Wordt dit de nieuwe VW Passat?

Auteur: , 91 Reacties

Het duurt nog tot medio 2012 voor we een nieuwe Passat kunnen verwachten, maar met een beetje speculeren is niets mis.

Natuurlijk moet de Passat een duidelijk VW familiegezicht krijgen. Dus krijgt de nieuweling een snuifje Golf VI, een beetje Passat CC, maar natuurlijk ook een dikke kont voor lekker veel kofferbakruimte. Zien jullie jezelf al in de file staan in deze fraaie Volkswagen? (bron: promotor.ro)

Impressie VW Passat 2012



91 reacties

kijk dat is een stuk beter dan de huidige Passat!
-edit: probeer het eens met meer dan 1 woord-
de vw’s worden steeds sexier (paar uitzonderingen hier en daar gelaten) Ziet eruit als een topper!
Ziet er mooi uit, vooral die rondingen ^^
ik zeg: maken
-edit: jij ook-
Lepel mij er iets in met minimum 6 cilinder en een goed aantal pk/nm en zet hier maar neer :D
Nu wordt duidelijk waarom de CC ooit werd geïntroduceerd. Gewoon om te kijken of de “Passat-klant” klaar is voor een, naar VW normen, erg verfrissend design
Ik vind ‘m wel mooi!
jammer van de led lichtjes trend, led lichtjes staan niet op ELK model auto.
De neus smoelt lekker, net als de golf 6. achterkant iets minder geslaagd, iets teveel audi invloed.
Op het eerste gezicht ziet het er wel aardig uit, maar dat is met de meeste concepts het geval. Denk er maar eens een setje standaard wieldoppen in een bescheiden maatje onder en het geheel ziet er meteen een stuk gezapiger uit….
“Zien jullie jezelf al in de file staan in deze fraaie Volkswagen?”

Nou ja, dat nu weer niet, maar ik vind het niet erg om er naast te staan in de file.
Dit een mooie wagen???

Geef mij maar de OPEL INSIGNIA véél mooiere lijnen.

Wat een saaie bak dit!
Ziet er goed uit. Ik zie hier nog wel een Tunerd op los gaan met veel te grote/foute velgen etc.
das geen nieuwe Passat, maar een gefacelifte Passat CC
volkswagen en audi =BORING
idd

insignia > passat
ik vind hem niet kloppen ?
Heel mooi! maken die bak!
Ziet er goed uit, maar dit ontwerp heeft dezelfde daklijn als de cc, en de normale Passat moet natuurlijk wel gewoon hoofdruimte hebben achterin, dus zo spannend als hier word hij echt niet. De achterlichten hebben trouwens wel wat van de Audi Q5 weg!
Deze impressie is inderdaad gemaakt op basis van de huidige Passat CC, geen twijfel. Ik vind hem wel netjes zo. En over dat ‘Boring’ van Laurens en dat ‘Saaie’ van Rolf.. ach, kopen jullie lekker wat je wil. IK zou best met deze auto ‘gepest’ willen worden.

Dan neem ik die saaie lijnen maar op de koop toe Rolf. Dat liever dan de saai-slechte wegligging en die té ver opgefokte 1.6Turbo van de Insignia. Wat een zenuwachtige auto is dat geworden zeg hey!! Pas mee proefgereden vanwege de ‘looks’ die zijn dik in orde inderdaad, maar wát een teleurstelling die Insignia. Vergeleken met die motorisering is de 1.4TSI in de Passat met turbo én kompressor een juweeltje. Ze hadden beter de 2.2-Direct in leven kunnen laten bij Opel. In ieder geval naast de 1.6Turbo, dat is echt een veel betere motor voor zo’n zware auto. Jammer, gemiste kans. (makkelijk hé? iemand anders z’n smaak @fz#iken)
Stukken beter dan de huidige passat. Ziet er chique uit!
Ik denk van niet. Dit is namelijk een vrij slechte photoshop.
achterkant dik in orde
k zou alleen de smoel nog wat aanpassen… iets minder rond vanvoor…
Voorkant ziet er wel goed uit, achterlichten zijn wel lelijk. Veel beter dan al dat chroom.

