Duurste Ferrari ooit geveild is een 250 Testa Rossa

Auteur: , 56 Reacties

Zoals verwacht heeft een Ferrari 250 Testa Rossa (TR) uit 1957 het record gebroken. De auto is gisteren voor 9,02 miljoen euro van eigenaar gewisseld. Het is het hoogste bedrag dat ooit voor een auto van het Italiaanse merk is betaald, tevens zou dit het hoogste bedrag zijn dat ooit is betaald voor een auto op een veiling. De koper is niet bekend...

Het oude record van 7,04 miljoen euro ($10.894.900?) stond op naam van een Ferrari 250 GT California Spider uit 1961.

Met dank aan iedereen voor de tips!



56 reacties

O_O dat is duur :P
Wat een geld zeg. Doe mij dan maar een paar nieuwe :)
MAMMA MIA!!! :D Wat een mooie wagen!! Al het geld waard…
dat is een aardig bedrag voor een mooie auto
oef, wat een geld. is trouwens die ford daytona coupe al verkocht? die zou toch ook records gaan breken?
Mooie wagen hoor! Maar 9 miljoen… ik zou er andere dingen voor kopen.
Granturissimo
Snap ik effe niet…zijn toch wel 250 GTO’s voor hogere bedragen van eigenaar verwisseld?
Veel geld inderdaad. Eigenlijk te veel geld, want dat degradeert deze auto waarschijnlijk tot een soort museumstuk. Hij is gewoon te kostbaar om mee te racen.
Maar misschien heeft de eigenaar nog wat kleingeld over om een exacte replica te bouwen…
Dat is veel geld. En dan zijn de kussentjes in het interieur ook nog eens ongelijk. Weet iemand waarom?
@ Laue: die Daytona Coupé heeft het minimumbedrag niet gehaald. Ondanks een bod van 6,8 miljoen dollar…
@ Granturissimo
Inderdaad, de richtprijs voor een 250 GTO is >20 milj dollar. Deze zijn echter niet op een veiling verkocht; 6-8% veilingkosten is nogal veel geld bij deze bedragen. De laatste 250 GTO is onderhands van eigenaar gewisseld.
Ik vermoed dat het persbericht dan ook niet helemaal juist is. Ik denk dat het het hoogste bedrag ooit betaald voor een Italiaanse auto op een veiling, moet zijn.
Als iemand het beter weet hoor ik het graag!
€ 9.020.000 ….. daar kun je een fraai wagenpark mee aanleggen, onderhouden en lekker van genieten…..
Is dit zijn originele staat? Anders vind ik de restauratie te ver doorgeschoten.
@ Bennink

Ik ook, maar waarschijnlijk heeft die persoon die dingen die wij zouden kopen al…:P
Naast de 250 gto de mooiste ferrari.Schitterend gewoon.
Voor dat geld wil ik liever een Enzo, 430 Scuderia, F40 LM, F50 LM en een F355.
Volgens mij is er voor de 250 GTO ooit veel meer betaald maar goed…..
Het is het bedrag meer dan waard! Super mooie wagen
Schitterend dat dit soort bedragen wordne betaald voor auto’s!
Alhoewel, je koopt natuurlijk geen auto in zo’n geval, maar een verhaal…
Zit vast een aardig race-historie achter dit Italiaanse beestje!

Wat ik me wel afvraag: is dit nog een investering???
Wordt deze auto ooit NOG meer waard??
Ik vind hem strontlelijk! maar dat zal wel aan mijn leeftijd liggen.
@ ExOtiC: nee hoor, je hebt gewoon geen smaak! ;) :lol:
Prachtig ding, maar om eerlijk te zijn 9 miljoen heb ik er niet voor over want het zou toch maar zo’n wagen zijn die stof staat te vergaren in een garage. Ook beschik ik niet over 9 miljoen :p

@ExOtiC

Ik hoop dat jij heel jong bent zodat ik de uitspraak “verstand komt wel met de jaren” kan gebruiken ;)
Ik vind dit een geval van über restauratie, deze wagen mist het patine wat hem echt zou maken, daarom alleen al vind ik dit bedrag niet gerechtvaardigd, het is toch veel en veel mooier om er een te bezitten waar le Mans krassen opzitten
In 1989, at the peak of the boom, a 250 GTO was sold to a Japanese buyer for $14.6 million plus commission.

(wikipedia)

14,600,000 dollar is nu 10,45 miljoen Euri, dus was de 250 GTO destijds duurder. (al helemaal als je beseft dat de dollar toen sterker was) ondertussen zijn de GTO’s een stuk minder waard dan deze Testa Rossa.


Wat een geluid 8)
Hmm hoe voeg je een Youtoeb link in?
http://www.youtube.com/watch?v=Ul-t3ql8ywQ
@ de sjonnies

Helemaal mee eens, de patina maakt voor mij een auto echter… neem nou deze

http://static.blogo.it/autoblog/Ferrari166.jpg
In 1990 werd een 1962 Ferrari 250 GTO door een Britse garage, die de auto in de 70-er jaren goedkoop had ingekocht, voor 16,6 millioen dollar aan een Japanse zakenman verkocht.

