Wat mannen allemaal verkeerd doen achter het stuur

Auteur: , 45 Reacties

Zoals beloofd heeft Carwoman, naast een top 5 met vrouwenblunders, nu ook een overzichtje gemaakt van de grootste fouten die mannen achter het stuur maken.

Natuurlijk herken ik mezelf hier niet in. Ik snij nooit iemand af, haal nooit onnodig in en laat iedereen ertussen bij het ritsen; ik ben immers de perfecte verkeersdeelnemer. Net als iedereen.

Bekijk de top 5 mannenblunders bij het rijden en vertel ons, hoe zit het met jou?



45 reacties

Ferrari Fanaat
lol ik doe ze allemaal als ik rij (ookal minderjarig, kan nou eenmaal in midde oosten:) :P)
Het snijden is idd wel vaak kerels die dat doen. Rotonde geen richting zie ik beide geslachten zich vaak schuldig aan maken.

No.5 waarschijnlijk gewoon keihard schuldig…lol
zonde van de GT
nr. 5 kun je me toch wel eens een enkele keer op betrappen ben ik bang.

voor de rest rechts inhalen, vooral bij snelle bochten waar mensen wel eens links blijven rijden, zoals op de A6 bij emmeloord (richting joure) :mrgreen:

bumperkleven doe ik naar mijn mening niet,
maar de mensen voor mij vinden van wel, volgens mijn vriendin.
en een vrouw dat dat zeker niet he wat een onzin
bumperkleven doe ik wel maja daar heb ik de auto wel voor
i’m just awesome…
@ laulau

Een speciale auto hebben om te bumperkleven?

Exterieure airbags of hoe moet ik dat zien?
ja hoe raadt je het ;)
Alleen op nummer 3 zal je me kunnen betrappen ;)
Top 1 vrouwenblunders: Het denken altijd mannen te moeten vertellen wat ze verkeerd doen achter het stuur.
Als je ziet wat die man met die porsche heeft gedaan, zal ik wel eens willen weten wat een vrouw had gedaan? volgens mij was hij dan niet herkenbaar geweest! haha
@ robin
vraag me af als de vrouw van de man erin mag rijden
@boeman:

Wat dacht je van botsauto’s? :P
wat een BS top 5

Vrouwen geven ook vaak geen richting aan op rotondes, gister op weg naar Leeuwarden, 2 van die mokkels tegengekomen.

en wat is er nou weer mis met nummer 5. Als er iets dwars zit, dan moet het er uit…DUUHHHHU
het hangt veel af van met welke auto ik rij, in de chevy kan je mij enkel op het 1ste betrappen, in de dodge op de eerste 4 :P had ik de mustang waar ik van droom zou het nog erger zijn
Tjongejonge, de vrouwen proberen de aandacht ook weer eens af te leiden…

Echt waar, dit doen ze gewoon zodat hun eigen fouten niet meer zo opvallen. =D
Ik vind ze maar matig, alleen 2 en 4 doen meer mannen dan vrouwen. Maar punt 3 geeft dus een fout van haar aan, inhalen als het niet kan ;)
Punt 1 en 5 doen vrouwen net zo vaak als mannen.
Als ze niet met betere argumenten komt blijkt dus gewoon dat mannen beter rijden, al ben ik van mening dat dat niet zo is.
Dat van dat ritsen vind ik ook schijtirritant. Ook ik rijd altijd gewoon helemaal door (tenminste wel tot aan ‘vanaf hier risten’) en voeg dan gewoon in. Die mensen die me dan zitten aan te kijken alsof ik asociaal ben kan ik echt niet gebruiken.

4 punten;
-Ik doe het gewoon zoals het hoort
-Jij doet het niet zoals het hoort aangezien je me aan het einde geen voorrang verleent (RITSEN heet dat)
-Dat jij nou zo’n suffe kut bent dat je al ver van te voren in de file wilt staan is niet mijn probleem
-We hebben al zo weinig asfalt in NL; gebruik het dan ook!

Dat dus.
Hey daar erger ik me nou ook aan*!
Ben ik nou een metro-man?

