Ford F-150 SVT Raptor is een verkoopsucces

Auteur: , 87 Reacties

Jawel de super awesome racetruck van Ford is niet aan te slepen. Alle 1.500 5.4 V8's voor het komende jaar zijn gereserveerd. Dat is toch aardig rap gegaan, zeker voor de ultieme slurpmobiel in het land van de hybride.

Gelukkig is er dus nog even ruimte voor brandstof verspillende mastodonten. Na al die milieuvriendelijke buikpijnberichten is het nodig om weer even te ontladen in bijvoorbeeld een SVT-Raptor, of door er gewoon een berichtje over te schrijven.

Blijkt dat Ford ook nog een 6.2 400pk versie uit gaat brengen. Deze is nog niet te bestellen, maar komende winter kan de 400pk versie van Ford’s F-150 Awesome-Edition nog weer flink meer klanten aantrekken. De vraag is vervolgens of die dan wel geproduceerd kunnen worden. De fabriek draait namelijk overuren. Mogelijk moeten ze wat snijden in de Focus-productie, gewoon om meer absurde offroaders te kunnen afleveren. Om iedereen vast in de feeststemming te brengen, is er nog een videootje opgerakeld met wat leuk bleed, geluid en cijfers. Auto’s 1, Hippies 0 ;) (via Jalopnik)



87 reacties

Doe mij die maar!
Hooray voor benzineslurpers!
Vette bak! Vet kleurtje!

Ik zal mijn adres opgeven. Wanneer leveren jullie aan huis?
Auto’s 1, Hippies 0 ;)
tot de prijs van een vat olie op 200 dollar staat ( binnen 2 jaar). ;)
Parkeer die maar bij mij op de oprit, daar zou ik zelfs een BMW M3 voor laten staan :P
@Autogek en alle andere mensen die dat zeggen, Tief nou eens op met die rampverhalen over de olieprijzen die totaal niet kloppen!

Prachtige bak overigens. Veel mooier dan bijv. een Tundra.
Nou als die hier te koop was had ik hem ook gekocht :)

Samen met natuurlijk een paar tankjes voor de LPG :P
En ik dacht dat de Amerikaanse regering nu minimaal auto’s toestond die een minimum verbruik hadden wat deze bak niet zal halen?
hijs wel gaaf
@ [email protected]: “Tief nou eens op met die rampverhalen over de olieprijzen die totaal niet kloppen!” Dat noem jij netjes reageren?
Matthew Simmons, een voormalig adviseur voor energiezaken van de Amerikaanse president Bush, verwacht dat in de komende jaren de olieprijs dramatisch zal stijgen als gevolg van almaar afnemende voorraden.


“We moeten voor de komende jaren rekenen op een olieprijs van 200 tot 250 dollar per vat.” De prijs van een vat lichte Amerikaanse olie bedraagt momenteel ongeveer 62,50 dollar per vat (van 159 liter).

Simmons sprak zijn verwachting uit in de januari-uitgave van het Duitse economische tijdschrift Capital. Volgens hem is de oorzaak van die forseprijsstijging het gegeven dat steeds minder nieuwe olievelden worden aangeboord. “Sinds de Tweede Wereldoorlog zijn nooit zo weinig nieuwe olievelden ontdekt als in 2005”, aldus Simmons.

Hij gaat er tevens van uit dat de oliereserves van Saudi-Arabië te hoog worden ingeschat. Officieel beschikt dat land over een bewezen reserve van ongeveer 260 miljard vaten. Simmons denkt echter dat deze hoeveelheid een hersenspinsel is.
In 2005 zei men ook dat de prijs van olie voorlopig niet boven de 100 dollar zou komen. En 2 jaar later was het zover. Als de economie weer gaat draaien schiet de olieprijs weer de lucht in. En diverse wetenschappers zeggen dat hij rond 2012 door de 200 per vat gaat.
@ Autogek: I fully agree

