Mercedes-Benz E 63 AMG is zuinigste 500+ pk supersedan?

Auteur: , 69 Reacties

De Mercedes-Benz E 63 AMG is met onmiddellijke ingang te bestellen. De prijslijst start bij € 145.901.

Nog even gerecapituleerd: De nieuwe Mercedes E 63 AMG beschikt over de 6,2-liter AMG-V8 met een vermogen van 525 pk en een koppel van 630 Nm. De motor is standaard gekoppeld aan de AMG SPEEDSHIFT MCT-zeventraps transmissie met compacte natte-wegrijkoppeling. Deze transmissie biedt keus uit vier individuele rijprogramma’s (Van Controlled Effciency via Sport en Sport Plus tot Manual) en beschikt over een tussengas- en RACE-START-functie. De sprint van 0 naar 100 duurt slechts 4,5 seconden, de topsnelheid is elektronisch begrensd op 250 km/u.

In deze zuinige tijden heeft Mercedes tevens een leuk feitje over de nieuwe E-AMG. Dankzij de gedoseerde brandstoftoevoer, het generatormanagement met opslag van energie en een sterk verminderde interne weerstand is het brandstofverbruik van de E 63 AMG ten opzichte van zijn voorganger met 12% teruggebracht. Met een gemiddeld verbruik van 12,6 l/100 km (volgens NEDC-norm) is het volgens Mercedes de zuinigste auto in de klasse van sportsedans met een vermogen van meer dan 500 pk. Zie je wel, zuinig rijden kan ook leuk zijn! De levering start in augustus.

UPDATE De E63 AMG is NIET de zuinigste 500+ pk supersedan. Mercedes dacht/hoopte dat wel, maar als je echt ‘groen’ wil rijden in een 500+ pk supersedan dan moet je een Jaguar XFR kopen. Die verbruikt namelijk nog eens 0,1 liter minder per 100 km.



69 reacties

Ferrari Fanaat
-edit: nutteloze bijdrage-
Dus de Jaguar XF-R kan weer aan de kant, iedereen de E63 AMG!
Eindelijk is hij er dan…. Toch een stuk zuiniger dan een RS6 of M5 en de prestaties zijn natuurlijk ook weer te pruimen!
verbruik is wel het laatste waar je aan denk met zo’n beul van een motor onder de kap. Alleen leuk voor de statistieken
Hebben!!! Kwijl….
circlestorm69
Wat een lelijke uitlaten. Alsof ie langs een tuningboer is geweest!
edit: dank u, is inmiddels aangepast

Allemaal leuk, maar wanneer is ie nou te bestellen en hoeveel moet het gaan kosten?
Jammer van die wielen. Heb ik nu wel een beetje gezien…
Is het dan een A-label ? :D
Woo-hoo Dat is natuurlijk de reden waarom je zo’n auto koopt :D
Beetje jammer van de velgen (inmiddels ook een beetje standaard) en die lelijke uitlaten. Anders is ie wel dik.
Wanner komt de e-coupe 63 amg?!?
Die uitlaten lijken op het model van Opel’s sport modellen :P
Zuinig rijden kan ook leuk zijn. Zuinig, 1 op 8? Maar ja, leuk geprobeerd autoblogger. ;)

Ik kan echt niet wennen aan die nieuwe koplampen.
Mika Hakkinen
Kwam vandaag nog de oude E 63 amg tegen.. die vind ik toch wel een stuk mooier als de nieuwe E klasse.. maar goed ik zou toch voor de X-FR gaan meer klasse..
Echt een zeer nette strakke wagen. Ik wil hem zeker wel hebben hoor.
Ben benieuwd naar zijn geluidje. Had ik het geld maar.
Ook ik vind de uitlaten er een beetje ‘geknutseld’ eraan zitten, voor de rest mooie kar! Alleen doet op de foto het interieur wel wat druk aan, en dat zeg ik niet snel…
Uitlaten zijn zeker niet om over naar huis te schrijven. Ik ben toch meer voorstander van symmetrische vormen.
Officiële opgave verbruik XFR is 12,5l/100km.
Wat me blijft opvallen is dat de nieuwe E niet echt foto-geniek is…
Is in het echt een zeeeeeer mooie auto!!
Maar op foto’s blijft hij tegenvallen… Apart wel.

