Novitec geeft de Alfa Romeo MiTo meer pit

Auteur: , 32 Reacties

Zolang Alfa Romeo zelf nog niet met de GTA op de markt komt moeten we het maar doen met deze door Novitec aangepakt MiTo. Maar dat is volgens mij ook geen straf. Het 1.4 Turbo blok krijgt er maar liefst 31 pk en 30 Nm bij dankzij een ander chippie. En daardoor sprint ie in slechts 7,4 seconden naar de 100 (0,7 sec. sneller dan standaard). Maar ook de oliestokers zijn niet vergeten.

Het 1.3 JTD blok krijgt er namelijk 20 pk bij (110 pk ipv 90 pk). En het 1.6 JTD blok krijgt er zelfs 24 pk en 50 Nm bij! Maar looks zijn niet vergeten. Zo heeft Novitec onder andere 18″ velgen en de nodige spoilers, sideskirts en andere frutsels. En als je wil kunnen ze de MiTo ook nog wat dichter op het asfalt leggen. Lees alle details hieronder.

More Power, Great Design And a Sporty Heart: NOVITEC Tunes the Alfa Romeo MiTo

More power, great design and a sporty heart: NOVITEC presents the exclusive tuning program for the Alfa Romeo MiTo. Engine tuning for the two Diesel models and the gasoline-powered 1.4 TB model is complemented by a strikingly styled aerodynamic-enhancement package. The latter comes with a general operating certificate, eliminating the need for individual technical inspections. Also available from NOVITEC are 18-inch wheels and a height-adjustable coil-over suspension.

NOVITEC POWERJET 2 is the name of the recipe that increases power output of the MiTo with 1.4-liter turbocharged gasoline engine by 31 hp / 23 kW. Peak torque grows by 30 Nm. The plug-and-play auxiliary control unit can be installed in less than five minutes. The tuned MiTo produces 186 hp / 137 kW and is even more agile: With a sprint time of 7.4 seconds from rest to 100 km/h the tuned 1.4 TB bests its production counterpart by about 0.7 seconds.

Sophisticated NOVITEC power tuning is also available for the two turbodiesel models. The easy-to-install NOVITEC POWERRAIL 5 module boosts power output of the 1.3 JTD model from standard 90 hp / 66 kW to 110 hp / 81 kW. The same auxiliary control module when installed in the MiTo 1.6 JTD produces an additional 24 hp / 17.7 kW. The tuning module also markedly increases peak torque by some 50 Nm.

NOVITEC adds further sporty highlights with an aerodynamic-enhancement kit for the smallest Alfa Romeo model. The body kit comes with a general operating certificate which eliminates the need for costly and time-consuming individual technical inspections.

The front of the MiTo receives a striking facelift with spoiler corners left and right plus a centrally mounted cup spoiler.

NOVITEC rocker panels give the compact car an even lower, sleeker side appearance. The rear of the MiTo is refined with the NOVITEC roof spoiler and diffuser for the rear apron.

The rear component is also designed to surround the NOVITEC sport rear muffler. The stainless-steel exhausts were developed for maximum power yield and a more exciting exhaust note. They can be combined with one, two or four tailpipes.

The sporty new look also includes NOVITEC N8 multi-spoke wheels. The 7.5Jx18 wheels are available painted silver or matte black. Pirelli high-performance tires in size 215/35 R 18 were selected as the optimal tire choice.

NOVITEC sport springs lower the ride height of the MiTo by some 40 millimeters. As an alternative, NOVITEC offers a stainless-steel coil-over suspension with adjustable ride height and adjustable dampers. It gives the Alfa Romeo a firmer ride and a ride-height lowering between 35 and 65 millimeters.



32 reacties

Maken ! Van achter zijn de achterlichten een beetje appart, maar voornamelijk op een leuke manier. Wat mij betreft mag zoiets wel in de alfa optie lijst komen te staan.
ziet er wel er wel nice uit enkel de specs zijn niet zow torenhoog maar het spoilerwerk kan ik wel appreciëre, nu nog enkel in het zwart ipv wit en ik ben verkocht
zalig !!!
Doe mij die maar :D
Heerlijk! Prijs indicatie?
Komop zeg! vier pijpjes voor een 1.4?
Verder ziet het er wel strak uit.
Het plastic hoeft niet van mij. Doe maar de zilveren spaakvelgen en een lekker chippie ;)
Is die winst van 31pk uit de 1.4RB enkel door te chippen? Het is namelijk algemeen bekend en geaccepteerd door vele gerespecteerde tuners (Alfa-gespecialiseerde Squadra-Tuning bvb) dat een winst van veel meer dan 13 tot 15 pk er niet inzit door enkel softwarewijzigingen omdat de turbo gewoon te klein is. Op gebied van koppel darentegen zou een pak hogere winst te halen moeten zijn…
guido , een formule 1 is ook maar 2.4. We zijn niet op een verjaardag meer…

