Officieel (voor de VS): Suzuki Kizashi

Auteur: , 49 Reacties

Er zijn bepaalde werelddelen waar mensen graag in sedans rijden. In het D-segment (Passat, Mondeo, Opirus) doet Suzuki daarom een gooi naar de macht met deze Kizashi. Het is al een paar jaar geleden dat we die typeaanduiding voor het eerst op een lekkere gladde conceptcar zagen verschijnen, en daarna nog een keer, en nog een keer... Maar het lange wachten wordt eindelijk beloond, want dit is 'm dan.

De Kizashi ziet er ongeveer zo saai uit als we verwachtten, maar dat moet goedgemaakt worden door standaard keyless go, Bluetooth en een kloeke 2.4 viercilinder met zesbak. Dit blok is goed voor 185 pk met de handbak en 180 pk met de automaat. De CVT-transmissie wordt optioneel leverbaar, evenals vierwielaandrijving.

De VS is in de eerste instantie de enige markt waar de Kizashi op wordt losgelaten. Hij mag het daar opnemen tegen gevestigde namen als de Toyota Camry en de Honda Accord; echter, de Kizashi is een stukje kleiner en wordt niet optioneel met een V6 aangeboden. Suzuki verwacht dat dit geen probleem is, aangezien ook de Amerikanen voorzichtig zijn begonnen met downsizen. In de toekomst komt er ook een hybrideversie van de Kizashi, en dan is ie natuurlijk helemaal niet meer te stoppen.

Ook in Japan hebben ze de taal van de straat geleerd, want Suzuki noemt de Kizashi “a premium car without the premium price”. Tja, die standaard 16″ velgen laten niets aan de verbeelding over. Of de Kizashi ook naar Europa komt is niet bekend; waarschijnlijk kijkt Suzuki eerst de kat uit de boom in het sedangeile Amerika. (via automotivenews)



49 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
ziet er erg goed uit! kunnen ze goed meekomen in het middensegment als je het mij vraagt!
Opvolger van de Baleno?
Niet zo spannend, maar wel een video
http://www.youtube.com/watch?v=q91zWgotiCw
Bagger. De Kizashi 3 Concept was veel mooier, maar ja, Suzuki heeft nou eenmaal een naam hoog te houden als het om burgerlijke auto’s gaat…
Tip, sla de eerste 29 minuten maar over (ook al zitter er wel wat slides tussen die interessant zijn).
Ehm tot 30 min van het einde bedoel ik.
ach laat ook maar zitten, lol
Dat ziet er best goed uit, nu nog even de auto in het echt zien!
Laat heel die auto maar zitten ;)
Jammer, ik zag het nog wel zo zitten *kuch*
@ Joost

Ik schatte je niet echt als een saaie sedanliefhebber in, verbaast je dat? ;)

Vind ´m niet echt een eigen smoel hebben. Er hadden meerdere merken op kunnen staan. Vind dat bijv. de uitlaatpijpen wel een mooi detail, maar desondanks ontbeert ´t m aan een eigen stijl.

Ben ik trouwens de enige die het lastig vind om de afmetingen van de auto te schatten op basis van de foto´s?
Waarom maken ze eigenlijk concept wagens? Het lijkt er zo’n klein beetje op dat ze net zo goed een mooie doos er neer hadden kunnen zetten met wieltjes eronder..
@DD: er is serieus veel werk en ambitie in die auto gestopt… ok misschien is de styling niet helemaal je smaak, maar vergis je niet… dit is een hele serieuze middenklasser. Uit de presentatie:
What the world doesn’t need: “Another vanilla sleeping pill on wheels” “Another soulless transportation appliance”
What the world is missing: “A world class sport sedan at a price the average person can afford”

What the customer wants: “a Premium car without the premium”
Ik vind de achterkant wel geslaagd. De voorkant oogt toch net wat te goedkoop. Interessante kar wel, ware het niet dat het een Suzuki is.
klassiek geval van:

UBER DIK concept,brakke productie.

