Gespot at random 2

Auteur: , 60 Reacties

Waar met de komst van vakantie het spotseizoen begonnen leek te zijn voor mij, had Düsseldorf zaterdag niet al te veel in petto en is de opbrengst van Amsterdam ook niet indrukwekkend te noemen. Ik duik de archieven van de voorgaande weken in voor een heel conservatieve "at random" spotserie, maar zeker niet met de minste modellen!

Ferrari Mondial T Cabriolet

Ferrari is zonder meer één van de meest legendarische automerken ter wereld. Over de huidige modellen lees je veel, maar de modellen uit de jaren ’90, die eigenlijk nog niet heel erg oud zijn, worden net als veel oldtimers al lang beschouwd als klassiekers. Er zijn maar weinig modellen met een beperkte aanhang, dan wel een “lage” prijs. De meest simpele 250, de GTE, is bijvoorbeeld al een ton waard. Op zijn minst. Echter, enkele modellen hebben nog steeds relatief weinig aanhang. De 2+2 waar Ferrari in 1980 mee kwam, als opvolger van de 308 GT/4 Dino, werd bijvoorbeeld niet al te populair. 2+2’s zijn relatief weinig waard, Ferrari’s met V8 zijn relatief weinig waard, en Ferrari’s die door veel mensen worden ervaren als “onmooi” zijn eveneens niet bijzonder veel waard. De Mondial past precies bij die drietermige beschrijving, want 25.000 euro is voor Ferrari standaarden niet veel geld. De eerste Mondial was ook nog eens niet zo heel snel, want de 2,9 liter V8 bracht 214 pk op schaal. Dat kon natuurlijk niet, en zo kwam de Mondial QV op de markt met vier kleppen per cilinder. De oer-Mondial had er twee. Het gaf de motor een maximum vermogen van 240 pk. De latere Mondial 3,2 had 270 pk, de laatste versie is afgebeeld. De Mondial T Cabriolet met 3,4 liter V8, die met 300 pk 86 pk krachtiger was dan de eerste versie. Deze werd in 1994 nog geleverd. Er werden 840 T Coupé’s en 1.010 T Cabrio’s geleverd.

Ferrari Mondial T Cabriolet - foto Jim Appelmelk

Ferrari Mondial T Cabriolet - foto Jim Appelmelk

Ferrari Mondial T Cabriolet - foto Jim Appelmelk

Ferrari Mondial T Cabriolet - foto Jim Appelmelk

Ferrari Mondial T Cabriolet - foto Jim Appelmelk


Jaguar E-Type Series 1,5 Coupé

In de XK8, XK 4,2 en XKR zit een dik knipoog naar het verleden. Of is het eerder verworden tot stijlelement van Jaguar zelf? Het gaat om de vorm van de grill, waar een logo in prijkt. Afgebeeld is een Jaguar Series 1,5 Coupé (serie anderhalf = Britse humor), waar het logo in een horizontale balk zit. Dit mooie stijlelement verdween helaas bij latere series, waar gewoon een grill gemonteerd was. Koplampen zaten toen niet meer achter plexiglas, en de twee enkele pijpen waren vervangen voor een versmolten eenheid van vier hoekige uitlaten (E-Type V12). Meningen zijn er over verdeeld, maar wel zó, dat de eerste versies een stuk hoger uitkomen in de prijslijst. Voor een exemplaar zoals afgebeeld betaal je ruim een halve ton.