Dit is zeker weer een toonbeeld van ‘hoe-bouw-je-een-supersedan’ zoals we van Merc. gewend zijn. De XFR zou in mijn geval toch prevaleren, vanwege het schitterende design en het mooiste interieur van het moment!
Nou, toch mooi meegenomen. Hoewel er natuurlijk niemand fuel efficient gaat rijden met een dergelijke bak ;) En ach, die uitlaat vervang je toch voor een Eisenmann 8)
Hij is werkelijk prachtig. Goede motor ook. Maar ik mis dat lipje achterop! Haha. Maar wel lekkere bak.
De jaguar XFR verbruikt 12,5 l/100km = minder. Dus, hoppa veranderen die titel. Voortaan wel handig om te kijken of jullie boude uitspraak wel klopt, zeker als deze pontificaal in de titel wordt geplaatst.
edit: helemaal gelijk, we hebben een vraagteken toegevoegd

Jaguar XFR: goedkoopste, mooiste, zuinigste en volgens de bladen ook beste supersedan.
Waarschijnlijk zal de nieuwe M5 nog minder verbruiken, zijn ccm is bijna 2l minder…
toch ga ik voor de M5 !!
145000 euro toch niet in België :twisted: maar ik zou toch vr een rs6 avant gaan :D
@XK, keiharde FAIL voor Mercedes dus!
De XFR is idd 0,1 liter per 100 km zuiniger.
lachen dit, tot je es ietwat harder op die rechterpedaal duwt zeker?
koop dan toch een (top)diesel als je om het verbruik geeft…
Wanneer kunnen we de e 63 amg rijtest verwachten? Medio augustus?
Vorig model e klasse was veel mooier.
Hopelijk is deze bedrijfszekerder.
Toch netjes, dat verbruik, mits het enigszins klopt. En waarom ook niet de boel iets zuiniger maken als het kan? Scheelt toch wel flink geld met zo’n auto als je er flink wat mee rijdt…

Prestaties worden er iig niet minder om, misschien juist wel meer!
Bron: Mercedes-Benz Magazine nietwaar?
Zouden we deze ook vaker als CDI (ombouw) dan als echte AMG gaan zien..? :roll:
Oeps weg Bmw M6 ( 4.6 ) en M5 ( 4.7 ) en 760Li ( 4.6 ).
@ Machoman
je hebt helemaal gelijk maar het is altijd goed mee genomen

@ Birdboy
NIET!! volgens mercedes dan…hij zou te veel concurentie bieden voor de cls amg
@ Majinstar: nounounou…
wat en enooooooorm verschil zeg!!
Majinstar: Hoezo nu weg? De vorige E 63 zat ook al in 4,5 op 100 km/u, dus het was in 2006 al zwaaien naar de M5.
gisteren nog een zien rijden… een diesel, en nu al met taxi-kenteken! :|

doet mij trouwens maar de kombi ;)
@Citrofiel, Inderdaad, en dan zie je op Marktplaats weer een advertentie van een toko met de naam: BC Auto’s in Lelystad en te koop: Mercedes-Benz E 63 AMG, en dan niet vermelden dat het om een versie gaat, met een 220 CDI motor, met een ombouw ;)
Net die extra km’s uit een litertje brandstof betaalt zich wel uit als je hem als taxi gebruikt.

Maar OT: wat boeit het? Alsof iemand die in zo’n auto rijdt zich daar ook maar enigzins druk om maakt. Daarbij wordt hij in zo’n kleine oplage verkocht dat het sowieso niets uit maakt.
@XK: de XF mooi? Ik ga liever voor een uit het bekende duitse trio hoor, ik heb een paar XF’en gezien, onder meer geparkeerd tussen een donkere VW Passat en een donkere Opel Astra. Het was pas door de vorm van de achterlichten dat ik ineens dacht, hey das een XF. Anders zie je et echt niet.