Lekker dat deze auto’s worden gesubsidieerd via de slooppremie waar (veel zuinigere) en waarschijnlijk schonere oude S80s de dupe van zijn…
Beetje Verward
In de vrachtwaggel…….
Och Och Och krijgen we zulke verhalen weer :S

Prachtig dat je zulke dingen kopieert, maar anders gaan we toch gewoon op de fiets naar het werk :)

Kunnen we na het werk eens gezellig een stukje gaan rijden met onze Ford F-150 SVT Raptor :D
Deze auto krijgt geen slooppremie. ;)
@Autogek ..
neem lekker een religie als je een doom-scenario,s wilt aanhangen ..
niemand .. maar dan ook niemand heeft een glazen bol ..

die sukkels die je nou citeert hebben ook nooit de “crisis” met bij behorende olievat prijsverlaging zien aan komen ..
@caredesigner en autogek: even rustig aub, probeer het netjes te houden. We weten gewoon niet wat er gata gebeuren. En jaar geleden schreef ik dat de prijzen enorm zouden dalen en niemand geloofde dat: http://www.autoblog.nl/archive/2008/06/24/olieprijs-gaat-extreem-dalen
Toch is het werkelijkheid geworden en de prijs is alweer een tijdje aan het stijgen. We moeten maar afwachten hoe dat verder zal gaan, ik gok zelf op een verdere prijsstijging.
Zoals lincoln al zegt ;)
dikjes dikjes dikjes

eat that hippies :D
@ Lincoln: Die wetenschappers hebben wel rekening gehouden met de crisis. Wat ik al schreef “schreeuwer”: ALS de economie weer gaat draaien ( verwachteing tweede kwartaal 2010) verwacht men rond 2012 door de 200 te gaan.
-edit: “ja maar hij begon” pff, gewoon even rustig aub-
@Autogek .. nou .. en dan ??
dan is brandstof duurder .. dus ..

da,s normaal hoor .. dat noemt men “vraag en aanbod” ..

brandstof in nederland is belachelijk duur ..
en toch zie ik constant auto,s op de weg ..

maak het 3X zo duur .. en er veranderd nix ..
Ik heb ook gehoord dat Ford juist de kleine zuinige modellen bijna niet kan aanslepen en daarvan de productie moeten verhogen met bijna 25%. Daar niets over gevonden autoblogger?
@ lincoln

Jawel, dan koopt men kleinere auto’s…;)
Komt dat tegen : rednecks die het Midden-Oosten sponseren.
Toffe bak hoor! En dat zoiets in de US omgerekend ongeveer 26.500 Euro’tjes kost is toch wel een beetje zuur. Daar heb je hier net een aardig Golfje voor…
@ lincoln
En de crisis gaat eeuwig duren?
Een kleine les economie:
Het aanbod van grondstoffen is eerder inelastisch, de prijzen kunnen sterk dalen zonder een grote outputschommeling. M.a.w. van zodra de economie zich herpakt en bij zelfs een kleine toename van de vraag naar olie kunnen enorme prijsstijgingen het gevolg zijn.
Man wat een stelletje kinders hier :P

Lopen bakkeleien over iets wat je amper kan voorspellen en alles wat je op het Net mag vinden moet je ook niet geloven.

Benzine prijzen zullen dalen/stijgen en degene die moeten blijven autorijden zullen blijven rijden hoe duur het ook is. Laten we eerst maar is werk in je eigen buurt gaan zoeken dat schiet ook nog wel eens op.
@autogek

beloof je na het incasseren van de winst op je olie futures wel hybride te blijven rijden, ook als die Lexus niet in de 14% bijtelling valt? Tenslotte heb je niet alleen principes maar ook een glazen bol :roll:
on-topic ..
echt een supergave car .. echt een no-bullshit barrel ..
en dat “niet aan te slepen” is natuurlijk dat er een hooguit 1000 orders binnen zijn ..

niet dat elke amerikaan zo,n geval heeft besteld ..
@ Lincoln: Natuurlijk veranderd er wel wat als de brandstofprijzen weer stijgen. Moet je even naar de verkoopcijfers kijken in bv USA toen de olie op 146 stond. Er werd niets anders verkocht dan kleine en zuinige auto’s. Nu de olie weer flink gezakt is lopen de grote benzinesleurpers weer. Maar straks staan ze weer in de showroom vast en vallen de grote automerken weer om. Dit soort auto’s zorgen er juist voor dat straks de economie weer op zijn gat kan vallen en miljoenen werkloos worden in de auto industrie. Net als nu. Als ze nu eens zuinigere auto’s gingen maken.