Jaguar E-Type Series 1,5 Coupé - foto Jim Appelmelk

Jaguar E-Type Series 1,5 Coupé - foto Jim Appelmelk

Jaguar E-Type Series 1,5 Coupé - foto Jim Appelmelk

Jaguar E-Type Series 1,5 Coupé - foto Jim Appelmelk

Jaguar E-Type Series 1,5 Coupé - foto Jim Appelmelk


Lamborghini Gallardo LP560-4

Één van de running-gags van het spotten: samen naar Laren gaan om bijvoorbeeld te wachten op een EB110, F40, of Gallardo LP560 (okee, iets minder exclusief, maar toch…) en vervolgens thuis komen van een koude kermis. Als ik zelf ergens anders zit word ik gebeld door de ander dat hij die dag wèl on the road is. Wordt dit een beetje een te verwarrend verhaal? Het komt er op neer dat de zwarte LP560 er niet is als ik er wel ben, vice versa. Zo werd ik zaterdag, toen ik door een oninteressant D’Dorf wandelde, gebeld dat de LP-560/4 weer eens door Laren reed. Ik en Roland wandelden al anderhalf uur (!) over de Köningsallee zonder iets noemenswaardigs te hebben gezien. Een goedmakertje was deze witte LP560, wat overigens het eerste (!) exemplaar is dat ik zelf tegen kom.
Er is veel veranderd aan techniek en design ten opzichte van de oorspronkelijke Gallardo, wat niet allemaal in het voordeel is van de LP560. Voor de frutsels in de omgeving van de voorbumper kan ik niet veel waardering hebben, waarom zijn die aangebracht? Dat geldt ook voor de LP640 trouwens. Puur houden vind ik mooier. Twee enkele uitlaten hadden wat mij betreft ook wel voldaan, twee dubbele van dit formaat valt uit verhouding. Te veel. De gassen die erdoor worden uitgestoten zijn afkomstig van een tiencilinder motor in V vorm, met een inhoud van 5,2 liter, zoals men die kent van de S6 en S8. Het blok is in dit geval goed voor 560 pk.

Lamborghini Gallardo LP560-4 - foto Jim Appelmelk

Lamborghini Gallardo LP560-4 - foto Jim Appelmelk

Lamborghini Gallardo LP560-4 - foto Jim Appelmelk

Lamborghini Gallardo LP560-4 - foto Jim Appelmelk

Lamborghini Gallardo LP560-4 - foto Jim Appelmelk


Mercedes-Benz E63 AMG

Tot de meest interessante spots van Düsseldorf afgelopen zaterdag behoorden voor mij deze E63’s. Niet zo zeer omdat het zo’n zeldzame verschijning is, maar voornamelijk omdat er die dag vrijwel geen interessantere auto’s rondreden. Zo hielden Roland en ik ons dan maar aanvankelijk bezig met Porsches turfen. We hebben er vast veel dubbel geteld, maar alsnog is een score van >130 exemplaren na twee uur (toen hielden we het tellen voor gezien) best indrukwekkend. Het was wel de belangrijkste bezigheid van de middag, met heel soms tussendoor een noemenswaardige auto. De hele middag bracht ons ongeveer 5 (!) interessante auto’s, waar velen de Spur III, die ik nog mee tel, zouden hebben overgeslagen… Enfin, dat verklaart alvast waarom zo’n E63 die dag indruk maakte, verder zou een Mercedes de laatste auto zijn waar ik voor koos, als het een snelle sedan moest zijn.

Mercedes-Benz E63 AMG - foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz E63 AMG - foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz E63 AMG - foto Jim Appelmelk

Mercedes-Benz E63 AMG - foto Jim Appelmelk


Maserati Ghibli SS

Waar mijn hart pas echt sneller van gaat kloppen, is deze bijzonder fraaie Ghibli SS uit ’71. Er gaat een klein verhaaltje aan vooraf, zoals bij vrijwel elk middagje touren. Een aantal maanden geleden stond ik bij het Okura naar een Ferrari 250 GT PF te kijken, heel decadent op het “voetpad” (aan het Okura zelf zelf) geparkeerd. Ik raakte aan de praat met een man die ook interesse toonde, en die ik een half jaar daarvoor gespot bleek te hebben in z’n klassieke Lancia (de wereld is klein!). Deze man vertelde mij weer dat een vriend van hem mijn interesse vast wel kon waarderen. En die vriend had sinds 2005 dit bijzonder fraaie raspaard onder zijn hoede. Hoewel, raspaard is misschien wel niet de goede woordkeuze gezien de concurrentie vanuit Ferrari. De 365 GTB/4 “Daytona” nam het namelijk tegen deze drietand op in de jaren ’60 en ’70. Het steierende paard was gewapend met een V12, die pas bij een opzwepende 7.500 toeren per minuut zijn maximum vermogen op de weg bracht. De Ghibli had een laagtoerige V8 voorin. Dit was eigenlijk alleen maar een voordeel. Spelen met de versnellingsbak en het gas toonde inderdaad aan dat optrekken in zijn vier vanaf 1500 toeren per minuut geen enkel probleem was voor de Ghibli! Koppel genoeg! Volgens de eigenaar was de Ghibli dan ook in veel opzichten een betere en bruikbaardere auto, en ook nog eens goedkoper. De waardes van 1 ton voor de drietand, tegen een kwart miljoen voor het steigerende paard, hebben dan ook voornamelijk te maken met het imago.