@CX9Owner: ja nou dat weet ik dus neit zo zeker meer. Eerst waren idd veel berichten dat Merc geen E63 Coupe ging bouwen vanwege te dicht in de buurt komen van de CLS, maar ik heb al een tijd geleden (robbie? nog steeds niets over gehoord…:\) een gerucht gelezen dat hij er toch zou komen, een bijna-last-minute beslissing.


Leuk bericht over de sedan btw ^^
@ HDM; Omdat de XF niet opvalt ga je liever voor een Duitser?! Van de drup in de stortregen… :roll:

@ Alwood; Inderdaad, de eerste taxi heb ik ook al gezien. Maar ja, volgens mij wordt het grootste deel van de E’s nu eenmaal als taxi verkocht in NL…

@ arjens; :D
@alwood, citrofiel, al helemaal als je ervan uit kan gaan dat Mercedes specifieke modellen al “taxi”klaar aanbieden.

Heeft iemand trouwens al de E klasse in het bruin metallic gezien? Ik zag deze kleur, bij een nu al, nieuwe type ocassion?!?! met cognac kleur interieur. Het staat deze auto prachtig en ben benieuwd wat jullie er van vinden?
In de praktijk komen ze allemaal uit op 1op5
@ arjens; Wat houdt ‘taxi-klaar’ in? Wat moet er aangepast worden voor een taxi? Pinnetjes voor een bordje op het dak, en een tariefteller of zo?
@citrofiel, ach misschien dat taxi klaar een groot woord is, maar ik heb hier een kopie van de website, dan de taxi uitvoering:

“Neem plaats in een van de opmerkelijkste auto’s ter wereld. Elk detail is op maat gemaakt, voor de veiligheid en het comfort van u en uw passagiers. Tachtig sensoren zorgen ervoor dat u ontspannen kunt werken, terwijl talloze innovaties – variërend van ATTENTION ASSIST tot aan de kneebag – voor een veilig gevoel zorgen. Eén blik in de ’vier ogen’ van de nieuwe E-Klasse en u weet dat achter het karakteristieke design buitengewone technologie schuilgaat.

Het beste van acht generaties E-Klasse is uiteindelijk gebundeld in deze W 212, de negende generatie van de E-Klasse. Als vanouds gaan veiligheid en comfort hand in hand. Diverse optionele veiligheidssystemen herkennen bijvoorbeeld verkeersborden met de maximumsnelheid, bewaken de dode hoek of houden automatisch de juiste afstand tot de voorligger aan. Met dergelijke systemen aan boord krijgt u onderweg alle mogelijke ondersteuning. Of waar mogelijk zelfs een beschermengel die u bijstaat in gevaarlijke situaties.
Bijkomende TAXI-opties

Geïntegreerde taxi-antenne
Taxi Noodalarm (met stille en actieve modus)
Handsfree voorbereiding voor de 2-weg radio
Voorbereiding voor een geïntegreerd, digitaal communicatiesysteem”

Maar eerlijk, ik word er niet echt veel wijs uit, maar goed, wat er nu echt de meerwaarde van is???
@ arjens; Het taxi-noodalarm lijkt me wel een apart iets (induwen bij vervelende passagier ofzo). De rest van de zaken zijn voor communicatie van en naar het hoofdkantoor, denk ik. Geen standaard-opties waarschijnlijk.
Als we het alleen maar over “zuinigste” 500 pk:
http://www.autoweek.nl/autonieuws/11136/Alpina-B7-Biturbo-voor-wie-een-M7-mist
Alpina is wat AMG is voor Mercedes. Dus ga niet zeggen dat deze niet meetelt.
@citrofiel, aangezien ik visueel ben ingesteld.. induwen bij vervelende passagiers.. Maar je hebt in nederland ook bedrijven die zelf auto’s ombouwen naar taxi’s. Daar doelde ik eigenlijk op. Ik vraag mij dan af wat het verschil is tussen de versie geleverd vanaf Mercedes en die van een gespecialiseerd bedrijf.
Gewoon net als in Singapore of Engeland. Allemaal verplichten dezelfde goedkope taxi-auto’s te nemen. Misschien wordt een taxi dan ook weer normaal betaalbaar en krijgt Mercedes E-klasse hun luxe uitstraling terug. Jaren geleden dacht ik ook om een E-klasse combi te kopen. Maar het taxi-imago heeft mij toen tegen gehouden.
@ arjens; :lol: Ik zie nu pas de dubbele betekenis. ;) Het voornaamste waarom mensen daarvoor kiezen is denk ik dat het gemakkelijker is. Niet eerst een E bestellen, en dan nog wegbrengen en regelen dat hij omgebouwd wordt, maar met één bestelling klaar zijn.
Sympathiek dat jullie het aanpassen autoblog, grote klasse.