Ik ben voor ieder zijn eigen keus. Maar je moet wel even met verstand denken en kijken wat er in Amerika gebeurd is door onder andere de hoge brandstofprijzen. En dan is brandstof daar al spuer gesubsidieerd.

PS er zijn er pas 1500 besteld dus dat noem ik geen verkoopsucces. ;)
Toontje lager
Leuk zo, maar die Baja-truck is wel wat anders als de road-going versie die iedereen nu aan het bestellen is.

Wel lekker geluidje trouwens, maar je ziet de pijpen dan ook naast het reservewiel uitsteken :D
@StijnB ..
en nu een les echte economie ..1+1=2 ..
@Autogek ..
en nu een les echte economie .. geld MOET rollen ..
als iemand een Prius boven dit zou verkiezen, dan kan die al beter zelf een kogel door de kop schieten voor ik het doe.
@Jan ..
en nu een les echte diplomatie .. blijf met je fikken van die computer ..
mijn god wat een leipe bak zeg! en dat geluid sjezus! :D
btw: LOL @ lincoln :lol:
Bowler? Anyone?
@ lincoln
Je kan er lacherig over doen, maar het is belangrijk in te zien dat bij grondstoffen niet zozeer de hoeveelheden wijzigen maar wel de prijs. Terwijl dit bij ‘normale’ consumptiegoederen net het omgekeerde is.
@StijnB ..
alle consumptie-goederen zijn grondstof gerelateerd ..
de prijs wordt bepaalt door fictieve voorraden ..
of oogst verwachtingen ..

tis op 1 of andere manier nooit echie ..
Dat het een toffe wagen is staat buiten kijf, maar wat ik niet begrijp is dat je in Amerika een paar maanden geleden nog geen schrootprijs terug kreeg als je je SUV kwam inruilen voor zo’n Japanner met verlengsnoer, die grote SUV’s per kilo gebruikt verkocht werden en dat dit ding dan ineens heet is
Mensen: De Amerikaanse slooppremie was alleen op auto’s gebouwd in Amerika, Canada en Mexico. En dan moesten ze aan diverse verbruikscijfers voldoen. Deze krijgt dus geen slooppremie. :) En Japanners met “verlengsnoer” ook niet.
En die volledige productie bedraagt? Ik bedoel, als er 500 gepland stonden dan wil ik het nog geen punt voor de auto’s noemen… :roll:
Tja, nu de brandstofprijzen lekker laag zijn, is de vraag naar benzineslurpers gigantisch.. Maar, als de prijs over een poosje ineens gaat stijgen en blijft stijgen valt juist DIE markt op z’n gat. Dan heerst de Prius weer.. :(

OT: Een rauwe ofroad-truck met een dergelijke uitstraling verdient niet anders dan goed verkocht te worden. Ford doet goede zaken!
@Citrofiel

heb het even aangepast, het zijn er 1500 :)
Autogek in da house!!!

Maar ik ben het dit keer wel met je eens hoor. Ik verwacht binnen 10 – 15 jaar werkelijk ongekend hoge olieprijzen. Misschien wel 1000 (duizend ja) dollar per vat.