Maserati Ghibli SS - foto Jim Appelmelk

Maserati Ghibli SS - foto Jim Appelmelk

Maserati Ghibli SS - foto Jim Appelmelk

Maserati Ghibli SS - foto Jim Appelmelk

Maserati Ghibli SS - foto Jim Appelmelk


Nissan Skyline GTR R34

Maandag kwam het idee om de cargo van Schiphol eens te checken. Daar worden namelijk tijdelijk allerlei exclusieve auto’s gestald voor doorvoer naar het buitenland. Meestal zijn dit 430 Scuderia’s en Galardo LP560’s, zoals de laatste keer, vandaag was het… Helemaal niets. Er stond gewoon geen enkele noemenswaardige auto. Om nog enigszins goed voor de dag te kunnen komen reden we via Badhoevendorp terug. Al gauw kwamen we terecht bij een onderhoudsgarage voor Alfa-Romeo’s en Maserati’s, waar we een testritje in een Ghibli 2.0 confisqueerden. V6, biturbo, 306 pk, nog geen 1.400 kilo (!). Vervolgens fietsten we verder met in het achterhoofd de kennis dat er ergens in die buurt een garage was met een stuk of zes Skylines. Over de duivel gesproken: op een oprit stond deze GTR R34, en binnen stonden nog enkele R34’s, R33’s en een R32. Een echte spot is het dus niet, maar zoiets moois vind ik wel het melden waard. Stuk voor stuk zaten ze flink aan de pk’s. De ene R33 had 430 pk voorin liggen, een andere R34 had er zo ongeveer 700, en dan kun je eigenlijk nog verder gaan. Maar ik ben er al heel erg van onder de indruk dat dit kan met zo’n compact (biturbo-)blok allemaal kan, waar ik zo veel vermogen en snelheid doorgaans gewend ben van massieve V8 en V12 motoren.

Nissan Skyline GTR R34 - foto Jim Appelmelk

Nissan Skyline GTR R34 - foto Jim Appelmelk

Nissan Skyline GTR R34 - foto Jim Appelmelk

Nissan Skyline GTR R34 - foto Jim Appelmelk

Voor vragen, verzoeken en opmerkingen kun je me mailen. Om te vieren dat de zon zich weer laat zien (hum… Toch maar even afkloppen…) is er morgen een aflevering over een reeks mooie, kostbare cabrio’s.



60 reacties

Ik heb de mondial T coupé gespot :D zeer mooie verschijning.
-edit: eerst leren schrijven aub-
Meer dan 130 Porsches in twee uur, lekker exclusief! :lol:

Mooie bak trouwens die Ghibli en die Skyline mag er ook zijn!
ZwerverRoodbaard
E-Type’s :D

PS: Beste regenpijp heeft die Skyline eronder liggen :O
ik heb de nissan skyline mogen spotten! :D niet echt de mooiste auto, maar wel zeer interessant als je kijkt hoeveel vermogen ze uit die blok halen, geweldig! :D
Zie ik nou op de derde foto van de LP-560/4 een RR staan ??
wauw, ik wist niet dat er van zulke low budget ferrari’s bestonden?. max 270 pk? dat haalt de a6 tdi van mn pa ook.
Heeeerlijke sport met die Skyline! Mijn droom auto.
Er staat hier in de buurt, in zutphen, een witte silvia S15 en een zwarte skyline R33 en nog een paarse S14. Getuned en wel! Blijft mooi en leuk om ze te zien. Ze komen uit de jaren 90 en toch waren ze erg ver gevorderd qua techniek. Vind ik gewoon erg knap. Heerlijk.
@ Laue

Welk Bouwjaar is jouw pa’s A6 tdi..?
Ook eind jaren tachtig zeker?

ghehe
Wow, die Ghibli is echt fantastisch!!

