Welke auto’s willen we zien in de Tour de France?

Auteur: , 153 Reacties

Al jaren kijken we tussen de Franse kastelen en stoempende wielrenners door naar gesponsorde Skoda's met racefietsen op het dak. Heel af en toe komt er een wielrendokter voorbij in een A5 cabrio, maar daar blijft het wel bij. Niet echt heel spannend, wel een mooi staaltje product-placement voor Skoda. Maar welk merk+model past nu het beste bij de Tour? Welke auto roept dat typisch Franse Mart Smeets-gevoel op? Kortom: welke auto is het meest geschikt voor de Tour de France?

Nou kunnen jullie wel heel makkelijk een aantal Franse merken opsommen, maar daar nemen we geen genoegen mee. Nee, wij willen een merk, een model en een onderbouwde reden waarom een auto het goed zou doen in de tour. Let wel, niet elke auto is geschikt. Een Pagani Zonda R bijvoorbeeld, zou je die inzetten in de tour dan komt het peleton met collectief gescheurde trommelvliezen over de finish. Nee, de ideale tour-auto kiezen is moeilijker dan het lijkt.

Antwoorden en genuanceerde bijdragen mogen in de comments. Live meekijken in Frankrijk kan HIER. Bonne chance!



153 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Gewoon terug naar vroegah: Peus 504 of Lancia Kappa.
@Rikkon.
Hoezo?
Een Skoda is een prima degelijke auto voor niet te veel geld, waarom dan een Peugeot of een Lancia?
BMW X6

gewoon omdat deze onhandige bak wel vaker word gebruikt voor dit soort acties. Safty car / Ambulance / Politiebak en omdat gewoon vette bak is.
Het maakt niet uit welke wagens ze inzetten, wielrennen blijft toch saai.
Die nieuwe Volkswagen Amarok ?
Als die uit is tenminste. Maar het moet wel een pick up zijn :P
Mini cabrio

makkelijk voor de cameraman en omdat het gewoon een hip wagentje is die je vaker ziet met reclame bestickering dan zonder.
Een Hummer H1 om al die gekken die midden op de weg gaan staan voor de fietsers even te verwijderen. ;)
Nissan GT-R en de Cadillac CTS-V
Dat zijn 2 auto’s die redelijk comfort hebben en toch snel zijn op de ring, wat wil je nog meer?
Bugatti Veyron natuurlijk! In de gekste kleurtjes, met een imperial erop.
Waarom? Stil als je hem stil wil hebben en we weten allemaal dat oliesjeiks altijd naar de Tour kijken om te zien welke auto ze volgende keer moeten kopen.
Talbot revival, uit de Peugeot / Citroen stal..
LP670-4 SV, als het niet spannend is geeft ie gewoon ff gas.
De Honda CR-Z. Een sportwagen en een milieuverantwoorde manier van leuk voortbewegen. Past perfect bij het wielrennen (voor degenen die ervan houden) een leuke manier van voortbewegen, milieuvriendelijk, sportief en snel.
En als er een fietsertje ontsnapt aan +/- 407 km/u, kan je hem tenminste bijhouden, het zou niet de eerste keer zijn dat die Skoda’s uitbollen aan 220!
Waarom denk je dat we nooit een fietser 400 km/u zien doen? Exactly.
Een pistebully lijkt mij nog niet eens zo verkeerd. Gaat het volk tenminste fatsoenlijk aan de kant!
VW Passat CC
@timo.
Wielrennen is niet saai! :@, superleuke sport.
en welke auto? gewoon een RS6, station is toch het handigst met die fietsen op het dak
Dat moet natuurlijk BMW zijn, model maakt niet veel uit, maar doe maar een 7 serie of X5. Dit natuurlijk omdat de renerrs niet zonder de dope kunnen. BMW’s zijn echte drugsdealer auto’s dus dat is de beste match.
Vivre BMW!
Citroen C6, lekker gladgestreken asfalt, veel dakruimte, V6 power, miss. zelfs als camera wagen te gebruiken :D
Die Renault van vla is perfect. Even stom en lelijk als de coureurs zelf.
En anders de Ssanyong Rodius of de Pontiac Aztec. Ze kunnen ook gaan
voor een Toyota Prius, lelijk en groen.
een X6M
3008, 407 Sw (is al de helft)
http://www.topgear.com/us/images/pic/3pic_features_bug_Abu-91.jpg
Kijk, zo zou het er gaan uitzien met enkele Veyrons. :) Ik zou serieus heel de Tour uitkijken voor die beesten! En of ze er dan nog een DB9/DBS kunnen bijproppen…