En over dat ons aller Autogek een religie moet zoeken… Als ik hem zo inschat hangt ie allang een of andere strikte variant van de protestantse kerk aan.
1500 stuks, da’s nog geen deuk in een pakje boter :mrgreen:
@ de sjonnies; Da’s ook mijn idee. :mrgreen:
@ Alwood: dat had ik ook al geschreven. ;)

@ Paragon: Ik geloof maar ik 1 kruis. En dat is mijn eigen kruis! :)
@ Hierboven: Wat zal mij het verrotten hoeveel die dingen in de USA verkopen. Je ziet ze hier op een enkele grijze importer toch nooit rijden. Het geluid van die filmpjes is leuk, maar verder droom ik niet. ;)

Zolang de Euro95 prijs in Nederland lekker onder de 1,40 blijft hoor je mij niet zeuren, pas als het weer boven de 1,60 komt ga ik overpeinzen iets zuinigers te rijden…

En iedereen met zn ‘maar daar is ie veel goedkoper, da’s niet eerlijk’ gejammer, ga ff lekker emigreren naar Amerika dan. Dan merk je vanzelf dat je veel minder verdiend dan je uit zou willen geven. Denk maar niet dat je daar dezelfde loonstrookjes krijgt als hier hoor. De € wordt een $.
Heerlijke wagen!!!
Olie, ja er zijn simpelweg niet genoeg grondstoffen om iedereen van dezelfde rijkdom te laten genieten als bijvoorbeeld nl of usa. Ze hebben ooit eens berekend dat we dan 5 keer zoveel nodig hebben(huidige stand van zaken)!
Olievoorraden. Tja al enkele jaren werd er niet meer geinvesteerd in middelen om de capaciteit van raffinaderijen te verhogen. Daarnaast zijn er nog een aantal niet aangeboorde oliebronnen. Plus het volk word dom gehouden met brood en spelen.
Wat gebeurd er wel: er word heftig gespeculeerd! Feit is dat geld nog steeds belangrijkste motivatie is. Wie het middel(olie) heeft, heeft het geld en dus de macht! Wiens brood je eet, wiens woord je spreekt(wetenschappers die spreken over hun eigen zelfverheerlijkende analyses uit naam van hun ‘werkgever’). Doe daar maar je voordeel mee!
Eigen indruk. Ja, de oliebronnen zullen ooit ‘opdrogen’. Maar komende 100 jaar en meer echt niet. Plus techniek verbeterd. Global warming is niks anders als middel om mensen milieubewuster te maken. Lukt het linksom niet dan rechtsom(voorbeeld; ik: ‘Jan volgens mij ruik ik iets’. Jan: ja, je moeder. Ik ruik niks! /ik: Jan, je staat godverdomme in brand. Doe iets! Jan: shit ja, help!). Als er iets staat gaat veranderen is dat er een nieuwe ijstijd aankomt(eigen mening). Zoals ze in UK ooit zeiden: ‘Het lukt ze niet om het weer voor de komende maand te voorspellen. Hoe kunnen ze het dan wel over 100 jaar!
Ik weet het goed gemaakt, als ik in 2012 nog actief ben op dit forum en als de olieprijs dan 200 dollar per vat is, verander ik mijn naam in Mao_Zedong_rocks.
Oja, 400 pk uit een 6.2 liter V8?

Tss.., magertjes hoor.. ;)

(het sarcastme druipt er weer vanaf..)
@Paragon, olieprijs 1000 dollar over 10-15 jaar? Hahahahahahahahahahahahaha! Wat een onzin!
We hebben over de raptor, en niet zitten vitten hoe hoog een vat ruwe olie dadelijk zal kosten. Mensen die deze truck kunnen betalen zeuren niet over de olie prijs.
@Paragon

Een ver-tien-voudiging?

