Je voudrais de la couleur s.v.p.!

Auteur: , 59 Reacties

Er zijn al redelijk veel WoDaSpoDa's aan gewijd: hippe/felle/opvallende kleuren op je waggie. Zeker voor de niet-liefhebbers is het een belangrijk "herkenningspunt", een aspect dat de aandacht trekt. Sta je een zwarte Focus RS te fotograferen, dan trekken veel voorbijgangers hun wenkbrauwen omhoog. Is hij opeens gifgroen, dan zijn het begripvolle blikken.

Donkervoort D8-150

Welke kleur kan je Donkervoort nou beter hebben dan oranje? Als je een Hollands product koopt, dan doe je dat meteen in één keer helemaal goed. De ene heeft het budget voor een oranje Spyker, de andere besteedt “slechts” een halve ton aan zijn 640 kilo wegende Spartaanse, Nederlandse sportautootje, wat ongeveer net zo veel euro’s per kilo is als zo’n praktische, met leder en wortelnotenhout beklede en snelle Quattroporte. Het is natuurlijk een compleet irrelevante vergelijking, maar toch leuk om in het achterhoofd te houden. Volledig Hollands is de Donkey nog niet, want de viercilinder turbomotor komt van Audi. Tot 1996 leverde Ford de motoren overigens, daarvòòr waren het ook altijd al blokken van Ford. Voorin deze D8 levert de Audi motor 150 pk, wat een 0-100 tijd oplevert van 6,0 seconde. Snel, zeker in zo’n lichte auto waarin je erg dicht bij de weg zit.

Donkervoort D8-150 - foto Jim Appelmelk
Donkervoort D8-150 - foto Jim Appelmelk
Donkervoort D8-150 - foto Jim Appelmelk

Ferrari 328 GTS

Niet alle spots zijn heel recent. Als ik ze niet nodig heb, gebruik ik ze later, zoals deze. De sneeuwlaag was van begin januari, te Maastricht, waar ik en Willem helemaal naar waren afgereisd om naar Interclassics te gaan. Echter, op de parkeerplaats spotten is en blijft interessant. Deze Ferrari 328 bijvoorbeeld; het is één van de weinige gele exemplaren. Veruit de meeste zijn natuurlijk rood, een enkele is zwart of zilver, geel viel blijkbaar niet echt in de smaak. Gek, want niet alleen op Lamborghini’s is het schitterend, eigenlijk staat het elke pure sportauto goed. Het staat alleen wel vreemd op een model dat je voornamelijk in andere kleuren kent.

De Ferrari 328 GTS maakt gebruik van een concept dat Ferrari al een jaar of tien geleden heeft laten vallen, namelijk het uitneembare dakpaneel. Voor het laatst werd dit aangeboden op de F355, daarvòòr werd het gebruikt op de 348, 328 en 308. Het was een redelijk succesvol concept, want van de 308, 328 en 348 zijn meer GTS’en dan GTB’s (=Berlinetta, coupé dus) gebouwd.

Ferrari 328 GTS - foto Jim Appelmelk
Ferrari 328 GTS - foto Jim Appelmelk
Ferrari 328 GTS - foto Jim Appelmelk
Ferrari 328 GTS - foto Jim Appelmelk
Ferrari 328 GTS - foto Jim Appelmelk

Ford Focus RS

“Dat is toch ordinair!”, was de reactie, toen ik een filmploeg wees op een voorbijrijdende Focus RS (niet dit exemplaar). Ze waren shots aan het maken voor een programma dat doet denken aan “Bij ons in de P.C.”, maar dan in Laren. Deze Ford Focus RS mag dan niet de eerste auto zijn die je uitkiest om als belangrijke vertegenwoordiger naar bijvoorbeeld een zakelijke meeting te gaan, de auto uitmaken voor Sjon of ordinair is wel erg kort door de bocht. Dit is een auto met serieuze kwaliteiten voor een schappelijk bedrag. Schappelijk dus, niet laag. Tussen alle voorbij scheurende 7-series en Range-Rovers is het belangrijk te beseffen dat er alsnog niet veel mensen zijn die een halve ton uit zullen geven aan een auto. Maar waar voor je geld is het zeker. De praktische kant: vier prima zitplaatsen, bagageruimte (hebben sommige sportauto’s niet…), een verbruik van 1:11, en als je de kleur goed kiest niet al te veel ongewenste aandacht. De leuke kant: een 2,5 liter vijfcilinder turbomotor die 305 pk op de voorwielen overbrengt, een 0-100 in 5,9 seconde, een topsnelheid die 13 km/u boven de magische 250-grens ligt, en natuurlijk een voortreffelijke wegligging voor het betere bochtenwerk, afgezien van het niet geringe leeggewicht van 1.367 kilo.

