VÄTH pakt de C63 AMG Estate aan

Auteur: , 34 Reacties

VÄTH - VET in gewoon Nederlands - kon vorig jaar al niet afblijven van de Mercedes C63 AMG sedan, en onlangs hebben ze ook de Estate aan een krachtkuur onderworpen. Ze noemen het de V63RS Wagon en de cijfertjes mogen er zijn: 585 pk, 690 Nm en een topsnelheid van 325 km/h!

Aan het uiterlijk van de toch al brute C63 werd weinig gewijzigd, al zijn er wel wat onderdelen, zoals de motorkap, de voorspoiler en de diffuser, vervangen door koolstofvezel exemplaren. Verder is de auto voorzien van een 60% sperdifferentieel, een sportonderstel en een high performance remsysteem. Nette 20″ pantoffels, vóór 9″ en achter 10.5″ breed, maken het geheel af.



34 reacties

-edit: probeer eens meer dan 1 woord-
Oef wat een geile bak.

Bij mn werk in de buurt zie ik regelmatig een C63 AMG en ook de stationvariant rijdt daar wel eens rond.
Een hogere topsnelheid? Prima!
Alleen zou ik wel liever de originele velgen hebben.

Deze C is de eerste “normale” Mercedes (dus geen SL ofzo), waarbij het me niet kan schelen of het een taxi is of niet.
Vetjes, alleen die diffusor achter is iets TE. een merc moet iets ingetogen zijn.
die gele kap op de motor hadden ze ook wel achterwegen kunnen laten.
Nette 20″ pantoffels, waarschijnlijk, 9J voor en 10.5J achter.
-edit: check!-
Ik vind de voorkant niet bij de rest van de wagen passen.
de voorkant is heel vierkant en druk enzo, en de rest is heel rond en glad.
Als ik een C63 (estate) kan betalen laat ik hem zekers de weten NIET langs VÄTH gaan, ik vind een standaard C63 juist zo mooi bescheiden en nu krijg je dit ik vind het gewoon niet meer mooi
voor de leuke tuning van de moter zou ik het misschien nog overwegen maar ze moeten wel van het exterieur afblijven en ik ga met Jan Rap mee; liever de standaard velgen dan deze creatie :S
Dat is lekker smullen!
He sacha, moet jij geen leuke auto’s regelen voor de rijtesten? :lol: :mrgreen:
ipv hier te reageren :D

OT:
Ziet er best leuk uit, maar toch liever de sedan :|
Gewoonweg heerlijk!

Maar waar ik me zo aan zou gaan irriteren als ik de eigenaar zou willen worden. Als zulke tuners zo’n auto helemaal ombouwen ofzo, zetten ze ‘m te koop. En dan zie je constant de naam van die tuner op je auto. Op je achterklep, als vinyl, als embleem. Zou ik echt niet willen. Vooral Carlsson doet dat vaak. Maar goed, het is te snappen. Het blijft natuurlijk ook commercie. Maar deze Väth is wel erg bruut.
Leuk hoor! Echt een bruut uitziend apparaat met een nog bruter geluid :D
-edit: nutteloze bijdrage-
@ Hardleers

doe eens je best i.p.v. één woord.

ik had MOD moeten worden :P
Komt bmw trouwens nog met een M3 break want dat vind ik wel een groot pluspunt voor de mercedes.
Lol @:Laue :D :D
@GTR:
Als jij een C63 hebt en je gaat langs Väth, dan kan je gewoon aanvinken welke optie’s je wel en niet hoeft hoor.
Dus indd geen stickers enz. en misschien ook niet die lelijke diffusor en velgen.
Je kan ook gewoon alleen voor de motor upgrade gaan.
En als je hun demo model wilt kopen omdat je niet genoeg geld hebt voor een compleet nieuwe, moet je niet eens hieraan gaan beginnen en een goedkopere auto kopen.
Niet zeiken als je niet genoeg geld hebt, had je een andere baan/opleiding moeten zoeken.
dikke bak
ik vind het wel wat zo.

juist omdat de mercs saai en ingetogen zijn mag een beetje vlammen wel
zeker met deze uitvoering!

ik zou wel de achterramen lichtjes blinderen om het af te maken
idd.. zo hoort een auto eruit te zien..
this front lip must be putted on the c63amg safety car without these halogens

platinummotorsport.com/largeblogphoto.php?gallery_id=691&
gallery_categories_id=

e92 m3 wagon will be great comparison
De oto is zo vern**kt dat ik eerst dacht een plaatje van een Vectra station te zien.
* rent naar de opticien*
wat kost het nou om je C63 van krankzinnig-veel-vermogen naar buitenaardse-proporties te verbouwen? Ik bedoel, wat mis je nou met een standaard C63?

En wanneer ‘doen’ ze de S400 hybrid? :mrgreen:
echt vet, zet maar hier voor de deur!!! :)
@ neptukker, dat had ik in de eerste oogopslag ook. met mijn lenzen in. bij nader inzien is het toch wel de mooie C63 vrij netjes onder handen genomen als je het mij vraagt. zijn die voorste wielbogen ook vergroot?
@neptukker

dat was ook mijn eerste indruk, ik had het er bijna klakkeloos ingetypt, maar checkte gelukkig de eerde reacties.

Wel knap van Benz weer dan, om er zoveel meer geld voor te vragen :lol:
eerde = eerdere
Ik zou alleen de technische details doorvoeren. Laat die puntige voorbumper en deep-dish wielen maar zitten :S
Ik zeg: PERFECT!
De voorbumper is te groot, en dat zwarte logo ziet er ook niet uit!
De velgen zijn wel heel stoer..
En 325 km durf je toch niet te rijden :O
Deze auto is echt lekker! Verkies deze boven de RS4 en RS6 avant..
Net een opel astra op die bovenste foto haha
Specs? Ja bitte!
Plastic? Nein danke…

Wat blijft die nieuwe C een schit-te-ren-de auto zeg…
Heerlijk! Maar niet in deze versie
@ laue, het was meer om dat lompe gemodereer op deze site te benadrukken. De meeste reacties hier komen namelijk niet verder dan dat niveau, maar als je het in 1 woord makkelijk te lezen neerzet vindt de redactie het klaarblijkelijk een nutteloze bijdrage.
nou dan doen we het toch op mijn manier:P

“Ik heb hier maar EEN woord voor: Mwa…”
Heerlijk stoere Benz Estate.. Ziet er goed uit, niet al te fors uitgebouwd maar hij straalt wel degelijk kracht uit! En dan 585 pk! De Carlsson Sedan doet de 0-100 in 3,8 sec, de Estate waarschijnlijk zo rond de 4,0 sec..

Moet je nagaan: Je bent even snel weg als een Brabus Bullit met ruim 700 pk! :D
Dat ziet er gewoon weer goed uit.
Leuke wieltjes, geil kleurtje en fijne cijfertjes.
Hee, dat ruikt naar een rijtest…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).