De E-type blijft mn all-time favorite natuurlijk, zeker in zo’n heerlijke uitvoering als deze!

maar die Ghibli is ermm meer verrassend…
Qua foto is die van de achterzijde van de Ghibli fantastisch.
Mooie auto’s zijn Engels of Italiaans… ook hier.
Klassiekerrally
Ben het helemaal eens met Svenska Aeroplan AB.

[Pedant mode]
De E-type is een serie 1. De Serie 1,5 had open koplampen, maar nog wel de kleine achterlichten boven de achterbumpers.
En om nog verder te zeuren: De kappen over de koplampen zijn van glas, niet van plexiglas.
De Serie 2 kreeg lelijke achterlichten op een dito plaat onder de achterbumper.
[/Pedant mode]
@ skylines,

Mocht je het willen weten, in belgie (poppel) zit het bedrijf extreem imports. Dat is het bedrijf van een broer van een vriendin. Mss keer contact leggen of je ff binnen mag wandelen? Staan skylines, supra’s, sylvia en alles wat nooit in europa is ingevoerd.
Die regenpijp / uitlaat van de Skyline op de laatste foto is best grappig!
@ ZwerverRoodbaard gedver je was me al voor… :-)
@ Rainier

ik bedoelde errmee zoals appeltje ook al vermeld dat 270pk voor een ferrari niet veel is. het contrast is dan wel grappig als je verglijkt dat jan modaal met de a6 tegenwoordig evenveel pks heeft. en diesel nog wel ;)
Maar ik ben er al heel erg van onder de indruk dat dit kan met zo’n compact (biturbo-)blok allemaal kan

Dan zal je bij het zien en horen van hoogvermogende Wankelmotoren wel flauwvallen zeker? :lol:
@ Haatto

Nee, Porsche Cayenne en een BMW 3-Serie
@ Appeltje
“Het steierende paard was gewapend met een V12”

steigerende paard bedoel je vast ;)
Bij die Masserati Ghibli SS trouwens
Die Skyline is wel erg gaaf! :)
Blijft nog steeds een vette machine.
Die Skyline, precies zoals ie moet zijn! :D
Hmm zeer nette R34 GTR.. volgensmij nog met Nismo bodykit ook.
Mja bij Pro-Imports zal idd genoeg leuks staan. :)

Denk dat ik mijn S14a eens ga inruilen voor een R32 GTR. Boost omhoogschroeven en genieten van 350-400pk :) m’n 300pk S14a ben ik wel gewend ondertussen :P
die Maserati vind ik echt mooi, een van de weinige italiaanse wagens waar ik echt warm van word :D
Een skyline vind ik echt niets hij is gewoon gehyped door de B film 2fast2furious bovendien schreewd hij ook nog eens “ricer” uit echt niets voor mij
six-trey: Dan heb je duidelijk geen benul van het verschil tussen tuner autos en ricers. Ten eerste is de auto niet gehyped door die film maar juist door z’n geweldige performance en geschiedenis..
@six-trey,

Wil nu niet lastig zijn ofzo, maar de term “muscle-car” kreeg pas echte bekendheid na de Fast & Furious reeks. En nu niet aankomen zetten dat jij dat allang wist, want dat geloof ik graag. Maar het volk wat niks van auto’s weet, weten het sinds die film wel.