Ford Focus RS - foto Jim Appelmelk
Ford Focus RS - foto Jim Appelmelk

Honda S2000 (AP2)

De S2000 is pas dit jaar uit productie gehaald, tien jaar na de introductie, en na twee twee generaties. Deze heetten AP1 en AP2. De AP1 werd aangedreven door een atmosferische tweeliter viercilinder in lijn motor met VTEC, schitterende techniek waardoor het specifiek vermogen rond de 120 pk per liter lag. In 2004 kwam de zogenaamde AP2, die een tot 2,2 liter opgeboorde motor had met 237 pk bij 7.800 toeren per minuut. Hoog, maar niet zo hoog als de voormalige 8.300 toeren per minuut van de AP1. Het koppel was enigszins gestegen.

Veel S2000’s zijn geleverd in het stijlvolle doch enigszins saaie zilvergrijs. Exemplaren in het geel of rood zijn vrij zeldzaam, en des te mooier.

Honda S2000 AP2 - foto Jim Appelmelk
Honda S2000 AP2 - foto Jim Appelmelk
Honda S2000 AP2 - foto Jim Appelmelk
Honda S2000 AP2 - foto Jim Appelmelk

Lotus Elan SE (M100)

Iets gebruikelijker in rood en geel is de Lotus Elan, een kleine, eveneens niet erg opvallende cabrio met een viercilinder voorin. Dit is een 1,6 liter motor van Isuzu, in vrijwel elk exemplaar voorzien van een turbo. Van de 3.855 Elans van de eerste serie zijn er maar 129 geleverd met atmosferische motor. Die leverde 130 pk, tegenover 162 van de gebruikelijkere versie met turbo. Het gewicht lag iets boven de ton. Die eigenschappen gaven de auto een 0-100 tijd van 6,5 seconde en een topsnelheid van 220 km/u. Later kwam er nog een tweede serie met een aantal kleine wijzigingen, hier werden er 800 van gebouwd.

Je zou verwachten dat het om een leuk, sportief, niet bijzonder duur cabriootje ging, maar niets is minder waar. De productiekosten waren hoog. De nieuwprijs was ook hoog, maar niet zo hoog dat het lage productieaantal de hoge ontwikkelingskosten konden dekken. Het werd een verliesgevend product dat leidde tot de overname door Bugatti. Die gooide de Elan er meteen uit. Vervolgens heeft KIA(!) de Elan nog gebouwd in 1996 en 1997, maar die serie is hier al helemaal zeldzaam.

Lotus Elan SE - foto Jim Appelmelk
Lotus Elan SE - foto Jim Appelmelk
Lotus Elan SE - foto Jim Appelmelk
Lotus Elan SE - foto Jim Appelmelk

Porsche 944 S2 Cabriolet

Het begon in 1975 met de 924, een “nep-Porsche” gezien zijn Volkswagenmotor en relatieve betaalbaarheid. De 914 had dit imago ook al meegekregen, dus de 924 werd sceptisch ontvangen. Beide werden aanvankelijk gezien als flop, beide werden succesvol. Zo werden er meer dan honderdduizend 924’s verkocht, nog een handjevol 924 Turbo’s, en een paar 924 Carrera GT’s.