ps. 186 pk enkel met een chippie kan niet . De standaard turbo laat dat niet toe.
Doe mij maar een Honda Civic TypeR !!
Veel meer spektakel en het blijft nog heel ook.
wow… zo lang die gta er nog niet is vin ik dit toch een geweldig goed alternatief ik wil m wel.
s 2000 , wacht op de GTA met ruim 1000kg .
Draait rondjes om een type R.
@ johnny t

een F1 heeft ook geen 4 uitlaten ;) ik vind dit ook een beetje overdreven en ik vind die bodykit ook weinig aan, hij lijkt nu nog hoger.
Novitec mag er met zn poten van afblijven. Lijkt nergens op.
klopt idd dat 31pk gwoon helemaal niet haalbaar is!
Ik vind hem lekker!
Alleen 4 uitlaten is overdone…
Niet slecht doe mij er maar 1ntje ! :P alleen dan met 1 uitlaat.
Niet mer melden dit soort nieuws. Het is geen nieuws. Een chip in een auto zetten is geen nieuws!
Jurrian , klopt lekker standaard houden. Van een italiaan moet je afblijven.
Ehm jongens/heren: bij Fiat haalt men ook met gemak 190 pk uit de 1.4, nl. bij de Abarth Esse Esse versie, die voor de Trofeo Abarth 500 wordt gebruikt.
Dat is 10 pk meer t.o.v. de normale Esse Esse.
Dat is dan idd wèl weer met een andere turbo dan de normale 155 pk Abarth.
Vermoed dat ze een turbo’tje van de EsseEsse gebruikt hebben.
http://www.sportiva-italia.nl/viewtopic.php?t=613 daaar wat info over de Trofeo Abarth 500 met 1.4 190 pk.
meneer Abarth , ik baseer me op de gegevens van de ”kenners” van autoblog/novitec , een chippie en dan kan dus niet.
@ johnny t

Het gaat erom dat het er hier “pocherig” uitziet.
De technische uitleg voor de 13pk beperking door enkel te chippen:
http://www.squadra-tuning.nl/NL/alfa/mito/mito_14_16v_tjet.html

En Stephan kent er wel iets van :)
zo is het Guido, dat heeft ie toch niet nodig :)
@johnny t: las er idd wat overheen; met alleen een chipje gaat dat bij een benzine iig niet zomaar.

Maar aan de andere kant: ik weet niet wat de limiet van de standaard MiTo turbo is en met een chipje en turbodruk kom je denk ik n heel end.
32 pk is dan nog wel veel, maar wie weet.

Zit zo ff te neuzen op hun site: NOVITEC POWERJET 2 MiTo 1.4T mit 114KW(155PS) auf 137KW(186PS) (einfache Montage, kein Löten, kein Trennen der Kabel) Had bijna verwacht nog andere filter en sportuitlaatsysteem om het waar te maken.
Novitec is anders niet de minste, maar idd; een chipje en na 5 minuten 31 pk erbij?

Mag ik zo’n chip in mijn Punto? Rond de 170 pk is wel lekker dan ;)
@MrAbarth: Check KoFFiE zijn link even, 2 post’s boven je..
Ik heb zelf een gechipte 1.4T nu 175 pk (was 163 fabrieksopgave 155) en 290 Nm (was 240 fabrieksopgave 230). Meer zit er zonder hardware niet in. Wat heeft dat extra uitlaatje trouwens voor nut als er alleen gechipt is ?

Die verlaging mogen ze van mij ook achterwege laten. Dat platsic rij je er alleen maar vanaf op de oprit en op verkeersdrempels.
spirit of ecstasy
leuk… maar is 4 uitlaten niet teveel van het goede?? voor maar 110 pk?!
hebben die novitecs nou altijd rechts gewoon zilvere velgen maar links zwarte velgen…? ik heb t al eerder gezien bij de novitec rosso’s … ik vind m met zwarte velgen mooier.
@ KoFFie; Goed gevonden! Het zou autoblog sieren als zijzelf zo’n kritische kanttekening maken. Maar ja, je kunt niet alles weten.
Het blijft een mooi karretje. Standaard is ‘ie ook leuk, maar de Novitec (en ’t liefst de GTA) staan eerder op m’n verlanglijstje. Novitec is (gelukkig) een van de weinige tuners die het niet te bont maken, bij Novitec weten ze wel van aanpakken :)

Zet maar voor de deur! :D
Ziet er lekker uit, ik ruik misschien wel een snufje GTA.
Nu dit ook op de markt is, mag Alfa de GTA wel heel erg extreem gaan maken.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).