Opel Insignia OPC, verkrijgbaar vanaf € 62.350,-

Auteur: , 116 Reacties

Opel heeft zojuist de prijzen bekend gemaakt van de krachtigste Opel ooit. Na betaling van € 62.350,- mag je van Opel een Insigna OPC als vierdeurs sedan meenemen. Als je 400 euro meer betaald krijg je een vijfdeurs hatchback.

En de Sports Tourer? Die is te koop vanaf € 64.150,-. Ook maakt Opel bekend dat je als optie kan kiezen voor elektrisch verstelbare Recaro Ergonomische Sportstoelen, die kosten wel € 2.045,-. Maar gelukkig zijn ze dan wel voorzien van geperforeerde lederen bekleding.

Nog even snel de specs? De Insignia OPC heeft AWD, 325 pk, 435 Nm sprint in 6 seconden naar de 100 en heeft een begrensde topsnelheid van 250 km/u. Onder de motorkap ligt een 2.8 liter V6 benzinemotor met turbo.



116 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Das flink… moeten ze die bijna faillisement terugverdienen ofzo?
@Kuuske, voor het topmodel van opel? vergelijks eens met een S4, S5, S6… je komt er hier nog goed vanaf vind ik.
Lol audi S4 vergelijken met dit haha, Audi zit 10 klasses hoger.
De audi s4 zou ik nemen, dat ding schrijft zo snel af.
Audi 10 klasses hoger? Onderbouwing graag, ik lach hier namelijk de billen uit m’n string.
Ahem, was de Opel Lotus Omega (1990 – 1992) niet de aller aller snelste Opel ooit? 377pk en 568 Nm?
In la Belgique geven ze hem mee voor 43.900. BTW inbegrepen. Dat doen ze omdat de staat dan zeker is dat ze ontsnapte gevangenen in een OPC gaan rijden en ze die gevangen vervolgens zéker niet kunnen pakken. Met hun Q7 konden ze te kortbij komen, vandaar dat het iets sneller moet. Einde quote Minister De Clercq.
Doe mij maar een Audi A6 2.0 TDI.
Weet wel zeker dat een Audi nog harder afschrijft…
@ Kraoel, Nou als ik voor bijna hetzelfde geld 10 klasses hoger kan rijden dan zal ik dat niet laten hoor haha.

Verder heeft Opel hiermee wel een mooi goed model in het programma!
@Think-Tank in BE komt er wel nog eens €5000 (inschrijvingstaks gebaseerd op vermogen) bij bovenop de aankoopprijs.

Hoe zit dat eigenlijk in NL?
@ FiXer; meesterlijke reactie! :D
@Pieter
Audi is een premium merk, en Opel niet. Ik vind het dus flink.
haha 62.350 euro voor een 325pk sterke hatchback no thank you, voor dat geld koop ik liever een C6 ofzo (chevy C6 een citroen ;) )
@think-tank

prijsverschillen zullen nog wel hoger worden voor relatieve veelverbruikers: de slurptax heet dat bij ons. In ruil voor het langzaam afschaffen van onze BPM belasting zorgt de overheid er via de slurptax voor dat mensen met een iets hoger inkomen toch nog voldoende belasting blijven betalen. Het liefst ziet men iedereen in Nederland in de bijstand, en in een Aygo (of Prius), lijkt het wel.

Modellen zoals de OPC, die in de verbruikstesten slecht scoren, leggen het in de toekomst nog meer af tegen de S4’s ed., die wel aardig scoren.
ivanadrive: nettoprijs + 42% BPM + 19% BTW over de nettoprijs en alles optellen. Weet wel dat de nettoprijs van een auto iets lager ligt dan in Belgie
@Six-trey

Een nieuwe Corvette C6??

Dat zal wel niet aangezien de Corvette C6 90.000 Euri’s kost..

Of heb ik het mis? :)
Lekker! Echt een topmodel! Word een topper!
goedemurgen…
“ik heb een auto van meer dan 60.000 euro”
“oh wat voor een dan?”
“een Opel…..”
Voor 60.000 euro koop ik wel wat anders dan een ” Opel “
Dit gaat natuurlijk niks worden. Schoenmaker hou je bij je leest!

