Och heden! De Pagani Zonda Cinque Roadster

Auteur: , 30 Reacties

Soft-pr0n (de R is natuurlijk haRdcore) of niet, dit is een bloedgeile machine. Na de Cinque stuurt Pagani een nóg mooiere Zonda de weg op. Voor alle gefortuneerden die het toch net niet halen een eigen naam-editie te kopen.

Met de Cinque Roadster zet Pagani de ultieme machine op de weg, de “R” wordt in het openbaar namelijk niet getolereerd. Tot in de kleinste details is de auto afgewerkt. De machtige V12 produceert een niet-te-evenaren 678hp en 780Nm. Aluminium is bij Pagani een vies woord, Magnesium en Titanium prijken trots op het persbericht. Het gevaarte weegt slechts 1210kg, waarvan 53% op de achterwielen drukt. De achterwielen, want die zijn verantwoordelijk voor de voortstuwing van deze geweldenaar. Vechtend voor grip bereikt de Zonda Cinque Roadster na 3.4 seconden de 100km/u om 6.2 seconden later al weer op de 200km/u te zitten. De remmen zijn zo mogelijk nog indruk- wekkender, bij inhalende caravans duurt het maar 4.3 seconden om van 200 naar 0 af te remmen. Bovendien claimt Pagani dat de Cinque prima dienst doet als dagelijks vervoermiddel!

Natuurlijk mag een mooi lichaam ook volledig naakt. De juiste kledij kan mooie vormen vaak echter nóg beter etaleren, dat moet ook de gedachte zijn geweest bij het maken van de Cinque Roadster.

Technical Specifications:
– Mercedes Benz AMG engine, Power: 678 hp, Torque: 780 Nm
– Carbon-titanium monocoque
– ECU, Traction control, ABS by Bosch Engineering
– Inconel/titanium exhaust system coated with ceramic
– Suspensions in magnesium and titanium
– Cima sequential gearbox (6 speed), robotized by Automac enginnering
– APP monolitic wheels forged in aluminium and magnesium
Size: front 9×19 – rear 12,5×20
– Pirelli PZero tyres. Size: front 255/35/19 – rear 335/30/20
– Pagani leather/carbon fibre racing seats
– Brembo brakes in carbo-ceramic self ventilated with hydraulic servo brake,
Size: front 380×34 mm, monolitic 6 piston caliper; rear 380×34 mm,
monolitic 4 piston caliper
– Dry weight 1.210 kg
– Weight distribution in driving condition: 47% front, 53% rear
– Acceleration: 0-100 Km in 3.4 sec., 0-200 in 9.6 sec.
– Braking: 100-0 km in 2.1 sec., 200-0 km 4.3 sec.
– Maximum side acceleration: 1,45 G (with road tyres)
– Downforce at 300 kph: 750 kg



30 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Heerlijk!
En het belangrijkste: open!

Alle mega-ervaringen van he rijden in zo’n apparaat verdubbelt…
mooie wagen!!! Waarom heb ik toch niet genoeg geld voor een pagani? *zucht*
Rolls-Royce Motorcars
Geweldig!

*EINDE*
prachtige wagen!
Blijft een heel mooie wagen en die specificaties liegen er ook niet om! ;)
Laat ze aub die el-cheapo Hella achterlichten eens doen vergeten, ze zijn zo ongelooflijk doorsnee. Een gemiddelde lijnbus naar Schubbekutteveen heeft ze ook.
De “R” heeft dit zo veel mooier gestyled.
Wat een lelijke foto’s zeg, ontzettend nep, maar verder een uitermate stoere auto.
Ooit, als ik genoeg geld heb, koop ik een Zonda…. Ooit zal er waarschijnlijk nooit van komen… misschien dat ik ze kan overhalen met een zakje borrelnoten?
-edit: geen bijdrage-
Paarse uitlaten! Geil… :D En 1210 kg is echt héél licht.
Ze blijven maar komen met special editions. Niet dat ik het erg vind.
Maar ik denk dat de eigenaren van de coupe Cinque’s het niet zo leuk zullen vinden
Lekker vieze plaatjes kijken! :D
WOW! Dan denk je alles wel gezien te hebben na de Cinque en de R.

Superbak.

*kwijl kwijl*
pr0n op 4 wielen.
ultiem geile auto!
opelsintrafreak
pure porno heerlijk zon cabrio wil je hebben :O
Auw! Dat is lichter dan mijn golfje!
Zou dit nog de 7,3 liter V12 zijn ipv de nieuwe 6.0 liter?Ik zou zeggen van wel?
Mocht een van onsch de lotto winnen, schaf dan DIRECT een Pagani aan, en verblijd onsch!
Power: 678 hp. Waarom niet afgerond? Beetje interessant doenerij. Het ding al verschrikkelijk goed sturen en accelereren maar vind hem dito lelijk. Hoewel, bovenaanzicht is schitterend!
6-7-8 klinkt wel leuk denk ik? :P
Met de materialen waar deze auto uit bestaat zal het cabrio-zijn ook weinig uitmaken voor de stijfheid, die zal nog ruim voldoende zijn, denk ik.
@Ferdinand1:

Paars? Titanium heet dat… ;)
Dreamzzz
@StefanVTS16V: sinds wanneer is Titanium paars?

Alle zonda’s F hebben een titanium uitlaatsysteem, en die hebben allemaal een gewone metaalkleur.
@ SimonMc: de uitlaat, zeker bij de Pagani, wordt nogal warm. Wanneer je titanium verwarmt wordt het o.a. paars.

OT: Dit is toch gewoon de ultieme auto?
Ik dacht dat het porno was, blijkt het ineens pron te zijn…
Mijn wereld stort in.
Toch vind ik deze wel iets, tja, subtieler.
De R is dan wel “hardcore” enzo, maar de F, de C12(S) en de Cinque vind ik toch de nodige elegantie nog hebben, die ik bij de R mis. De R is meer zo’n auto waarvan je zegt: Die ziet er snel uit. Een F is eerder elegant. Maar ook snel.
Ik denk dat het in mijn ogen wel eens zou kunnen komen door de hogere achterkant op de F. Toch blijf ik het rare, maar toch vette auto’s vinden.
Shit, ik moet TG kijken.
kijk de remprestaties :O
200-0 in 4.3s
OMG…. speechless..
Filmpje? :D
Om stil van te worden zo geil.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).