Niet tevreden met het vermogen van je nieuwe Audi S4? Stuur em dan maar even langs bij tuner MTM. Na betaling van 2.491 euro (en 125 euro montagekosten) peppen ze het vermogen op van 333 pk naar 431 pk (515 Nm) en voor zo’n 600 euro extra slopen ze ook nog eens de begrenzer eruit. Maar er is meer.
De prestaties met 431 pk zijn trouwens helemaal niet verkeerd: 0-100 gaat in 4,6 sec en 0-200 in 17,9 sec de topsnelheid ligt nu op 280km/u.
Heb je niet zoveel geld en/of wil je niet zoveel vermogen? Dan kan je ook voor een wat laffere upgrade kiezen. Na betaling van 1.991 geeft MTM je S4 al een vermogen van 381 pk. En uitaard hebben ze nog veel meer lekkers ontwikkeld.
Een paar prijzen op een rijtje: uitlaatsysteem (4 pijpen) 2.645, 19″ bimoto velgen (incl. banden) 4.035, MTM remmen met Brembo remklauwen 4.182 en een verlagingssetje kost 700 euro.
The_12oach zegt
de kolere he wat een prijzen al is het wel smakelijk :D
Maikel zegt
De velgen mogen ze houden, spendeer de €4.305,- wel op wat andere velgen. ze zijn niet lelijk, maar mooi is anders. Over het algemeen is de Audi zeker wel geslaagd, leuk die performance stijging. :D
V70D5GT zegt
Die tuning is aardig value-for-money, maar 4000 euro voor een set remschijven vind ik wel errug gortig. Een S4 zal zelf ook niet bepaald over beroerde remmen beschikken toch?
Laue zegt
431 pk pffff doen ze goed voor 2500 euri.
velgen overigens erg stijlvol.
React zegt
2500 euro voor 100pk extra is niet slecht, zeker als je het afzet tegen de totaalprijs van de auto. De rest is wat mij betreft niet zo interessant.
Gerrard zegt
Hmm dan wordt het tijd dat ik mijn 545i een keer laat tunen. Nu is die audi een stuk sneller ;) no fun. Erg strakke prijs idd voor 100pk extra! Mtm doet hiermee wel goede zaken.
robbie zegt
Zonder banden kost het setje velgen trouwens 2.107 euro. Het zijn dus vooral de banden die het duur maken ;)
Tiger zegt
2.491 euro voor 98pk erbij vind ik niet te veel. Nu alleen nog in het bezit zijn van een S4..
MDA zegt
Even onderhandelen en je hebt voor 3000 euro een onbegrensde 431pk S4 (excl. s4). Niet een hele gekke deal hoor.
tt zegt
idd, zeker als je de prijs van de wagen zelf in het achterhoofd neemt valt deze “upgrade” zeer goed mee in prijs
TYPHOON zegt
Goedkoper dan een RS4 en sneller en krachtiger
GOD zegt
als je zo weinig betaald dan kun je wel nagaan hoe makkelijk het was voor hun om dat vermogen zo op te schroeven.
406_v6 zegt
@Gerrard,
Je kunt ‘m natuurlijk bij Alpina brengen; 530 PK’s, 725 Nm…..
http://www.alpina-automobiles.com/ww/models-alpina/b5-s/technical-data/saloon.html :mrgreen:
Freewarefreak zegt
Inderdaad niet duur, een dikke 3000 euro voor 100 pk er bij en de begrenzer er af.
Maar wat mij niet duidelijk word uit de tekst: Is dit alleen chiptuning? Of word er ook aan de motor zelf gesleuteld? Compressor druk verhoogd?
BananaFlip zegt
Audi heeft toch wel een grote stap gemaakt met de nieuwe S4.
Een V8 vervangen door een geblazen V6, downsizing FTW!
Ik zie een merk als BMW of Mercedes zoiets nog niet doen.
Leuke bijkomstigheid is ook nog dat de S4 nu relatief erg zuinig is.
MTM doet er nog wat schepjes bij voor weinig geld, de nieuwe S4 wordt zo wel erg aantrekkelijk.
Citrofiel zegt
Waarom zou je voor die laffe upgrade gaan? De pk/€ verhouding is daar veel lager dan bij de volledige upgrade. Maar beide verhoudingen zijn eigenlijk best laag, hebben ze goed gedaan.
FabianVTR16V zegt
@Freewarefreak, denk idd een combinatie van een ander uitlaatsysteem, kleinere compressor poulie, en het aanpassen van de ECU
Al met al in ieder geval mooi werk.
Nu nog geld verzamelen voor een S4 :D
Narf zegt
Die rooie sticker mogen ze houden van me. De rest is lekker, en niet duur. :-)
GOD zegt
De voorkant is zo lelijk. laat GOD maar helpen dan
hocus pokus pilatus plas *POEF*
best netjes toch :)
ErikkNL zegt
@God
Ja zeker netjes gedaan ;)!
Maar goede prijs-kwaliteit verhouding voor zoveel pk’s meer! Als ik een S4 over had thuis was hij zeker even langs MTM geweest. Ziet er goed uit!
Sutan zegt
Hij mag dan met 431 pk en 515 nm even snel bij de 100 zijn als de M3 met dubbele koppeling.
Maar op de sprint naar de 200 verliest hij het dik van me M3.
M3 0-200 15.9 sec
S4 0-200 17.9 sec
BananaFlip zegt
@ GOD
Doe dat zelfde eens zonder de grille aan te passen?
GOD zegt
@ BanaFlip
zo iets?
DIPSH1T zegt
mooi prijsje
Catch22 zegt
een S4 doet een keer 80.000 euro kaal? Dus voor 100k staat hij voor de deur.
Dan is 5-10k voor 25% meer power toch niet zo veel? als ik het geld had voor een S4 (en op 1 of andere manier geen M3 zou willen, kan het me niet voorstellen) dan liet ik Audi de S4 niet bij mij, maar bij MTM afleveren. Als zij er klaar mee zijn dan mogen ze hem voor de deur zetten
Benz.. zegt
Ziet er toch niet verkeerd uit. En ze hebben gelukkig de buitenkant zoveel mogelijk gehouden voor wattie is. Even de striping eraf, wielen zwart, grijs kleurtje en je hebt een soort van wolf in schaapskleren!
bozewolf zegt
Dit is een nieuwe S4? Dus forced induction?
Dus geen groot nieuws dat je dit makkelijk kunt opschroeven voor een nette prijs?
bozewolf zegt
En als ’t een Japanner was geweest waren de reacties “benieuwd hoe lang dit meegaat” niet van de lucht geweest…
Tifosi4Life zegt
Zie ik daar een Abarth streepje op een duitser? ;)