We wisten jullie in maart van dit jaar al te melden van de GTbyCitroën in (gelimiteerde) productie zou gaan. En vandaag komt het Britse Autocar met meer details naar buiten. Topmensen van Citroën zouden gezegd hebben dat er in totaal 6 stuks gebouwd gaan worden.
En dat allemaal voor het schappelijke prijsje van 1,3 miljoen euro (excl. belastingen!) inclusief BTW en BPM zou deze auto dus wel eens duurder kunnen zijn dan een Bugatti Veyron!
Citroën zou er naar streven om het uiterlijk en het interieur zoveel mogelijk te behouden voor de uiteindelijke productieversie. En dat zou betekenen dat we te maken hebben met een carbonfiber constructie en oa koper in het interieur.
Voor de aandrijving zal een Amerikaanse V8 zorgen die minimaal 500 pk zal leveren. Schakelen zal gebeuren met behulp van een gerobotiseerde handbak. Naar alle waarschijnlijkheid zal Citroën de plannen bekend maken tijdens de IAA van Frankfurt (september), maar het zou ook zomaar kunnen dat ze dat al doen op het Goodwood Festival of Speed (dit weekend).
De afgelopen weken heeft een rijdend prototype van de GTbyCitroën namelijk al een rondreis gemaakt langs oa de 24 uur van Le Mans, 24 uur van de Nurburgring en ook tijdens FOS zal de GTbyCitroën aanwezig zijn.
En dan te bedenken dat deze auto ooit alleen maar bedacht is voor een computerspelletje…
Citroën GTbyCitroën rijdt door Londen:
122 reacties
exclusiviteit ten top!
Nou, waar haal ik 1.3 miljoen + een beetje belasting van daan???
Als daar de zon op schijnt zie je geen ruk meer.. weg 1.3 mil ex btw :P
OT: Lef van Citroën om in deze tijd zo’n auto te bouwen en dan ook nog eens met zo’n prijskaartje.
Maar, het is wel een mooi uithangbord voor de ‘Premium’ DS lijn modellen.
Kan niet wachten er 1 in het echt te zien maar dan zal ik waarschijnlijk naar abudubai moeten. jammer
Wel een mooie auto…
Dat is geen probleem ze zullen da koper wel mat laten uitvallen
Hoezo is dat lef hebben?
wat zeg ik nu, dit is een citroen.
Naja, recessie enzo… En volgens mij staat PSA er niet heel erg geweldig voor, qua financiën. Dat zal misschien ook die €1,3 miljoen verklaren, om de ontwikkelingskosten eruit te halen.
want stel dat je in een kroeg zit, en iedereen praat over zijn auto:
1: Ik heb een 599,
2: ik heb een ford gt,
3: ik heb een zonda,
en dan jij:
ik heb een citroën….
:? nee, ik heb liever een veyron
Deze ziet er veel scherper uit dan dat ronde geboggelte.
you’re right, maar ik heb een hekel aan een veyron, dus doe mij gewoon de Zonda F Roadster maar :) valt ook wel op!
hoewel deze natuurlijk zeer spectaculair is, en ik vind hem goed geslaagd!
*zijn er meer mensen die denken dat de zijflank wel wat wegheeft van een Veyron? (tip: plaatje boven intro, net voor het achterwiel, zelfde lijn als Veyron)*
Hoe groot & duur zijn die modelletjes dan?
Hmm… Van schalen weet ik uiteraard niets (ik let er niet op)… De omtrek is net iets groter dan een grote gsm denk ik… Duur zijn ze niet (althans ik hoop van niet), maar als je geluk hebt, kom je een vriendelijke autoverkoper tegen die je er één cadeau doet! :D Zoals ik tegengekomen ben (okee, ik kende de autoverkoper wel al langer maar ach… ;) ).
je zit bijna onder het wegdek :O
Ik hoop toch wel dat je ziet wanneer er echt word gefilmd en wanneer je de videogame ziet.
OT stoer dat Citroën dit produceert, zal ook een groot deel imago zijn.
Maar voor deze prijs kies ik zeker de veyron!
Natuurlijk wil ik hem wel eens op straat tegen komen.
Nou een Ford maakt in een kroeg ook geen indruk. Evenals een Pagani, de meesten zullen denken dat het een Italiaanse kaas is. Dus als je met een groepje zit te praten die weten wat een Ford GT is en een Pagani dan kun je zeker met deze Citroen aankomen.
