De Veritas RS III gaat €342.000 kosten

Auteur: , 37 Reacties

En voor dat geld (ex. belasting) krijg je een BMW V10 met 600 pk in je 1170kg tellende lichtgewicht racer.

Wat je niet krijgt is een voorruit, tweede stoel, ABS en tractiecontrol. Oftewel, geen plezier belemmerende opsmuk. Gewoon hardcore autorijden in een éénzitter en een kakofonie van 10 cilinders voor je neus. De Veritas RS III beleefde onlangs zijn wereldprimeur op de Salon Privé in Londen. Daar werd al een richtprijs genoemd maar nu is er een officieel prijskaartje aan deze ringknaller gehangen.

Van deze opvallende verschijning worden in totaal 30 exemplaren in elkaar geschroefd. Ergens volgend jaar kunnen we gaan kennis maken met de tweede variant van deze Veritas, namelijk een coupé-versie. Die gaat naar verluidt nog meer kosten dan de RS III. Tot die tijd blijft het vliegen happen voor eventueel geïnteresseerden. (via Wordcarfans)




37 reacties

o.k. .. wie is de eerste die hier een gezicht/dierenkop bij vindt ..
als er maar 1 persoon in kan, waarom zetten ze dan de zetel niet gewoonweg in het midden? of mag dat niet om veiligheidsredenen?
Aston_Martijn
heeft wel tweede stoel zie top gear s12 e6
kan je wegklappen
Dacht dat er naast de chauffeur onder een afdekplaatje nog plaats was voor een tweede persoon?
Het is tweepersoons……..
€342.000 ??!!!!! geef mij maar een Ferrari 599 GTB
En ben ook benieuwd hoe veel beter ie ondertussen stuurt want in Top Gear waren ze er niet zo tevreden over op dat vlak…
LOL @ C6_R :D
@zed, die is het prototype en niet het uiteindelijk model. Die heeft namelijk een redelijke facelift gekregen.

http://www.autobild.de/ir_img/67410485_56d7d5a365.jpg
geef mij maar en Lazareth Wazuma Bio V12
I ‘m in love, word veritasfiel.
Geef me dan maar de SLR Stirling Moss.
641 bhp en dat uit een V8 met het mooiste geluid ooit en het ziet er niet uit zoals een vis zijn smoel.
Whahahaha, inderdaad een kakofonie krijg je voor dat geld.
Kakofonie betekent slecht geluid vertaald uit het grieks, dat is precies het
lelijke gejank dat uit die bmw motor komt.BAHHH

Kakos = slecht
Kalos = goed
Fonie = geluid

Lesje grieks deel 1

Ik ga ook voor de stirling moss, overheerlijke 8 cilinder van merc
de kakofonie v
rommelig geheel van vele klanken door elkaar
Woordherkomst en -opbouw
uit het Grieks: κακος (lelijk) en φωνειν (klinken)

aldus wikipedia, hehehe heerlijk :D
ben benieuwd of je voor dat geld ook een auto krijgt die fatsoenlijk een bocht door komt of dat je nog steeds moet accepteren dat een caterham van 60mille je iedere bocht voor lul zet…
Deze wagen stond afgelopen dinsdag (kan ook woensdag zijn geweest) op Schiphol bij de vracht. Ik kon hem al niet thuisbrengen, maar nu weet ik wat het is :-)
Ik bied 1 cent voor het uiterlijk (ik moet van die ene cent wisselgeld af die ik in duitsland kreeg).
Vind ik hem niet waard, veel geld voor zoiets. En het is nog lelijk ook.
LELIJK!!!!! wat een monster
Porsche moet ook met zoiets komen!!
noem 1200 kg maar een lichtgewicht…
Bangelijk om wat mee te scheuren, maar enkel voor de happy few (30 man of wat?)… En die mensen die bestaan dus eh!
‘Mooi’ is niet het eerste woord dat in me op komt. Maar volgens mij is de beleving in deze auto onovertroffen. En als je kijkt naar de verhouding pk’s/gewicht… dan is die prijs niet eens zo heel hoog.
Lijkt mij een supergave bak om in te rijden! Het is alleen geen auto voor beginners, zonder ABS en tractioncontrol…
Ik lees hierboven dat sommige mensen liever een SLR zouden hebben… die veel zwaarder is, lelijker… en het geluid heeft van een oude Amerikaan… Maar goed, dat is een kwestie van smaak.
Duidelijk afgeleid van de Mercedes Stirling Moss.
“ben benieuwd of je voor dat geld ook een auto krijgt die fatsoenlijk een bocht door komt of dat je nog steeds moet accepteren dat een caterham van 60mille je iedere bocht voor lul zet…”