Lol @ timo.! :D
Aangezien ik me nu in Roemenie bevind denk ik aan een Dacia MCV of Dacia Duster (CONCEPT niet de spy-shots).
Waarom?
Goedkoop bestendig tegen bergweggetjes kan tegen een stootje zowel van buiten als van binnen en genoeg plek om doping in te bewaren :D
Mitsubishi Lancer EPO mischien ?
@AlwinK
Ik vind kijken naar een bende gedrogeerden die als eerste, op hun fiets, over de bergen de finish willen bereiken niet leuk.
goh waar zou dat onderste plaatje toch reclame voor maken:P
ik denk audi A6 omdat het een mooie ruime comfortable auto is en veel dak ruimte of een BMW 7 serie zelfde reden
LOL @ Hans!! :lol:
Citroen C6 past een dak drager op en heeft grote ramen voor de doctoren om uit de auto te hangen en een dakraampje kan er vast in zodat de jury eruit kan hangen!
Vervang die Skoda’s maar door onderstaande. Wordt de tour ineens een stuk interessanter denk ik.
http://static.autoblog.nl/images/wp2007/Ferrari%20F40%20fietsenrek%20editie.jpg
Een mooie C5-3 sedan!!
Ik ga voor de Hummer H1 als volgauto. En dan meteen na de start hoppetee over al die epozuigertjes heen jassen zodat we nooit meer naar Mart Smeets hoeven te luisteren die over wielrennen lult.

Volgende hoofdstuk: de dweilwagens bij schaatsen. Ik zeg, Hummer H1, hoppetee over al die schaatstertjes heen zodat we nooit meer naar Mart Smeets hoeven te luisteren die over schaatsen lult.

Volgende hoofdstuk: basketbal…
Waarom rijdt er een oude skoda mee op de bovenste foto?
Het typische Mart Smeets gevoel? Een Volvo V70! De auto voor de man die zich heel wat vindt maar het niet is. Oh ja, natuurlijk ruimte voor je favoriete trui in de kofferbak. Één trui want de kofferbakinhoud bedraagt ongeveer een schamele 550 liter. En da’s niet veel voor formaatje Smeets.
LOL @ CasperH! :mrgreen:
Elke auto die de fietsers plat rijdt is een goeie. God wat is dat Tour de France gezever SAAI.
Een beetje Franse nationalist wil toch gewoon dat er een Citroën GT tussen rijdt? Elke wielrenner gaat daar wel harder voor trappen :D
@ Neptukker

BMW7 voor drugsdealers, man man… precies weer te veel naar actiefilmpjes gekeken hé manneke. Daar gebruiken ze idd altijd wel altijd zo’n auto’s. Stap eerst terug ff in de werkelijke wereld vooraleer je belachelijke commentaar schrijft.
Peugeots natuurlijk, tijdens het Peugeot Regime in de tour wonnen er Nederlanders en ik ben bijgelovig
404 tjes met uitgezaagde achterdeuren en 504’s
Overgens is het ook nog wel leuk om te vermelden dat op de spiegels van de Audi A5 cabrio ook gewoon skoda staat.

Er zijn overgens ook ploegen die volvo rijden.

Mijn favo, de C5 tourer met een V6. De auto moet ook nog enigsinds snel door de bocht komen aangezien de snelheden in de afdaling tot ruim 80 km/h oplopen.
Ik vind die audi’s wel gaaf net zo als de doktorsauto’s in de Tour een A4 cabrio, verder vind ik natuurlijk de Volvo XC70 een prima alternatief en een S80 voor de tourdirectie….

