de 2!

Beide nu al echte klassiekers, netjes, snel en toch goed voor veel rijplezier.
Bovendien zit ik met de BMW onder de 50K. Oké oké, die Porsche zit er misschien net ietsje boven maar zeker niet veel!

Jochem: Een bijzondere keuze die Vel Satis 2.2 DCI!

Casper: Een Alfa is ook zeker geen verkeerde keuze.

Ik sta ervan te kijken wat mensen uitzoeken voor dit geld.. Leuke colum!!!!!
RS6 Avant 2009!!
Met alles erop en eraan in de kleur sepangblauw!!
Een jonge E82 bij de NettoDealDagen van Ekris. Kosten: 38,5k, voor de resterende 12,5k kunnen er wel E92 M3 velgen onder; de bekleding mag zwart zijn, van leder uiteraard, met een in amaretto gekleurde middenbaan, dubbelgestikt. Een E92 is ook prima, zolang het geld er maar is en uitgegeven kan worden!
anyway.. een leuk artikel :)
’n BMW 650i ;)
PORSCHE 911 en dan type 993 4s
XC60, lust voor het oog, voor iets meer dan €50.000, uiteraard tweedehands.
Goh, 650i
E30 M3
E39 M5
Alfa Brera
Delta Integrale…
Ik heb een zwarte Toyota RAV4 uit 2002, nog met de verchroomde inbusboutjes in het dashboard. Erg mooi. De versies erna zijn een stuk minder. Deze auto verveelt me nooit.
Maserati Quattroporte 4.2-V8 duo-select uit ehh 2004
Aston Martin V8 Vantage 2006
Spyker C8 Laviolette
Mt 50.000 euri…iig iets waar ’n ster op de kap/in de grill staat…
50.000 euro? Hmm…

iets praktisch… iets met een dikke motor… iets wat heerlijk rijdt… iets dat toch niet absurd duur is maar toch perfect is afgewerkt..

Ik denk dat het een BMW 330i touring zou worden. Goed, iets over budget (2600 euro) en met een paar opties nog wat duurder. Maar goed, je leeft maar 1 keer!
Auto’s van tegenwoordig gaan geen 20 jaar meer mee, laat staan 50.
sebastianchubasco
lancia delta integrale natuurlijk!!!
…mag je ook auto’s opnoemen die je al hebt? :) :)
Ik begrijp de keuze van sommige mensen niet, bij het merendeel van de genoemde wagens zou ik binnen 10 jaar echt mijn hoofd niet meer draaien. Maar dat is dan weer ieder zijn eigen gevoel, en dat respecteer ik.

Geef mij maar een ferrari f355 voor dat bedrag. Of waarom geen AC Cobra of porsche 911 uit ’72 in topconditie. Maar dat zijn geen wagens voor elke dag natuurlijk.

Comfort en degelijke duitse techniek dan maar: een bmw 850csi? Doet anders elke keer weer mijn hart sneller slaan…

http://katalog-samochodow.pl/img/bmw-8-e31-850csi-7.jpg
@ bart
Een BMW Z3M coupé met open dak? Dan bedoel je zeker de cabrio-versie?
Voor iedereen die bijvoorbeeld een V70 saai vind en voor een exoot gaan: ik denk dat je zo’n Volvo steeds meer gaat waarderen naarmate de jaren verstrijken, en dat het onpraktische van een exoot voor het tegenovergestelde zorgt
sebastianchubasco
…musthave is de integrale final edition. het bewijs dat plaatstaal waardevaster kan zijn dan goud!
deze staat op autoscout voor 59000 euro. een beetje afdingen en je hebt ‘m voor 50!

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vfbsyassc1f4

http://www.autoscout24.nl/AllImages.aspx?id=vpl3ou3iwgzt#
sebastianchubasco
@johan
je kunt ook een praktische exoot nemen :)
sebastianchubasco
sebastianchubasco
grrr. plaatjes komen niet door…
Wat een vraag.. als ie praktisch moet zijn vallen er zoiezo meteen al mooie bakken af.
Je kiest dan eerder voor een station of sedan. Heel moeilijk om te kiezen.
Die Alfa zou zomaar in mn lijstje kunnen staan altijd wel een mooie auto gevonden.
En verder de keus tussen: een Mazda 6 Sport, Pontiac G8, A6 Avant of een R32
Ik zou echt nooit 50k voor een lancia neertellen hoor.
@ sebastianchubasco
Zo hé, wat een beest. Geef mij die ook maar! Af en toe op het circuit, maar vooral lekker rallyen!
sebastianchubasco
@audi
ik zou zowiezo elke audi in mijn bezit direct in de fik steken…
50.000, wat een bedrag, kan best wat leuks vinden voor minder:

http://pictures.autotrader.nl/servlet/media?id=46916471
http://pictures.autotrader.nl/servlet/media?id=46080351