OT: Tsjah wat moet je er van zeggen. Mooi? Nee. Handig? Nee. Sturen zal hij waarschijnlijk ook niet goed doen. Tegenwoordig moet het zo extreem mogelijk zijn. De grenzen moet echt opgezocht worden om op te vallen tegenwoordig. Jammer, met zulke extreme vormen indruk maken is makkelijk. Maar met een ingetogen elegant ontwerp indruk maken is een stuk moeilijker.
thnx, zal ff binnenvallen bij de lokale Citroën-boer mocht ik in de buurt zijn, wie weet!
wel heerlijk fout! en exclusief… dus ja als je echt geld teveel hebt en dit liever rijd als een veyron of iets dergelijks. of dit naast je supercars kan stallen, dan is het zeker mooi!!
maar wel iets dikkere motor erin ;)
mooie V10 van BMW.
Motoren doen ze al samen met BMW/MINI, misschien een dealtje maken voor de M5/M6 motor?
En ‘m dan nog wat kietelen uiteraard!
Ookal is ie duurder dan de Veyron, maar wel mooier dan de Veyron.
Jammer dat het maar 6 stuks zijn ipv de aangekondigde 20.
ik ben niet zo van de franse wagens, maar voor deze maak ik een uitzondering.
ben het met de rest eens dat een hoogtoerige V10 of V12 erin hoort (in het spel hoor je die ook?) iets van een lambo of aston martin , M6 oid.
dat gorgelende V8 geluid staat deze supergestroomlijnde auto niet
prachtig om naar te kijken!
Wel spijtig van de motor die erin zit…
Een V10 of een V12 zou hem beter staan…
Waanzinnig ding, met een impact die te vergelijken is met die van een Countach.
Hulde, Citroën!
en mijn god wat is dit een lekkere bak:p
misschien heeft Ice safe bank nog wel wat geld liggen
indrukwekkende auto
Hopelijk ziet Citroën dit ook en worden het er meer dan zes!
Bosnia_love
30 June 2009 om 14:11
wat een geluid zeg, maar ik heb liever een veyron,
want stel dat je in een kroeg zit, en iedereen praat over zijn auto:
1: Ik heb een 599,
2: ik heb een ford gt,
3: ik heb een zonda,
en dan jij:
ik heb een citroën….
nou ?? van de citoen zijn er 6 gemaakt exclusiever dan de ferrari ,GT, en zonda te same zenne :)
Wie is op dat verschrikkelijk idee gekomen!!! Ontwikkel dan ook een dikke V10 of V12 voor dit model!!
Pak desnoods de V12 HDI FAP!!!
Dit is echt om te janken en dan willen ze er ook nog 1,3 miljoen euries voor!!!
Ben benieuwd wat voor zwakzinnige dat zal zijn!!
Die ziet er gewoon geweldig uit ^^
maar hij ziet er wel geil uit zeg, wauw
Omdat de mensen die hier posten, het allemaal zo graag willen, verander ik de motor wel….
@ hanz; In het spel loopt hij op waterstof.
@ Simpson; :D Daar dacht ik ook gelijk aan. Sensodrive zou de acceleratietijden gelijk minstens verdubbelen, traag kreng. Maar ik denk niet dat Sensodrive is ontwikkeld voor deze vermogens, ze zullen dus wel met iets anders moeten komen.
@ Timmie; Premium… :roll:
@ BAAP; Een gigantische HDI lijkt me niet verkeerd.
@ M-lover; Reserveonderdelen? Niet nodig, een onderdeel per stuk maken wanneer het nodig is, is waarschijnlijk net zo duur als een reserveonderdeel maken.
Laat hem maar komen!! Super actie van citroen!!
Wat wil Citroen met de DS-lijn bereiken denk je? Een beetje Citroen-fan zou dat moeten weten…
@ midi; Blijkbaar was makkelijker aan deze motor te komen. In de tijd van de SM was Maserati van Citroën, dus kon Citroën simpel die motor nemen. Nu gaat dat minder goed…
En het is een Citroen.. niet echt m’n ding om het voorzichtig te brengen.
Ziet er wel een ferme bak uit, maar wat zo’n onschaafde amerikaanse V8 (niets mis mee trouwens )hierin komt doen is mij een raadsel… toch maar Veyron dan :)
Een amerikaanse V8 met 500 pk… Dan kun je dus gewoon de 7.0 V8 uit de Corvette Z06 pakken.
Als ik het zo lees is er geen enkele intensie om qua rijden te gaan concurreren met de top. Ofwel: gewoon een exentriek model ontwerpen, een (relatief) ganbare motor erin… en dan EUR 1.300.000 ervoor vragen.
Dat kan iedere autofabrikant!
