SuperPolo met 1047pk: 0-100 in 2,3 seconden!

Auteur: , 49 Reacties

Sommigen weten gewoon niet van ophouden.

Een Polo uit het jaar kruik zo veel vermogen geven dat een Bugatti Veyron geëvenaard wordt tijdens een stoplichtsprint. Alleen hebben we daar helaas nog geen video van. Deze Polo haalt ook nog eens al zijn vermogen uit een viercilinder met een inhoud van minder dan twee liter. Na de nodige aanpassing (check de lijst onderaan) kwam het uiterste toerental uit op 9400. Met de turbodruk op max wordt er een whopping 1047 pk op de 4 slicks losgelaten. Oftewel, Polo’s zijn vaak, maar niet altijd saai.

Maar hoe zou die het doen in een sprint? Check daarvoor de video. Vroem!
(via driving-fun.com)

Polo I 4 Motion 16V Turbo
Fahrzeugdaten: Kundenfahrzeug von Marek

– Basisfahrzeug ist ein Polo I

– Motor : 1,85 l 16 V Turbo

– Leistung : 107 PS /770 kW und 950 Nm bei 7734 Upm mit 2,75 bar Ladedruck bei 2,1 bar ca. 800 PS Die Messung erfolgte (siehe Bericht) bei www.Kraftprobe.com

– Fahrleistungen 1/4 Meile: 9,420 sek. Timeslip 9,568 sek. Speed 245 km/h mit 2,1 bar Ladedruck

– Fahrleistungen : 0 auf 100 km/h in 2,3 sek. – 0 auf 200 in 6,8 sek. – 0 auf 245 km/h in 9,420 sek.

– Schaltdrehzahl : 9400 U/min

– Höchstgeschwindigkeit: im 6 Gang bei 9000 U/min über 300 km/h

– Schaltanzeige

– 6 Gang-Getriebe : vom Audi TT mit Sperre und 4 Motion- Antriebsstrang

– 13 Einspritzdüsen :

– Einstellbarer -Benzindruckregler

– Turbolader : Garrett GT 40R

– Abgaskrümmer für Stoßaufladung

– Motorblock: vom 1.9 TDI mit Zusätzlichen Blockverstärkungen

– Hochfeste H-Profil-AME-Pleuel mit verstärkten Schrauben und Pleuellagern, Pleuellänge 160 mm

– Kolben : AME-Schmiedekolben mit 82,5 mm Durchmesser Sonderanfertigung

– Kurbelwelle mit 86,4 mm Hub

– Aluölwanne und Ölhobel

– Bearbeiteter Zylinderkopf mit verstärkten Ventilfedern, umgerüstet auf starre Tassenstößel

– Ein- und Auslassnockenwellen Einzelanfertigung mit unterschiedlichen Steuerzeiten für Ein- und Auslass

– Verstellbares Nockenwellen- und Kettenrad

– Ansaugsystem : spezielle Ansaugbrücke und Ansaugrohre AME-Sonderanfertigung

– Luftsammler : Einzelanfertigung aus Alu mit vier Ansaugtrichtern, (Spaltsaugrohr)

– Einspritzanlage : freiprogrammierbares 2x AME-Motronik 2.65 Einspritz- und Zündsystem

– Auspuffanlage : Sonderanfertigung mit durchgehend 76 mm Querschnitt

– Pop off Ventil

– Ladeluftkühler : Wasser/Luft Kühlsystem Sonderanfertigung

– AME-Wasser/Methanol Einspritzung

– Kupplung : Sinta-Mitnehmerscheibe Sachs RS2 abgedrehtes Schwungrad vom G 60 und verstärkter AME-Druckplatte

– Fahrwerk : Gewindefahrwerk

– Reifen : 15 Zoll Alufelgen mit M+H Slicks oder 16 Zoll Felgen mit 205/55 16 Straßenreifen