4.2 liter V8, turbo’s genoeg en 450pk, voor maar 35.000!! :)

En dan hou je 15.000 over om hem de rest van je leven aan de praat te houden…
@ sebastianchubasco

Je weet wat ik bedoel, dat integrale gevoel…
sebastianchubasco
@Dan
en ze zijn IKEA praktisch want 5deurs en neerklapbare achterbank.
prima actieradius voor op vakanties, 1:10 op de snelweg is mogelijk. overigens 1:5 op circuit ook.
op de snelweg ben je overigens ook king of the road want de integrale kan sprinten als geen ander… je staat te kijken van zijn 160-200 km/h sprintvermogen.
ideale auto dus :) al ben ik een beetje bevooroordeeld.
sebastianchubasco
@nijntje
;)
Lancia Integrale EVO…

of een zwarte F 328 GTS is ook wel aardig…
Iedereen wil precies RS, AMG, M,… alle soorten zware sport modellen. Die dingen gaan het echt niet 50 jaar volhouden…Wagens worden tegenwoordig niet meer gemaakt om het meer dan 10-15 jaar vol te houden.
@ Clocker
Ok, geen sportwagen dan.
Deze Grand Tourer, een Maserati Mexico Coupe uit 1970 beter? Hij lijkt bijna nieuw na de eerste veertig jaar :)
http://images.wheeler.nl/s1192453122/1059918-23-2-2.jpg
http://images.wheeler.nl/s1192453120/1059918-3-2-2.jpg
Bij The Galery Brummen voor een schamele 47.500 Euro’s!
Het moet mooi zijn, praktisch zijn, snel zijn en tijdloos:

Een Volvo 850 Estate of de tegenwoordige V70 met een prachtige 5 cilinder.

Kijk af en toe nog weleens terug naar foto’s van vroeger, waarbij ik elke keer geniet van 3 verschillende 240’s stations welke mijn vader heeft gereden.

Met Volvo kan ik wel oud worden…..denk ik :) Het eerste aanzetje heb ik al genomen. Ik rijd in een Focus combi welke veel deelt met de V40.
@ sebastianchubasco:

Mij schiet er zo snel niet een te binnen. Heb je een voorbeeld voor me? Exotisch en praktisch zijn vaker niet dan wel goed te combineren imho.
sebastianchubasco
@johan
lees mijn eerdere posts eens of http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vfbsyassc1f4 klik…
wat dachten we van een andere alfa? de Spider, of Brera (geen idee wat ze kosten trouwens, en geen zin om het op te zoeken). over een jaar of 50 zal iedereen je met respect aan kijken denk ik. een Lexus IS kan natuurlijk ook, net als de lotus Elise, Mazda Mx5, RX8. een andere mogelijkheid is de net iets over 50k (53k) kostende Morgan 4/4, nieuw, maar toch oud.
Voor 50k? Een klassieke 911. Of een wat jongere Boxster.
Of een Lotus Elise. Of een gebruikte 350Z.
@ sebastianchubasco:

Prachtige auto die Delta, maar de stelling van Casper was: je hebt vijftigduizend euro in de broekzak. En je moet er de enige auto voor de rest van je leven voor kopen. Wat zou je kopen en waarom?