Maar eigenlijk moeten de Franse auto’s in een Franse koers rijden.
bmw m3
@ de sjonnies
Laat de wielrenners anders stikken in olie en benzine! ;)
@Horus

Allee menneke, Hier in Holland is dezen oto echt nog een drugdealerbakske die 7-serie.
@ vla – idd nooit over nagedacht, wij kunnen beter tegen gelode benzinedampen ! :)
VW Routan, ja die naam he, die doet het hem…
Serieus:

-Audi A6 Avant 2.0 TDIe…. Lekker zuinig en ruim!!! (snelheid is toch niet belangrijk)
-Dacia Logan MCV 1.6 MPI
-Volvo V70 (is die 1.6 diesel er al???)
-BMW 520d touring

Niet Serieus: (als ik zelf moest rijden en een keuze mag maken)

– Audi RS6 (het liefst met een MTM-R pakket 730pk) (=droomauto)
– Mercedes G-55 AMG (groooot en gewoon een enorm bakbeest met geweldige prestaties)
Nuance inderdaad, een 7-serie ouder dan vier jaar natuurlijk.
In een nieuwe zie je ze vrijwel nooit.
@ victortje en @subaru55,

Een C6 klinkt natuurlijk heel aanlokkelijk :D , maar eerlijk gezegd vind ik deze auto te exclusief om als tourwagen te dienen.

Zelf zou ik uit de volgende auto’s kiezen:

Renault Mégane Estate, Peugeot 407 SW, Citroën C5 Tourer of Citroën C4 Picasso

De belangrijkste reden voor deze drie auto’s als tourwagen is natuurlijk dat ze Frans zijn. Daarnaast zijn het stationwagons en een MPV, wat betekent dat ze veel spullen kunnen meenemen en dat de fietsen op het dak kunnen. Als je voor de Citroën C5 Tourer zou gaan, kies dan voor de unieke vering van Citroën, op die manier wordt het ook een ideale camera-auto. Nog een reden? Zo lelijk zijn ze niet; de twee Citroëns zijn zelfs erg mooi!
Een skoda is een prima auto voor de tour, de octavia is voldoende ruim voor alle onderdelen, fietsen enz.

de superb is een auto die ruim genoeg is voor meerijders, deze auto’s worden gebruikt voor vip/ gegadigden die de tour van dichtbij mee willen maken.

zegt de skoda verkoper!
Waarom niet gewoon zo’n oude hyundaibussjes? Daar passen tenminste de fietsen in in plaats van erop (dat ziet er namelijk niet uit). Ook zijn ze best wel smal, zodat ze de fietsers en de Rubens met camera’s op motorfietsen niet in de weg zitten. Helaas zijn ze wel minder mooi dan alle scoda’s.
Politiek correct antwoord zou natuurlijk zijn een Prius (of soortgenoot) die kunnen dan hele stukken op electriciteit rondrijden….
Zeg… Ricardo… Moest dat nou? Waarom heb je nou de gewonnen etappe van je doping-gebruikende naamgenoot als plaatje hierbij gebruikt… He!
Mika Hakkinen
@casperH precies en dan gelijk ook Olaf Moll en die kerel van rtl rally report pff.. lekker bbc kijken
Ja, en dan kijk ik naar die renner, die renner die gevolgd wordt door die gekke Skoda – Mag ik dat zeggen? Gekke skoda? Ja, dat mag ik zeggen – die knotsgekke Skoda met die rare kleur, met die rare gezellige kleur en al die fietjes op het dak. Die reservefietsjes die speciaal voor die ene renner, die renner die voor die Skoda fietst meegenomen worden. Voor als ie een lekke band krijgt die renner. Of twee lekke banden. Of voor als ie in het ravijn fietst. Die renner, ik mag wel zeggen die knotsgekke renner, die knotsgekke renner voor die Skoda, die renner beste mensen, die renner staat STIJF van de EPO.
@ de sjonnies
Pff, ik vind het nochtans lastig als er een scootertje me voorbijsluipt op m’n koersfiets. Meestal probeer ik ze dan opnieuw in te halen. :mrgreen: Maar in het geval van een klassieker zie ik dat natuurlijk door de vingers. :P
Een franse auto natuurlijk want we kijken naar de ronde van frankrijk. mag geen diesel variant zijn want die roetdeeltjes daar houden de wielrenners (terecht) niet van.