– Abgastemperaturmessung und auch noch viele Kleinigkeiten mehr

– Gewicht : 920 kg mit Fahrer



49 reacties

Heheheheh ziek ding :D Is wel echt rap :P
Vet! nou alleen nog het uiterlijk aan pakken :P
road legal?
En dat met een dieselblok…..
Algauw wordt de wet van de zwaartekracht overtreden. Wat een waanzinnige prestaties, hoe zoiets kan verwezenlijkt worden in realiteit is een echt raadsel voor mij.
Briljant! respect voor deze mensen.
hayabusa blok met RWD is nog leuker
uit een 1.9 diesel! echt ongelooflijk
Deze ken ik al jaren, maar hij blijft fuckin’ bruut!
StoplichtSprintertje
sta je dan met je veyron ..
omfg.. wat een bak! het blijft weliswaar een gedrocht om te zien, maar hij is zo snel dat je hem niet lang de ogen zeer doen :P
sta je dan met je veyron? ik zit aan 250 liever in de veyron dan in deze ijzeren doodskist. Topsnelheid zal ook wel niet zo fameus zijn …
@stephan en eftyphoon: het basisblok is van een diesel, maar inmiddels loopt het ding gewoon op benzine (ethanol?)

De reden van het gebruiken van een dieselblok is meestal dat het ouderwets gietijzer is en dat er vrij veel grote koelkanalen door zo’n blok lopen.

Knap projectje…. lijkt me best lastig op de baan te houden.
Damn dit is echt wel een ziek project.
natuurlijk heeft dit niets meer met road legal auto´s te maken of met tunen.dit valt onder dragracen, blijft natuurlijk knappe prestatie die 1000+ pk. veel pk’s in een kleine auto proppen is natuurlijk beetje cliche.

*zeiksnor*
Youtube ongeldige parameters.
@w0o0dy: is het het blok ook niet gewoon dikker geconstrueerd?
de specs van die motor komen al aardig in de buurt van de F1 uit eind jaren 80. Geweldig project.
Hoe lang zou zong blok het uberhaupt volhouden?

PS: Trouwens met een Garrett GT40R turbo haal je overal wel zulke getallen uit :P
Het eerste wat ik me gelijk afvroeg was:” hoe krijgt die zoveel vermogen op de grond?” Zat echt te denken aan voorwielspin tot hij door de beton zat maar ze hebben er een 4motion systeem ingestoken.
Diep respect voor.
Heb al meer gehoord dat ze dieseltjes ombouwen tot benzineslurpers. Oom van me is nogal automaniak en die vertelde X-aantal jaar geleden al, toen de golf 4 net uit was, dat er al tuners dat 1.9tdi blok hadden omgebouwd naar benzine met meer dan 400pk. Omdat die dieselblokken gewoon veel sterker gebouwd worden dan een doorsnee benzine blok.
Het uiterlijk aanpassen? No way! Hij ziet er nu juist zo uit van ‘who cares, ik heb meer dan 1000pk.’ Heel vet ding.

‘chek’ moet denk ik ‘check’ zijn.
@ ZED


Topsnelheid staat dat het 245 is. Als ik ook kijk naar de prestaties ervan, is ie nog steeds snel

0 auf 100 km/h in 2,3 sek. – 0 auf 200 in 6,8 sek. – 0 auf 245 km/h in 9,420 sek.

Doe mij die ma! BRUUT!
Humor. Met een grote H.
Kick, geen lampjes, tochtprofielen (aka spoilers, skirts) of scheelkijkers. All go and no show.
Voor de losers. Hiervoor heeft Halfords vast wel een zelfgenezend plakrandje.
Wees gewoon blij dat ie niet KOMO grijs was, dan was ie nog sneller.
9.61 seconden… Dat is echt erg vlug… Die houdt al de vluggere motoren bij. :o
En hoeveel van die sprintjes kan hij nog doen voordat de motor uiteen spat? Is vier een realistische schatting?
En hoelang doet hij daarmee tot het blok weer vervangen moet worden? Maar het antwoord is dus diesel motorblok ombouwen naar een benzine versie.

Toch leuk dat er mensen zijn die de extreme opzoeken. Zo krijg je wel aparte creaties.
@ Citrofiel

:lol:

elk voordeel heeft zijn nadeel zoals Cruijff dat zo mooi kan zeggen.
Zouden ze dat ook eventjes met mijn Polo willen doen? :D
Ze hadden er superlichte, superbrede 12J 13″ velgen eronder moeten leggen en de auto moeten verlagen. Dan had je gewoon een F1 auto.

