Citroen laat binnenkant DS Inside zien

Auteur: , 61 Reacties

Vanaf 2010 gaat Citroen premium. Met de DS3 zullen de Fransen eerst het leven zuur willen maken van MINI en consorten.

Later volgen meer modellen. De letters DS komen op minimaal 3 modellen die hoger in de markt worden gezet dan de huidige types. Naast de C3 komt zo de DS3, boven de C4, de DS4 en tenslotte moet de C5 een vruchtbare bodem vormen voor de DS5. De nieuwelingen krijgen een duidelijk ander carrosseriedesign en aankleding in het interieur. Door middel van talloze opties kunnen de DS modellen duidelijk luxer worden aangekleed. Voor het getoonde interieur van DS Inside wordt veel chroom en leer gebruikt, zelfs het plafond is met koeienhuid bekleed.

Voor diegenen die nog niet zijn uitgekeken op de DS Inside: klik hier voor de video of kijk even op de site.

CITROËN ONTHULT INTERIEUR EN CAR CONFIGURATOR DS INSIDE

Amsterdam, 29 mei 2009 – Citroën heeft bekendgemaakt hoe de binnenzijde van de DS INSIDE er uit ziet en heeft het begrip ‘car configurator’ een nieuwe impuls gegeven met de designstudio DS INSIDE op internet.

• Citroën onthult interieur DS INSIDE
Citroën heeft meer details over de binnenzijde van de DS INSIDE bekendgemaakt. Het interieur van deze concept car laat zien wat Citroën voor ogen heeft met de DS-lijn: een expressieve en exclusieve lijn die geheel is aan te passen aan de persoonlijke wensen van de berijder. Het interieur kenmerkt zich door veel chromen en lederen details. Zelfs het plafond van de DS INSIDE is met leder bekleed. In het gehele interieur is het monogram DS terug te vinden, dat staat voor Different Spirit.

• DS INSIDE Design studio op internet
Op www.dsinside.citroen.com is het nu mogelijk om in 3D de DS INSIDE vorm te geven, geheel custom made. Met behulp van Paper Vision technologie kan men kiezen tussen ‘Paris style’ of ‘Ethnic’ om hiermee een geheel persoonlijke en op maat gemaakte eigen concept car DS Inside te maken. De mogelijkheden zijn nagenoeg onbeperkt: er zijn meer dan een miljoen verschillende configuraties te kiezen!

Citroen DS3

Citroen DS3



61 reacties

Nooit echt zo van de franse auto’s geweest.

Maar Sign Me Up voor zo’n DS. 100% verbetering van Citroën
Vind het de eerste kleine Citroen die er echt leuk uitziet. Als de kwaliteit nu net zoals de nieuwe C5 is, kunnen ze er zowaar een paar verkopen. Maar ik vind hem mooi!
Wauw, leuk autootje. Ziet er goed uit, alleen de bekleding mag minder druk.
Leuk, doet me erg denken aan een Coopertje.
Nou das goed nieuws!
Ik vind het eigenlijk wel iets hebben die bekleden, vind het wel sportief.
Zeker een verbetering voor het merk Citroen. Vond het toch altijd maar lelijke auto’s.
Nu maar hopen dat de DS 5 daadwerkelijk doet denken aan de legendarische DS.
Ik vind het dash vrij druk, misschien wel té druk met instrumenten/knopjes/kleuren/vormen, terwijl ik toch echt niet van de saaie dashboards ben (à la BMW). Maar misschien dat het in het echt heel anders toont, en dat de standpunten hier gewoon nadelig zijn gekozen. En het stuur vind ik niet mooi, waarbij ik hoop dat op het stuur van het productiemodel gewoon double chevrons te vinden zijn.
Eindelijk krijgen kleine autotjes een mooi interieur.
Na de teleurstelling dat er geen echte nieuwe DS komt verwerkt te hebben, vind ik het nu toch wel een leuk idee. Alleen, waarom geen DS6 ???????
Zal wel met kosten/baten te maken hebben..
Hmm,
Ik ben benieuwd naar de prijs van deze auto: premium Mini/Mito concurrent betekent hoge prijzen,
De Mito is al geen hardloper qua verkopen (zeker nu Mini de prijzen als gevolg van de komst van de Mito heeft verlaagd), ik ben bang dat deze relatief dure Citroën helemaal niet gaat verkopen dan.

Geef mij het Alfa’tje maar, al ziet dit er op zich niet verkeerd uit, het “heeft” alleen niets..
ik ben geen fan van citroen…

maar dit gaat veel beloven!
Leuk bakkie!
ik vind em echt zeer mooi!
ik ben ook helemaal niet voor citroen, maar qua styling zijn ze met dit concept op het goede pad!