Voor dit geld overigens dan nog liever een Passat CC, 3.6 V6 FSI 220 kW/300 pk 6-DSG voor 56.790 eurie en 4 mile in the pocket ;- )
@Benz..
Het is een Z06 dat 90.000 kost een C6 heb je al voor een 65.000 euro
@Six trey

Een C6 voor 65.000 euro..?!

Okay, foutje.. maar is dat mét BPM en pretbelastingen of zonder? :D
@ de sjonnies
+ 1! ;) Maar was dat geen Lotus?

Trouwens, weg met die fanboys hier.
@de sjonnies. Was dat niet een Lotus Opel Omega en dus formeel geen Opel?
@six-trey

Niet in NL…

C6 – 108.790,-
Z06 – 146.690,-
ZR1 – 202.690,-
Een opel voor dik 60.000 euro… riiiight, neem dan gewoon een BMW 3.35 sedan voor 59.385 met 306pk (of audi, mercedes, lexus o.i.d.). Ondanks wat pk’s minder denk ik dat hij alsnog sneller is, je staat iig niet voor sjaak met een opgefokte opel…
Een stuk mooier dan die nieuwe e-klasse station die ook op frontpage staat.
@ Think-Tank: Volgens mij is de BPM altijd nog 40% en niet 42%
heren, eerst mee rijden, dan pas over zeiken. Zeker als je ongrijpbare termen als “premium” of “klasse” gaat gebruiken.
Bleegh! Dan liever een mooie S4 of 335i, dit ziet er wel heel sjonnie uit allemaal! En de S4 is ook nog eens veel sneller.
500x liever deze Opel dan een Audi!
Sjonge, wat een geziek weer hier..
“liever een S4” nog nooit in beide gereden door de meesten, laat staan 1 van 2. en over afschrijving.. puur op berekeningen zal het niet veel uitmaken.
@ Kuuske:

Audi is niet premium…
@huub & Benz..
:shock: jullie worden zooooo geneukt door de overheid
in Belgie
C6 – 65.000
Z06 – 90.000
ZR1 – 125.000
Wat een mietjes hier.. ja gaan jullie maar rijden in een doorsnee Audi of BMW.. saaie kantoorrukkers. Een Insignia ziet er al goed uit maar zo’n OPC gelijk ook onderscheidend. En het interieur oogt hoogwaardig en zal vast lekker rijden. Je hoeft je echt niet te schamen in deze Opel..
Yeah, right…. 140.000 gulden voor een Opel. Welke Dukes of Hazzard gaan dat er voor neertellen? Ieder z’n ding, maar ik denk dat gemiddelde aannemer nu zijn geld liever even bij zich houdt.

Enne, Dit is niet de krachtigste Opel ooit. Remember de Opel Lotus Omega…?
377 pk, 3.8 liter biturbo, 569Nm, 280km/h.
@Sis-trey

Tja, wij hebben nou eenmaal een auto-onvriendelijke regering die het automobilistje pesten lekker in het vaandel houdt. Ach, ik ben (nog) niet toe aan een nieuwe Mercedes dus rond die tijd is de BPM al wel een stukkie lager dan nu… :)

Maar gelijk heb je wel.. We worden genaaid waar we bij staan, ook aan de benzinepomp overigens!
“Als je 400 euro meer betaalT…”
@MCW

Ben je een mietje, als je het geld hebt voor een redelijke Audi of BMW? Beetje kortzichtig opgemerkt. En een BMW bijv. hoeft écht niet saai te zijn.. Mensen die er 1 kopen zullen dat niet doen als ze het saaie auto’s vinden dus dat is geheel subjectief. Je kunt dergelijke auto’s ook mooi en luxe aankleden dus dat heb je dan al.

En dan nog wat: liever een Duitse Degelijke Audi, Benz of BMW dan een Mazda welke van binnen al helemaal grijs en plastic oogt en is.. ;)

En Btw, deze Opel OPC ziet er retestrak uit.. Een waardige concurrent dus voor bijv. een Passat R36 of iets dergelijks.