Althans volgens http://www.askmen.com/top_10/entertainment_60/75c_top_10_list.html
Vette filmpjes Jimmie!
Dit is beter dan aandelen Fortis an çe moment. :)
Over 10 jaar van nu mag je hier op een veiling toch minstens 15mil voor vangen, onder de tafel verkoop je hem nu voor wat je wil, dit is onbetaalbaar.
decadent duur… voor dat geld heb je acht of negen Veyrons, of kan je alle supersportwagens van het moment in één keer kopen (Pagani, Bugatti, Fiorano, SLR, Koenigsegg…) en dan heb je tenminste auto’s waar je ook echt mee kan/durft rijden…
@ Frissegast; Misschien had de koper die al ;-)
@ Frissegast: wie wil er nou acht of negen Veyrons??? :?
@ jesper ……..als alles zo makkelijk te voorspellen is, zijn we volgend jaar om deze tijd allemaal multi-miljonairs ! (quote van Del-boy )
@Emielwind

De dollar was destijds ook veel meer waard, dus die vergelijk gaat niet op.
als investering zou ik inderdaad iets anders kopen. meer verschillende gelimiteerde wagens, zodoende zou je ook het risico spreiden..

VRaag me ook af wat de verzekering op dit schatje zou zijn….
En hier echt mee rijden zal ie ook niet meer doen vrees ik…

Momenteel ben ik bezig aan de restauratie van een Formula VEE uit 1964, maar wel met als doel racen… niet om het speeltje in de “kast” te zetten.
@markus

denk dat ze nog zonder gordels reden, dan schuif je nogal op en neer bij een beetje doorrijden en zijn kussentjes wel lekker.

Mooie combo trouwens, rood leer met witte piping. Ik zit er ook graag op!
Bij dat onboard filmpje: Tussengas geven bij opschakelen… :-(

Mensen met meer geld dan verstand van techniek.
iemand een idee of deze auto nu zijn gewicht in goud waard is? (kun je zelden van een auto zeggen….)
krijg je er wel een volle tank benzine bij?
Oooh, die is ook wel verschrikkelijk mooi!
Leuk, zo’n karretje.
Maar ik ben benieuwd of deze meneer ooit in zijn 9 miljoen gaat rijden.
Schitterende auto. Daar mag het moderne ferrari nog een puntje aan zuigen!
@dummy, één kilo goud is 31750 dollar waard, dus stel dat deze auto 900kg weegt, kom je op 28,5 miljoen dollar waard. hij zal dus nog wat in waarde moeten stijgen voordat ie dat letterlijk is ;)
@ mezelf, kom je op 28,5 miljoen UIT ipv waard.
Ok ik zat dus laatst in zo’n wagen!!!
een ferrari met lippenstift
@ Johan: Wel eens van double-clutchen gehoord? :roll:

@ de sjonnies: Van de dollar kunnen ze zoveel drukken als ze willen, maar deze auto zal nooit meer worden gemaakt, en zal dus hoe langer hoe zeldzamer worden. En er komen steeds meer geinterresseerden.
Hoe zeldzamer iets is, hoe meer vragers er zijn, hoe hoger de waarde. 1+1=? ;)
:shock: wat een auto! wallpaper graag.
@ Jesper

Jazeker, daarom ook. Dat doe je bij raceauto’s bij het terugschakelen om de revs te matchen met de lagere versnelling (= hoger toerental), de versnellingsbak en koppeling (eigenlijk totale aandrijflijn) te ontlasten en de snelheid van de aangedreven wielen te matchen met het juiste toerental om blokkeren van de wielen te voorkomen tijdens hard remmen, met name bij auto’s die rechte vertanding in de bak hebben maar niet bij opschakelen.

Double clutchen kan bij opschakelen nodig zijn (oude vrachtwagens en bussen) maar hoeft niet vergezeld te gaan van tussengas.
@ Johan
Bij laag in de toeren rijden gaat dit inderdaad op.
Echter, het stationair toerental is vaak onvoldoende snel om de versnellingsbak te kunnen synchroniseren. Dan ben je gebonden aan tussengas om de tandwielen voldoende snelheid te geven.
Dit is analoog aan heel-and-toe schakelen wat bij lage toeren eigenlijk overbodig is.
Leuke discussie trouwens, want blijkbaar zijn er hier nog meer die altijd met heel-and-toe schakelen (net als ikzelf).
wouterjeuring
er is ook een keer 11,….?9? miljoen voor een 250 GTO gegeven
@ JanJansen

Meestal valt het toerental niet helemaal terug naar stationair, zeker niet als je met een (race)auto rijdt zoals bedoelt ;-)

Bij een Caterham met zijn ernorm lichte achterkant is het bij sportief rijden zeker aan te bevelen om tussengas te geven bij het terugschakelen, of daarbij ook nog eens te double clutchen. Maakt de rijbeleving nóg intenser!

Succes met bouwen!
Ze bedoelen duurste auto ooit geveild???
een 250 GTO gaat toch voor meer als 10 miljoen van de hand? en dan moet je ook nog eens de juiste mensen kennen om ook maar ooit in aanmerking te komen om er eentje te kopen.
Hij ziet er weliswaar goed uit, maar niet zo uitzonderlijk dat ik hem zijn geld waard acht. Eigenlijk moet een auto wat mij betreft wel heel bijzonder zijn om een prijs van meer dan een miljoen te rechtvaardigen. Ik vind persoonlijk veel auto’s die voor zoveel van de hand gaan het niet waard. Doe mij maar een boel goedkope troep, liever dan één duur stuk.
om even alle misverstanden qua de prijs uit de lucht te helpen. de auto werd geveild voor 8,2 miljoen euro, met veilingkosten en BTW word dat dus 9,02 miljoen (10% veilingkosten en 2% btw)
er is meer voor auto’s betaald, maar dit is het hoogste bedrag voor een auto betaalt ooit tijdens een veiling.

ook werd er weer een spider verkocht voor 7,25 miljoen euro (zonder veilingkosten en btw) dus opzich ook wel het melden waard lijkt mij.
@ Citrofiel

Rationeel gezien is geen enkele auto zoveel waard, het blijft immers een hoopje staal (/alu) het is juist de geschiedenis achter een auto als deze die hem waardevol maakt.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).