http://www.wendycainphotography.com/beeoneoneoh/Wheels/watanabe15x12j5stud.jpg

met de juiste banden:
http://files.conceptcarz.com/img/Bugatti/Bugatti-Veyron-manu-07_02-1024.jpg)
De topsnelheid is volgens hunzelf 300 km/p
”Höchstgeschwindigkeit: im 6 Gang bei 9000 U/min über 300 km/h,,
De sprint doet hij in 9,1 sec met een top van 245.
Je kan ook niet verwachten dat je met 1000pk+ over de 400 km/p blaast :shock:
Leuk, maar een paar keer dragracen en je kunt de motor weer vervangen :P Da’s toch wel ff anders bij een Veyron…
Haha gestoord! Ze moeten hem wel zo laten als hij is aan de buitenkant, anders is het minder leuk.
dit is geen diesel !!! dieselblok geconverteerd naar een benzine motor (gietijzer, is oersterk) beter lezen en opletten mensen !!!
Hahaha, grappig altijd dit soort projectjes…
Ik zou mn geld ergens anders in stoppen, maarja.
Holy crap. Dit is met afstand het vetste project dat ik in maanden ben tegengekomen, waar dan ook :) Uiterlijk zo houden idd.

en lol @ t volk dat hier de Veyron loopt te “verdedigen” (“ja, maar de Veyron die…”). Tis godverdomme een ludiek getunede Polo, niet een supercar van een miljoen.

Appels en peren. Alhoewel ik de vergelijking tot op zekere hoogte snap wat betreft de sprint prestaties.

Daarover gesproken, wsslijk trekt dit Polootje een Veyron er HARD uit. Aan pk-gebrek zal het niet liggen, misschien heeft de Bug een iets gunstiger vermogenscurve met die beul van een 16 cylinder, maar dit Polootje weegt mssn de helft.
dat moet een geluidje zijn waar je van gaat lopen :D

leuk projectje, zou ikzelf ook nog wel eens willen doen, mar dan met een BMW 1502 ofzo (is tenslotte dezelfde blok als de oude F1-turbo blokken, en die leverden gemakkelijk 1000pk ;) alleen jammer dat dat ook de enige overeenkomst is… )

vooral in zweden en omstreken zitten nogal eens gekken met dit soort leuke projectjes :D
Hahaha, überbruut!
Weet je wat fijn zou zijn. Allemaal een beetje minder extreem, 700 pk ofzo, wat normalere banden en dan de Porsches eens laten schrikken op de snelweg.
Die Golf in het filmpje is anders ook niet echt langzaam.
Die van mij loopt harder… :D
Ik vraag me af of die wel full tractie heeft met zoveel pk’s! ik denk het niet.
Dat motorblok zal het verder ook wel niet echt te lang uithouden, leuk en ziek project, maar je kan er verder helemaal niks mee natuurlijk :P
ultieme sjonnie bak!
@Directeur,

dat is geen topsnelheid. Het is de maximale snelheid op dat stuk asfalt, binnen die tijd.

Wat een ziekelijk apparaat! Van een 4 cilinder nog wel. Betrouwbaarheid zal niet zo heel erg goed zijn, snelheid daarintegen! Heel vet.
Die ene in de Golf R32: Race? Je bakt er toch niks van.
De andere in de 1000pk Golf: Kom maar op!
R32: 3, 2, 1… GO!
R32: WTF?!
1000pk: Inderdaad ik bak er echt niks van ;) ! Jij stoer doen met je opgefockte R32!
R32: Hier is je geld… Uhmm ik moet ff naar de garage want er is iets stuk ineens… :'( !
Yeah baby!
Dat is nou optimaal gebruik maken van zo’n lullig tweeliter-blokje.
Heerlijk, alleen vraag ik me bij dit soort dingen wel een beetje af of de Polo zichzelf een beetje bij elkaar kan houden met 1047 op die veel te brede banden…
@ atakan

Lezen, jonguh.
Het was een Polo, weet je nog.
@ bananaflip

sorry, ik zag het over het hoofd ;)
Vanaf nu moet je schrik hebben als je met je veyron lang een polo staat aan het stoplicht xD
Ik wil wel eens eens een streetrace met hem houden in het centrum van amsterdam kijken of hij dan ook zo snel is. volgens mij gaat hij al huilen bij de eerste drempeltje!! waardeloos wat moet je ermee!!

ik vind het knapper om een monster van een auto te bouwen die ook nog streetlegal is en overal kan komen dan alleen maar op zo’n stukje recht asvalt daar kan zelfs mijn oma rijden.
Jammer, want zoveel zijn er kennelijk niet meer van model Polo…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).