Beetje voldoende beenruimte achterin dus ukkies (C1 of 1007) vallen af. dus:

– Renault Megane (evt station)
– Citroen C5
– Peugot 307

tada!
@ mezelf
Scooters rijden uiteraard niet op gelode benzine (de sjonnies; gebruik je eigenlijk geen loodvervanger?) maar ze staan veel te rijk afgesteld!
Gewoon een citroen mehari
BMW 3-serie,
Cabrio voor de dokter!
Leuke suggesties,
Maar ik denk dat t volgend jaar weer tijd wordt voor Peugeot.
En dan wel de nieuwe 308 RCZ.
De 308 SW en nieuwe 408 maken t verhaal compleet.
Of is een BMW 550i GT een leuke afwisseling?
Laughing out – mag ik dat zo zeggen, Laughing out loud? Ja dat mag ik zeggen- laughing out loud @ die knotsgekke kuitenbijter van een sacha. ;)
50/50 combi van C6-en en 607’s.
Ik zou zeggen de saaiste auto op aare. Ff een lelijke chinees daar laten rond karren, dan is die auto nog steeds interresanter dan die fietsers. Toer de france (ik weet dat ik mensen tegen het zere been ga schoppen) is echt saai. Net als al die andere wielrenner dingen.
Citroën C6 is de iedeale auto.

En door het veersysteem kun je ook nog eens mooie filmbeelden maken.

Verder is het een ruime auto met veel comfort voor de artsen en teamleiders.

Die Skoda’s vind ik 3 keer niks. Is niet mijn type auto.
iedeale moet ideale zijn natuurlijk

tiepfoutje;)
Gewoon deze skoda’s, niks mis mee. Lekker ruim, degelijk en niet te duur.
Klassiekerrally
Klassiekerrally
Een rijdende apotheek met fietsenrek zou ook wel passend zijn…
Klassiekerrally
Bij nader inzien zie ik toch liever de Lotus in actie ;)
Een BMW M5, fietsendrager kan erop imperial en driften ovre de bochtige bergweggetjes :D
koenigsegg ccxr bedoelde ik ascari A10 is tweede keus
opelsintrafreak
geen belachelijk snelle autos zou ik zonde vinden en ook geen 45km waggies want die zijn te langzaam ik vind het zo wel goed kijk er toch niet naar ;)
Go Green natuurlijk!
Wielrennen is een milieu-vriendelijke sport wat betreft de renners (ja, die troep die ze in de berm gooien wordt netjes opgeruimd door de Tour-organisatie), die natuurlijk geen uitstoot hebben. Maar dan die tientallen auto’s erachter maakt het dan toch dat er veel uitstoot is.

En vanwege het schitterende (vaak groene) landschap waar ze door rijden lijkt het me niks mooier dan elektrisch of op z’n minst hybride te gaan rijden.
De huidige Skoda’s functioneren prima. Je kijkt de Tour toch niet voor auto’s. Een legioentje RS6’en inzetten is veel te duur.

Maar eigenlijk horen de volgauto’s natuurlijk Frans te zijn. Allemaal.
Citroën C6. Franser wordt het niet, net als de Tour.
Idd ik verschiet ervan dat de chauvinisten der chauvinisten een tsjechisch merk kiezen. Raar volk…
Dat mensen echt naar wielrennen kijken.