Vond deze ook wel mooi:

http://www.motorauthority.com/content/images/2/0/2012_volkswagen_passat_preview_rendering_main630-0325.jpg
Hij is wel mooi, beter in ieder geval als de huidige passat. Ik zeg doen!
De motorkap is ´vlak´, dat oogt vreemd, en de achterlichten kan ook niet helemaal terugvinden in de huidige VW-range. De deurgrepen, het ontbreken van sierstrips, de spiegels en de neus zullen wel aardig kloppen (op de motorkap na dus), maar vooral de achterkant zal ´m wss niet worden op deze manier.
Ziet er prima uit, maar je moet eigenlijk oude types niet gaan vergelijken, want je bent een x aantal jaren verder met andere ideeen en wensen.
Een jaar of wat na dit type is deze ook ineens weer saai…
achterlichten zijn niet zo mooi, doet me aan een Koreaan/chineze auto denken
Deze Passat ziet er beter uit dan het huidig model, al vind ik de achterkant nog steeds niet mooi.
Deze auto is in ieder geval beter in balans dan de Opel Insignia. Maar goed: hij is er nog niet en het zou zo maar kunnen zijn dat het model nog wordt verbeterd.
VW: doe je best op de achterkant (vanaf de C stijl asjeblieft…).
Vill du tala engelsk
Ik verslikte me in me icetea…mooi dus!
Tja, voorkant vind ik net minder hier, achterkant ziet er fraai uit :p
Dan toch liever het smoeltje van die impressie van TOMMY.

Mooie leasebak,maar zelf zou ik hem niet kopen.
Nou, dit is nog ver verwijderd van een productiemodel. De lijn trekt te veel op de CC-variant, en de kont is wat te spits (lijkt zelfs op die van een Superb)
ze maken het de concurrentie wel erg makkelijk met zo’n lelijk ding, want het is gewoon een uitgerekte golf!
Ziet er een stuk sportiever uit!
kijk, dit is al de 2e mooie volkswagen na de scirocco
lekker aggressief :)

mooi autotje
Erg saai!! De voorkant is daarentegen weer te sportief en agressief voor een Passat en de achterkant is veel te lang. Ik zeg niet dat hij lelijk is, maar ik zie geen concurrentie voor de C5 (zal vast wel ontzettend goed verkopen).
“ze maken het de concurrentie wel erg makkelijk met zo’n lelijk ding, want het is gewoon een uitgerekte golf!”

Het is slechts de zoveelste photoshop van een mogelijke nieuwe Passat. Komt dus niet van VW af dit…

Lelijke motorkap, saaie voorbumper, Audi achterlampen. Alleen de zijkanten zijn mooi net als bij de CC
hahaha alleen de achterkant en wielen veranderd HAHAHA goed eringetrapt autoblog. zonde dat je zomaar klakkeloos alles overneemt.
@MCW
Spot on! Of zou de vrijdagmiddagkwis nu op dinsdag zijn en dat je moet raden vanaf welke foto uitgegaan is door de fotosjoppers.
Kijk! Dat zijn posten waar we wat hebben aan hebben, het is dus wel gewoon een verlelijkte versie van de CC! Er zijn idd betere shops te vinden dan deze.

En volgens mij zou de Passat dezelfde metamorfose ondergaan als de Golf, ze borduren gewoon voort op het bestaande onderstel ipv met een compleet nieuwe Passat te komen, anders had de huidige nu wel een facelift gehad.
lijkt wel erg op een honda accord
@MCW, sorry dat zag ik niet pas nadat u de plaatjes had gepost;)
ik vind hem erg lijken op een volkswagen passat of zeg ik nu iets stoms..? Schrans, hoe kan je er nou weer een Accord in zien???? :S

“Of zou de vrijdagmiddagkwis nu op dinsdag zijn en dat je moet raden vanaf welke foto uitgegaan is door de fotosjoppers.”