Ik zou hem niet vergelijken met een S4 ofzo, al is dat niet onmogelijk!
@carma: sorry, tikfoutje… :oops:
Lijkt mij vrij prijzig maar Opel kan deze schoonheid natuurlijk ook niet voor een appel en een ei verkopen. Zal allicht zeer zeldzaam worden op onze wegen.

Btw, weet iemand waar ik de foto bij het artikel in hi-res kan vinden?
whaha wat een lol, audi 10 klasse hoger whahaha. ik heb niets tegen audi. maar deze opel kan zich uitstekend meten met een s4. dat audi meer modellen boven dit segment heeft (rs6,s5,r8 enz enz) wil niets zeggen
@ mastertjen, wellicht op netcarshow.com

“Ben je een mietje, als je het geld hebt voor een redelijke Audi of BMW? Beetje kortzichtig opgemerkt.”

Nee al die andere opmerkingen over ‘die Opel’ zijn niet kortzichtig wilde je zeggen..? Een 3-serie blijft een 3-serie, ook al heb je er mooie velgen onder. Imo wel een prachtige auto hoor maar doel meer op het feit dat mensen hier gelijk maar voor een standaardkeuze gaan omdat de buurman dat zo het liefst ziet…

Ja deze OPC is duur maar je krijgt wel een retesnelle auto met een onderscheidend uiterlijk, 4WD én meer ruimte dan een A4, 3-serie e.d.. NIKS mis mee dus. Als je je blind staart op een logo, dán vind ik je pas een mietje..
mense, jha t’is ne opel
ma gvd hij ziet der goe uit!
dus stop met zeveren over audi en bmw
dit is een opel di en snel is en er goed uitzien, accepteer da nu maar gewoon
Opel Insignia OPC: 62.350
Audi A4 3.2 FSI quattro Pro Line: 60.240
BMW 335i High Executive: 61.615
Infiniti G37 S: 60.735
Saab 9-3 Sport Sedan 2.8 Turbo V6 Aero XWD: 63.100

Een kale S4 is al 72.580, een M3 is 100.770, een IS-Fr is 104.510 en een R36 is 67.540

Prima geprijst dus voor een sportief topmodel van een middenklasser
@ MCW correctie de insignia is groter als een 5 serie nog beter prijs verhouding dus als je ehm dan gaat vergelijken maar zelf zou ik liever willen wachten op de speed6
@MCW
Grappige gedachtegang dat jij een BMW 3.35 of een Audi S doorsnee vindt en mensen die deze auto’s kopen als saaie kantoorrukkers bestempelt. Al helemaal in de gedachtegang dat je een merk dat bekend staat voor corsa’s. fuctra’s en astra’sl daarmee verdedigt….

En een onderscheidend uiterlijk? Kom op, het is een fraaie bak dat wel, maar vergeleken met dat geld is een bv. S4 velen malen mooier en de enige reden dat die OPC onderscheidend zou zijn, zou misschien zijn omdat er maar een paar mensen zijn die er serieus over nadenken om voor 60k in een opel te rijden…

En daarnaast is een S4 of een 3.35 geen standaard keuze, veel mensen zullen een minder snelle maar grotere auto kiezen (A6, 5 serie, E-klasse). Maarja over smaak valt eigenlijk ook niet te twisten..
Kijk, daar heb je gelijk in. Maargoed, een Opel blijft gewoon een Opel. Ook al heeft hij ruim 320 pk + een bredere bodykit. Het is daarintegen wél een leuk alternatief voor een BMW 335i of een S4, dat is gewoon zo. Vind ik zelf ook.

Er is sowiezo iets met iemand mis als hij niet zijn eigen hart volgt bij de keuze van een nieuwe auto dan dat hij hij/zij bang is om uitgelachen te worden..

Maar deze OPC ziet er gewoon goed uit, al moet ik wel wennen aan de voorbumper maar aan de andere kant: Je onderscheidt je wel van de rest.

Je moet je sowiezo nooit blind staren op een logo, dan maak je miskoop op miskoop..
Miskoop op miskoop ??!!!! Speak for yourself mate! :)
@Benno .. lees dan maar een keertje over .. suffe ..
Speak for myself??