Ik zie liever mijn haar groeien….beleef ik meer plezier aan…
Een BMW M5 natuurlijk daar gaat het bloed wel sneller van stromen bij die homofiele wilerenners, maar bij wie niet (H)
Modellen al dan niet in AMG- of Brabus-uitvoering…misschien dat ik dan overweeg om naar de Tour de France te kijken…
Tour de France is saai, dus neem ook maar een saaie auto dan, dus doe maar BMW M5.
Dat wordt dan toch een Ferrari, die hebben zich wel bewezen op het Goodwood FOS bij die hillclimb, toch?
Aan de comments in dit topic kunnen we gelijk de leeftijd van de gemiddelde autoblogger uitmaken. Jammer dat een blog als deze verloederd door domme comments van een plunje mavisten.
geen auto’s fietsende managers;-)
A6 Avant 2.0TDI Natuurlijk, een reële keuze. Een auto met veel ruimte en een vrij laag dak voor een station. Verder heeft een A6 een heel mooi geïntergreerd roofrailssysteem en is het verbruik ook laag.
Ahhh mavisten! Mwaha, spot on Cowboy.
Telkens als ik die Skoda’s door het beeld zie rijden denk,… wat ben ik toch blij dat ik de Scoda rijder niet volg. Ik vindt ze lelijk en bovenal saai. Prima auto voor de buurman, uitermate goede en degelijke boekhouder die man met dito sandalen.

Ik mis de de franse voiture’s C5, C6 maar Peugeot mag ook niet missen maar zeker niet één uit de huidige generatie die grote muil is slecht te pruimen. hmm droomt over een Dangel C5 tourer alla 505 break….
het is toch niet ingewikkeld, maak een leuk mengseltje van m5’s RS6en en een e55 amg ofzo….
SANDER BROUWER
Een mooie Volvo XC60! Een Roewe 550!
Als ik aan Mart Smeets denk word ik naar en misselijk.

Als ik aan een Skoda denk word ik naar en misselijk.

Dus op de vraag “Welke auto roept dat typisch Franse Mart Smeets-gevoel op?”

Zeg ik volmondig SKODA!
CowboyHenk schrijft:
15 July 2009 om 18:54
Aan de comments in dit topic kunnen we gelijk de leeftijd van de gemiddelde autoblogger uitmaken. Jammer dat een blog als deze verloederd door domme comments van een plunje mavisten.


Tot zover profiling van de koude grond door KoeienjongHenk…
Mavisten…zijn zóóó beneden mijn niveau…
Voor degenen die zich nog even lekker willen ergeren aan Mart Smeets:

KRO Profiel – Mart Smeets: http://player.omroep.nl/?aflID=9772456

Uitzending van 10 juli j.l.
mercedes cls! of vw Passat CC
alvast een vierdeurs met coupé daklijn, voor een beetje stijl… Jag XF maybe?
Geen auto…
Dat die benenscheerders maar hun eigen spulletjes meenemen op hun rug! En als ze dat niet lukt… GEEN TOUR!!! :D:D is de wereld ook weer een stuk schoner…
ALFA’s!!!! Gewoon omdat het bloedmooie (door bijna iedereen erkend), betaalbare wagens zijn.
Kia picanto diesel
@sacha: is dat fifi bij die apotheek?
@Emile_Benz om 18:43 : hokjesgeest?
CowboyHenk slaat de spijker op de kop.

En tis nog een ijzersterke strip ook. Jawel.
ik zie wel hele leuke dingen een veyron maar ik denk dat dat niet echt handig is een rs6 lijkt me wel mooi om te zien met die fietsies op het dak :P
Die artsen auto, de Audi A5 cabrio zag ik vandaag in de tour met Skoda bestickering! :| Ik snap best dat skoda een grotere sponsor is, maar dat is wel een beetje raar vind je niet?
@Sebas Wat je zegt en Skoda is behoorlijk irritant aanwezig in de tour, des te meer reden om hem toch vooral bij de dealer te laten staan…;-)
Alfa 159 sportswagon 2.2 jts, heerlijke sportieve en temperament volle auto
en natuurlijk fietsjes op het dak.
TOUR DE FRANCE :arrow:, dus alles wat Frans is, en er is daar toch wel wat mooiers te vinden dan die aartslelijke Superb 8) van Skoda,dan nog liever de Laguna van Renault die is zelfs mooier zeker de coupé, en dan natuurlijk de zeker de Nieuwe C5 van Citroën ook in tourer a.u.b. en nog wat Peugeot modellen, de rest weg ermee!!!
Een paar Lambo SV’s erachter en ze fietsen wel door!
@ Horus
Nee, de 7 serie is geen drugsdealer auto….
De drugsdealer hier een paar straten verderop rijden een S6, Golf GTI, Chrysler Voyager, en nog wat Golfjes. Dus….