Ik weet niet hoe het met jou levensverwachting gesteld is maar zo’n Delta doe je niet de rest van je leven mee bij normaal dagelijks gebruik, en zeker niet zonder bovengemiddelde onbetrouwbaarheid en de daarbij behorende hoge kosten, daarom valt die voor mij af.
50.000 euro?
misschien een witte Corvette C5, wel 2e hands. kost 29.930 euro XD
correctie: 29.950 euro
sebastianchubasco
@johan
toevallig rijd ik een ’88 integrale 8V als dagelijkse vervoermiddel.
als je een liefhebber bent noem je zaken als betrouwbaarheid en kosten anders. mijn auto rijdt gewoon, ik sta niet niet telkens langs de kant van de weg. ik ken mijn auto door en door, als er iets mis is dan hoor ik wat het is en wordt de auto gemaakt. dat is kennis wat je terugkrijgt van het liefhebberschap.
als je je auto als puur functioneel beschouwd dan begrijp ik de redenatie onbetrouwbaar en hoge kosten wel maar ik heb niet veel met zo’n houding. ;)
Een vorige generatie BMW 7 Serie?
@ sebastianchubasco
Heb je daar een verklaring voor?
@ sebastianchubasco
Nu heb ik helemaal het gevoel van hebben, hebben, hebben!!
peter - italia
Voor mij een V70R AWD uit ’99 (met fikse AP remmen want die standaard remmen vertragen je alleen als je in de file staat)
Maar mijn all-time favorite is toch echt een witte escort cosworth… maar redelijk onpraktisch.
Ben jij trouwens fan van de intergrale? Je weet er namelijk alles van en het kan me niet veel schelen dat je bevooroordeeld bent hoor!
Cadillac CTS zonder twijfelen of wil je sportiever de Camaro.
de DS heb ik nooit mooi gevonden btw :P
sebastianchubasco
@audi
;) niet persé
sebastianchubasco
@Dan
check de bruinzwarte integrale op autojunk… dat is mijn bella….
@ six-trey
Als ik je info lees zie ik:’Dream car 1969 mustang boss 429′ En nu CTS/ Camaro? Of is die Mustang gewoon ontzettend duur?
@Sebas:
We hebben hier thuis vroeger ’n Dedra Integrale gehad…
Goh, dat ding starte niet als het regende, dan dit dan dat…
op den duur zei de buurman: “Wat heb je toch zo een italiaanse rommel voor de deur staan! Dat rijdt meer niets als wel!” En m’n papa erop: “Maar als het rijdt…”
sebastianchubasco
@nijntje,
als de auto tijdens of na een regelbui niet start dan heeft ie waarschijnlijk last van vocht bij de contactpunten. op zich een probleem wat makkelijk verholpen is en waar oudere zuideuropese auto’s last van hebben. gewoon even de contactpuntjes loshalen, doekie eroverheen en starten maar…. :)
sebastianchubasco
leuke auto trouwens, dedra integrale. super zeldzaam nu…
@ sebastianchubasco
Die auto, waarbij er nog een Lancia Ypsilon voor staat? En het ‘nummerbord’ D-VV-4 is? Nice car!
sebastianchubasco
that’s the one :)
Mercedes S600 serie W140. Zal steeds bloedsnel blijven ( 408pk), samen met de W124 en G klasse de sterkste mercedes ooit gebouwd, tijdloos ” design ” , supercomfort, ruim.
Ik zal een 2004 Mercedes Benz S400 CDi Lang Prestige Plus (W220)nemen : een beetje getuned (met 250pk issie niet zo heel erg snel :P ) met designo, AMG bodykit, velgen van AMG. Alstublieft!
@baert,

goede keuze ! Wat te denken van een E500 (W124)?

@ de andere mensen hierzo,

het valt op dat niet iedereen een praktische auto kiest, maar meer zijn droom auto.
@Dan
Ik had het over 2 nieuwe auto’s :D
en ja die mustang is duur het is de snelste mustang (voor 2005) Heeft meer dan 550 PK zonder superchargers of turbo’s en er zijn er maar een 1000 van gebouwd. In Perfecte staad is hij 350.000$ waard voor een roestige betaal je al rap 50.000-75.000$
Volvo S60 D5 Summum
50 rooitjes !! man daar koop je zo 15 nagenoeg perfecte auto,s voor ..

@Casper ..
en streef nooit naar geluk vriend .. da,s altijd maar van korte duur ..

neem genoegen met tevredenheid .. duurt langer en is gratis ..
Een gebruikte E92 335
@ sebastianchubasco

Ik snap je wel, echte liefde vergeeft heel veel ;-) maar denk je echt de rest van je leven met deze auto te kunnen doen zonder dat hij voor die tijd helemaal versleten is?

