Leuk voor de zomer: Mercedes CL Cabrio

Auteur: , 45 Reacties

Als Mercedes het niet doet, dan zetten we toch gewoon zelf de schaar in het dak?

Dat is precies wat de mensen van Newport Convertible Engineering gedacht moeten hebben. Dit Amerikaanse bedrijf maakt zelfs van SUV’s een cabrio, dus voor een CL draaien ze hun hand niet om.

De kap schijnt zelfs volledig elektrisch te bedienen zijn. Overigens gaan er nog steeds geruchten dat Mercedes zelf ook zou werken aan een cabrio variant van de CL. Wordt dat een topper of een flopper?

Bekijk alle foto’s van deze CL hierrr!



45 reacties

Zeer netjes gedaan!
Leuk geprobeerd hoor, maar wanneer de kap naar beneden is, is het gehele lijnenspel naar de knoppen!
Jammer, hadden ze wellicht meer van kunnen maken. De rest ziet er dan wel weer goed uit!
Met de kap naar beneden ziet het er een beetje karig uit, maar het is natuurlijk wel een vet idee! ;)
Het is inderdaad wel leuk gedaan, maar een hard-top zou hem mooier staan. Die stoffe kap siert hem niet vind ik.
een mercedes clc dus?? ik zie de coupe net zo lief, of liever eerlijk gezegd…
Jo, je hebt ook andere foto’s dan zit er nog een hoes omheen…
Flopperdeflopperdeflop *klienggg*


Wil je een grote cabrio dan koop je een SL of je probeert zoveel geld neer te leggen dat je de Ocean Drive Concept kan krijgen. De CL was is en blijft voor mij alleen een coupe.

Is de inwendige structuur aangepast? Zit er ook maar enige soort van rolbeugels in? Konden ze die kap niet fatsoenlijk vormen, en tevens fatsoenlijk wegwerken achter de stoelen?

Robbie, pas je Merc-is-flop-tekst aan, je bent deze vergeten.
@HUMMFREAK:

En toch vind ik dat het de stijl van de CL teniet doet. Een hard-top is net zoals een CL toch iets exclusiever.
Zou dat door de keuring komen in NL?
leuk idee, maar voor een cl-cabrio moet het een stalen klapdak zijn, zo is het complete lijnenspel weg!
Ja, er rijd ook een FJ Cruiser Cabrio in Leusden rond en als in Amerika een auto door de keuring komt komt hij in NL ook door de keuring.
De auto is zelfs nog beter omdat het zwaartepunt lager ligt dan bij het orriginele model… ;)
Enorm netjes, en veel beter dan een hardtop. Dit geeft echt een klassieke en statige uitstraling. Dit zouden ze zo in het gamma op mogen nemen.
Erg mooi!
Wow dit is vet ! Maar idd, met het dak dicht is het een beetje knullig…

En de velgen hadden zeker iets subtieler gemogen.
Blijkbaar zijn ze daar ook bij NCE ook erg goed in het photoshoppen van cabrio’s :D : http://www.newportconvertible.com/product.jhtm?id=307&cid=147
de aller mooiste en geilste coupe van dit moment ..
met dat super sjieke daklijntje veel stoerder dan dit ..

maar als ik mocht kiezen ?? deze op zeker ..
Leuk gedaan. Behalve de manier hoe dat dak achterop ligt als hij open is.
Best mooi, op de velgen na.
Naar mijn mening moet je van een CL afblijven, laat hem fijn zoals hij is. pracht coupé en als je het mij vraagt geen cabrio zonder het mooi afgeronde dak mist er ergens iets.
@ Hummfreak, als een auto in amerika door de keuring komt wil niet meteen zeggen dat ie hier in Nederland ook door de keuring komt. Wat overigens wel vaak is. Ook zal het chassis van zo’n auto helemaal veranderd moeten worden, omdat de carroserie van een normale hatchback/coupe een zelfdragende carrosserie is. Dus als je er het dak afzaagt zou hij letterlijk gewoon in elkaar zakken. Waarschijnlijk zijn er dan twee ijzeren balken die onder de wagen lopen.
als je toch een hoop geld uitgeeft om er een cabrio van te laten maken, zorg dan dat ze de kap netjes wegwerken:P de kap ligt er nu een beetje apart bij zo, maargoed dat is mijn mening. coupe is gewoon veel mooier, neem dan een SL ofzo
@Davyburger