De Veyron is natuurlijk ook onwijs duur, maar dat is dan wel een bijzonder goede auto! Het feit dat je een Veyron voor 1/3 van de kostprijs koopt, wil ook wel zeggen dat je wel waar voor je geld krijgt.
Als je deze Citroën koopt…, word je er vervolgens uitgereden door een 911 die minder dan 1/10 kost…
Ik zeg: Fail !
Het gaat hier dus puur om het uiterlijk, jammer dat hij zijn uiterlijk dan niet waar kan maken IRL.
Soms bent u rood en aanklikbaar maar soms ook zwart. Is dat een en dezelfde persoon?
Verder ik ben een Citroën-gek maar ik vind het wel heel veel geld. Maar goed ik heb nog de stille hoop dat er in de produktiemodellen een motor met meer vermogen erin zit.
Maar als ik zoveel geld moest uitgeven voor een auto dan werd het ook geen Citroën.
Het is net zoiets als een VW Pheaton of een R8. Voor zoveel geld wil je ook niet in een VW of een Audi gezien worden.
erg mooi ding, alleen misschien een beetje aan prijs
@ Dennis; Verklaar de goede verkoopcijfers van de R8 dan eens…
Dit doet weer een beetje terug denken aan die die oude tijd met een vleugje Japanse Animatie stijl (de auto zou zo uit een Ghost in the shell aflevering kunnen komen). De auto is tenslotte (mede) Ontworpen door een Japanner, voor het beste race spel uit Japan
Japanese-French connection
Heel leuk idee, maar dit is wel een erg grote stap. Als ze een halo voertuig op de markt zetten, zou hij eerder in het 911/R8-segment moeten stappen.
Daar kun je de grootste impact maken.
Maar doe eerst wat aan de techniek achter al dat plastic gefromfraai, Citroëns zijn nogal altijd een ramp om aan te werken!
die verkoopcijfers kan ik niet verklaren maar als ik zoveel geld voor een auto uit moest gaan geven dan werd het ook geen R8.
In mijn ogen is het ook maar een Audi.
Ik bn heel blij met mn C6 2.7Hdi maar ik vind, ondanks dat de Citroën GT er geweldig uitziet, de auto geen 1,3 miljoen euro excl belastingen waard.
Ik heb mijn ervaring over de 2 Audi’s die ik heb gehad hier vaak medegedeeld maar in mijn ogen vind ik het de R8 zijn geld niet waard.
Op youtube staan filmpjes genoeg van R8 die ondanks hun quattrosysteem toch gewoon van de weg afvliegen.
Maar goed dat meningen verschillen. Anders was het ook zo saai op de weg.
Een ding wel ik vind dat Citroën nu eindelijk eens laat zien wat ze in huis hebben en als ze het nu ook eens gaan gebruiken op de modellen zou het helemaal fantastisch zijn. Zoals een C4 met 250 pk ofzo…na al die rally successen zou het toch eigenlijk wel heel mooi zijn als ze daar eens mee beginnen.
Groet van een zeer tevreden Citroën C6 rijder
@ DD$; Waterstof, geen gewone elektro. Maar goed, zelfde idee. ;)
@ Chrisjuh; Tsja, kan jij vinden. ‘Een ton voor een Porsche, nooit van mijn leven!’ Ik bedoel maar…
@ Dennis
Quattro is geen almachtig veiligheidssysteem, iedere malloot kan een AWD van de weg afkrijgen.
Sorry maar ik persoonlijk vind dat je een auto koopt voor jezelf en niet voor een ander. Status is leuk maar er is altijd baas boven baas dus blijft de belangrijkste keus voor een auto altijd je eigen beleving. Je koopt geen S klasse omdat je buurman net een nieuwe E klasse heeft gekocht? enkel om te kunnen zeggen dat die van jou toch echt duurder en luxer is?
maar €1.300.000? beetje overdreven hoor.
idd 1,3 miljoen voor alle moet het wel zijn want pers stuk koop niemand ze
Nu de komende 35jaar boterhammekes met choco eten :lol: :lol:
Citroën laat zien dat het ook interessante en snelle auto’s kan bouwen!
Het zou helemaal getuigen van lef als die Fransen dit concept zo in productie zouden nemen.
Dan zou Citroën nog eens een statement kunnen maken.
Met een supercar nog wel!
Op dit niveau boeien die prijzen mij niet zo.
een twin turbo v6 of een heerlijke v10/12 was wel beter als de rauwe goedkope v8 die al best veel andere merken gebruiken.
@ Marc; Duur…
ik vraag me af wat de topsnelheid is?
hopelijk iemand die dat weet