Work in progress: Lamborghini LP560-4 door Heffner

Auteur: , 40 Reacties

Enkel het aangezicht onder het rokje van deze Gallardo is al ware schoonheid!

We kijken hier naar een stukje onderhanden werk van tuner Heffner Performance die momenteel druk bezig is met een stevige upgrade voor de Lamborghini LP560-4. Heffner weet zich wel raad met Lambo’s. De Gallardo werd eerder al een keer door de mannen van Heffner opgepept tot 942 pk. Aangezien de LP560-4 van huis uit meer vermogen heeft dan de vorige Gallardo, zal het aantal pk na de upgrade hoogstwaarschijnlijk de magische grens van 1.000 pk passeren.

Specificaties wil Heffner nog niet kwijt, maar we worden wel alvast lekker gemaakt met deze strake blootfoto’s onder de motorkap. Liefst zie ik die pijpen met een blauw-paarse gloed en dan ook graag het geluid erbij. We houden je uiteraard op de hoogte. De foto’s zijn klikbaar voor iets groter formaat. (via: gtspirit)

Lamborghini LP560-4 Heffner

Onderstaand nog een ouder (niet overdreven spannend) filmpje van de vorige Gallardo die van Heffner een voorkeursbehandeling kreeg. Maker van het filmpje claimt dat het gaat om een 1005 pk sterke Gallardo.

Lamborghini Gallardo Heffner video



40 reacties

laat die achterkant er maar gewoon af hoor, veel mooier zo!
Ik ruikt 2 turbo’s :D
…. raak er opgewonden van
het word trouwens wel erg gek he met die pk’s.. wel lekker
Ik zie 2 gigantische turbo’s Laue ;)
en wat zijn die 2 kleine dingen waar ook uitlaatjes vandaan komen?
That´s one happy pipefitter. ;)
Ziek project!
Zo ziet het er in ieder geval al wel uit…
@ Dennis

1005 rwhp = 1005 pk aan de achterwielen.
Ik heb verder geen idee wat rwhp inhoudt, maar ik weet wel dat het uiteindelijke motorvermogen in bhp altijd nog een stuk hoger ligt.
@ Dennis

Volgens dit forum zou het vermogen van die Gallardo uit moeten komen rond 1225 bhp.
@BananaFlip: Scary shit dus! Ik ben zeer benieuwd. Zodra Heffner van zich laat horen, zijn wij erbij…
@SvenB : Dat zijn externe wastegates (ook wel screamerpipes genoemd). Komen lekkere vlammen uit :D
@ Dennis

Ja, ik ben ook zeer benieuwd, maar ik had het dus over die oude Gallardo in dat filmpje met 1005 rwhp = 1225 bhp.
@ Barracuda_82

Tsjek deze Gallardo met flamethrower :lol: .
Eventjes naar 5:00.

http://www.youtube.com/watch?v=aiYuNWLRFno
Ik denkt dat het Gallardo platform die extra pk wel goed kan beheersen. Niet dat het gezond is, maar het lijkt me gezonder dan een BMW E60 M5 opkrikken bijvoorbeeld.
En het ziet er prachtig uit natuurlijk, zoals nagenoeg elke Italiaanse sportwagen.
mercedes cl65
die man van dat filmpje is wel een beetje een zondagsrijder
wat een enorm turbogat… of geeft die gast gewoon raar gas….?
@BananaFlip
rwhp staat denk ik voor rear wheel horse power
oh en @SvenB:

Neem aan dat die 2 kleine ‘uitlaatjes’
de dumps zijn van de wastegates
Leuk als experiment… Verder is dit mij een beetje te extreem. Wel gaaf dat die Gallardo in het autojunk-filmpje handgeschakeld is!
Maar doe mij toch maar de Lamborghini Gallardo LP550-2 …
dus we kunnen binnenkort een rijtest verwachten? :P
@ niekloog

Ja, dat klopt.
Wat wij Nederlanders (of Belgen, zo je wilt) paardenkrachten noemen is in het Engels brake horsepower, het vermogen aan de krukas.
(Rear) Wheel horsepower is het vermogen gemeten aan de (achter)wielen.
Vandaar dus dat het bhp van auto’s altijd hoger ligt dan het (r)whp.
Wow in dat filmpje van de oude gele Gallardo, vanaf 3:24 kijken dan geeft hij eindelijk een beetje gas dat geluid is echt geweldig!
@BananaFlip juist en volgens de fysica is de som van energie altijd 100% dus wordt er 220 pk omgezet in verbrandingswarmte en wrijvingswarmte. En door die warmte om te zetten in elektriciteit zou je in theorie een boost kunnen leveren tijdens het acceleren :twisted: .
Een bijna verdubbeld vermogen dmv blazers en niemand die mekkert dat dat blok na 5000km wel op is? Wat is er aan de ha..oooooh! Het is geen Japanner natuurlijk!