De 944 kwam in 1982 naast de 924 op de markt als extensie met uitgebouwde body en een andere motor. De viercilinder van de 924 ging er op den duur namelijk uit. Bij wijze van viercilinder werd voor de 944 een halve V8 van de 928 gebruikt. De nu ontstane 2,5 liter motor leverde 163 pk, ook in dit geval kwamen er variaties op het thema. In 1987 kwam de 944 S op de markt met meer vermogen, in 1989 kwam de S2 op de markt met nòg meer vermogen. De viercilinder was inmiddels gegroeid tot drie liter, waarmee het vermogen tot 208 pk was toegenomen. Op basis van de S2 was de 944 eindelijk beschikbaar als cabriolet, precies zoals afgebeeld. Hier werden maar 5.640 exemplaren van gebouwd, maar het totaal van alle 944’s is alsnog ruim honderdvijftigduizend exemplaren.

Porsche 944 S2 Cabriolet - foto Jim Appelmelk
Porsche 944 S2 Cabriolet - foto Jim Appelmelk
Porsche 944 S2 Cabriolet - foto Jim Appelmelk
Porsche 944 S2 Cabriolet - foto Jim Appelmelk

Renault Clio V6 Phase 2

De echte autoliefhebber kan zich mateloos ergeren aan mishandelde Civic’s, Golfjes en BMW’s met giga-spoilers en mega-uitlaten, waarbij ik overigens wil vermelden dat dit ook best mooi kan (best zeldzaam). Echter, de Clio werd van huis uit al flink aan de anabole steroïden gezet, met een goed resultaat. De Clio was een stuk verlaagd, aangekleed met potente velgen, bumpers en happers, en de koets was flink uitgedijd voor grotere spoorbreedtes. Er was tevens een krachtige motor ingelepeld. Een 2,9 V6. Wat dit precies voor blok was, was nog niet eens de allerbelangrijkste conceptuele verandering, het opmerkelijkste was de plaatsing. Vlak voor de achteras. Weg bagageruimte. Weg achterbank. Welkom warmte. Het werd er geen praktische auto van, maar het werd ook niet gebouwd als hot hatch. Daarmee doe je de Clio V6 heel erg tekort. Het is een serieuze sportauto, een Spartaanse wel te verstaan. Het was zo een heel andere auto geworden dan de oorspronkelijke Clio, de aandrijving was zelfs naar achteren verhuisd. Een betaalbare, praktische, comfortabele hatchback was op die manier een dure, onpraktische, Spartaanse sportwagen geworden. Hij kostte een halve ton, meer dan het dubbele van de 2.0 16V, de voormalige topversie.

Renault Clio V6 Phase 2 - foto Jim Appelmelk
Renault Clio V6 Phase 2 - foto Jim Appelmelk
Renault Clio V6 Phase 2 - foto Jim Appelmelk
Renault Clio V6 Phase 2 - foto Jim Appelmelk
Renault Clio V6 Phase 2 - foto Jim Appelmelk
Renault Clio V6 Phase 2 - foto Jim Appelmelk

Triumph GT6 MkIII

De jaren ’70 stonden garant voor kleuren die momenteel worden bestempeld als opmerkelijk (-lelijk). Vies beige, bruin of oranje was vrij normaal. Maar het geeft de auto meteen een historische waarde mee, omdat niet alleen de vormen, materialen en details afsteken tegen de rest van de huidige auto’s, maar ook de kleur.

De GT6 valt op door zijn merkwaardige vorm. Mooi, lelijk, je kunt het er allemaal over zeggen. Enerzijds was het een soort Spitfire Coupé van buiten, anderzijds was het te zien dat de auto oorspronkelijk ontworpen was als cabriolet gezien de verhouding tussen de koets en het raamwerk. De motor voorin was niet één van de viercilinders uit de Spitfire, maar een zes-in-lijn van twee liter met beduidend meer vermogen. rond de 100 pk tegenover ongeveer 70 pk. De GT6 werd tussen 1966 en 1973 in drie series gebouwd die elk ongeveer even zeldzaam zijn. In totaal zijn er 40.926 gebouwd.