Ik onthou vrijwel alle officiele foto’s van auto’s in grote lijnen, heel stom.. ik zal het dus elke keer winnen :P
De meeste shops zijn op basis van persplaatjes.
@MCW
Moet eerlijk zeggen dat ik bij dat front ook meteen aan de nieuwe Honda Accord moest denken, ook al ben ik geen fan van vergelijken. Het zijn ook overigens alleen de koplampen die er op lijken, maar dan ook wel echt 100%. Klik: http://nieuws.rijtesten.nl/afbeeldingen/1068/honda_accord_01.jpg Vind het op zich wel een mooi ontwerp zo, maar vind het ook zeker niet bijzonder.
Wat een vreselijk lelijk ding zeg…… tjeeee…
Photoshopje of niet, het ziet er wel geinig uit. Ik vind het nieuwe frontje van de VW’s wel geslaagd.
Helemaal niet verkeerd. De huidige Passat was al een verbetering.
Die velgen zullen wel netjes staan onder mijn nieuwe Golf 6… :)

Iemand die deze velgen (of zo goed als dezelfde) kent? En waar ze te verkrijgen zijn?
@ MCW

goed gevonden! dat de autoblog redactie dit zelf niet was opgevallen.
edit: wij kennen inderdaad niet alle foto’s uit ons hoofd
zo mag hij wel worden, maar ik denk eerder dat de jetta deze kant opgaat

kan dit kloppen?
Peter Hoekstra
Erzit idd niet veel verschil tussen de Passat CC en dit “nieuwe” voorschotje van de gewone Passat, de lijnen lijken ook veel op die van de Opel Insignia.
Als je straks in je binnenspiegel een VW ziet rijden dan kan je niet meer zien of het een Polo, Golf of Passat is. Lekkere variatie dus..
Iets klopt er niet aan zijn snuit….. (???)
Nee ik vind dit teveel op de CC lijken. Beetje balen als je dus een bezitter ervan bent.
@ VivaLaFrance, De C5 is zeker géén concurent van de Passat.
De keus in (benzine) motor varianten is gewoonweg té beperkt. En hier hebben meerdere merken last van. Er zit niets tussen een C5 2.0 en een C5 3.0. Bij de Passat is er een legio van keuzes aan verschillende benzine motoren, met de daarbij behorende PK- en prijs-verschillen. Ik ben op dit moment aan het kiezen en ondanks dat ik de C5 zéker een -mooie- wagen vind is deze, hierdoor, voor mij af gevallen. Ik denk dat het tijd is dat o.a. Citroën haar huiswerk eens gaat doen en met de markt mee gaat. Ze vergeten dat de consument bepaald.
ligt het aan mij of lijkt deze vele malen groter dan de huidige passat sedan (of moet ik richting Phaeton/Passat CC denken?)
TodayTomorrow
Hele mooie auto!
de huidige passat is ook mooi hoor maar deze toch mooier.
@DenE, geen concurrenten voor een passat, nou ik zie tegenwoordig meer Mondeo’s en 6ers op nieuw kenteken(vanaf 00-GGG-) kijk ik. dan passats, dus hou maar op VW-fanboy
Niet verkeerd, maar ik denk toch dat ik de Insignia verkies boven deze Passat CC kloon..
Als er een bmw bestaat die ongeveer de zelfde waarde heeft waarom zou ik dan een auto nemen die voorwielaangedreven is :D :D
“De C5 is zeker géén concurent van de Passat.
De keus in (benzine) motor varianten is gewoonweg té beperkt”

Ach joh de meeste auto’s uit het D-segment zijn toch leasehokken met dieselmotoren in het vooronder.. en qua verkoopcijfers, comfort, lengte, uitrusting enz zijn ze echt wel concurrenten. Wat een beperkte kijk op concurrenten heb je dan
Bmw M5 400hp-
Als er een bmw bestaat die ongeveer de zelfde waarde heeft waarom zou ik dan een auto nemen die voorwielaangedreven is :D :D
cardesigner@USA
Sowieso dat de nieuwe er niet zo uit gaat zien…
Jammer dat het een speculatie is, wat kunnen we nou met speculatie’s Autoblog??
Maargoed, de nieuwe passat komt denk ik wel in deze richting qua design.
En ik denk ook dat VW de moderne design lijn van de scirocco,golf,polo,passat CC doorzet en dan komt het er ongeveer zo uit te zien.
Achterkant ziet er goed uit, voorkant mag iets sprekender zoals de scirocco.
Maarja hij moet natuurlijk ‘behapbaar’ zijn voor de leasers onder ons..
Dus prima styling.
Ben eigenlijk veel meer benieuwd naar de toekomstige Passat CC.
kom is op man die passat is er pas :P

zat trouwens laatst achter zon ding ’s avonds… ik dacht wow is dat een skyline:D en toen kwam ik dichterbij …oh nee tis toch weer een passat
(ivm die achterlichten)
@ DenE,