Nee, dan wordt het op handen gedragen. Mijn excuses. Hoe kon ik zo dom zijn? :roll:
idd Bozewolf, als dit met bijv een 370z was bijv dan was het gelijk weer: 5 sprintjes en je kan weer het blok reviseren blablabla

Fanboys alert -1
Hahaha die big fucking turbochargers hangen er gewoon achter zo groot zijn ze, ziek! Dikke 90 mm pijpen er heen, ben benieuwd hoelang het blok het gaat houden zo…
Ziet er niet zo comfi uit om mee te rijden. Veel schokken en harde overgangen.
Vet, comfortabel of niet dit is KNALLEN!! Dat ze de ruimte nog gevonden hebben om die twee Turbo`s te plaatsen.

Die twee aparte uitlaten voor de Waste-gates geweldig!
ziet er prachtig uit, maar als ik er zo naar kijk zeg ik gelijk 1 ding: turbogat. en wel zo groot als de grand canyon. hoezo. de turbo’s zitten heel erg ver weg van het uitlaat spruitstuk en ze zijn enorm groot, dus ook erg traag om op gang te komen. zal wel zoiets zijn van 0-100 in 4 sec en 0-200 in 8 sec, terwijl de basis het doet in 0-100 in 3,8sec en 0-200 in 13sec of zoiets. onderin dus bijna niemand thuis qua vermogen en vanaf pak en beet een 4000tpm gelijk de hele meut wakker.
heeft deze eigenlijk nog wel het 4×4 systeem. ik kan me heugen dat de gallardo werd omgebouwd naar achterwiel aandrijving omdat de hele handel het enorme vermogen niet aan kon. aandrijfas naar voren toe die braken als luciferstokjes en koppelingen en diff die aan gruis werden gedraaid.
maar het ziet er wel erg gelikt uit zo op die plaatjes. revisiebeurtjes elke 5000km zeker? zal wel een gepeperd prijskaartje aan hangen om elke keer weer nieuwe zuigers, drijfstangen, kleppen, klepveren, klepzittingen, krukas en cylinders te moeten plaatsen!?
@ rider

Met twee turbo’s kun je juist goed het turbogat vermijden, en nog een bijkomend voordeel is dat de beide turbo’s een wat lagere druk kunnen hebben.
Ik denk hierbij ook dat de eigenaar niet zo stom is om dat blok er in een weekeindje er doorheen te blazen! Waarom zou je, vermogen genoeg :)
@ Wout

Daar gaat het totaal niet om bij deze auto.
Dit gaat om brute kracht, geen slap comfy onderstel, gewoon knalhard en snel.
@Benno

Why not?

Geld zal geen probleem zijn mocht je zo’n auto kunnen betalen..
Ik heb geen ervaring met het plaatsen van Turbo’s (iemand die dit wel heeft?)

maar zou hij niet beter 2 groote 2traps turbo’s plaatsen ipv 4 “kleintjes” is dan toch veel meer gespreid hoger vermogen dan 4 blazertjes die alle 4 op gelijke toeren pas “aanspringen”.
Och excuseer mij, dom van me, zijn er maar twee.

Maar toch, zouden het turbo’s voor hogere en lagere toeren zijn?
^ Zo te zien niet, want ze lijken ongeveer even groot en identiek.

De sequentiele schakeling waar je het over hebt is inderdaad een prima manier om ook ver beneden in toerenland nog wat puf aan de motor te ontlokken. Maar voor echte high-end power wil je gewoon zoveel mogelijk rammen. Dus als ik als een turbo-enthousiast een gokje moet wagen denk ik gewoon 2 grote turbines op relatief hoge boost (1 bar+).

Misschien zegt de site er iets over.
@Hupke: Nelson Racing (ook meestal “crazy horsepower”) kiest er juist bewust voor om de turbo’s pas bij hogere toeren te laten werken. Op die manier kun je off-boost normaal met de auto rijden zonder dat het eng of lastig is en kun je on-boost toch een gigantisch vermogen in een auto stoppen. Bijkomend voordeel is dat al dat off-boost rondtokkelen er ook voor zorgt dat de boel een stuk langer meegaat dan een systeem dat altijd power levert (ook als je dat eigenlijk niet wil/nodig hebt).
-edit: leer eens fatsoenlijk typen!-

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).