Triumph GT6 MkIII - foto Jim Appelmelk
Triumph GT6 MkIII - foto Jim Appelmelk
Triumph GT6 MkIII - foto Jim Appelmelk
Triumph GT6 MkIII - foto Jim Appelmelk
Triumph GT6 MkIII - foto Jim Appelmelk

Voor vragen, verzoeken en opmerkingen kun je me bereiken per e-mail.



59 reacties

“In 2004 kwam de zogenaamde AP2, die een tot 2,2 liter opgeboorde motor had met 237 pk bij 7.800 toeren per minuut.”

Volgens mij is die AP2 versie alleen maar in Amerika geleverd. Hier in Europa (en Azie?) heeft de S2000 altijd het 2.0 liter blok met 240 pk onder de motorkap gehouden.
dat is echt lang geleden dat ik een clio V6 heb gezien!!
hij blijft echt mooi! net als de S2000, rijd ook heel erg goed trouwens!
De ford focus rs is nu al lengendarisch die zou ik over 20 jaar wel eens willen spotten en die triumph is een echte beauty.
@robbie

ken je het woord importeren?

als je interesse hebt koop je het in het buitenland, dan heb je altijd een zeldzame en unieke auto!

thnx
ZwerverRoodbaard
@Luuk…
Stukje extra background informatie is nooit weg ;)

Erg leuk stukje weer appeltje :D
@Luuk…, dat weet ik. En ik zie het ook aan de bumpers, extra reflectoren en de kleine kentekenplaten. Ik geef alleen maar aan dat voor die rare Amerikanen er een nieuwe motor onder de motorkap van de S2000 kwam.

In Europa is dat ons gelukkig bespaard gebleven.
Zeer mooie samenzetting van mooie, minder dure auto’s
clio v6 :D blijft toch echt een prachtbak, net zoals de rest natuurlijk ;)
Inderdaad spijtig dat je al je info uit de States (of UK) haalt. In europese pk’s heeft de 944 S2 er 211 stuks…
Ik heb altijd een zwak gehad voor de s2000. Wat een fantastische auto is dat toch. De kleur, daar ben ik wat minder enthousiast over maar ah zelfs zo zou ik hem meenemen.
heel veel bijzonders staat er niet echt tussen… zo’n focus RS, staat bij ons 200 meter verder om de hoek bij de ford dealer, de Renault Clio Sport heeft een goede vriend van mij en ook zo’n porsche staat bij ons in de buurt geparkeerd… enkel van de triumpf, de donkervoort en de lotus ben ik wel gek van…

en de S2000? tja, lelijk kan je die echt niet noemen, hoewel de jaren beginnen te wegen…
S2000 is een klassieker en het rijdt echt geweldig.Wat een wegligging.
De Triumph is prachtig in profiel…
@ appeltje,ik heb een civic,maar haat ook strijkplanken van spoilers
bij deze ga ik voor JDM

check http://www.passwordJDM.com !!!!!!!
of googled afbeeldingen en typ JDM !!!

”JDM no gay chrome wheels,no marble paint,no L.E.D gearknobs,no tv screens…. just JDM all the way !!!!”
Doe mij maar de Focus RS in het blauw voor doordeweeks en in het weekeind leuke weggetjes opzoeken in een rode S2000 :)
De S2000 en de Clio graag. Dat zijn leuke auto´s.

De Clio V6 is overigens uitermate listig. De meeste van deze Clio´s zijn gecrasht.
Die porsche is wel een heel mooi exemplaar meestal kom je ze helemaal afgetrapt tegen ofzo, zoals ie hier staat is ie niet onaardig
rijk rietveld
@ Robbie

De USA S2000 2,2L motor heeft hetzelfde vermogen als de 2,0L, maar is een wat rustiger motor. De 9000 RPM is nu 8000 RPM, maar het grote verschil is dat het koppel met 25% omhoog ging. Bovendien is er van alles aan het onderstel gedaan.

Ik heb zo’n USA versie van de S2000 in Nederland (met New Yorkse registratie). Vooral het hogere koppel maakt in hetdagelijks gebruik een enorm verschil.