maar deze valt nog wel mee. ziet er alleen klein uit? denk aan jetta, mazda 3 sedan,enz ?
ja idd jammer van het concept model

denk als ze daar dichter bij blijven ze misschien een andere doelgroep erbij kunnen aanboren

wat misschien ook wel verstandig is, is de concept, zoveel mogelijk dezelfde techniek geven, en misschien de concept ook uitbrengen zoals hij nu is(wel met wat nuttige en logische aanpassingen natuurlijk
Zie deze auto als concurrent voor de Jetta, Passat, Honda Accord etc…
Nog meer pr-taal: Responsive handling, Composed ride, Entertaining performance (tuned on European and US roads)
Designed for the enthousiast driver with Multi-link suspension, 2,4 liter vvt high-output engine with class leading performance and 6 speed manual with available performance tuned CVT paddle shift.
Already meets 2014 crash test standards, 8 airbags standard, standard advanced stability control. Optional AWD. Standard dual zone climate control, stnd keyless system.
Ik vind hem zo slecht nog niet, er zijn veel slechtere Oosterse modellen.
Mwehehe, na iedere concept car werdt ‘ie een beetje minder extreem totdat dit saaie bakkie overbleef :D.
and now, a star in our reasonably priced car!
Patrick Parker
Vervang het Suzuki logo door eentje van een Audi en plots zullen ze hier in koor roepen dat het een zakelijke auto is. Amateurs !!!!
Smoelt goed. Suzuki laat zich met deze auto duidelijk zien ook een auto te presenteren die zich op een hoger plan tilt. Aldus niet verkeerd !
Nette en kloeke auto maar nogal nietszeggend. Beetje Audi wannabe grill, achterlampen een deel zoals bij de Mazda CX-7 maar dan rood en bovenste deel van dashboard lijkt wel héél erg op die van de Passat..
…want Suzuki noemt de Kizashi “a premium car without the premium price”.

Ooit opgevallen dat juist de ‘echte’ premium merken de term premium zelf nooit gebruiken? Zodra een fabrikant dit over zichzelf afroept, haakt volgens mij die premium doelgroep juist af, om achter te blijven als automerk voor wannabees die een echte premium auto niet kunnen betalen (of van de baas mogen bestellen). En hoewel deze auto er inderdaad helemaal niet slecht uitziet, past-ie zo naadloos in het rijtje Chevrolet Cruze & Epica, Fiat Croma, Hyundai Sonata & Grandeur, Kia Opirus, enz.
Mooie auto.Goede proporties.
Klokkenwinkel direct gejat van Opel Insignia. Chapeau Japanners !
enige wat jullie kunnen is zeggen dat alles gejat is he?

mischien hebben hun het wel van hem gejat…maar dan is er niks aan de hand. ik ben aleen bang dat hij qua verkoopcijfers de liana achternagaat….

toch..als hij concurrent van de renault clio estate zou zijn, en in het 15.000 euro groepje vallen, is het een heel leuk ding. alleen ja…ziet de rest dat zo of zien hun alleen de ‘gejatte’ dingen eraan?
Donder nou toch eens op met dat geInsignia!! Sinds dat model er is denkt iedereen overal iets van een Insignia in te zien..

