Sportec geeft Golf GT GTI-spierballen

Auteur: , 41 Reacties

Deze auto gaat het natuurlijk helemaal maken in NL. Nederland houdt van de Golf, Nederland houdt van grote cijfers en Nederland houdt van kleine bedragen. Sportec geeft u het ideale pakket, 200pk in een Golf GT.

De GT, dat is dat 1.4’tje. Het kleine broertje van de GTI, maar nu even niet. Want met 200pk kan deze 1.4 zich gewoon met de 2.0 broer meten. Zelfs de 0-100 tijd is een tiende beter dan die van de GTI! In slechts 6,8 seconden zit de Sportec op 100km/u. Dit is een verbetering van 1,4 seconden op het standaard model. Als klap op de vuurpijl is zelfs het verbruik lager. De sportec-GT heeft maar 6,7l/100km nodig.

Hele grote ingrepen zijn er niet eens nodig om al dit goeds te bereiken. Het gaat voornamelijk om aanpassingen in de software. De brandstof injectie, ontsteking en boost (turbo en supercharger) zijn aangepast. Volgens mij zit hier iets achter, Volkswagen houdt de GT expres langzaam maar eigenlijk is deze net zo’n topsporter als het huidige topmodel, de GTI. Zelfs met 10pk minder, is de tuned-up GT sneller bij de 100!



41 reacties

Saai saaier saaist,en dan de GOLF
Erg mooie velgen op de witte! Echt gaaf!
Mensen die golf saai noemen, zijn maar een stelletje napraters! Ontwikkel eens een eigen mening. Stuk gezonder voor je ;)
Wat zou de adder onder het gras zijn??? Elke 50.000 km een revisie?
Is die GT eigenlijk wel leverbaar in NL? Ik zie hem nergens staan op de site.
omfg 200pk uit een 1400cc blokje.

Dit leeft echt maar 10.000 km

Neem liever een voorbeeld aan de Abarth Grande Punto SS. 180pk en dan nog superbetrouwbaar.
@Benjamin: Ik weet niet hoe het met die Abarth gaat, maar de Golf heeft een compressor en een uitlaatgasturbo, met een complex regelsysteem. Ik moet er niet aan denken om die techniek over een jaar of 8 als 3e eigenaar te moeten laten onderhouden….
Haha Benjamin, waar slaat dat nou weer op? Nu het een 1.4 is met 200 pk is het ineens onbetrouwbaar terwijl de Jappen al lang bewezen hebben met hun rallykanonnen dat er prima veel pk’s uit een klein blok valt te halen zonder de betrouwbaarheid in het geding te laten komen. En 200 pk is nou ook niet zó belastend voor de internals, dat kunnen ze echt wel aan (zeker zolang je niks met de revlimiter doet) En dat dit blokje met een turbo en supercharger eenvouding richting de 200 pk getuned kon worden zat er bij de introductie al in.
Verder zijn het inderdaad erg gave velgen op de witte. Samen met dat heerlijk hoogtoerig blok mag je ‘m zo voor m’n deur zetten!
Ja hoor het is geweldig allemaal en als je de GTI een software aanpassing geeft dan heb je weer het nakijken met je GT :lol:
En hoeveel mag dat kosten? Ik zie het wel zitten …
De GP Abarth schijnt zelfs op de rollenbank 190 pk te showen. OPC eat your heart out.
weer zo een waardeloos onbetrouwbaar gammelbak die bij 30 000 km uit mekaar valt :D
Dit is top mechaniek dat zonder problemen 3 ton loopt. No worries at all.
Mja, bij Volkswagen (en VAG algemeen?) hebben ze ook een pikorde (hierarchie), dus sommige modellen moeten het ontgelden. Qua imago is het eerder het krachtgemis t.o.v. de echte GTI (10 pk) dat op het voorplan zal treden dan die ene tiende acceleratiewinst…
Ziet er erg goed uit.
ABT tuned de 1.4TSI naar 210PK
Prijs???
Ik vind het idee van die kleine blokkies en serieus vermogen wel heel tof eigenlijk. Op die manier gaat dat downsizen me wel bevallen.
Ik vraag me alleen 1 ding af, iedereen weet een atomosferische BMW 6 in lijn gaat x00.000km mee, maar zo een geblazen 1.4’tje? Hoeveel KM denk je daarmee te maken?
^ Met de tegenwoordige techniek, mits goed onderhouden, net zoveel…

Kijk, de extra druk (letterlijk) die zo’n motor te verwerken krijgt is te verwaarlozen als het blok gewoon sterk genoeg is.