@HDM En een auto uit het duitse trio valt wel op? Kom nou, dat zijn op enkele opeltjes na zo een beetje de grootste grijze muizen van het Nederlands wagenpark. Dat je een XF niet herkent is eerder een tekortkoming aan jouw adres dan aan dat van Jaguar. Ik denk dat de meerderheid het met mij eens is dat een XF heel wat spannender is qua design (interieur+exterieur) dan de Duitse gevestigde orde.
UPDATE De E63 AMG is NIET de zuinigste 500+ pk supersedan. Mercedes dacht/hoopte dat wel, maar als je echt ‘groen’ wil rijden in een 500+ pk supersedan dan moet je een Jaguar XFR kopen. Die verbruikt namelijk nog eens 0,1 liter minder per 100 km.
@ Robbie; Maar de Alpina verbruikt weer eens 0,6 liter minder. Dus is dat de groenste 500+pk supersedan.

Daarnaast is de 7 serie wel even een stuk mooier. En de Jaguar is ook een Aston Martin copie gekruist met een Mondeo.
en als je het gas vol in trapt??

Stomme marketing-gelul!!
Mooie auto supér !
@ Autogek: Alpina is voor Bimmer, wat Brabus voor Mercedes is… AMG voor Mercedes, wat de M-afdeling van Bimmer is…
@Autogek, ah ok +kudo’s voor jou voor het vinden van de Alpina.
Okee Emile Benz. Dat kan ik fout hebben. Ik geef mijn fouten toe als ik het fout heb. Maar de BMW Alpina is toch nog steeds de zuinigste 500+pk Supersedan. ;)
Doemijdiemaar!!! Echt een stoere bak.
@is-Music: voor jou misschien maar ik ben niet echt onder de indruk dat de E63 0,1 MEER verbruikt dan de XF-R.
Laten we trouwens eens afwachten op de eerste vergelijkende test, zo’n cijfers zeggen werkelijk niets.
Ivm de XFR ieder zijn eigen smaak maar ik verkies een XFR toch met héél veel voorsprong voor zo’n opgefokte taxi. De achterkant van de E is echt niets
@ Robbie, krijg ik geen update met mijn BMW 7-Alipne die slechts 11,9 l/100km verbruikt? We hebben toch allemaal het beste beentje voor kwa milieu? :D
woohoo taxi on steroids!
Ik denk dat de marketingboys van MB bijna een grote fout hadden gemaakt. Gelukkig klopte er niks van die uitspraak. Want zeg nou zelf; “zuinigste in de 500pk + klasse” dat zou voor de meeste een reden zijn om hem niet te kopen!!

Veel mensen kopen zo’n auto om juist de minst zuinige te zijn. Je ziet Jaguar toch ook niet dat als verkoopargument gebruiken.
Iedereen wil een snelle auto (500+) als je dan ook aan het milieu kunt bijdragen is dat helemaal “Super” juist een rede om de auto te kopen iedereen is groen wil je dan dat er een downsizing komt dat het opeens een V6 met dikke kompressor word NEE hier sta ik niet op te wachten…
dus hij is sneller dan de rs6 van 0-100, en dat met minder vermogen, geen turbo’s en geen awd??
pardon; geen 4wd
In één woord: sexy.
En ook nog een vet zuinig man!
@ phantom

Denk aan het gewicht, jongen.
Een Avant weegt een stuk meer dan een verAMGde sedan.
Neem anders de brabus E V12, is ook leuk met 730 pk en een top van 350km/h.
Alleen die is iets minder zuinig dan deze AMG…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).