En datzelfde geldt inderdaad ook voor de skyline en de supra. Was voorheen niks bekends aan, tenzij je een kenner was.
@ Jack
Heeft dit bedrijf een site of e-mail adres?
Ik zoek namelijk al zeer lang naar een toyota corrola AE86 die ik zelf kan opknappen..
Zouden zij mij hier aan kunnen helpen?
Ik weet deze skyline heeft geen bodykit maar in Gent rijd er toch eentje rond met een verschikelijke bodykit en ook standaard vind ik die spoiler en voorste bumper er een beetje over, en geen ricer kijk naar die uitlaat op die laatste foto een rice burner/fart can noemen we dat :P
En proformance heb je wel gelijk hij is snel, maar als ik wat geld heb om mijn huidig projectje af te werken zal ik wel skylines met gemak voorbij steken :twisted:
@GTR

Zutphen! daar woon ik ook in de buurt, brummen dan, vlak bij ‘The Gallery’ maar die silva heb ik nog nooit gezien.
De skyline is trouwens een erg vette spot!
@Laue.

Ik denk dat je jezelf verkijkt op de PK’s.

Toendertijd was dat helemaal niet verkeerd te noemen.
Een A6 heeft tegenwoordig misschien net zoveel vermogen. Hij weegt ook een aantal 100kilo meer.
@mezelf

en de skyline R33 trouwens ook niet.
@Lodewijk. ik weet een super mooie AE86 te koop te staan:
Check hier (registratie is wel vereist) http://www.skylineclub.nl/forum/viewtopic.php?t=5693

Andere bedrijven waar je kan vragen voor een AE86:
http://www.autobedrijfats.nl
http://www.proimports.nl
http://www.sw-performance.nl
http://www.mashamoto.be

@Six-trey: je mag het een fart can noemen wat je wil. een feit is dat het gewoon een performance uitlaat is en je die gewoon nodig hebt wil je zoveel PK uit zo’n auto trekken. mijn Silvia heeft er ook 1.
Enne skylines voorbij steken.. tsja, ligt eraan hoe. drag race kan :) circuit race.. wens je VEEL succes :P

Tis maar net hoeveel geld je in je auto steekt. jou auto en zo’n R34 stock, dan leg je het gewoon af :)
@six-trey.

“En proformance heb je wel gelijk hij is snel, maar als ik wat geld heb om mijn huidig projectje af te werken zal ik wel skylines met gemak voorbij steken.”

Op de dragstrip misschien. In bochten ga je dat echt verliezen. ;)
Die fart can is een regelrechte must bij de turbo’s van een getunede Skyline.
Daar is totaal geen show aan. Pure noodzaak.
@lodewijk,

Ow een AE86 is niet zomaar een keuze, toevallig ook een kenner;)


Weet de site niet zeker want ik zie nu dat alles compleet verandert is. Je wordt namelijk doorgelinkt naar Mashamoto.

http://www.extreme-imports.be/

Adres:

Goirleseweg (nummer geen idee, maar het is een straatje van 100mtr)
Poppel (belgie)

Je gaat nog 200m. de grens over en dan naar rechts, dan ben je er.
@ RenesisHP

Ik weet dat PK een verzamelnaam is en dat PK niets zegt over snelheid,optrekken enz enz enz. maar het ging even over over het contrast tussen een ferrari en een modale a6.
jack en six-trey,

Fast and the flutius Film heeft geholpen om deze auto’s te promoten.
Maar Gand Turismo op de PS1 heeft denk ik nog meer bekendheid gegeven aan deze auto’s.
Volgens mij is deze game ook compleet door de jappen betaald voor de promotie van deze auto’s

Neemt niet weg dat de Skyline een super auto is, ik kwam net nog een zilveren NSX tegen, blijft ook heel leuk!
@Laue.

Dan doel je dus eigenlijk op de PK race van de afgelopen jaren.
Vooruitgang mag je het ook noemen. ;)

Ik heb zelf “maar” 231+ pk’s in mijn “sportauto” die toch redelijk vlot te noemen is.

