Top 10 Golf tuning & styling

Auteur: , 42 Reacties

Een overzicht van de meest opmerkelijke tuning voor je Golf...

Nr 10: Hofele Golf GTI.
Hofele biedt voornamelijk cosmetische wijzigingen voor je GTI. Aan de achterkant zien we vier dikke stalen pijpen, keurig verwerkt in de gewijzigde achterpartij. Mar check ook die voorkant met twee forse luchtopeningen, tevens werden de sideskirts voorzien van luchthappers.

Golf V GTI Hofele

Nr 9: Sportech triple-M GTI.
De Sportech GTI heeft de beschikking over 335 pk en heeft de naam “triple-M GTI” gekregen, wat staat voor Mean Machine Makeover….

Volkswagen Golf GTi Sportech

Nr 8: Golf R32 van EIPtuning.
Ruim 600pk uit een R32, doet het altijd goed op feestjes. Helaas bleek de boel niet echt betrouwbaar en is de producent van deze upgrade nergens meer te bekennen. We hebben nog wel een filmpje op autojunk.

Volkswagen R32 EIP tuning

Nr 7: 9ff Golf 1.9 TDI.
Een beetje tuning en styling hoeft niet te betekenen dat je Golf niet zuinig kan rijden. De Duitse porsche-tuner 9ff maakte een speciale Golf waarmee je 1 op 33 kan rijden. Om dit te bereiken is de Golf ontdaan van een heleboel overbodig gewicht, er is een carbon motorkap en kofferklep gebruikt en er zijn speciale smalle banden gemonteerd.

Volkswagen Golf 3L 9ff tuning

Nr 6: Rotterdamse Golf.
Waar anders dan in Rotterdam? Helaas zijn het geen goede foto’s maar je krijgt in ieder geval een idee van de uitwerking. We vernemen graag wie hier exact voor verantwoordelijk is geweest, meer fotomateriaal is natuurlijk ook welkom!

Golf cabrio Rdam style

Nr 5: Golf GTI van Abt Sportsline.
Vleugeldeuren op je Golf, waarom niet? Tevens heeft Abt Sportsline de 2.0 liter turbomotor aangepast en deze levert na de upgrade 230 pk. En er zijn diverse aerodynamische aanpassingen gedaan.

Abt Golf met vleugeldeuren

Nr 4: Volkswagen Golf van Oettinger.
In deze auto hebben we zelfs mogen rijden. De Duitse tuner heeft een bodykit voor de Golf 5 en levert een menu met verschillende smaakjes voor het 2.0 TFSI blok, van 235 pk tot 280 pk.

Volkswagen Golf GTI Oettinger

Nr 3: Volkswagen Golf GTi Performance.
Wederom vleugeldeuren, maar ditmaal afkomstig uit de stal van Volkswagen zelf. Deze speciale “Golf GTi Performance” was vorig jaar op Wörthersee GTi Meeting te zien. Veel tupperware, dikke velgen en geblokte racekuipjes, nu alleen nog wat extra vermogen…

Golf GTI Performance

Nr 2: HGP Golf R36 BiTurbo met 640 pk.
Over vermogen gesproken, dit ding is echt bizar! De Duitse tuner HGP heeft een Golfje geprepareerd met onder de motorkap een 3,6 liter motor en twee turbo’s. Dat is goed voor een vermogen van 640 pk!

Volkswagen Golf R36 HGP

Nr 1: W12 looks voor je Golf.
Handig toch? Een bodykit waarmee je elke 3-deurs Golf V de looks kan geven van de Golf W12 Concept. Hiermee ben je gegarandeerd het mannetje bij de lokale hang/parkeerplek.

Boe



42 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Het feit dat een auto zich leent voor tuning is al fout nr. 1.
als ik een opdringerig flapdrol zou zijn met een gel-kop ..
dan wist ik het wel ..

saampies met me gouwe ketting ..
-edit: nutteloze bijdrage-
Nr 2 is de mooiste (misschien ook wel leukste).

@johnny t: inderdaad
´´Een overzicht van de meest foute tuning voor je Golf…´´

Juist die HGP Golf R36 Turbo is optisch het meest standaard, dus zo fout vind ik die niet. Maar de rest, met name de Hofele fotoshop, is aardig fout/smakeloos. Onderscheiden is één ding, maar de boel echt vernachelen en van een redelijke decente GTI een sjonniebak maken, dat is echt foute boel!
normaal vind ik al die ‘gepimpte’ golfjes maar niks, maar ik moet zeggen dat ik nummer 10 wel iets vind hebben;)
Die R36 is echt wel mega gaaf. Ziet er zeker niet slecht uit, redelijk origineel, op
de inhoud van het vooronder na dan.