Nee hoor, heb geen miskoop gemaakt, integendeel..

En ben ik je ”mate”?

Dacht het toch even niet! :)
Miskoop op miskoop, dus dat betekent een goede koop, want – en – is +.

Nette prijs voor deze auto. Mensen zeggen wel dat een BMW of Audi goedkoper is, maar dan heb je niet zo’n apart uiterlijk, laten we het nog niet gaan hebben over de opties die je aanvinkt; die hoger zijn in prijs.
@Benno

”Miskoop op miskoop ??!!!! Speak for yourself mate!”

Ik snap ook niet hoe je er bij komt..

Ach, de clou is me totaal ontgaan denk ik.

@lincoln

:lol:
Als ik de keuze had uit deze OPC of de 335i dan is de kans minder dan 1% dat het de OPC werd. Toch denk ik dat de Infiniti G37 wellicht de beste is uit dat rijtje. Exclusief, betrouwbaar en minstens zo snel maar tegelijkertijd wat minder sjonnie met wat centen en minstens zo comfortabel als de Bmw of de Opel (maar voor ik de knoop door zóu hakken eerst ff allemaal proberen natuurlijk)
Misschien mis ik het: Je moet je sowiezo nooit blind staren op een logo, dan maak je miskoop op miskoop..

Blijkbaar niet helemaal bekend met de gemiddelde Australische term,

Mate moet je niet te letterlijk nemen kun je een hoop dingen voor invullen!
62.350 euro?

grapje zeker?
“Het is daarintegen wél een leuk alternatief voor een BMW 335i of een S4, dat is gewoon zo”

Een S4 is 10.000 euro duurder. Dat noem ik geen alternatief. Daarom kwam ik met de 3.2 FSI quattro Pro Line aan

“Grappige gedachtegang dat jij een BMW 3.35 of een Audi S doorsnee vindt en mensen die deze auto’s kopen als saaie kantoorrukkers bestempelt. Al helemaal in de gedachtegang dat je een merk dat bekend staat voor corsa’s. fuctra’s en astra’sl daarmee verdedigt….”

Een 3-serie of A4 zie je overal. Een dikke motor zie je er niet vanaf. Daarbij maak je de fout om gelijk over Opel te beginnen terwijl het hier gaat om een Insignia OPC! Een auto die je niet op elke straathoek zult vinden

“En een onderscheidend uiterlijk? Kom op, het is een fraaie bak dat wel, maar vergeleken met dat geld is een bv. S4 velen malen mooier ”

Slimmerd, voor dat geld heb je geen S4.. daarbij ziet de S4 er bijna hetzelfde uit als de mislukte A4 (hangende kont). En ja hij is onderscheidend. Want a) de Insignia is al geslaagd maar dit is een topmodel met onderscheidende velgen, bumpers en sideskirts. Ben je nou echt zo dom of moet ik het je nog tig keer uitleggen?
of de opel isignia opc nou snel is, goed uit ziet of gewoon domweg opgefokt is het blijft een opel en dan is 62,350 gewoon veel geld.
62.350 is ook veel geld voor een andere middenklasser die minder ruim is en waarschijnlijk minder luxe…
@mcw

“Een kale S4 is al 72.580, een M3 is 100.770, een IS-Fr is 104.510 ” deze wagens mag je niet vergelijken met de opc joh. staan mijlen verwijderd van de insignia opc op de ladder.

dan is de 335i/a4 3.2/passat r36 beter.
Dat zijn de sportieve topmodellen (muv RS4) van andere middenklassers, vandaar. Zelf heb ik de OPC juist vergeleken met de 335/A4 3.2/R36…
Een S4 sedan kost zo’n 71 mille en die is niet bepaald kaal te noemen. Daarbij kijken klanten in deze klasse iets minder naar de prijs dan normaal. En ja als je pakketen als High Executive en Pro Line gaat aankruisen loopt de prijs aardig op… Een standaard A4 3.2 quattro kost 54 mille, de 335i xDrive is standaard al een stuk duurder met 61 mille. De R36 is trouwens wel zwaar over-priced, zie hem ook niet veel rijden in NL.