In de realiteit is een Golf GTI met DSG tegenwoordig een stuk sneller kwa acceleratie dan bovenstaande Ferrari.
De topsnelheid is echter nog steeds niet verkeerd te noemen voor de beperkte pk’s.
@Laue:

In welke A6 TDI rijdt jouw papa dan?
Het huidige TDI gamma komt niet verder dan 240pk in de 3.0TDI.
En die heeft ie ook hard nodig om zijn 1760 (I kid you not) kilo’s van zijn plek te krijgen.
Da’s ruim 300 kilo meer dan de Ferrari mee moest slepen
De E63 is echt een wolf in schaapskleren.. Mooie bak!

Maae, uit dit rijtje steekt de Maser Ghibli SS er toch met kop en schouders tussen uit! Een klassieke sportwagen met een adembenemend mooi design is het zeker en het zij-aanzicht heeft redelijk veel weg van de Ferrari ”Daytona” (Nog zo’n prachtige klassieker..)
Maar nogmaals Laue…..270 pk uit was toen der tijd redelijk veel.
Kijk bijvoorbeeld naar het vermogen van een F40, dat wordt tegenwoordig ook makkelijk geevenaard door Imprezza STi met een andere Chip.
Met andere woorden; de auto’s waren vroegen veel lichter. Geen elektronica, geen airbags….etc.
Hoeveel pk had een audi 200? (de a8 van die tijd)
@Laue

PK’s zeggen niet alles als het op de topsnelheid of accelereren aankomt. Het gewicht en het aantal Nm koppel is ook erg belangrijk.. Neem bijvoorbeeld de RUF CTR Yellowbird in gedachten: Tussen de 470 en 480 pk maar een acceleratie ruim onder de 4 sec. en een topsnelheid die ruim de 350 km/h passeerd.
waarom staat er bij mijn vorige reactie dat deze nog goedgekeurd moet worden :S
Beetje irritant al die (!)’s. De (!) raakt zijn waarde kwijt als je het zo vaak gebruikt en het leest niet prettig. Gelukkig zijn er nog de foto’s.
@RenesisHP
Ik ben momenteel bezig aan een 1969 Mustang BOSS te restaureren er zijn maar een 1000 van die autos gemaakt en als je de geschiedenis er van zou kennen zal je weten dat ze gemaakt zijn voor circuit racen. Ik wil er een street legal circuit racer van maken. Geloof mij ik zal Skylines rauw op eten ook in bochten :twisted:

het slechte deel van de droom: ik heb de auto gevonden op een autokerkhof in Arizona en hij bestaat enkel uit een chassis, motor en een paar door geroeste carroserie panelen bijna alles ontbreekt :P en toch heb ik er 10.000 euro voor betaald. Ik heb om mijn bedrijf op te starten een torenhoge lening gekregen die ik in 5 jaar wil afbetalen en daar gaat 3/4 van mijn inkomen naar toe dus ik heb momenteel geen geld om de auto te restaureren
@six-trey;goed idee, maar ik denk dat je niet zo slim bent geweest

sinds ik de gemiddelde spotter bij Jort op de televee heb gezien kan ik deze artikelen niet meer lezen zonder 4 puisterige, iets te bleke jochies met iets te dure camera’s voor me te zien..

Ieder zijn ding gelukkig :)
Dat zal zeker een superdikke bak worden dan six-trey :) nice.
Ik houd ook echt wel van wat american muscle.

Vergeet alleen niet dat skylines origneel gemaakt zijn voor group-a races in japan en toen ook maar in productie genomen zijn (regel group-a minstens 500 road legal exemplaren) En met wat serieuze mods is een skyline ook een circuit monster hoor :)
Die stock Boss vs Stock R34 GTR dan win je het niet met je Boss. En als je em dan gerestaureert hebt zal je vast stock skylines voorbij kunnen op een circuit. maar steek even veel geld in de skyline en dan laat i die boss weer nergens etc etc.