Nu nog hopen dat ze het ook daadwerkelijk in realiteit op hun productie auto’s gaan toepassen.
het interieur is zeer mooi, maar de buitenkant vind ik echt lomp en lelijk
Waauww dit ziet er wel heel erg goed uit!
Goddelijk. Wordt downsizen steeds leuker?
Citroen AX 1.1 First
VET! =D Ik heb er het geld niet voor maar had ik dat wel dan zou ik hem zonder in het echt te hebben gezien te hebben zo bestellen!
Haha binnenkant “inside”, leuk hé..
Het ziet er erg stoer uit!
Is de C6 dan niet overbodig? ze kunnen gewoon een DS6 maken en de C6 laten vallen.
En ik maar zeggen dat Citroën geen mooie wagens meer maakt.
Jawadde dadde, dit is echt netjes van binnen.
worden deze autos nu alleen en vooral op uiterlijk gekocht ?
De mini/ mito juist ook en vooral op wegligging ……en dat is niet het terrein van een fransman .
Het is en blijft een geweldig project, die DS-lijn. De auto’s zijn misschien niet zo waardig als dé DS, maar de DS Inside is zeker weten een goed aanwinst voor Citroën. Ik vind het echt geweldig dat Citroën eindelijk weer eens het ‘premium’-segment induikt: daar horen ze namelijk thuis. Citroën moet het nieuwe premiummerk van Frankrijk worden, en aan dit concept te zien, zou dat best eens kunnen gaan lukken!

@ Citrofiel, Het klopt inderdaad dat het een beetje druk is, ik heb ook liever ‘less is more’ en ben gek van het industriële ontwerp van Apple. Maar dit is nog maar een concept: ik denk dat de productversie wel iets minder druk wordt. Bovendien kan je uit heel veel opties kiezen, dus kan je hem waarschijnlijk configureren hoe je hem maar wilt.
Oogt veel beter dan het mini-interieur.
Ze komen dus eigenlijk met een luxe-tak onder het eigen Citroënmerk? Interessant… En de naam DS vind ik wel chique gekozen. Het is misschien meer marketing dan waardigheid, maar het staat wel voor een premium-Citroën. Ik ben alleen wel benieuwd naar hoe de volgende C3 en C4 Picasso er dan bijvoorbeeld uit gaan zien, want ik vind de C3 Picasso al behoorlijk het design van deze DS3 hebben…

@Zoef, @Marius: Wat denken jullie zelf? ‘DS’ staat voor vernieuwing, voor jongeren. Daar de huidige C3 natuurlijk behoorlijk authentiek is vormgegeven. En je komt een beetje in de knel met dat premium-gedoe, dus ik ben ook wel benieuwd hoe een DS5 in de markt gezet gaat worden. Want als het puntje bij het paaltje komt, koopt men toch wel een BMW 5xx. Maar om m’n punt te maken, een C6 is groot, luxe… én authentiek. Als er een vervolg op de C6 komt (wat ik wel aanneem) dan wordt dat gewoon weer een C6 en komt er geen DS6. Wat ook nog kan, is dat er geen nieuwe C6 komt maar dat men bij Citroën misschien toch een DS6 gaat maken indien de Peugeot 607 een hele moderne koets krijgt à la Alfa 169 etc.
opelsintrafreak
doe mij de oude DS maar verder ben ik geen fan van de meeste franse auto’s
Dat ziet er toch wel heel erg luxe en mooi uit.
Prachtig interieur, en over de buitenkant valt niet veel meer te zeggen dan gewoon mooi.
Natuurlijk draagt de oude DS veel meer emotie en zo bij zich, maar dit is toch ook helemaal niet verkeerd.
Proper auto, citroen boert goed tegenwoordig. Tot voor een jaar of 2 walgde ik van hun modellen, de c3 is er nog een relikwie van. Net zoals deze http://media.motortopia.com/files/14/vehicles/4538cdd23f370/IMG_0007.jpg (model van 2002 ergens) Dat is toch een halve schande. Dat kon jan met de pet zelfs designen.
Ze kunnen beter gelijk ophouden met nieuwe modellen te bouwen.
franse auto zijn niks waard troep ellende HELP!! ik heb de garage rijk gemaakt:D
De DS5 zal boven de C6 geplaatst worden.
Ze zijn goed bezig. Ze waren even de weg kwijt, maar tegenwoordig doen ze mij wel twee keer kijken.