En daarnaast kun je er wel op vertrouwen dat zo’n VW mechanisch in orde is. Iemand hierboven maakte wel een terechte opmerking over de electronica die de hele boel aanstuurt.
@Waxweazel.
Dat is echt nonsens wat jij loopt te lullen!
Mensen die de auto nieuw kopen zullen met 3 jaar garantie zullen weinig kans lopen op problemen. Deze mensen rijden meestal geen 10 jaar in zo’n auto. De 2e,3e of 4e eigenaar loopt tegen serieuze kosten aan als er hier iets (en er is nogal veel) kapot gaat. Bij een ‘normale’ motor is de computer wellicht het duurste onderdeel, hier heb je ook nog een turbo en een compressor die kapot kunnen gaan. Dan zwijg ik nog maar over de schade die ontstaat door onoordeelkundig gebruik en rijstijl. Voor mij reden om zulke techniek liever te vermijden als ik weer een ‘nieuwe’ auto koop met ervaring.
koop gewoon direct een 2.0 gti daar kun je veel meer uithalen
Ik vind het een goede zet van VW. De motoren van 1.4, zeker de GT spreekt me er aan. Zeker het verbranstofgebruik is erg aantrekkelijk, die dal altijd blijven stijgen. De techniek is al langer zeer goed te noemen, maar er zijn altijd malloten die alles kapot kunnen krijgen :)
Vreemd dan van alle getune-de wagens die hier de revue passeren op autoblog.nl, dit “200pk monster” beschuldigd wordt van allerlei hypothetische betrouwbaarheids problemen.
,Nederland houdt van de Golf,

nou ik dus niet , vreselijk hok op wielen
zou er ook nooit in willen rijden
@cheeco.
Wat denk je zelf?
Enig idee hoe duur die is?
Een Golf met spierballen? Voorwielaandrijving en spierballen gaan nou eenmaal niet goed samen.
wat is de 3-deurs Golf toch erg veel mooier dan het burgelijke 5-deurs zusje ervan, dat je in lease-saai-Nederland zo vaak ziet rijden…
Ieder automerk zal z’n hierarchie kennen, waardoor sommige auto’s onderbelicht blijven qua prestaties. Zie ook de Buick GNX. Dat de GT makkelijk is op te krikken naar 200+ PK geeft wel aan welke mogelijkheden nog niet aangeboord zijn met dit 1.4TSI blok.

Verder, elk motorblok zal na verloop van tijd z’n slijtage kennen. Het is maar net hoe de eigenaren er mee omgaan (inrijden, warm draaien, niet meteen volgas etc). Zoals Clijde zegt, niets is hufterproof. Er is altijd wel iemand die het voor elkaar krijgt een auto/motor te slopen.

Enne…
Ik snap die opgeblazen azijnzeikers hier op AW echt niet… Wat voor dom leven moet je hebben om op elk artikel van een bepaald automerk altijd maar hetzelfde mistroostige ongenoegen te moeten spuien?

En ja, dan heb ik het tegen de posters em, Waxweazel en 2009. Missen jullie een bepaald gen waardoor jullie je lage IQ steeds weer willen aantonen?
@ benjamin en alle andere noobs die zeggen dat zo’n blokje om de 1000 whatever kilometers gerevisieerd moet worden….

Ga je eerst verdiepen in dit monsterlijke blokje!
Die wielen tonen best gaaf onder die witte. een Golf 6 is vooral aan de voorkant opgeknapt, de achterlichten zijn wat te fors en weinig elegant. Dat is wel jammer.
Goede tuner Sportec, er zijn er echter ZOOO veel.
Weet iemand welke maat banden die witte Golf heeft ? Zal wel 225/35-19″ zijn ?
@Gebbetje.
Ze dat eens tegen Ford, en Honda…
Op zich vind ik een Golf niet meteen spannend, maar die witte is toch echt wel mooi. Zou ik zeker geen nee tegen zeggen.
Volkswagen is dit jaar uitgeropen tot beste motor bouwer ter wereld. De TSI techniek is uitgeroepen tot “Engine of The Year” Hij is hiermee boven de twin turbo diesel motor van BMW verkozen. Dat is een hele prestatie.

De 1.4 TSI motor (niet de 122pk maar vanaf de 140pk met compressor en turbo) leveren 176kw/239pk zonder begrensing, hierop is hij door Volkswagen uitvoerig getest. Volkswagen heeft het vermogen daarna terug geschroeft naar 140/150/160pk om ze voor de productie auto’s te gebruiken.

Zowel BMW als Volkswagen bouwen op dit moment gewoon de beste motoren, lage CO2 uitstoot (groen label) en veel vermogen. Daar kan geen andere fabrikant tegen op!

On topic: De Golf VI “GT” bestaat niet. Het zijn gewoon de TSI motoren die leverbaar zijn, het zijn geen speciale uitvoeringen meer. Neemt niet weg dat die witte echt een dikke auto is! :-)

ABT levert een chip die standaard 210pk levert met behoud fabrieksgarantie, zonder één enkele aanpassingen te doen aan de motor zelf.
Die gt bestaat inderdaad helemaal niet meer. Dat was bij de golf V, dan had ie een andere neus en nog wat zooi!
Witte Golfje ziet er echt netjes uit!
wel mooi dat een 1.4tje wel lekker vermogen kan hebben :P
WOEHOEEWWW GOLF blijft een geweldige en vooral een hele fijne auto!
Wat ik even heb gemist is de prijs van dit moois (ivm de kleine Hollandsche portemonnee)
VW had ook veel meer vermogen uit dat tweepuntnulletje moeten (en kunnen) halen.
SjonnieKroket
Nederland houdt van kleine bedragen… ja klopt alleen dan zit je wel verkeerd bij ‘Overprices Volkswagen’

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).