Eindelijk ballen! Mugen Civic Type R [update: video]

Auteur: , 39 Reacties

Er is niet echt iets 'mis' met de huidige Civic Type R, maar als je hem vergelijkt met zijn voorganger dan realiseer je je al snel dat nog beter kan. Sinds het moment dat de nieuwe Type R op de markt is gekomen hebben een heleboel fans dan ook een beetje een ontevreden gevoel. Gelukkig gaat Mugen dat allemaal veranderen voor ons.

Ze hebben namelijk een serie foto’s vrijgegeven van deze heftig aangepakte Civic Type R. Exacte specificaties hebben ze nog niet vrijgegeven, maar Mugen kennende zal het effect niet verkeerd zijn. In Japan wordt de Civic Type R geleverd als vierdeurs model en die is door Mugen al opgepept tot zo’n 240 pk. Dat belooft dus een heleboel goeds. Zodra we de specs hebben laten we jullie dat uiteraard weten. (via: 4wheelsnews.com)

Tot slot nog een paar leuke vergelijkingsfilmpjes van de Civic Type R.

Old vs New

Europa vs Japan

UPDATE Bewegende beelden van de nieuwe Mugen Civic Type R!

Mugen Civic Type R video



39 reacties

Ik kan maar niet wennen aan het design van Honda…
Jammer wel: goede kwaliteit, top-motoren, maar gewoon NIET MOOI!
Tja, smaken verschillen, i know.
@ SAAB

Inderdaad. Ik vind het wel strak, alleen de driehoek blijft voorbehouden voor Mazda’s Renesis naar mijn mening. Ik vind bovendien de spoiler te groot en de wielen te klein ;-)
-edit: check!-
Wauw, deze Mugen Civic Type R is het helemaal. Als ik het geld had (en een rijbewijs) wist ik het wel :O
Ik snap best dat er mensen zijn die dit mooi vinden.
Ik ben al geen van “Hot-Hatches”, maar deze styling is bijna Pruis niveau. (mijn mening)
freewarefreak
Nou gelukkig maar dat Mugen de Honda Civic Type R gaat aanpakken. Het is een mooi blok, VTEC, technisch een snoepje. Maar waar de ander fabrikanten met hun Hot Hatches zonder problemen ruim over de 200 PK gaan, zelfs VW geeft de VW GTI al 211 PK mee en dat vind ik al erg aan de magere kant, blijft Honda al vele jaren en updates steken op 200 PK…

En voor dat iedereen gaat roepen “PK’s is niet alles, gewicht, onderstel, mechanische grip, etc, bepaald ook heel veel”, wil ik toch aangeven dat mij dat tegen valt van Honda. Ik hoop echt dat Mugen hem flink opvoert.

Als ik trouwens het filmpje bekijk is het onderstel e.d. ook niet “the reference” in deze klasse. Volgens Vicky “kilo’s onderstuur… en de japanse versie is zo hard geveerd dat iedere bobbel haar de lucht uit de longen slaat…

Ben dus benieuwd wat de update van Mugen gaat brengen op het gebied van de power en handling. Één ding is al wel geslaagd, de rare driehoekjes in de achterbumper zijn vervangen voor normale eindstukken, een hele verbetering.
opelsintrafreak
die spoiler is er zoo niet mooi bij
Misschien de wielkassen nog lichtjes uitgeklopt en dan was het nog net dat tikkeltje beter denk ik
Geweldige uitlaten, Mugen heeft door dat die normale uitlaten OER-en-OERlelijk zijn.
Ballen?
Dit “blitse” ontwerp doet mij eerder denken dat het thuis hoort in een Manga film.
doe mij maar gewoon een ford focus RS :P
De motoren van Honda zijn altijd al snoepjes geweest toerenkrengen :P
Zeer lekker auto, als ik er het geld voor had….maar ja dat heb ik niet. ;)
freewarefreak ja grappenmaker op het blok van de Golf GTI zit wel een turbo met intercooler en dan is die 210PK in eens bitter weinig en eigenlijk schandalig.
Want als je op die toer gaat heeft Mitsubishi een 2.0L blok met turbo dat makkelijk 300 PK er uit perst.
Honda’s 2.0 V-tec blok is een super motor als je hem naast de 2.0 van VAG zet.
^ Inderdaad. Honda houdt het atmosferisch. Neemt niet weg dat ze het vermogen wel wat mochten opkrikken in de loop der jaren, maar ok, Mugen gaat dat nu doen.