* uitgezonderd punt 4. Anderen niet laten invoegen:
Het voelt toch een beetje als voordringen. Terwijl jij netjes in de rij staat te wachten rijden ze lekker langs je op om voor je in te voegen. Hierdoor gaat jouw rij nog langzamer en kunnen er nog meer voor je invoegen.
1. altijd of ik moet het vergeten, dus bijna altijd
2. bijna nooit, of het moet iemand zijn waar ik een hekel aan heb. Gezien mijn aard, dus bijna niemand. Dus doe ik het ook bijna nooit.
3. nee, ik cruise. dus racen ed. niks voor mij. moet ik teveel moeite doen, kost zoveel energie.
4. laat andere invoegen op plekken waar er geritst moet worden, he het bekende blauwe bordje. Ik dauw mijn auto er ook makkelijk gewoon tussen. Maak mij ook niet druk voor gevolg schade. Bij op en afritten, is het anders, daar heb je geen voorrang en dan is het ook redelijk slim om niet constant voorrang te nemen.
5. whahahaha… niks zo lekker…. nee hoor..

Maar mijn eigen blunder:
Vorige maand tegen mijn eigen schuur gereden… Ja een stenen schuur. Niks tegen mijn oude werkgever zeggen. Die denkt nog dat het een aanrijding is zonder dat iemand een bericht heeft achtergelaten… Hahahaha onderzoek loopt nog, not…

nou dan weten jullie ook wat voor persoon ik in de auto ben…
@ laulau,
je “bumperkleeft” op je 12de?
Wat betreft dat richting aangeven op de rotondes.. ik stuur met 1 hand en wel de linkse meestal (nee niet om stoer te doen :? ) en als ik dan het stuur om “gooi” kan ik niet ook nog eens met rechts het knipperlicht aandoen he.. En sowieso gebruik ik geen knipperlicht als niemand er iets aan heeft.. Ik zie het nut er niet van in om m’n knipperlicht aan te doen om 3 uur ’s nachts met geen kip op de weg.. :roll:
@maxmatthijs

voor de doorstroming is het zeker beter om vroeger dan om later te ritsen

dat je de “capaciteit van de weg” gebruikt is onzin; die capaciteit wordt bepaald door het smalste deel, niet door het bredere deel; de weg is als een waterleiding, waar een hoeveelheid water doorheen moet, niet als een parkeerplaats waar je zoveel autos op kwijt moet.

als je op het laatste moment invoegt moet je vrijwel altijd afremmen simpelweg omdat de weg ophoud, doordat je langzamer van links komt ga je het verkeer aan de rechterkant ook vertragen. Daarbij wordt de druk om in te voegen steeds groter naarmate je het verdrijvingsvlak nadert waardoor de kans dat je invoegactie een beetje chaotisch wordt toeneemt en dat vertraagt want daar schrikken mensen van.

Ik zeg niet dat je kilometers van te voren moet ritsen, alleen dat het wel degelijk vertraagt als je tot het allerlaatste moment wacht. Aan de andere kant, als iedereen rustig verspreid over een paar kilometer van te voren zou ritsen zou het de doorstroming niet significant vertragen, ws eerder verhogen.
@Pieter_H Kijk al nergens meer van op, gezien het feit dat een 14 jarige 101 km/u in Breda had gereden.
nr 5 heeft niks met auto rijden te maken hé ( toont maar hoe moeilijk ze het hebben om 5 punten op te sommen ). Wat wordt het morgen commentaar omdat met kleding die ik draag in de auto niet meer in de mode is???
Ik dacht dat enkel mensen in premium wagens niet pinken?
beetje jammer dat jullie zo bezoekers voor carwoman moeten trekken.
normaal zetten jullie het hele artikel hier maar nu moeten we daar gaan kijken.
Herken er niks van…

EERLIJK WAAR!

Heel misschien puntje 5 dan… maar daar ben ik me op dat moment wel degelijk bewust van en dan schrik ik van mezelf… oeh wat doe ik nu :P


Maargoed ik erger mij wel aan dit soort gedrag bij andere verkeers gebruikers. En als ik mij ergens aan erger dan doe ik het zelf dus NIET.
Weet je waarom mannen inhalen?
omdat die vrouwen zo traag rijden!
Die tuthola denkt echt dat ze lekker is he.. Als ik haar in haar Alfa GT zie rijden denk ik eerder brr dan dat er ploink in mijn broek klinkt…

en dan ben ik nog wel van de MILFs
@ Max
Gefrustreerd??

En ik gedraag me alleen aso als iemand zich aso naar mij gedraagt. Kinderachtig…ik weet het. Maar dan mogen ze het merken ook! Vooral de BMW X5-en zijn erg….
peter - italia
geen richting aangeven en snijden+niet ritsen zijn hardstikke normaal hoor… hier in italie dan ;-)
Tis altijd ff wennen als ik weer in NLD in de auto stap *peter je bent in nederland he… denk erom*
Mika Hakkinen
1 doe ik altijd.. erg irritant als andere het niet doen..