http://i662.photobucket.com/albums/uu343/zoomzoomclub/klok2.jpg

http://i662.photobucket.com/albums/uu343/zoomzoomclub/klok1.jpg

Daarbij KAN het niet eens gejat zijn. Ze testen al erg lang met deze Suzuki en het ontwikkelen van een auto duurt langer dan 6 maanden.. en ronde klokken zijn al veel langer gebruikt bij andere auto’s en qua vorm, hoeveelheid en inhoud zijn ze totaal verschillend..
@jan666: Clio estate are you serious?
Zoals gezegd is dit een Jetta/Passat en Honda Accord concurrent dus middenklasse en een prijs vanaf zo’n 28mille minimaal zóu dan logisch zijn in Nl (zeker gezien de 2,4liter onder de kap en de zeer complete uitvoering. Overigens gok ik op duidelijk meer pk’s dan de 164 van de andere modellen. Zo’n 180 lijkt me eerder op z’n plaats na de pr-briefing.
gelukkig is ie alleen voor de VS, zo een gedrocht wil ik niet eens zien rijden in Europa of ergens anders
Lijkt op een VW vooraan… verklaart meteen waarom het er zo saai uitziet.
Ik vind ‘m… best mooi. Niet de gaafste wagen op de Amerikaanse, laat staan Europese wegen, maar hij mag ‘r zijn. Mooier dan de meeste Chevro… eh, Daewoo-modellen, bijvoorbeeld.
VW Jetta look-a-like anyone?
Ziet er best netjes uit!
Wat mij verbaast is dat hij als concurrent voor de Camry genoemd wordt… Het leek mij meer een concurrent voor de Avensis. Maar ik vind het zeker geen beroerde auto om te zien.

@Bob:
Als deze moet concurreren met de Accord, Passat en Mondeo, dan zal het niet de opvolger van de Baleno zijn…
ziet er erg goed uit. ben benieuwd hoe hij er in het echt uit ziet. de lijnen zijn lekker verfrissend en gewaagd. nu maar hopen dat de rest ook klopt, zoals de kwaliteit en motoren!
Ik vind hem niet lelijk. Maar het is een coupé… En daar houden “wij” Hollanders niet van.
De reacties worden steeds dommer. Hoezo is het nu weer een coupé?? Het is een sedan, niets meer en niets minder. Mr. Ferrari, welke lijnen zijn verfrissend en gewaagd?? F355GTB, de auto is voor de VS dus een concurrent voor de Camry, Accord, Passat, Mazda6, Malibu enz.. dat zijn de midsized sedans daar
Ik vind hem niet verkeerd. Niet echt onderscheidend maar wel netjes. Al zal ik eerder een van zijn concurrenten overwegen.
Ik vind ’t voor ’n Suzuki ’n zeer geslaagd model (ben helemaal niet kapot vd. overige modellen van Suzuki) jammer dat die hier niet op de markt wordt gebracht.

Ik vind ’t sowieso vreemd waarom hier in Nederland de sedan niet geliefd is. Waarom kiest iedere leasert toch maar weer zo’n burgerb… ehhmmm… stationcar (liefst nog in ’t saaie zwart)?

Ik zelf vind de meeste modellen ’t mooist uitkomen in de sedan, of lange hatchback uitvoering, zoals de Mazda6, of de Mondeo.
@Richard: omdat sedan’s gewoon minder praktisch zijn. Veel gezinnen (met kinderen) gebruiken hun auto niet alleen om zichzelf te verplaatsen, maar ook om goederen (wekelijkse inkopen, de kinderwagen, de fiets, hun nieuwe flatscreen, de maandelijkse trip naar het containerpark) te vervoeren. Een sedan kan een ruime koffer hebben, maar als de achterklep klein is krijg je er geen drol in….

ontopic: best een leuke wagen die Suzuki!
woo daar had ik wel iets meer van verwacht zeg!
@F355GTB

Voor een tegenhanger van Mondeo/Passat is ie wel aan de kleine kant. Ik was trouwens vergeten dat we na de Baleno de ook zeer succesvolle Liana sedan en SX4 sedan hebben gekregen

@Richard

Dat een Nederlander geen sedan wil, komt omdat we van alles en nog wat met de auto willen vervoeren.
het lijkt wel of ze bij suzuki dachten, goh laten we een dikke auto bouwen, maar na al die dikke concepts toch besloten dat ze suzuki zijn en blijkbaar niet in staat zijn om ook maar 1 van de mooie elementen van de concept te gebruiken
Kizashi is zeker de kleinzoon van direkteur van suzuki
de auto genoemd naar de kleinzoon Kizashi omdat Kizashi de auto ooit heeft getekend
of kizashi is een buitenvrouw van de direktuer van suzuki
Laat ‘m maar lekker daar aan de andere kant van de grote plas.
@ norman

Vandaar…
eigenlijk net een Swift, maar dan die met kofferbak…

die conceptcar was hot, dit ding not…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).