En ja, als die er 230/240 uit trekken straks…sta je wel te kijken met je turbo Golfje.
Ik moet altijd aan deze ‘chauffeurs’ denken als ik deze wagen zie!

http://stuffstonerslike.files.wordpress.com/2009/03/star_trek.jpg
Oke, need on motorische aanpassingen, die velgen! (omg!) en de grill. Uitlaat systeem alleen als de achterkant eruit gaat zien zoals de huidige achterkant, taartschep en boekenplank mogen ze houden… :-)
WHATTTT mugen TYPE R ik vind em vet hij mag zo wel voor me deur staan..

En dat vag 2.0 blokje is een grap naast de k20a2 die hier in deze civic zit!
Dat is tenminste nog een NA blok met 200 PK!
http://www.autoblog.nl/archive/2007/09/19/honda-civic-mugen-rr
Die civic TYPE RR heeft al 240pk met een NA blok laat vag dat maar eens proberen..
Ruigste model ooit van Honda , ontslaat die designer !!!!!
Zodra je de prijs weet hoef je ‘m meer, GT Channel had het begin van de week over 50-60 k$.
Gelukkig hebben ze het lekker subtiel gehouden met vleugels en fartcans…

Mis alleen de stickertuning en neon nog…
beetje oud nieuws Autoblog… was 2 maanden geleden al bekend
Iets mis met deze wagen… Ik zie niet in wat. Als er iets mis is met deze wagen, is er zeker iets mis met pakweg een Golf GTI. Staar julie nu eens niet zo blind op peekaas!
@KoguchiPower, als dit zo oud is, waarom heb je ons dan geen tip gestuurd ;)
@M3E92
Styling is bijna Prius niveau. Ik neem aan dat je dat als compliment bedoeld ?? De Prius is een schitterend staaltje van design en functionaliteit in 1 maar het design van de TypeR steekt daar nog wel even boven uit. SUPER ! Daar komt een grove, blokkige Duitser sowieso niet tegen op.
hmm….steekt mijn civic hybrid toch wat faaltjes bij af t.o.v. die jap. Type R.
Als ie geen 300pk heeft telt ie in de league van de Focus RS niet mee.

Het is natuurlijk al lang geleden dat Mugen zich met Formule 1 bezig hield maar het is een automotive erecode om productiewagens geen grotere vleugels te geven dan Formule 1 wagens. Maar erecodes, wat begrijpen Japanners daar nou van…
@mashell
“….wat begrijpen Japanners daar nou van… ” zegt meer iets over jou dan over de Japanners waar jij op doelt. De Japanners zijn zeer grote wereldspelers en zeer innovatief. In de automotive hebben ze na de tweede weereld oorlog altijd een leidende rol gespreeld.
s2000, ga ergens anders menstrueren,

het was waarschijnlijk gewoon een grapje doelend op die gigantische spoiler.
hmm…
Inderdaad hmm…. was een garnaal zeg!
ik denk dat hier weer een oorlogje japan-duitsland opkomst is. het honda-mugen design is weer een decenium te vroeg. zo als zo vaak al is bewezen.

=> del sol in van de begin jaren 90 weining gewild op het vaste land een tien jaar later meer gewild.

=> integra type R in 1998 door verschillende automagazines spuuglelijk bevonden nu in zuiver staat een maagdelijke witte schone
@johan.be
Kijk hier spreekt een verstandiger persoon !
@ mashell

Ik denk dat de RS toch echt moet omkijken gezien het feit dat hij al moeite heeft met een Clio op het circuit.

Het zijn niet alleen de pk’s die tellen.
@ shivan + merry:

Tuurlijk, dat snap ik ook wel. Ik heb ook in mijn eerste reactie gezegd dat het blok een snoepje is. Het ging mij alleen om het aantal pk’s wat volgens de fabrikant voldoende moet zijn voor een hot hatch. En in dat licht bezien vind ik 200 PK een beetje mager. Dan had ik van Honda meer verwacht. Dat wou ik er mee zeggen.

En dat Honda dat uit een snoepje van een High Tech atmosferische VTEC haalt en VAG zich er lui vanaf maakt met een turbo geblazen twee liter blok, enz enz… (afgaande op de reacties) dat stond hier los van.

Comprende?
Qua looks inderdaad nu eindelijk een heftige en mooie Civic Type R! Ben alleen bang dat ik er nooit één in het echt zal spotten…

En de Integra Type R’s zijn inderdaad allemaal heel gave auto’s!
Sorry, maar wat een tupperware auto. Hele hoop plastic, niet passende velgjes om over de uitlaten en luchthappers op de motorkap nog maar te zwijgen.
Nee niet voor mij, ik zou hm lekker bij de dealer laten staan.
Ze hebben de orginele uitlaten vanvoor in de rooster gestoken:o

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).