De stelling zegt ‘de enige auto voor de rest van je leven’. Dan wil je ook wat zekerheid dat je niet voortijdig helemaal zonder komt te zitten toch? :-)
Audi TTS S-Tronic
sebastianchubasco
Johan,
de enige zekerheid die je in het leven hebt is dat je dood gaat. om even een filosofische toon te geven… :)
waarom zou ik met mijn integrale geen (leven) lang plezier kunnen hebben? toe nu toe gaat ie best lekker. ik rijd misschien geen 100.000 kilometer. maar 25.000 ga ik zeker halen. als er iets kapot gaat dan wordt het geriviseerd of als het niet anders kan, vervangen. ik zie niet in waarom ik me zorgen moet maken over een autoloze toekomst. als ik me over dat soort dingen zorgen zou moeten maken dan hou ik geen ruimte over voor de leuke dingen in het leven.

btw. de stelling ‘de enige auto voor de rest van je leven’ is zowiezo overdreven want een enkeling doet een heel leven met een auto.

…het grappige is juist dat mensen die zo hangen naar zekerheid en een ‘zeer solide’ auto kopen, zowel in financieel als constructieve opzicht, na 2 jaar de auto weer wegdoen om een nieuwe auto te kopen! als je toch weet dat je de auto snel weer wegdoet waarom koop je dan een volvo of mercedes of iets dergelijks.
ik mis je geplaatste opmerkingen het avontuur…
sebastianchubasco
ik mis je niet uiteraard :) ik mis in je geplaatste opmerkingen het avontuur…
@ sebastianchubasco

Je mist het avontuur omdat ik dicht bij de stelling ben gebleven ;-)

Die stelling is idd een hypothetische en misschien wel overdreven zoals je schrijft.

Toch zijn er al meer dan 170 reacties geplaatst dus denken mensen er wel over na. Vind het wel leuk af en toe zo’n stelling die misschien niet helemaal reëel is maar waarbij je toch denkt “wat zou ik doen in dat geval?”
w8ten op de A.R. mito GTA!!!!!
Een W140 S600 L

én

een R129 SL600

én

Chevrolet Caprice Classic

bij elkaar voor 50.000
sebastianchubasco
@johan
ik merk dat ik het een beetje te veel naar het persoonlijke trok… ik begrijp wat je bedoelt… :)
@Sebastianchubasco:
idd was een zalige wagen eigenlijk.. maar stukken van mensen heeft dat ding in onderhoud gekost… & dat starten had te maken met de bougiekabels ;)
een;

– e39 m5 +
– westfield +
– Ducati 999 +
– Harley Davidson
-edit: fanboy alert-
FRANSE AUTO FAN
PEUGEOT 308CC
Een Mini.
@ six-trey
550 pk zonder iets, zo hé! Voor de rest is het duidelijk
@ sebastianchubasco
Hoeveel kost zo’n auto eigenlijk en wat is de wegenbelasting
En wat is de acceleratie en topsnelheid?
@ Tiemen
Hoeveel Mini’s? 10 ofzo, want voor die prijs…
Een E30 M3 :D
@lincoln AKA filosoof

Dat was eigenlijk al mn boodschap…:P
BMW 335i touring met M spoilerskit. Snel, mooi en praktisch. Tweedehansje dat wel….
de huidige audi RS6, als tweedehands maarja, die is eigenlijk niet mooi dus doe toch maar een skoda superB, 2 graag dat kan net denk ik..
Een DS was zijn tijd ver vooruit. Dus moet het een wagen zijn die dat nu ook is. Fossiele brandstoffen vallen uit de boot dan. Iets elektrisch dus. Een Tesla Model S is misschien iets te conventioneel qua design. Opel Ampera, Chevrolet Volt en Toyota Prius ook. Tesla Roadster is te duur en onpraktisch.

Dus wordt het een Fisker Karma. Wel iets meer dan 50.000€, maar hybride, snel, 4-deurs en qua design een stuk opvallender.

Astemblieft!
http://www.autoblog.nl/gallery/Fisker/Karma_2010/slides/Fisker_Karma_2010_21.jpg
Ik kies voluit voor een Lancia Thesis op benzine. En alles erop en eraan, aub ;-)
@Thibaut: heel goed idee! ik denk dat je de beste keus tot nu toe hebt!