Het beste aan de S2000 is de versnellingsbak. De pook staat direkt op de bak, en dat merk je aan de precisie (en aan het feit dat de pook warm wordt). Anders dan bij de Lotus Elise, is het heel gemakkelijk on in de VTEC zone te blijven. De versnellingsbakverhoudingen sluiten perfect aan tussen de 6000 en 8000 toeren.

Het enige nadeel van de S2000 is dat het, naar Japanse traditie, geen Soul heeft.
@rijk rietveld, thnx voor de informatie. Weet je toevallig of het 2.2 liter blok er is gekomen vanwege wetgeving (emissie geneuzel) of omdat Amerikanen liever een wat ‘rustigere’ S2000 hebben?
@rijk rietveld.

“Het beste aan de S2000 is de versnellingsbak. De pook staat direkt op de bak, en dat merk je aan de precisie (en aan het feit dat de pook warm wordt). Anders dan bij de Lotus Elise, is het heel gemakkelijk on in de VTEC zone te blijven. De versnellingsbakverhoudingen sluiten perfect aan tussen de 6000 en 8000 toeren.”

Dat is met de rx8 ook zo. Erg fijn rijden en schakelen. Bij de eerste serie waren er hitteschilden vergeten. De pook werd dan TE heet. :twisted:

Ik heb wel eens begrepen dat het grotere blok voor de duurzaamheid is geplaatst. Amerikanen draaiden de kleine blokjes regelmatig in de soep omdat ze waren “vergeten” op te warmen. De grotere blokken kunnen daar iets beter tegen.
@robbie.

Lees mijn mening. ;)
arnout rietveld
@naamgenoot Rietveld
Hoezo heeft de S2000 naar Japanse traditie geen soul ??
Wat een flauwe kul zeg.
Ik rij zelf al 6 jaar Honda S2000 en het 2-ledige karakter van deze
auto zorgt voor soul in het kwadraat.
Het is een geweldige auto.
De Renault Clio V6 is mooi, maar naar het schijnt erg warm van binnen als je lange routes rijdt. Door dat de moter achterin ligt…
rijk rietveld
@Renesis

Als je op de S2Ki site kijkt, kom je daar weinig klachten tegen over in de soep gedraaide motoren. Ook in de USA (waar ik woon), zijn de autoliefhebbers verstandig.

Verreweg de meeste klachten over de AP1 is over het weggedrag. Of je hebt grip, of je ligt eraf (het lijkt wel een Spyker, haha).

Het gebrek aan koppel, en het daardoor konstant hoog in de toeren jagen, versterkte het on-off weggedrag.
spirit_of_ecstasy
wat is WoDaSpoDa?? klinkt mss raar..
@ Spirit_of_ecstasy

WOensDAgSPOtDAg.

Op de woensdag krijgen we hier altijd een post met de lekkerste foto’s van Appeltje!
@rijk rietveld.

Ik geloof je meteen. Toch zal er een kern van waarheid inzitten.
dat koppelverhaal klopt overigens ook helemaal. Amerikanen klaagden daar wel eens over.
Ik heb zelf overigens geen klachten over het weggedrag gehad.

Er waren voor ons 3 redenen om een rx8 boven een S2000 te verkiezen.
1 Een S2000 is een tweezitter. Die hadden we al(mx5). Ik zie de S2000 dan ook vooral als een grotere en krachtigere mx5.
2 Het uiterlijk. De rx8 spreekt ons gewoon iets meer aan.
3 De motor. Hoe gestoord de hoogtoerige 4 cilinder van de S2000 ook is, een hoogtoerige wankelmotor doet mij net wat meer.

Het rijgedrag verschilt niet zo veel. Ze gaan allebei ongeveer net zo hard in rechte lijn en bochten, ze hebben allebei een zeer goede gewichtsverdeling.
Ze hebben allebei ongeveer hetzelfde koppel en vermogen(2L).