Ik heb er daarom ook bijgezegd dat leaserijders vast toch massaal de Passat zullen kiezen. Het is een saaie auto, maar wel vrij goed uitgerust, alles wat je nodig hebt, geen fratsen. Maar als je naar het uiterlijk gaat kijken, dan loopt de C5 vér voor. En ook de afwerking en kwaliteit van de C5 is stérk vooruitgegaan. Het is nu echt een hele degelijke auto geworden. Helaas is er dan nog één ‘probleem’ (ik durf het eigenlijk geen probleem te noemen, eerder een gebrek). Dat zijn de motoren. Deze zijn absoluut prima, en fantastisch als je van comfort houdt. Maar er is gewoon te weinig keuze. Ze zijn afgestemd op één doelgroep (tegenwoordig echter steeds grotere doelgroep, kijk maar naar de keuze in vering). Citroën heeft betere motoren nodig én dan is de C5 zeker weten de beste auto in zijn klasse. Oók voor de leaserijders.
@ DenE,

nog een laatste tip voor jou: kies gewoon de C5 3.0 en ik beloof je, het is geen miskoop :D !
@ LJ

helemaal gelijk
Die voorkant moet echt nog even onder het mes, dat ziet er niet uit. Maar de lijn van de koets is een hele mooie!
Verhoudingen juist kiezen is vaker bij Volkswagen een probleem. Die voorruit ligt te hoog en lijkt wel van de oude paszaad te komen, daardoor lijken de zijruiten wat onderuit gezakt. Ach de wannabee managers hebben weer wat om over te praten bij de koffie automaat.
En ooo wat een reuze origineel design die voorkant. Verdient een paszaad niet een eigen gezicht?
@ DenE; Maar als je het op motorenhoogte bekijkt dan is de C5 met een motor met ongeveer hetzelfde vermogen als een motor in de Passat wel een concurrent. Dan beconcurreert de C5 dus maar weinig van het Passat-assortiment, maar concurrentie is het wel.

Toegegeven, heel Citroën (of eigenlijk PSA) loopt achter als het op benzinemotoren aankomt. Met diesels horen ze nu bij de top, maar in Nederland is dat een kleinere markt. Ze moeten haast gaan maken met turbotechnologie, naast dat die motoren soepeler rijden is er dan simpeler variatie aan te brengen in de vermogens, door een andere turbo/chip. Ik snap al helemaal niet waarom de 1.6 THP nog niet leverbaar is in de C5, en wel in de C4 (Picasso)…
Leuke fotosoep. Als hij er ongeveer zo uit zou zien zou ik dat helemaal niet erg vinden. Ik ben benieuwd hoe de echte versie eruit gaat zien!
En C5 is zeker weten een concurrent van de Passat. Ze zitten allebei in dezelfde klasse als de Mondeo, Insignia, enzovoort. Dat het motorenaanbod beperkt is betekend niet dat het meteen geen concurrent van de Passat is.
@ Das Auto; Het is maar op welk gebied je ze vergelijkt. Als je per se een auto met een benzinemotor van rond de 160pk wilt, dan is een C5 daar niet te vinden. Maar in dat geval kan je weer wel kijken naar een Peugeot 308, hoewel dat een vreemde vergelijking lijkt. Als je kijkt naar de uiterlijke verschijningsvorm en de (vanaf)prijs, dan kan het inderdaad wel. Ik denk zelf dat veel mensen ten eerste in een bepaalde klasse zoeken, en dan rond een vermogen/uitrusting. Als je dan rond een vermogen zoekt dat de C5 niet biedt, dan lopen ze snel weg.
@ Citrofiel