2 doe ik niet

3 licht net aan de situatie:P

4. Ligt ook net aan de situati laat geen oude mensen er tussen en mpv (renaul kinderbus koop een echt auto man)

5.. af en toe is het een vuilnis belt ja.. maar in het weekend effe opruimen haha
Mika Hakkinen
oeps laatste verkeerd ingevuld maar wat er uit moet tja..:P
[email protected] Dev én volledig gelijk ook :D

@Pieter_H: Dat vond ik ook behoorlijk verontrustend :P

Ik denk niet dat het ook maar iets uitmaakt of je man, vrouw, oud, jong, bejaard, behaard, neger of marokkaan bent, fouten maakt iedereen achter het stuur.
Maar het valt mensen meer op als een dikke Merc of een bimmer niet pinkt, omdat ze (meestal) in een duurdere wagen zitten. Gevolgd door opmerkingen als: een pinker is een optie zeker bij Audi? Maar er zijn minstens evenveel niet-pinkende Renault-en Opelrijders hoor ;)

Dus kunnen we nu ophouden met janken over dit soort futulititeiten en gewoon weer berichten over AUTO’s en niet over de hoeveelheid snot erin???
dank u!
Volvo_440_turbo
Ik pest graag mijn medebestuurders die naast mij aan de rode lichten staan, als ze optrekken trek ik even hard als hen, en eens in derde geef ik de genadestoot, ik kan het nooit laten…
alleen af en toe geen knipperlicht als ik meerdere rotondes achter elkaar krijg.
daar heb ik zon schurft hekel aan.
Ik kijk ernaar uit het te lezen. Rijden mannen ook overal tegenaan zonder dat het schade doet?
Misschien is het het tijdstip of misschien zijn het de biertjes, maar ik voel mij toch geroepen om even oude-lullen commentaar te geven:


Wat posten hier veel sekstisch gefrustreerde mannetjes zeg! Zo’n mop als die van Dev kan ik zeer waarderen, maar voor de rest is elk 2e comment een seksistisch getinte opmerking die als een slappe leuter op een slagroomtaart slaat. Is de helft hier nog maar 14? Of toevallig net allemaal bonje gehad met de vriendin ofzo?

Viel me even op.
@pieter-h

mag da ni dan?????
Grappig dat er zo’n gefrustreerde vrouw in de pen springt om ook maar wat te klagen over mannen in het verkeer. Gewoon onzin. Als er eentje voor je neus loopt te klooien in de auto, 10 tegen 1 dat het een vrouw is.
Wat een zeikwijf, bevestigd weer alle vooroordelen over de vrouw…
Mannen doen mijns inziens twee grote fouten in het verkeer:

1) denken dat goede voertuigcontrole (~ snel kunnen rijden) hetzelfde is als goed autorijden, zijnde: vloeiend (zonder passagiers te laten kotsen), hoffelijk, duidelijk, veilig en uiteraard, vlot!
2) zelfs al kunne ze goed autorijden, ze doen het niet want ze zijn of te lui, of ze hebben een te groot ego.

Een goed handboek voor wie genoeg inzicht heeft om te weten dat men altijd kan bijleren in het autorijden: http://www.drivinghandbook.co.uk/part4.htm

En om op de vraag te antwoorden: enige fout die met enige regelmaat terugkomt is dat ik soms anderen afsnij. Niet in die mate dat er een probleem is, dwz geen gevaar voor een botsing, maar de modale automobilist is wel geschrokken/boos/etc. En dat willen we niet. Dus wat meer marge nemen…
Beter zelfoverschatting dan onzekerheid achter het stuur.

Ik denk dat goed autorijden een unisex kwestie is. Ik zie vrouwen soms slecht rijden, en ook mannen. Ik zie ook vrouwen goed rijden, en ook mannen. Over het algemeen ben ik erg tevreden over andere weggebruikers. Het is druk, en toch vloeit het verkeer mooi overal door heen.

Het richting aangeven doe ik altijd omdat het een gewoonte is. Ook zit ik grondig in mijn neus. Het ook wel eens een vrouw behoorlijk in de neus zien peuteren achter het stuur. Het is allemaal zo lang het breed is.

Mijn zwakke punt vind ik dat ik de muziek te hard heb staan, en dat mijn auto mij uitnodigt om hard en speels te rijden. Ik maak ook de grote fout mezelf een super chauffeur te vinden.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).