Andere optie is de Tesla Model S, minder mooi maar kost ook 50K…
Mercedes , omdat dat het merk is van chique , luxe en klasse
@ Thibaut ik had ook zoiets in gedachte, of een voor oorlogse Rolls, die gaan al zo lang mee, 50 jaar erbij is geen probleem, alleeen het verbruik… .
Voor 50.000 Euro een auto voor de rest van mijn leven. Inderdaad moet het een beetje een bijzondere, tijdloze auto zijn, die voor veel doeleinden te gebruiken is. De C6 dan maar. Tweedehandsje. ;)

@ victortje; De SuberB vind je wél mooi?! :shock:

@ Thibaut en Autoblogger; Helemaal waar, dat is veel realistischer. Maar zonder de auto’s in het echt gezien te hebben en een idee te hebben van hoe ze rijden ga ik daar niet voor kiezen.

@ Dan; Mini’s hebben een goede restwaarde. Maar als je een snelle, goed uitgeruste Mini wil, kom je wel in de buurt van de 50k, denk ik.
@ Alex

Q2 van de GT schijnt er op te passen? Anders inderdaad een banden abbonementje ja. ‘;)
@ casper, I like the way you think.

maar 50.000 Euro. dam blijf ik de rest van me leven (als die het houd) in me Alfje rijden.
Uhm.. of ga ik toch met casper mee, 159 maar dan geen sportwagen.
maakt eigelijk niet uit als het maar alfa is

@ victortje: het was voor de rest van je leven ;)
Ik zou een oude Porsche kopen en die es met veel liefde opknappen.
Entwicklung88
Ik vind het een erg moeilijke vraag moet ik bekennen, en een beetje beschaamd moet ik toegeven dat ik naar Beieren ga voor mijn keuze.
Met de gedachte er mijn hele leven mee te moeten doen kies ik toch voor degelijkheid en duurzaamheid.
Een van mijn favoriete auto’s, de BMW E46 3-serie. Vind het sinds zijn entree in 1998 nog steeds een hele mooie auto, zakelijk en sportief tegelijk met een redelijk brandstofverbruik gekoppeld aan idem dito prestaties.
Een zwarte of donkerblauwe 325i/330i, High Executive.

Call me boring, but I don’t care.
Een audi rs6 :D :D maar als ik er nu een moest kiezen zou ik vor de cx gti gaan hij is snel,ruim,zuinig(4 cylinder),comfartabel,mooi waarom maken ze gewoon zo een auto’s niet meer ik begrijp zelfs net waarom citroën die 4 cylinder uit productie heeft gehaald want een mooi geluid dat heeft die ook.
Deze!!!! E30 M3:

http://www.corradocentral.com/images/m3/DSCN0062.JPG

En misschien nog wel liever deze!! E30 3.5 B6 Alpina:

http://aldemi.nl/admin/img/large/12337639531.jpg



Liever allebei ;)
sebastianchubasco
@dan
er staan integrale’s te koop vanaf zo’n 5000 euro, maar ga er dan vanuit dat je 2000 tot 3000 moet investeren om hem goed te krijgen. of je gaat meteen voor een goede met weinig kilometers uit italie bijvoorbeeld, dan kunnen de prijzen varieren van 10.000 voor een 16V tot 50.000 voor een EVO II club italia of final edition. de bedragen bij de laatste editie’s zijn zo hoog omdat ze een hoog collector’s gehalte hebben en er weinig van gebouwd zijn.
mijn lancia weegt 1190 kg. wegenbelasting is 35 euro in de maand. 0-100 doet ie in 6 sec…
@sebastianchubasco
Bofkont…
sebastianchubasco
@alex
:)
@tabasco

is dat alles? Dan weet ik wel leukere auto’s voor het geld ;-)

Italiaans uiteraard.
@ Citrofiel
Ik wist niet dat Mini’s zo waardevast waren. Ik dacht dat ze wel (vrij) goedkoop waren?
@sebastianchubasco
Dat is lekker weinig. Komt dat, doordat het een sportieve bak is met weing gewicht. Leuke 0-100 ook…….
sebastianchubasco
@laurierblad
onmogelijk :) maar wat had je dan in gedachte?
@chubachub

155 Q4 ;-) en :lol:

Maar eigenlijk alles Alfa? Want dat Audi nou zo nodig quattro pushed, wil niet zeggen dat een sportieve auto dat nodig heeft…. tenzij je er de modder mee in gaat.