Hebben we deze niet eerder ooit gezien bij de 10500 pk op Nardo?
@CrazyHenkie: Daarom dat die de mooiste is :) , qua uiterlijk past hij inderdaad niet in dit lijstje, maar de 640pk zorgen daar dan wel voor :P
Ik WIST dat de w12 look-a-like body op 1 ging staan !:D
Het was inderdaad de R36 van de 10500 paardjes op Nardo. 327,6 km/h
Lekkere bak.
Die nr.2 is de leukste maar wel erg duur voor een golfje.
98.000 euro ex belastingen!
Nergens meer te bekennen??
Wat is dit dan ;)
http://www.eiptuning.de/media.html
Wat is er mis met een HGP Golf R36 BiTurbo? Een echte wolf in schaapskleren. Leuk voor stoplichtsprintjes met een 911.
Ik begrijp niet goed waarom nr 4 en 2 onder de rubriek van ‘meest foute Golf-tuning’ staan.

Nr 4. is een exclusive versie van Oettinger die toch wel over een leuke bodykit beschikt. Deze tuning vind ik echt niet te uitbundig.

Nr 2 is dan weer een prachtig staaltje van motorupgrade waarin HGP de standaard R32 V6 onder handen neemt.

Naar mijn mening horen beide wagens NIET thuis in dit blog.
@Vertil: check, je hebt gelijk. Ik heb “foute” aangepast in “opmerkelijke”.
Een lelijke en saai rommelbak kan alleen maar nog lelijker en rommelachtiger worden
@ JovanWittenberg

Inderdaad, het is nu aangepast naar opmerkelijke, daar kan ik me beter in vinden ;)
@Brutus die link wou ik nou ook gaan posten ;-)

veder vind ik het jammer dat er zoveel zooi op de golf word gegooid want denk het allemaal weg en kijk naar de standaard golf waar de normale mensen in rijden, dan is het een vrij mooie wagen!
opelsintrafreak
die nr3 heeft toch een half audi a3 uiterlijk ?? als goed is zit er voorop een audi logo kan hem me herinneren uit een duits tuningmagazine die is best vaag
opelsintrafreak
@mijn reactie oeps had niet gezien dat er ook plaatjes van waren maar die nummer 3 is wel tof
de eerste met bodykit en de power van de HGP :P Dan heb je de kracht en de looks van de W12-650 Concept.
nummer 6 is trouwens de meest lelijk Golf die ik ooit heb gezien (sorry eigenaar). Hoewel het waarschijnlijk met een set dikke velgen en een meegespoten bodykit er al een stuk beter uit zou zien.
Dit is nou de reden waarom ik soms niet van Duitse auto’s houd: geen smaak…
@ VivelaFRANCE; In het buitenland zijn Saxo’s, Xsara’s en C4’s toch aardig geliefd in de tuning/styling-scene. En dat zijn nog alleen de Citroëns… ;)
een hatchback tunen = fout
dit zou een wet moeten worden zo als de wetten van Newton
@ Citrofiel

In het buitenland, het zijn dus niet de Fransen, maar de buitenlanders (Duitsers in dit geval) die ze tunen ;) …

Haha, nee je hebt gelijk: sommige Fransen hebben net als sommige Duitsers ook geen smaak… :lol:
@ VivelaFRANCE; Hm, als je het zo bekijkt… :| Dan heb je best wel gelijk! Zo had ik het nog niet eens bekeken…
Die 9ff Golf lijkt net een oud model Honda Civic. Maar wel apart dat deze tuner juist een zuinigere auto maakt ipv. een benzineslurpende zelfmoordmachine met een miljoen pk.

Als ik een Golf had, had ik de W12 kit genomen. Maar dan wel op de langzaamste Golf die er is natuurlijk :D
Er schiet me hier een spreekwoord te binnen…iets met een aap en een gouden ring…

Maar dat is mijn persoonlijke smaak
die nr. 2! evenveel pk als een lp640 !!! al zegt dat niet alles ;)
Als het dan toch moet, doe me dan die Oettinger maar.
Gelukkig moet het niet.
Een ORIGINELE Golf uit de 80 er jaren is goud waard (……).
doe mij ze allemaal maar ;)
@Six-trey

”Een hatchback voorzien van nutteloze spoilers” tuning, of ”een hatchback voorzien van nuttige spoilers omdat ie anders niet goed rijd doordat ie zoveel pk heeft” tuning? Vind je dat allebei kansloos of maar 1 daarvan?

Ik vind die laatste wel minder kansloos hoor. Maar nog steeds kansloos, erg kansloos, dat getune van al die auto’s.
alleen nummer 2 en 4 kunnen ermee door de rest is stuk voor stuk lelijk :P
@Jipino
ja een rally hatchback ofzo is wel cool maar dat zie ik niet echt als tuning,
95% van alle tuning op dergelijke auto’s word toch gedaan door pubers met een schuin petje en dat is kansloos :D
doe mij die sportech triple m gti A.U.B. ,die is vetttt
enige mooie tuning voor VW is de shredder.
Nummer 4 of 9, er is twijfel.
nr. 2 is wel vet.
nr. 1 staat in APeldoorn (ook zo’n W12 kit)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).