OT: de huidige Skoda’s zijn prima.
C5 Tourer. Frans, ruim, comfortabel, niet te duur…
@ViveLeFrans, klopt zeer zeker bij ons op de fiets club hebben ze geloof ik 2 BMW 318D staan als volgauto;-)
gewoon bij skoda houden,

strakke zakelijke auto, prijs kwaliteit erg goed, en bovendien erg ruime auto’s skoda hoort gewoon bij de tour.
Smeets is op dreef vanavond.

quote: Ze worden opgegeten waar ze zelf bij zijn.

Priceless.
@ victortje,

Een C6 is toch een stuk exclusiever… ;)
@ DeViNe

Ja! Aahhh, wat een mooie auto :D ! Geniaal idee!
De Cadillac Escalade van Rock Racing is wel een mooie volgauto. Lekker fout.

http://autobus.cyclingnews.com/photos.php?id=/photos/2007/interviews/frankie_andreu_sep07/1113
ik zeg dat ze het zouden moete doen als vroeger, ik wil ze zien rijden met 2 reserve binnenbanden rond hun schouder, 5 liter flessen op hun fiets en een fietspomp :lol:
Ze moeten een auto hebben die zich kan inleven in de fietsers, die meebeweegt in de bochten… Blaas Carver nieuw leven in! :P
Of anders: Elk Frans alternatief will do.
ALLEEN DE FRANSE MERKEN.
@ autoblogger om 20:49 : Hoezo? :?
boeie…
(wel goede grap van sasha by the way met die apothekerskar)
Chevrolet Avalanche of Citroën C6.
Gewoon deze skoda, veel beelruimte en lage prijs.

Volvo’s en VW’s worden ook gebruikt, zijn ook geen slechte keuze
Ik denk toch dat een Renault F1 bolide het beste is, met Piquet erin want dan weet je zeker dat hij alle fietsers raakt :D
Het uber franse gevoel van stokbrood/chateautje/rode wijn met hoog Mart Smeets gehalte krijg ik toch bij Citroën. En aangezien ik wel een klein beetje Francofiel ben vind ik dat prima.
Een mooie camera-auto zou een Maybach Landaulet zijn !!!
Terug naar de 504’s en de dokter in een Mehari!
BMW M5 of Audi S6
Q7 W12
S8
RS 6
M3
DBS
Phantom
Echte tourauto’s zijn de grote stations en sedans met veel beenruimte achter. Wat mij betreft is de Superb dus echt wel op z’n plaats, maar een paar auto’s uit Frankrijk en Italië zouden het wel leuker maken. Ik zou zeggen doe er een paar station Laguna’s en C5’s in en laat ook de Lancia Delta meerijden! Verder is het inzetten van twee cabrio’s erg leuk en prima, want niet alle tourauto’s hebben de fietsen bij zich. Ik stel voor om er dan een paar Wiesmann’s in te laten meerijden!
Een mooie tourauto zou een Volvo XC90 Ocean Race Edition D5 zijn.
Sterke Diesel
De UCI Continental ploeg Rock Racing heeft Escalades als officiële ploegwagen. Lijkt me alleen niet zo praktisch wanneer je een ladder moet hebben om de fietsen van het dak te halen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rock_Racing

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/61/Rock_Racing_team_car.jpg
ik zeg gwn weer de Peugeot’s terug, die zijn er gewoon voor gemaakt, onverwoestbaar voor smalle opgefokte haarspeld bochtjes, in de alpen. Ik durf te wedden dat die 407’s beter de bocht door hoeken dan die skoda’s (alternatief omdat ze geen vw’s wilde in de Tour)
Peugeot’s moeten terug terug vin ik