Vrij vergelijkbare performance dus.
Schitterende spot, zou elk van deze auto’s wel in mijn garage willen hebben
@ sven 2- Tja jongen, niet iedereen kan of will een Lamborghini rijden zoals jij ongetwijfeld zult doen :)
Die S2K dan!!! Echt een prachtbak!
@ Rijk Rietveld:
Voor zover bij mij bekend hebben de amerikanen de 2.2 liter versie om de reden die RenesisHP noemt: duurzaamheid. En inderdaad, autoliefhebbers zijn ook heus wel verstandig in de US of A, maar het type motor in de s2k is wel wat anders dan een v8 uit een mustang. Wij hebben zelf ook een s2000 en warm rijden is echt het belangrijkste om te doen, anders sloop je de complete auto. En over het “slechte” weggedrag, on/off ik moet zeggen dat ik dat eigenlijk helemaal niet ervaar. Okee, bij regen en scherpere bochten wil de achterkant graag de andere kant op, maar bij droog weer vind ik de wegligging juist fenomenaal, dat is juist waar de s2000 om bekend staat. Hij rijdt als een trein op een rails (komt in diverse autotests voor). En tja, mocht de achterkant een eigenlijk leven gaan leiden is dat bij de s2000 zo weer recht te zetten. Wat dat betreft is het een erg makkelijke auto.

@ Arnout Rietveld:
Ik vind ook dat de s2000 soul heeft! En idd, juist door dat dubbele karakter.
Ik wil wel de Clio V6 (in mijn ogen bijzonderder dan de ook mooie Focus RS) De Clio V6 P1 vind ik eigenlijk nog mooier, hoewel ik begrepen heb dat die een stuk minder goed rijdt (m.a.w. hij is onhandelbaar)
@ de sjonnies

ik wil helemaal geen lamborghini rijden, ik ben gewoon iemand die totaal NIET weg is van ook maar iets waar een blauw ovaal op staat met ‘Ford’ erop! met uitzondering op de GT, de eerste generatie Mustangs en de Cougaer, maar deze zijn niet echt “echte” fords… geef mij maar een luxueuse coupé van Bentley ofzo of een grote SUV, genre ML… toch wil ik er wel nog bijvertellen dat ik de Renault een FANTASTISCHE wagen vindt!!!

jammer genoeg KAN ik ook geen ML of Continental GT betalen…
Een topic naar mijn hart. Kleur = Goed!!!
@ sven – Gelukkig ! :P
@ renee

je trekt helemaal aan het recht eind xd bijna zo leuk als het artikel over de geflopte mercedes – benzen!
zown clio heb ik kan ook gezien had alleen jammergenoeg geen camera bij:(
@Oscar.

De P1 is een euthanasieverklaring op wielen.
Een zwarte Focus RS? Die zou je pas moeten fotograferen, want het is geen origineel kleur. Wit, groen en blauw, dat zijn de kleuren die je kan krijgen.
Honda S2000 max 8000 toeren?Dat is het piekvermogen dan?De balkjes stoppen toch echt pas aan 9000 toeren…
@SimonMC.

Zelfde als met de rx8. Het piekvermogen zit op 8500 toeren. Het rood begint bij de 9000 en je trekt hem door tot 9500.
@ Fortuna,ook in flashy orange weetje een vriend van mij geeft er 1tje in dat kleur origineel van ford.
man dien bak sleurt wel serieus!
Als ik naar de kentekens van de auto’s kijk dan zijn de meeste later pas geimporteerd. Niet dat het iets uitmaakt, blijven mooie auto’s.
Ik heb de 944 Cabrio altijd mooier gevonden dan een 968, die kloptte op één of andere manier niet helemaal.
rijk rietveld
@ Arnoud en Tim,

Soul is relatief. Voor de S2000 had ik in Nederland een Lotus Elise, en na de S2000 ga ik toch waarschijnlijk weer terug naar Lotus. Ook al is de Lotus niet zo’n goede auto als de S2000, mis ik toch wat.
@ de sjonnies

t ligt eraan eh, kzou het wel leuk vinden als er een conti Gt voor de deur zou staan of een ML in AMG trim… ik ga toch maar eerst beginnen te sparen voor een Scirocco met een 2.0 TsI motortje van 200 pk sterk… laat die ML en die GT nog maar even waar hij is…
Voor de echte S2K liefhebbers. Dit is echt een topauto! vind het zelf ook echt een superbolide!

http://fatlace.com/hellaflush
hier staan nog eens mooie unieke S2000’tjes op.
liefhebbers bekijk de site eens. wel een paar bladzijdes doorskippen, dan staan er een aantal super S2K’s.

thnx
Wat is die Clio tog een mooie auto zeg.
Heb hem vorige maand 2 x gezien.