Maarja ik mag de Insignia zowiezo al niet vanwege zijn uiterlijk, ziet er een beetje sneu en zielig uit en het interieur is helemaal scheef en uitgerekt.
Nou, dan schatte Wouter het aardig in:
http://www.autoblog.nl/archive/2009/07/08/rijtest-video-opel-insignia-opc
Ik vind het wel een schappelijke prijs voor deze auto.
Een Opel mag maximaal 15.000 euro kosten.
Nieuw.
Ha ha idd. :)

Moet toegeven deze ziet er best aardig uit maar ik ga toch voor een ander
logo: BMW335i
@kempenaer AMEN!!
In België volgens de website voor de 4deurs : € 42.400,00
en de hatchback : € 42.800,00

De tourer : € 43.500,00

Nuja, ik zou zeggen, Nederland is duur..
@ Kuuske Audi is niet premium zijn omgekatte VW’s

En verder hij kan nog zo krachtig zijn en Opel kan hem nog zo duur maken maar het blijft maar een Opel.
Leuk al die gastjes die zeggen dat ze liever een 335i hebben dan deze Opel. Deze Opel ziet er gewoon dik uit en mensen die bekend zijn met Opel weten dat het degelijke auto’s zijn. En iedereen maar praten over liever Audi of BMW terwijl ze zelf hooguit een 320 uit 1992 rijden!! Drive first then speak!!
Degelijk? Na 2 jaar zijn het allemaal uitgelubberde bakken.
Da`s mooi mijn BMW is sneller dan deze Opel…
@Benno .. nou en !! dus !!

dat maakt je niet meer dan gewoon een consument ..
er zullen ook wel auto,s “sneller” zijn dan jouw BMW ..

BMW knullies doen altijd net of ze hun auto zelf gemaakt hebben ..
je hebt gewoon een product gekocht hoor ..

meer niet .. consument ..
.. lees dan maar een keertje over .. suffe ..

En iedereen maar praten over liever Audi of BMW terwijl ze zelf hooguit een 320 uit 1992 rijden!! Drive first then speak!!
Mooie wagen, wel vrij aan de prijs.. maar als je in dat segment winkelt maakt een duzentje links of recht toch niet zoveel uit? :)
@ Benz

De Mazda scoort wel kwalitatief hoger volgens een onderzoek van een Engels verzekeringsmaatschappij. Mercedes staat helemaal onderaan.
Een Opel voor € 62.350,- ??? dat doet me denken aan een aantal jaren geleden bij de introductie van de Peugeot 407 coupé; zegt die verkoper, da’s nou nog eens koopje zo’n 407 coupe pack V6 Hdi (van cá 52.000,-)…. ik zeg tegen die verkoper een koopje?
Fl 125.000,- voor een Peugeot? Never nooit niet.

Nu weer Fl 137401,32 voor een Opel….. ’t moet niet gekker worden.