Goed, dat boeit verder ook helemaal niet :P De skyline, of eigenlijk de meeste japanse performance autos, worder hier gewoon de grond in geboordt op het “nep 2f2f autos” / “ricer auto” wat gewoon de grootste onzin is :) mensen roepen dit gewoon omdat het een japanner is en dat is in hun ogen bijvoorbaat gewoon slecht. Een echte auto liefhebber moet de waarde van een Skyline gewoon in kunnen zien.
@six-trey

Mustangs zijn zo cool, ik heb er zelf ooit 1 gehad maar ik heb niet echt de tijd die nodig is om het goed te onderhouden en heb er dus een goed baasje voor gevonden.
Ik kijk ook iedere dag tegen een fastback aan, ook heel cool.

Maar ik heb de skyline R34 gereden en ik moet je zeggen er is 1 auto voor gewoon straat gebruik die sneller is en dat is de nieuwe GT-R.
Er is geen Mustang die in het bochtenwerk sneller is dan de R34.
Tevens is de geschiedenis van de Mustang ook dat Ford nog wel eens een beetje wilde liegen over wat de auto allemaal wel niet kon en had.
@Texhnolith,

Exact wat je zegt in het laatste stukje.

Het eerste stukje heb ik geen flauw benul van.
Long live Godzilla!!!! :)
@six-trey.

No offence. Amerikaanse ovals hebben hele andere bochten dan Japanse circuits.
Die Mustang is cool en zal behoorlijk hard kunnen.
Op bochtenwerk zal hij het echt gaan verliezen van die Skyline.
Je kan er natuurlijk echt veel geld in gaan steken en daarmee winst boeken. Maar de zwakkere basis blijft.

Mag overigens ook niet echt een probleem zijn bij een übercoole oldtimer. :D
Mooi Mooi Mooi!

Die E63’s en Skyline.. Ik zou m’n vriendin nog inruilen.
@piemel penis pakket service

ik vind die e63’s mooi jij hebt e63 het zijn er 2 :o
@RenesisHP
stijvere ophanging, modernere servo, een setje brembo remmen, moderne racing banden, aftermarket swaybars op gelijk welke muscle car kan al een wereld van verschil betekenen in de bochten ;)
@ six-trey

Ik zou het waanzinnig vinden als je hem weet te modificeren tot het bijhouden/eruit rijden van een R34.
Zeker op zo’n klassieker, de R34 moet dat nog worden. Laat mensen maar zeuren, een echte liefhebber kan het alleen maar waarderen.
Ik wil zelf later een ’69 SS Camaro hebben en ook flink wat muscles geven.
Ook al ben ik Honda-minded, musclecars blijf ik een zwak voor hebben.
Die skyline staat toch normaal in Utrecht, bij een performance garage speciaal voor Nissan? Ik kom nu niet even op de naam, maar we zijn er vorig jaar geweest..
@ErwinLagcher
69 Camaro SS zeer lekker ding :D tja het is wel mogelijk om een muscle car bijna even goed te doen sturen als een R34 alleen zal het veel van de bestuurder afhangen. Je blijft namelijk met een zeer slechte gewichtsverdeling zitten bij muscle cars, titanium onderdelen in de motor, de batterij in de koffer plaatsen en altijd met een volle tank rijden kan daar wat aan veranderen maar de Skyline zal een betere gewichts verdeling blijven hebben, ook blijft je een starre achteras hebben. Maar als je, je muscle car voledig customized voor bochten te nemen en je kan er zelf perfect met overweg dan kan je een R34 voorbijsteken in bochten.
Doe mij maar een GT-R 32 met het blok en de bak uit de R34. Schijnt nog wat sneller vooruit te komen dan de 34 zelf. Ik vind de wat kleinere R32 ook wat mooier dan de 34. Is nog altijd wel een beetje mijn droomauto, eentje die waarschijnlijk wel bereikbaar is. Alleen jammer dat een R32 nooit stock LHD is. Er zijn wel LHD conversies alleen zijn die vaak helemaal verbouwd en de R32 is in stoch meestal een mooist. Er zijn een paar mooie kits, maar die zijn zeer zeldzaam.
R43 blijft een mooie auto! Beter dan de nieuwe GT-R. Had er vandaag nog een gespot in Adam-Noord met lelijke stickers…
Prachtige foto’s van de Maser.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).