Populistische TG-praat.. hoevaak kom je een Caterham tegen…? Er zijn altijd snellere auto’s op de markt..
@MÇW: Dit ding wordt gepresenteerd als een track-car met een kenteken en goedkeuring voor de openbare weg, is het dan bij een prijs van ruim meer dan 3ton teveel gevraagd om naast veel pk’s ook een goede wegligging te verwachten? Als je naar een track day gaat en je moet constant aan de kant voor of in bochten dan is het ding misschien wel snel rechtuit maar is het geen goede trackday-car… dan toch liever iets minder snel rechtuit in een scuderia voor het geld.
vette wagen en hij is trouwens NIET afgeleid van de stirling moss want het merk bestaat al heeeel lang! Overigens denk ik dat dit echt wel beter stuurt dan een caterham maar daar kunnen we helaas geen van allen over oordelen. De auto bij top gear was overigens een prototype!
@eppie: dat de auto beter stuurt dan een caterham is zo goed als onmogelijk want die weegt de helft(ok in sommige uitvoeringen iets meer dan 1/2). Dat de Veritas beter een bocht door komt (meer grip, betere balans, dat zóu kunnen maar zou ook een prestatie zijn om trots op te zijn
Levensgevaarlijk. We hebben allemaal gezien wat er kan gebeuren als je iets tegen je hoofd krijgt. Laat staan als je geen F1-helm hebt.
@JPM .. idd ..
krijg minstens 3X in de week een object dwars door mijn voorruit ..
net zoals het overgrote deel van de bevolking ..
@ lincoln

Nee, net zoals 15 jaar niemand in de F1 iets tegen zijn helm kreeg, vertel dat maar tegen Massa. Daarbij komt dat ik weldegelijk vaak kleine steentjes tegen mn voorruit krijg. Maakt zeker ook weinig uit als je met 250 over een circuit rijdt en iemand voor je gaat de grindbak in. Bij die snelheden zijn dat kogels.

Conclusie: levensgevaarlijk mits men een 25.000 euro dure helm koopt.
@ jpm

als ik me niet vergis rijd een groot deel van de f1 met een arai gp5 en die helm komt met spuite maar rond een 3000 a 4000 euro dus nog niet egt 25.000 :d

die van massa is egter geen arai , maar denk niet dat qua prijs verschrikkelijk veel scheelt

maar natuurlijk kan ik me vergisse :)

OT : ugly as car :d
Ik vind ‘m best lelijk, maar het is wel gewoon écht autorijden.
Liever een SLR Stirling Moss.
Gisteren nog in het echt gezien, was weekende bij fam in kelberg (10km van nurburgring). Lache bak hoor!
De SLR Stirling Moss vindt ik zelf mooier als deze, maar ik heb nog liever de gewone SLR roadster of 722 roadster! Maja je hebt er altijd mensen bij die nog iets exclusievers willen(lees:extravaganter)…Gelukkig zijn er zoveel verschillende automerken/types dat iedereen zijn eigen favoriet heeft en we niet allemaal de zelfde auto’s mooi moeten vinden.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).