Ik vond de C6 een beetje te relax voor mijn rijstijl, maar als ze de Mini ook op sportief vlak kunnen evenaren, dan komt deze DS zeker op mijn lijstje.
hiervoor wil ik m’n C4’tje wel inwisselen, vrooom vrooom :)
wowowowowowow .. @lincoln wordt weer helemaal warm van Citroen ..
o.k. .. heeft wat Ford trekjes .. maar da,s een compliment ..

en mijn belofte staat nog steeds ..
komt de C-Cactus uit .. koop ik em meteen ..
de allergoedkoopste uitvoering ..
Alweer een hele mooie auto van Citroën! Ze komen toch maar weer met een apart ontwerp.

Die saaie eenheidsauto’s van Opel geloven we nu ook wel.

Deze DS heeft een zeer leuk interieur en gewaagd uiterlijk. Had alleen graag gezien dat ze de naam DS aan een exclusieve auto hadden gegeven zoals de DS van vroeger.

Maar goed na 2 zeer slechte Audi A6 en van duitse kwaliteit te hebben gehad ben ik nu de gelukkige bezitter van mijn 2e C6 2.7 Hdi.
De eerste C6 geen enkel kwaaltje gehad en hoop dat deze net zo goed is.

Groet van een zeer tevreden Citroën rijder
[email protected] hahaha wil nu zeggen dat duitse auto’s slecht zijn? haha met je plastice c6 van je hahaha alles is van plastic van citroen’s en renaults haha gek zeg..
-edit: nutteloze bijdrage-
@Bmw530d ..
en welke onderdelen zijn dan van plastic die in een duitse auto niet van plastic zijn ??
en van wat voor een materiaal zijn die dan ??
lijkt wel of Armani heeft meegeholpen met designen.
@ lincoln

BMW’s zijn premium en dus van titanium en andere edelmetalen die alleen op mars groeien duhh!
[email protected] alles hele auto…:D rijdende doodskisten zijn het!
@GOD .. en plastic met emotie .. emotioneel plastic dus ??

@bmw 530d .. je doet je nickname eer aan ..
lincoln @ muhahah je heb zeker niks meer om te zeggen..
eerst reed ik in een renault laguna iedere dag problemen ermee gehad..

Nu een bmw 530d Nooit problemen mee…
@ Dennis,

Goede keuze! Ik heb niks tegen Audi, en vind de A6 zelfs een mooie auto. Maar NIKS kan tippen aan een C6!!! :twisted:

Ga zo door :) !
@Bmw530d .. nee .. wel een vraag ..
maar geloof niet dat je capabel was die te beantwoorden ..
@ BMW 530d; En omdat jij een slechte ervaring hebt met de Laguna (zelfs Renault heeft toegegeven dat die slecht was, en dat ze nu beter zijn, zie de tests) zijn alle Franse auto’s slecht? En omdat jij een goede ervaring hebt met de 530d zijn alle Duitse auto’s goed? Op school heb je daar als het goed is iets over geleerd. Het valt onder het kopje drogredenen en heet een overhaaste generalisatie… :roll: Waarom kun je niet accepteren dat Dennis een tegengestelde ervaring heeft, en dat hij daarom een andere mening over Franse en Duitse auto’s heeft?

@ Citroenfreak; Hoe weet je dat? Heb je daar een heel goede bron voor? Ik denk namelijk dat hij eerder een concurrent van de BMW 3-serie en Audi A4 wordt, waar de gewone C5 een Passat en Insignia-concurrent is.
@ lincoln

emotioneel plastic :lol:
Ziet er goed uit.

Maar goed, krijg je de typisch geitenwollensokken en sandalen dragende Citroën-rijder wel in zo’n auto?
rijdende plastic levensgevaarlijk!
@ BMW M3 coupe; Goh, heb je je naam veranderd, Bmw 530d?

@ Rick dos; Nee. Het is de bedoeling een nieuwe doelgroep aan te boren. Of zoiets.
Wat wil je anders met zo’n naam :-P Maar hij ziet er dondersgoed uit!
Als iedereen veel ervaring heeft met wat zijn nickname suggereert vreet ik vandaag mijn cavia op.
johnny [email protected] vreetse dan :D
Citrofiel @ nee hoor er zijn blijkbaar meerdere mensen die franse autos niks vinden.:D
@530D wil je zeggen dat de duitse merken van perfecte kwaliteit zijn.

Over het algemeen zie je nu de duitse merken roesten. Ik heb nog geen Vito of Astra zonder roest gezien.
En verder je mag wel even bij me langs komen en de documentatie van mn A6-en doorkijken. Om te janken.
Ik zeg niet dat duitse auto’s slecht zijn maar ze kunnen ook slechte auto’s bouwen. En dat doet elk merk.