Overigens is de OPC een zéér begeerlijke wagen, liefst de 5 deurs hatchback in OPC blauw :mrgreen:
K vind de ‘gewone’ insignia mooi maar al luchthappers enzo zijn net iets te overdreven. het ziet er meer uit als een asobak. net of al die hoge pieven bij een bedrijf m nou kopen. veel te schlecht voor hun imago. zelf zou ik gaan voor de 335i coupé.
Deze wagen is pas getest in een bekend autoblad en hij kwam er niet goed vanaf.. Het is allemaal oude techniek en de motor moet er flink aan sleuren om hem in 6.2 sec naar de 100 te krijgen. Verbruik ook enorm hoog en het bekende verhaal.. niemand koopt een opel voor dat geld.
Doe mij hem maar! Die Passat R36 ;)
nice car maar is te duur ik ga zeker en vast niet 60 k uitgeven aan een opel
@MCW: Ik sluit me bij je aan! Ik wed dat je in deze Insignia qua luxe niks te kort komt vergeleken bij een andere Duitser (mag ook wel voor dit geld). En de looks vind ik zelf ook véél beter, daarbij komt ook nog dat dit veel exclusiever zal zijn (en blijven!). In zo’n OPC trek je meer bekijks.
Nette prijs voor deze bom. En terecht een goeie 7mile goedkoper dan een R36. Die IS sneller aan de 100 en heeft standaard DSG (met lanchcontrol).
Daarnaast geloof ik niet dat ze (bij voorbeeld) de middenconsole van ander materiaal gemaakt hebben als bij de ‘normale’ Insignia’s (fisher-price plastic)
Dus ook hier, geheel terecht dat’ie goedkoper is als een R36. Daar zijn mooiere materialen gebruikt en die zit beter in elkaar. Ik weet dat het een ‘oud model’ is, maat als ik het geld zou hebben, zou ik tochm even doorsparen en voor een R36 gaan. De BMW 3 of de Audi A4 zijn, in mijn ogen geen alternatief, deze zijn -stukken- kleiner als de Insignia. Zeker van binnen.
Daarom denk ik dat het enige echte vergelijk met de R36 kán zijn. (of inderdaad de CC 3.6 V6 die heeft dezelfde prestaties als de normale R36)
Verder een hele knappe auto, maar vanwege de diefstal van Wouter zal je deze, net als de R36, niet vaak tegen gaan komen op ‘sNeerlands wegen.
Zeker als je de prijzen hoort van onze Belgische vrienden als vergelijk.
@kempenaer :
Dat een Opel maximaal 15.000 euro zou mogen kosten, da’s natuurlijk slap gelul ! Het is een beetje mode geworden om Opel af te kraken… en alles wat bij de VW-familie hoort op te hemelen. Ik heb zelf zes jaar opel gereden en ik weet uit ervaring dat het 2.0 16V turbodiesel-blok van Opel een lekkerdere motor is dan de 1.9 TDI van VW.
Daarentegen is het wel voorlopig mijn laatste Opel geweest. Maar dat komt vooral door de slechte service van een bepaalde Opel-dealer.
Een VW is idd. niet beter en de diesels van VW maken een enorme herrie.
Als je betrouwbaarheid wil en echt snelle motoren en niet voor een merknaam wil betalen, dan moet je wagens uit het oosten kopen.
In de klasse Opel en VW is een ford nog de beste keus, als je dan toch een westerse wagen wil rijden.
Jongens…. Diesel ?… we hebben het hier over de OPC !!!! Waar komen die knikkerbakken ineens vandaan ?
@Henk een Ford ?… tsja jammer die die géén Mondeo maken met dik 300Pk.
Dus da’s ook geen alternatief. Ik blijf bij mijn uitspraak hierboven. Het enige vergelijk met de Insignia OPC is de VW Passat R36 of de Passat CC 3.6.
Qua ruimte, qua kosten en qua uitrusting doen er geen anderen mee.
ik ben benieuwd wat er gebeurd als deze twee head-to-head gaan.
Waarom heeft niemand het nog over het belachelijke gewicht van een dikke 1800kg gehad? Geen gewicht dat bij een sportsedan past, op dit punt heeft Opel vreselijk hard gefaald tov de concurrentie. Geef mij maar een 335i. En nee, ik rijd geen 320 uit ’92.
Een premiumprijs voor een niet premium auto.En een duf imago.
Waarom zouden Audi en BMW-rijders bang zijn voor deze OPC? Bang dat Opel zgn ‘premium’ rijders wegtrekt?

Denk dat je jezelf overschat.
Arie Beukenoot
Een Insignia is formaatje a6 / 5-serie. Ga eens daarmee prijsvergelijken ipv. met de a4 / 3-serie.
Gevestigde Duitse orde is voor portugeze klotekklijers, koop een Opel.