Maar toch wordt de C5 in het rijtje van Passat enz. opgenoemd. En je hebt gelijk over de keuzes van de mensen. Eerst wordt er gekeken wat voor auto ze willen hebben: hatchbak, sedan enz. Maar toch zie ik de C5 best wel vaak. Het zal vast wel door zijn uiterlijk komen, want dat geeft echt de doorbraak. Helaas voor PSA dat hun benzine motoren aanbod zeer beperkt is.
Tja, sinds dat ze met dat ‘nieuw’ familiegezicht zijn komen afdraven is mijn symphatie voor VW helemal verdwenen :S
Een échte VW zal nóg lelijker zijn! :p
@ Citrofiel/VivaLaFrance:
Zoals ik al zei, ik vind de C5 een mooie auto, absoluut ! En dat het afwerkingsniveau prima in orde is geloof ik ook. Maar jammer genoeg zit ik aan een (lease) budget en daar past de 3.0V6 niet in :( Maar ik zoek wel wat meer als de ca. 140Pk die de 2.0 in de C5 bied. In eerste instantie zou het een diesel worden en deed de C5 nog wel mee in de selectie. Maar door omstandigheden word het toch een benzine versie en valt deze af. Volgende maand word er beslist, maar, naar alle waarschijnlijkheid, word het een Passat CC 1.8TFSI die ‘af fabriek’ ABT gechipped gaat worden. Dat brengt zo rond de 200Pk en dat geeft me nét iets extra’s. Daarnaast komen er diverse paketten op zodat het geenzins een ‘kale’ VW word. Maar zoals ik al zei, Citroën is niet het enige merk met dit ‘probleem’. Er zijn meer merken, waar ik recent, aan het shoppen geweest ben die een té groot gat hebben tussen de grootste 4 cylinder en de volgende stap naar een 6-pitter. Doorgaans word een 6 cylinder in de lease stuuken duurder als een 4 pitter al-dan-niet met een turbo. Maar ook dit is niet zaligmakend. ik heb met een Insignia 1.6T gereden en ervaarde dit als héél onplezierig. Een hele zenuwachtige auto om mee te rijden. voor de turbo meedoet is hij ronduit langzaam en als de turbo ‘bijspringt’ word je direct gelanceert. Met het optrekken een rontonde op heel vervelend omdat de auto dan -direct- onderstuur creeërt. (zelfs met 4×4 :( )
Zo, wat een onzin ‘foto’s’ zeg!
Gewoon een render van een mengelmoes van wat huidige VW’s…
@ DenE: gratis tip: kies een Saab!

Dan heb je voor hetzelfde geld ook 200, maar dan ook nog een top onderstel… (‘beste voorwielaangedreven auto op de markt’, volgens diverse bronnen!)
@Svenska, sorry, niets ten nadele van Saab, maar niet echt mijn smaak.
(zou je moeten weten, ik rij al VW :P )
Ooooooh, dat ziet er toch wel heel erg sexy uit!
Ik had nou niet verwacht dat ik dat ooit zou zeggen van een Passat!
Erg mooi, vooral van voren.
LEDjes staan ‘m toch wel goed.
En van achteren ook prima trouwens.
Zo’n mixje van verschillende VeeWeetjes is toch mooi gelukt, op deze manier zorgt VW er in ieder geval wel voor dat de Volkswagens van de toekomst een echt herkenbaar gezicht krijgen.
En nog mooi ook.
Laat maar komen, heel graag zelfs!
Als er ooit nog photoshoppers aan de top bij VW komen tenminste…
@ DenE; Ik had gisteren een prachtige ( ;) ) reactie geschreven, maar toen viel de verbinding weg, samen met mijn reactie. De hoofdlijn was dat de Insignia ook een slecht voorbeeld is. In een filmpje van Autoweek (die niet echt bevooroordeeld is tov Opel) werd dat ook gezegd: Turbo kwam er veel te laat in waardoor je hem op toeren moet houden, wat je juist niet wilt van een turobmotor. Anderen, Renault, PSA met BMW en VAG, zouden dat veel beter doen. Dus die 1.6 THP mag van mij gewoon in de C5, met een pk’tje of 165. Maar goed, je weet zelf ook dat het beter kan, als die Passat er komt.
Doet denken aan nieuwe golf. Maar op zich wel nette auto. Op de een of andere manier heb ik alleen geen emotie bij VW. Als ze nu eens rijdersauto s maakten zou dat kunnen veranderen.
Deze ziet er inderdaad wel prachtig uit. Een aggresieve smoel maar toch niet te agressief. Zeer mooi
Niet veel veranderd tov van de CC… lijkt wel dezelfde carosserie :P

Maar wel mooi.
oook mooi lijkt heel erg op de cc :D

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).