Maar duitse rijders geven altijd af op de franse merken terwijl ze de ellende van de duitse merken niet willen zien.

Maar mijn ervaring met Audi was zeer slecht. Met Citroën niet.

En wat jij zegt: franse auto zijn niks waard troep ellende HELP
Zeg ik over duitse auto’s.

Er is nog maar 1 duitse auto waar ik instap en dat is een Porsche. De rest mogen ze hebben.
Die Audi’s ook ze zijn veeel duurder maar niet zoveel beter.

In engeland staat Mercedes nu ook nog niet echt bekend om zijn kwaliteit.

Maar goed ik kan nog wel uren doorgaan over de duitse ‘punktlichkeit’ maar ik heb bepaalde ervaringen duitse rammelbakken.
@ Rick-Dos,

Pårdon?!?! “Typisch geitenwollensokken en sandalen dragende Citroën-rijder”, sorry, maar die bestaan niét! Alsof alle Citroën-rijders zulke alto’s zijn! :x
bmw530-de terugroepacties van duitse automerken komen regelmatig voor,ook bij bmw,vw en mercedes,dus waar is dan die duitse (bouw)kwaliteit?
duitse auto’s zijn “stijve ” bakken zonder veel design fantazie of durf:
kijk maar eens naar de evolutie van het golf model bijvoorbeeld.
@ bmw m3 coupe; Maar je kan niet anders dan toegeven dat je comment “rijdende plastic levensgevaarlijk” onzin is? Alle auto’s zijn grotendeels van plastic, Franse auto’s niet meer dan Duitse. Levensgevaarlijk is gebaseerd op… wat? Nog meer ongefundeerde onzin dus.
Hey, jongens (en meisjes). Ik woon in België en hier nieuw, zit regelmatig al eens op andere blogs, en wat me meteen in het oog sprong is het feit dat het hier ook al Duits tegen Frans is :roll: . Zal ik jullie eens wat vertellen: er zijn geen echt slechte auto’s meer. Ik werk als onderhoudstechnicus bij een Duitse toeleverancier (abs remsystemen) en de door ons te hanteren normen zijn even hoog voor Franse constructeurs als voor Duitse. Maar blijkbaar denken de BMW-boy’s dat speciaal voor hen superkwaliteit bestaat, nou dat hebben ze dus mooi mis!!
Als die Franse bakken (want zo worden ze door onze Knackwurstheren omschreven) zo slecht zijn waarom verkopen ze dan zo goed?? Top-3 in België 1) Renault (wel nipt), 2) Citroën 3) Peugeot. En leg me ook eens uit waarom ze in de Crashtesten zo hoog eindigen. Citrofiel heeft het bij het rechte eind er zit in een Duitser net zoveel plastic als in een andere auto, wie het tegendeel beweerd verkoopt voor 100% ongefundeerde zever.
Het zou niet slecht zijn mochten sommigen op dit blog een wat meer genuanceerde houding aan nemen, en wat minder zouden denken dat zij alleen de waarheid in pacht hebben.
Is BMW een goede wagen? ABSOLUUT niet aan twijfelen, is de nieuwe Citroën C5 een goede wagen? JA, HOOR (en nog erg mooi ook, een van de weken verwacht ik de levering van de mijne).
Ik heb al héél wat Citroëns gehad en zeggen dat ze allemaal even goed waren is de waarheid geweld aan doen, maar er waren véél meer goede dan minder goede. De minste de C3 (niet zo een goeie ervaring mee) de beste (die ik nog in bezit heb en niet wil weg doen want te fantastisch!!!) de Xantia Activa V6. De wolf in schaapskleren 0-100 in 7,8 sec 0-1km 28 sec Top op teller +240 en kan dank zij actieve ophanging absurd hard door de bocht, dus bergen rijfun en al menig dikke Duitser frustraties mee bezorgd.
Wat de DS 3 betreft, wat on-Citroën maar toch erg mooi zowel buiten als binnen, gaat het absoluut maken.
@ Activa; Ik waardeer je poging, maar het is een verloren zaak. De mensen hier zullen niet opeens een objectievere houding aannemen. Ten eerste omdat liefhebberij van auto’s grotendeels om meningen gaat (wat je eisen zijn aan een auto) en ten tweede omdat ze dom zijn. Of zich toch zo gedragen. Er wordt een boel ongefundeerde onzin (vooroordelen) neergeschreven, en weinig dat je eraan kan doen.
Leuke Xantia trouwens. Met het model heb ik niet zo veel (met jaren ’80 en ’90 auto’s heb ik sowieso weinig), maar voor de Activa V6 zal ik een uitzondering maken.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).