@ SJ

in echte UCI wedstrijden mogen geen SUV’s, busjes en andere hoge ploegleidersauto’s rijden i.v.m. dat de renners van de betreffende ploeg beter uit de wind zouden kunnen zitten dan hun concurrent ploeg, het staat in het UCI draaiboek.
Ik wil ook nog even zeggen dat ik me in eerste instantie schaam dat de Nederlandse sportverslaggeving door een randdebiel wordt gedaan, die inderdaad vaak onzin uitkraamt. Ook al heb je al 37 jaar ervaring als tour verslaggever, ROT OP Mart!!!! en laat iemand anders alsjeblieft een kans maken
de audi a3 sportback
luxe, vermogen (zonder doof te worden) en ruime koffer

wat wil je nog meer
@tom: minder onderstuur, lagere prijs, meer ruimte, meer “opties” standaard…. nou dat dus.
vooral Peugeot, andere merken nee, ja misschien een C5 Tourer
andere optie:
Porsche Cayenne S Hybrid :P
Citroen C6’en en Peugeot 607’s. In ieder geval Peugeots!!
@Henk: en Por

Jongens wat moet je met die lomp grote franse bakken, c5, c6, heb je wel eens in zo’n ding gezeten? dat zijn enorme zee schepen man, das nergens voor nodig, bovendien ook behoorlijk duur, nog duurder dan bijvoorbeeld die bmw 320i zie hierboven. Niet dat dat een hoofd criterium is. Maar met zo’n zeeschip ram je al die wielrenners van de weg, en als je dan bijvoorbeeld voor een kopgroep ofzo zit in de afdaling begint de beul over te hangen, moet je bochten aanmerkelijk slomer maken, onderstuur als je ook maar wat teveel gas geeft, en die c6 heeft dubbelglas, dat is zodanige isolatie dat je met je communicatiesoftware soms geen tot nauwelijks bereik hebt. Jongens als je dan een citroen wilt, neem dan een c4 ofzo c3 misschien, of ds3 als je toch voor een mooie look wilt gaan en iets speciaals wil, liefst met een beetje sportief (voor citroen dan) onderstel, beetje dik motortje erin, zodat je lekker overal mee kan komen, en of voorbij kan als het moet.


Jongens neem lekker een echte goede auto, zo’n lompe executive bak is gewoon te lomp voor daar.
Skoda’s mogen blijven van mijn part! En die A5 Cabrio is ook zeker niet verkeerd die ertussen rijdt. Maar misschien is een C63 AMG Estate of/en een RS6 Avant ook wel leuk. Maar niks mis mee hoor, met die Superb’s! :D
LOL @ Wooody: inderdaad! :D
in iedergeval geen duitse rommel
Deutsche Scheisse
Je zoekt een auto waarin je als berijder veel comfort hebt, je wilt fietsen kunnen mee nemen, maar toch ook niet te groot zijn omdat je dan op die afdalingen veel te snel wielrenners in het nauw brengt. De auto moet engiszins snel zijn, en vooral ook makkelijk bergop kunnen rijden. Remmen en wegligging zijn ook wel handig om op die berwegen te blijven als je voor een daler aan moet. Dan is er in mijn optiek 1 grote winnaar.


En dat is een BMW 320i, een rappe bak, niet te groot met een zeer goede wegligging en natuurlijk comfotabel. Zijn grotere zescilinder broertje 325i is ook een optie voor degene die nog wat harder wil, hoewel ik denk dat dat zeker niet nodig is.

De 320i heeft 170pk en een koppel van 210tpm, doet 0-100 in 8.2 wat een beetje kan laten zien dat zo’n ding ook zeker wel flink tegen de berg op kan. En het is natuurlijk een bmw en een 3 serie, creme de la creme in die klasse qua wegligging. Verder een practische auto ondanks die indrukwekkende prestaties gewoon een b label en 1 op 15,6 rijd, das wel practisch want je wilt niet continu tanken daarzo, en je KUNT ook niet overal tanken. Vandaar mijn keuze, bmw 320i
Een alfa romeo Guiletta of een a3 zijn ook prima opties, vooral de alfa zou ik graag mee nemen als chauffeur.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).