Subaru Impreza WRX STI spec C: niet voor ons

Auteur: , 32 Reacties

Aangezien alles altijd beter kan, heeft Subaru nog eens kritisch naar de Impreza WRX STI gekeken. Het resultaat is de Subaru Impreza WRX STI spec C waarvan er slechts 900 zullen worden gebouwd.

Op het eerste gezicht geen hele grote verschillen. Subaru heeft de auto op bijna alle vlakken subtiel een beetje bijgeschaafd. Verwacht geen grote spongen in het vermogen. De Subaru Impreza WRX STI is goed voor een vermogen van 300 pk en 407 Nm koppel. Dat wordt in de spec C “slechts” 308 pk en 422 Nm, maar wanneer je alle ingrepen onder de streep bij elkaar optelt, zal de spec C toch duidelijk meer potentie hebben dan zijn voorganger.

De turbo kreeg nieuwe lagers die zorgen voor minder wrijving. Samen met een nieuw programma in de ECU zorgt dit er voor dat de auto directer reageert op het gaspedaal. De aangepaste voor- en achtervering zorgen voor meer stijfheid in het chassis en body. Er werd gewicht bespaard o.a. door het toepassen van een aluminium motorkap en een kleinere accu. Allemaal maatregelen die een positieve bijdrage leveren aan de rijeigenschappen. De lijst met verbeteringen (pdf) is echter nog veel langer. De auto is in Japan per direct te bestellen, maar komt niet naar Europa. Grijs importeren heeft ook niet zoveel zin, tenzij je er geen bezwaar tegen hebt dat het stuur rechts zit.



32 reacties

Jammer dat die niet naar Europa komt, wij worden altijd genaait met die Japanse bakken. Die evo met 400pk komt ook alleen naar Engeland en Japan.
Natuurlijk komen de leuke versies niet naar Europa.

Maar goed, dat zorgt er wel voor dat we wel mooi zeldzame en unieke delen uit Japan kunnen importeren :)
Sja… het blijft een lelijke auto..
Jammer hoor, de zogenaamde top-versie van de Impreza (WRX STI) kan nog verbeterd worden…Zorg dan dat deze aanpassingen op d WRX STI 2010 worden doorgevoerd. Geldklopperij als je het mij vraagt.
Deze auto’s rijden zo heerlijk niet normaal iedere landweg is een geweldige ervaring!Dus deze zal nog leuker zijn.
Jammer dat er weer alleen een RHD komt, doe ze dat om te zieken ofzo?
“only light hand dlive!!!”
Ik geloof ook niet dat ze met stokjes eten, dat doen ze alleen als er westerlingen zijn, dan kunnen ze lekker lachen hoe wij lopen te kloten met het eten.

Maargoed, ben ik de enige die vind dat de Lancer mooier wordt iedere keer als en een nieuwe uitkomt en en de Impreza steeds lelijker.
Gewoon geweldig en ontzettend jammer dat ze niet hier naar toe komen maar idd zo gaat dat wel meer met geweldige auto’s (Skyline R34 GT-R bijv :? )
ik ben het eens met Altron, ik vind deze impreza absoluut geen verbetering ten opzichte van de vorige generatie. Ze hebben er gewoon een hatchback van gemaakt, subaru kan nu niet meer tippen aan de EVO X die blijft nog mooi, en aangezien ik afgelopen weekend de FQ-400 heb gezien/gespot ben ik helemaal verliefd geworden op die “familie” auto
prima upgrade, maar in het geel.. nee.
@Merry jappaners gebruiken gewoon de R en de L niet hoor.. chinezen kennen dan wel alleen de L ipv R :P

Denk dat ik binnekort ook eens een RHD jappaner importeer/koop. Dan wel geen subaru maargoed :)
Subaru FTW
owja als je hier een “gewoon” wrx-je hebt kun je voor 500 euro de zelfde specs hebben
en voor iets meer kun die fq400 en de nissan gt-r bijhouden
deze modellen zijn gewoon nodig net zoals de s204.
Het is inderdaad ook geen ramp dat deze auto niet in LHD komt.
Met een beetje poen en tijd kan je zelf ook aan de slag of je kan het ergens laten doen en dan heb je ook een super snelle bak.

@ Texhnolith, het is dat ik niet kan wennen aan RHD want anders had ik al een skyline gehad of iets in die hoek.
Maar RHD auto’s uit japan zijn wel veel goedkoper dan hun LHD broertjes uit de VS of EU.
@Altron.: JIJ OOK!

De Scooby is gewoon dé nwe. Lancia Delta HF Integrale Evo van deze tijd.
Zoiets had Lanciá neer moeten zetten ipv. die MPV van ze.
Mjaah dat mag natuurlijk niet van mama Fiat Spa.

Spec. C! STi weet tenminste hoe het moet.
Wordt dit ook een 2 liter i.p.v. een 2.5 in verband met homoligatie zoals bij de vorige modellen?
sebastianchubasco
@ralph
au dat doet pijn…

leuk kleurtje, leuke auto, genoeg pk’s (meer dan genoeg) al met al prima ding. jammer dat ie niet italiaans is (dan was ie ook nog eens mooi geweest)… :)
Geweldige feature: Alle spec-c versies hebben standaard gouden brembo remklauwen. Kijk da’s nou goed. Daar gaat ie vast harder van… ;)
Mooi daar blijven dat lelijke hok
@ Ralph :

Je kan zeggen wat je wil , maar ze zijn er kwa looks echt zwaar op achteruit gegaan.
M’n buurman heeft er één in het wit , en elke keer verbaas ik me er weer over hoe lelijk die auto wel niet is.
kan die ook geleverd worden met trekhaak?????????????
Blijft toch jammer dat Japan de lekkerste modellen altijd voor zichzelf houdt en dat die dus ook altijd RHD zijn, maar goed dat is altijd al zo geweest, dus dat zijn we wel gewend.

Offtopic:
Heb vandaag m’n rijbewijs gehaald. :twisted:
Zo was het ook met de vorige spec C op basis van de GDB.
Kansloos voor Europa dus.
Wel leuk hoor, maar het is het niet waard om te importeren.
@ jens&cars

voor jou wel ;)
De opperswami der Impreza’s blijft de 22B….
@ bozewolf

…Aangepakt door Tommy Kaira.
Getuned telt niet.
@ Lan Evo, Gefeliciteerd =) ik moet nog 4 jaar wachte ( 3.5 precies :P )
pff, wat een gedrocht zeg..
vind deze errug lelijk tov. de vorige, het lijkt wel een nubira op anabolen..
die moet ook wel zeer snel zijn, want daar wil je toch echt niet in herkent worden..
Ach, Gewoon over paar maanden voor de heft can het geld vanuit Japab importeren…
Tenslotte is “RHD the only way” _O_
wat is het probleem met RHD? wat een bizar argument om niet te importeren (ik heb zelf ook een Imp import RHD).
Doe mij die maar in Ken Block’s kleurenschema! :D Wat een gave wagen is het!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).