1 maal geparkeerd bij het fitnissen.

En 1 maal een sprintje getrokken , auto waar ik in zat was een Clio 1 16v (en dus kansloos maar dat terzijde)
shiiiiiit… ik wist niet dat die GT6 zo bijzonder was anders had ik hem wel gespot in zwitserland. trouwens er staat al een tijdje een clio phase 1 bij ons in t dorp.

en o ja een focus RS is niet in zwart verkrijgbaar volgens mij…
@edgar,je hebt gelijk,niet in zwart verkrijgbaar,nuja als je er geld tegensmijt is alles mogelijk eh.

voor mij de S2000 maar dan in het bloed rood,is mooi in combinatie met het zwarte stoffen dak,en dan nog zwarte velgen,met gepolijste rand yummie mag zo voor mn deur,of beter in m’n garage
begint er bij Honda ook zo’n mooi piepje als je op 9500 toeren zit:P pas wel nieuwe s2000 gereden maar vergeten te proberen. Bij de RX8 wordje je ff gewaarschuwd dat de volgende gang er in mag.
Allemaal geweldige auto’s, zeker de Ferrari 328 vind ik speciaal in het geel… Trouwens ik heb nog een Ferrari F50 zien staan dicht bij men thuis en ik heb wat foto’s getrokken met mijn gsm. Echt een beest van een auto is dat!
Rijk Rietveld
Bij de USA versie van de S2000 zit de begrenzer op precies 8000 toeren. Daar begint ook het rode gebied, en wat leuk is, is dat de toerenteller oplicht als je de begrenzer bereikt (zoals de lampjes bij een F1 auto).
@MC.

Die piep begint bij 8.500 toeren. In onz auto nauwelijks hoorbaar door de extra herrie van de cold air intake.
s2000 zie ik elke dag
@Sven2, een Focus RS niet kunnen waarderen maar wel beginnen over een Scirocco met 200 pk?
Hmm, wat klopt hier niet.

Mooie spots appel, as always.
@password

Dan rijdt jouw vriend in een Focus ST, niet in een RS vermits dat flashy oranje voorbehouden is voor de ST, net zoals dat flashy groen voorbehouden is voor de RS.

Deze bak sleurt dus nog wel wat harder…
@ markieanta
@ markieanta

rij met een focus RS de garage uit en hij is al direct de helft minder waard, doe dit met een Scirocco en dit is niet het geval! daarbij komt kijken dat een scirocco aardig exclusief is, aangezien er niet zo héél véél worden gebouwd, terwijl dit bij een focus wel het geval is!!! natuurlijk kijk ook uit naar de komende R variant van de VW, die denk ik, de focus qua prestaties voorbij gaat… maar aangezien die er nog niet is, ben ik nog wild van de Sciroco 2.0 TSI met 200 pk, die qua techniek en ZEKER qua uiterlijk een stuk mooier is…
Daarbij komt kijken dat VW een veel beter merk imago heeft dan Ford…

dus snap je nu dat ik de Scirocco voor de Focus RS verkies?
ik zie geen nut aan die kar, ondanks zijn uitstekende motor…
@sven2, vooroordelen heet dat.
Denk jij noou serieus dat je geld gaat verliezen op een RS?
Enig idee wat een oudje van rond 2002 nog kost, zoek maar eens op voor de aardigheid.
Daarbij weet ik niet of je zo blij moet zijn met het petjesimago van VW hoor, maar ja, dat is je eigen keuze. Ik denk dat je op een Scirocco dan ook eerder geld inlevert dan op een RS.
En een Scirocco mooiere techniek? Het is toch gewoon een GTI met een ander omhulsel?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).