Maar ik vind hem prachtig hoor, je Integrale, zeker die versie die in Spanje te koop stond, met die standaard remklep. Voordat dit een discussie wordt ;-)
@ Vanquish

Ontzettend mooie Alfa 159! Ben jaloers! Maar is die nou gekocht bij Kroymans in Uitgeest die nu over de kop is gegaan? Of zie ik het verkeerd?

Maar mijn keuze is dus ook zeker een 159, wat een prachtige auto!
20 stuks Volvo 940 – kan ik even voorruit :)
sebastianchubasco
q4 is niet gek. heb in een paar test gereden maar qua rijeigenschapen haald die het nooit bij de integrale, hé… stuureigenschappen van de q4 waren een stuk minder (:lees ongevoeliger)
ik vind de 75 turbo milano persoonlijk een stuk leuker… of voor het geluid een 2.5 of 3.0 alfa transaxle. ;)
V70R
Mini Cooper GP
BMW E46 coupe
maar het liefste laat ik mijn 480 helemaal reviseren/restaureren :D
Als ik € 50.000,00 alleen mocht gebruiken om een nieuwe auto te kopen, dan zou dat een VW T5 TDI zijn. Zou ik dit bedrag mogen besteden om mijn huidige auto op de weg te houden dan deed ik dat liever. De VW T4 TDI die ik nu vanaf nieuw bezit, met inmiddels bij 3 ton op de teller, hoeft van mij niet zonodig weg. Hij rijdt supper (2.5 ltr 130pk), en heeft mij nog nooit in de steek gelaten. € 50.000,00 is echter te weining voor het voertuig dat ik het liefste zou bezitten, namelijk een Volvo FH16 700pk. Maar ja, je kunt niet alles hebben, en er moet altijd wat te wensen blijven nietwaar.
@Pim Brussee,

trucker (Y) :P
klassieke opgeknapte mustang !!!
of een ferrari 456 gt(M)
De S2000 is al een keer genoemd. Daar zou ik ook wel oud in kunnen worden, als niet rationele Prius :-)
Ik zou waarschijnlijk gaan voor de Peugeot 407 Break (ding ziet er vanuit elke hoe ongelofelijk breed en stoer uit)
of de Citroen C5 sedan, die nieuwe C5 is echt mooi.

naast de alfa159, zijn dit de weinige auto’s met meer dan 3 deuren die ik echt mooi vind
@casper:Toch zou ik liever de sedan hebben. Wel de Q4 3.2 JTS.
Maar de auto die echt perfect bij mij past, zou toch de Ferrari-diesel zijn, de 406 coupé.
Casper, rij je inmiddels al een auto? Of praten we er alleen nog over?
@Vanquish: You lucky Bastard!
Porsche. there is no substitute!!
Jaguar XF, ik woon in België, dus ik kan er 1 hebben onder de 50.000
Je zou een Alfa kiezen.
Kan ik me voorstellen
Goed en betrouwbaar merk.
Okay niet te vergelijken met en Japaner.
En ietsje onbetrouwbaarder dan een Duitse, Franse Koreaanse of Zweedse auto.
Maar een Engelse wagen is misschien nog maar net beter.

En had ik de keus tussen een Lada of een Alfa, echt ik zou ook de Alfa kiezen.

Ik wil sowieso wel zaken uit Italie, zoals een Pizza, best wel betrouwbaar.
In ieder geval betrouwbaarder dan wat ze op technisch gebied produceren, want eigenlijk is het rotzooi.
Ik zou gaan voor een audi a8 tweedehands uit 2006 3.2 fsi pro line..

Prachtige wagen en dan houdt je nog geld over!
@vroegwakker

en betrouwbaarder dan jou mening ;-) Kletskous.
Een E39 M5!
Daimler 4.0!!
Lancia Thesis… in een donkere kleur, met donkere achterramen, liefst met Italiaans kenteken.
@ AMG Powerr, nee ik ben geen trukker, maar rijdt soms wel met een Volvo FH 480 pk.
Hmm… Ik zou nog wat doorsparen voor een M5 Touring. Om zoveel redenen dat ik ze niet allemaal ga opnoemen.
Optie 1 –> Door sparen voor een RS6 Avant C6
Optie 2 –> Ford Focus RS 2009
Optie 3 –> Volvo V70 (makkelijk in gebruik en erg mooi)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).