Het chassis van deze cabrio-coupe CL zal sowiezo verstevigd dan wel aangepast zijn lijkt mij.
Dat ding is ECHT LEKKERRRRRRRRRRRR!!!!!!!!
Nice

maar is de SL niet zo’n beetje de cabrio variant van de CL of de CL de coupé variant van de SL
Puur op klasse en prijsklasse gezien is dat toch zo.
Dan wel, maar klassetechnisch gewoon niet. SL en CL staan los van elkaar, anders is de SL eigenlijk een S Roadster. En dat is ie niet. De CL zou een S coupe zijn, wat ie wél is.
Heel mooi gedaan hoor! Ik wil hem hebben! :D
Esprit_de_Flandre
Met de kap open ziet het er toch niet zo uit. Dicht wel, maar daar dient een cabrio niet voor natuurlijk.
opelsintrafreak
slopen met een hard top was het kopen geweest :P
Idee van CL cabrio wel goed, maar de uitvoering niet. Vooral de kap ziet er niet uit. Zowel open of dicht.
De kap van een 2cv is nog mooier weggewerkt wanneer het dak open is dan die op deze CLC. :roll:

@ K; Ik denk het wel. Als zelfs een Range Rover Cabrio erdoor komt… En anders doe je het gewoon via Engeland. Dan kan alles. Keuren in Engeland, dan overzetten op NL kenteken. Kunnen ze niets tegen doen!
Citrofiel, waarom zouden ze er niets tegen kunnen doen?! Een auto moet in NL toch ook een keuring ondergaan?!
@Davyburger
Correct, haal maar eens de deksel van een schoenendoos en bug hem eens, zet de deksel er weer op en kijk/voel het verschil!
@ Michael; Daar heb je me… Vraag me er het fijne niet van, ik heb het namelijk ook maar van iemand anders, maarre, het kwam op zoiets neer dat als een auto in een ander EU-land was goedgekeurd, je het niet zomaar mag afkeuren. Via deze weg worden bijvoorbeeld bijzondere creaties als 2cv-limousines op Nederlands kenteken gezet (het verhaal had ik van een 2cv-handelaar).
circlestorm69
Hoerenbak!
Helaas, maar ik vind het niks. de kap ligt opgevouwen in het zicht. er kan een hoes overheen. Maar de uitstraling is naar de knoppen. Het is een pracht auto, alleen vind ik dit een gemiste kans.
in amerika er is niet zo iets als een keuring, daar rij je met je wagen tot hij uiteen valt dan laat je hem daar staan tot de natuur hem terug tot zich neemt…

mijn impala was ook oorspronkelijk een hard top maar daar was een dak van een schuur op terecht gekomen en was zo geroest dat je je vinger er door kon steken een softtop was de goedkoopste en mooiste oplossing en nooit problemen gehad bij de keuring. maar mijn chassis staat dan weer afhankelijk van mijn carroserie daarom waarschijnlijk…

tja die soft top is ook niet mooi uitgevoerd maar met een soft top kan je het oorspronkelijk lijnspel behouden hoor indien goed gedaan
http://img193.imageshack.us/img193/8308/1966buickriviera1.jpg

en ben ik nu de enige die hard top cabrio’s 1) ongeloofelijk lelijk en 2) willen maar niet kunnen vind?
Er zijn een aantal mensen die dit betitelen als een clc, de clc is de nieuwe c-klasse coupé, die überhaupt niet dakloos is. Correct me if i’m wrong.
Ot: stop maar snel weg dit misbaksel.
Nou, dat ziet er geeneens zo verkeerd uit!
Voor een wagen van dit kaliber is dit toch wel een beetje wibra..
een stalen dag a la slk, sl, etc is het minste wat je kan doen voor je CL. De wielen zijn ook al geen toppers..

ik heb hem weggestemd.
Ik denk dat de meerderheid duidelijk spreekt: laat verd*mme dat dak erop! Er is trouwens nog de SL…
lekkere auto! vind de CL sowieso lekker!
@Six trey

Aaaahh.. I like it! :D
Goede smaak..
op die site van die NCE staat ook een maybach convertible, dat is pas ziek
Van sommige auto’s moet je afblijven als het aankomt op het veranderen van lijnen, zoals bij deze of de CLS is de daklein juist een van de mooiste bepalende lijn van de auto. En dan ook nog lelijke velgen… Nee sorry, zonde van de auto geef mij maar een dichte CL 63 AMG!
mystikalstyling
super mooi Mercedes CL Cabrio nu is het veel beter gemaakt die anders wagen van want ik vind nu die new cl veel mooiste wat er is hoor want ik vind da Mercedes heel goed bezig is want die kun veel hoor wantdie ken de Concept da mag nog meer wagen gemaakt word hoor ik wil zeg da Mercedes ik zeg gewoon 10/10 en mag nog meer zijn hoor

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).