Geef maar die zwarte Tourer. Even langs een tunert brengen voor meer boost. Heb je een bak die de straatstenen eruit trekt zonder dat elke puisterige 16 jarige op je buitenspiegel loopt te fappen omdat er “MTM” opstaat.
@Vanquish: Kom op zeg! De looks beter dan die van een Audi of bmw??? Die hebben sowieso al niet die goedkope Renault plastic ‘sierstukken’ in de voorbumper, zoals de Insignia dat wel heeft! En een Vanquish heeft die ook niet :p
Overal Pech En Last (O.P.E.L)
@ Romeo

Opels zijn niet degelijk…..ze roesten namelijk erg vaak
En de ecotec diesels noemen ze niet voor niets ecolekdiesels omdat deze motoren nogal een hoog olieverbruik hebben
Sinds wanneer is Audi premium?!
Volgens mij is er een fetisj voor Audi door een meerderheid van de Autoblog bezoekers.
Of is het toch een running gag op Autoblog?
Hoe dan ook Audi staat een beetje te hoog in het vaandel hier.

Jongens we hebben het hier over een Opel Insignia en die is toch een formaat groter dan de 3-serietjes en a4/s4’tjes waarmee die wordt vergeleken.

Volgens mij wordt Opel een beetje onderschat en de menig andere merken overschat (en niet zo’n klein beetje) als je het mij vraagt.
@MCW
“Een 3-serie of A4 zie je overal. Een dikke motor zie je er niet vanaf. Daarbij maak je de fout om gelijk over Opel te beginnen terwijl het hier gaat om een Insignia OPC! Een auto die je niet op elke straathoek zult vinden” Ondanks de – volgens jou – onderscheidende velgen, bumpers en sideskirts blijft het een leuk maar geen spectaculair ontwerp en de auto zal je idd niet op elke straathoek vinden omdat 60k voor een Opel gewoon weinig mensen aantrekt.

Wat het betreft dat een S4 stukken duurder is heb je helemaal gelijk, mijn fout! Jammer dat al je argumenten er verder op neerkomen dat de S4 duurder is en daarom niet als concurrent bestempeld kan worden, terwijl je geen een keer iets over de 3.35 zegt of over een andere concurrent zegt. Ik denk dat ik ook meer over jou intelligentieniveau zegt dan over die van mij.
OFF topic:
kom op jongens: iedereen de broek naar beneden en op de tafel met de ballen. Jezus, wat een kinderachtig spelletje: Wie heeft de grootste ‘ballen’,lol!
On topic.
Ik denk dat de gemiddelde koper dit teveel geld vind. Wel jammer voor zo’n mooie auto. De eerste sinds jaren van Opel!
Oh ja, het is maar een mening en de waarheid die bestaat niet. Zoals Nietzsche ooit aangaf: de waarheid is een aan eeenschakeling van eigen waarnemingen!
Mooie auto. Voor een redelijke prijs gezien de 4 x 4.
Een Ford RS kost bijvoorbeeld al eur 50.000,-.
En dat is echt een klasse lager.
Als ik de redenatie van sommige mensen hier mag samenvatten: De Opel is groter en goedkoper en daarom beter. Dus als we die redenatie doortrekken is een Insignia OPC een betere auto als een M3/M5, een C/E63 AMG, een RS 4/6 want goedkoper en groter. Maar ook beter als een Ferrari, Porsche en Lamborghini want goedkoper en groter.
Dit zijn dus kulargumenten. Premiumauto’s hebben een veel betere afwerking, betere motoren, betere wegligging, beter onderstel, betere stoelen en een beter imago. Dat sommige Opel adepten daar geen vrede mee kunnen hebben is zielig, maar val ons met die frustratie niet lastig. Deze OPC is een leuke bak voor Opel adepten, niet meer en niet minder.
@bimbolover,

Waaruit leid jij af dat de Isignia OPC géén premium kwaliteit zou zijn?

Heb je wel eens goed in een “premium” Ferrari gekeken naar de “Premium” afwerking? slecht passende naden tussen de interieurdelen, klapperende geluiden uit het dashboard al vanaf zo’n 20.000 km op de klok, loshangende kabelbomen….

Betere stoelen in een “premium” auto? ….. de Opel is de 2e fabrikant die een kwaliteitskeurmerk aan z’n Insignia stoelen MAG geven (AGR keurmerk).

