Vierwielaandrijving is toch een beetje te veel Audi, de oer-Lambo's zoals de Countach en Miura hadden het namelijk niet.
Natuurlijk heeft integrale aandrijving zijn voordelen, zeker onder gladde omstandigheden is er simpelweg meer tractie beschikbaar. Nadelen zijn er natuurlijk ook. Het kostenaspect is voor modale auto’s nog wel een argument, maar voor supercars gaat dat niet helemaal op. Toch meldt GTSpirit dat de prijsstijging bij de invoering van de Gallardo LP560-4 een reden is om een voordeligere Gallardo in de markt te zetten. Dat de verkopen bij Lamborghini 30% zijn gedaald lijkt alleen nog maar meer aanleiding om een “instap” Gallardo te introduceren.
De nieuweling zou LP550-2 gaan heten. Om de hiërarchie in stand te houden, krijgt de auto namelijk een iets teruggeschroefd vermogen van 550 pk. Aangezien de Gallardo wel 30 kg lichter wordt door het weglaten van de vierwielaandrijving lijden de prestaties er niet echt onder. De 0-100 zou in 3,9 seconden te halen moeten zijn.
Lamborghini zou de Gallardo LP550-2 in een beperkte serie van 250 exemplaren gaan bouwen. Al deze auto’s krijgen witte bestikkeringen, terwijl klanten kunnen kiezen uit 8 verschillende kleuren.
40 reacties
Verder wel leuk, driften met je Gallardo!
Hij zou makkelijk sneller worden dan de LP560-4.
Maar is de superlegga van de “oude” gallardo ook niet een achterwiel aangedreven auto?
OT: Lijkt me prima om de verkopen te boosten, alhoewel ik denk dat de prijs niet opeens even 30k zakt. Ik bedoel, wat maakt dat verschil nou uit voor de mensen die sowieso al een Gallardo kunnen betalen?
Meer een schreeuw om aandacht in de pers dan een echte verkoopboost.
Aan de andere kant worden deze wilde stieren niet door matadoren bereden maar door slappe oude waslappen. In dat geval is 4WD weer beter.
Lambo’s van tegenwoordig zijn meer pony’s geworden met zijwieltjes.
Ferruccio Lamborghini draait zich om in zijn graf
Ik zeg alle Duitse pony’s naar de worsten fabriek en terug met de wilde stieren inclusief RWD.
waar praten we over. dat is 1.78% pk minder
dat is bij een middeklasse 7.14%
Zo hebben ze eindelijk 3 modellen ipv.2.
Of zijn Lambo’s nu opeens niet meer voor losers? Laten we het hopen!
Nouja goed, die witte sticker vind ik maar niks.. dat ze dan aan de zijkant iets doen net zoals de Superleggera. Mja zal wel leuk speelgoed worden… daar gaat het uit eindelijk om.
Lambo’s zijn nooit voor losers geweest ;)
Hoewel ik dan niet snap waarom 4WD BMW’s 100 kg zwaarder zijn dan RWD BMW’s :X
de motor ligt achterin… je hebt dus juist een as nodig naar de voorwielen…
Je hebt een verhaal waar je je best op hebt gedaan, klinkt mooi maar je vergist je in 1 ding:
“Nu moet er een as onder de auto door voor aandrijving van de achterwielen.”
Ik denk dat je nog heel even je huiswerk moet doen want dat is alleen het geval bij een voorin-geplaatste motor… Zoals je weet niet de meest ideale plek voor een supercar.
http://jarrod.miller.idx.com.au/macros/fwd_sucks.jpg
okee dus geen focus rs voor jou
http://www.autoblog.nl/archive/2009/04/02/lamborghini-gallardo-gt2
GT1 as we know it is dead.
Je hebt geen idee waar je het over hebt.
Alleen voor ervaren coureurs natuurlijk,
http://www.autoblog.nl/archive/2009/06/30/lamborghini-gallardo-lp-550-2-valentino-balboni