Zolang “premium” wordt afgeleid van een logo op de motorkap is “premium” voor mij een loze kreet….
iemand met een beetje verstand zal dit nooit kopen
zelfs niet met een heel klein beetje verstand
Premium is bij deze verklaard tot Autoblog-Term 2009.
Wat een marketinggelul, Een merk is niet premium, een product kan dat wel zijn.
Welke Audifapper hier heeft of in een insignia gereden of er in iedergeval ingezeten? Auto is gewoon af en kan de vergelijking met Audi prima aan.
Daarbij komt dat je voor het geld een grotere en beter uitgeruste auto hebt, en ook nog eens het topmodel. Tevens, de restwaarde van OPC-modellen is prima.
@tripple,

zet je petje maar weer goed en kruip maar achter het stuur van je gepimpte golf…..
Opel maakte grote fouten de auto gaat totaal niet vooruit in verhouden met pk’s, plus een enorm groot turbogat, ik heb er nog niet mee gereden maar heel veel autobladen klagen derover. dus om dan 62 000 daarvoor neer te tellen veel te overdreven. als je dan bv een 325I koopt heeft 100pk minder en gaat bijna eve snel en een pak goeiekoper als voorbeeld
Voor dat ik hier een oordeel over vel wil ik er eerst mee gereden hebben… Een turbogat, waar sommige bladen overschrijven, kan soms juist ook een leuke “fun”factor zijn… Zeker als je er mee leert spelen… Ennnn blijft natuurlijk wel weer leuk dat gelijk door iedereen het vergelijk wordt gezocht met BMW/AUDI..enz… Dat zegt natuurlijk weer genoeg. Opel zelf doet dat namelijk niet…
@Trevor: je topmodel vergelijken met een 25i is dan ook geen goede reclame vrees ik…

ik zou dan voor een 535d kiezen, daar diesel je opel’s topmodel bijna mee weg…

blijft het feit dat ik vind dat nieuwe auto’s altijd te duur zijn als je ziet wat je er na een jaar of 3-5 voor terug krijgt, kun je beter goede occasie’s rijden!
Wel grappig dat hier weer allemaal van die fanboys zitten :P
Ik zou deze auto gewoon rijden om z’n uiterlijk, z’n geluid en gewoon omdat je hem niet veel zult zien rijden omdat de meeste mensen hier het een lelijke auto vinden omdat er een opel badge op zit.

Had er een BMW/Merc badge opgezeten was ie al ineens een stuk minder lelijk geweest.

Stelletje klepzeikers
@Thys,

helemaal mee eens !! :D :D
Het is nog steeds een boel geld, maar ik ga er vanuit dat je ook veel hebt voor dat geld.

Verder heb ik er niet echt een mening over, wel een prachtige wagen!
@bozewolf

”Gevestigde Duitse orde is voor portugeze klotekklijers, koop een Opel.”

Met zo’n kortzichtige opmerking laat je wel zien dat je er weinig van begrijpt en het intellectueel van een schaap hebt. Ohja, en dat je nog pubert..

Zo’n OPC mag misschien onderscheidend zijn, meer ook niet. Opel heeft een duf imago, staat op instorten en is misschien niet meer te redden. Ze maken (imo) niet echt modellen die er uitspringen. Dat ze met zo’n OPC komen is leuk, maar verwacht niet dat een Opel van 62.000 euri’s Opel gaat redden want dat geld voor een simpele opel is gewoon veel te veel geld. Voor dat bedrag wil men een ster, of 4 ringen dan wel een BMW-logo op de motorkap.

Nou ja, veel plezier met die metersdikke plaat voor je kop! ;)
Laurens… LEZEN! Ik heb het TIG keer gehad over de 335i en A4 3.2. Ik kwam ZELF ook nog met die vergelijking..
SjonnieKroket
Vind het een mooie auto, maar 63 mille voor een Opel…..pffff

Verder tja Opel is nou niet echt een goed merk. Storingen storingen en nog eens storingen
prima auto de insignia..heb zelf een 18 executive..mooie auto,alleen helaas vergeten er een motor in te zetten..(en kom weer niet boven 1:8,5/1:9)
Insignia OPC begrenst?

Jammer.. dacht juist van niet..
kenny claessens
Prachtig uitgewerkte auto echt waar !

groeten kenny !

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).