Verklaar je nader.. :)
wie de hoogste voorspelling doet heeft gewonnen ..

en wel een onsamenhangende verklaring erbij graag ..
@ lincoln
Maar grondstoffen zijn qua hoeveelheden vrij star, men kan niet op korte termijn aan een stijgende vraag tegemoet komen. Bij consumptiegoederen ligt dit anders, daar kan men de productie vaak wel makkelijk opdrijven.
@StijnB ..
sprinkhanen-plaag/overstroming/droogte/corruptie/boycot/ziekte/schimmel/stakingen zijn onvoorziene facetten .. nix star aan ..

en zelfs met een glazen bol niet in te calculeren ..
@ Benz

Over 10 a 15 jaar is de olieproductie met alle waarschijnlijkheid substantieel lager dan nu (www.peakoil.nl). De vraag daarentegen zal een stuk hoger zijn (China en India). Resultaat: een ‘gevecht’ om olie. Een simpele economische wetmatigheid die stelt dat de prijs dan sterk zal toenemen.
@ paragon – en dan ineens…….kunnen we op waterstof rijden
@Paragon, India en met name China kennen grote onrust ik denk dat over tussen nu en 2030 de communistische regering in China zal zijn afgezet. Tijdens zo’n revolutie zal de vraag sterk afnemen.
@Mao_Zedong_rocks, alias [email protected]:

1000 dollar wordt het niet rond 2012. Maar 200 dollar zeker weten. China zal steeds westerser moeten denken. Maar de vraag van goederen zal blijven stijgen in China en India. En daar is energie/olie voor nodig. Ik weet dat je gek ben op Vette Amerikanen. Maar trek de broekriem maar vast aan en ga maar vast sparen voor die hogere brandstofprijzen.

Waterstof zal zeker 20 jaar duren voor het dagelijks gebruikt gaat worden.
Ford maakt dus wel auto’s die men graag wil hebben ondanks dat het een slurper betreft.
@Paragon

Tja, is te verwachten. De olie zal een keer ”opraken”. Met name China en India zijn beide economisch fors aan het groeien. Over 30-40 jaar zal China het machtigste land ter wereld worden. (of India misschien..) (Waar Amerika het economisch beduidend minder doet, en zal doen.) De vraag naar olie zal in die landen hoe dan ook flink toenemen. Men wil steeds verder industrialiseren. Er zal mede daardoor meer vraag naar olie zijn en als het een soort van ”strijd” gaat worden zal de prijs hemeltergende waarden aandoen.

Niet dat ik met zo’n vooruitzicht nu ineens hybride ga rijden..
@ benz op economisch gebied zijn ze dat nu al, geen China =geen electronica, geen componenten geen IC’s LED’s noem maar op
@Rob USA

”Ford maakt dus wel auto’s die men graag wil hebben ondanks dat het een slurper betreft.”

Ja, nu wél. De prijs is nu lekker laag dus de gemiddelde Amerikaanse V8-rijder zal niet minder gaan rijden.
Maar, als de brandstofprijs ineens een uitschieter naar boven maakt zal je zien hoe graag men klein en zuinig wil rijden.

”Fluctueren” heet dat..
Die ziet er niet slecht uit maar het blijft natuurlijk een auto die in hetzelfde hoekje als de SUV’s zit: benzine slurpen als geen ander en een bestuurder die in geen 100 jaar van plan is om er ooit mee offroad te gaan.Neem daar nog bij dat (potentiële) koper dikwijls zwaar gefrustreerde idioten zijn die een auto als een verlengstuk van hun meestal te korte geslachtsdeel zien en je weet het: dit is een foute, oncoole auto.
@de sjonnies

Precies, op economisch gebied zijn ze al (bijna) Amerika’s gelijken.

Nu nog wachten op mooie en ”degelijke” auto’s uit China.
Op die X5/Cayenne/Rolls-Royce namaak-producten zijn we nu zo langzamerhand wel een beetje uitgekeken. :)
@The Hacker

Tja, daarover zijn de meningen verdeeld.. ;)
@Paragon & autogek
China zal nooit en dan ook nooit een echte wereldmacht worden ik ben er zeker van dat als het echt groot word het niet lang zal duren voor het valt.
Olie prijzen zullen ook dalen, nu is men opzoek naar alternatieven voor benziene bij auto’s dit zal ook zo worden bij olietankers, verbranding centrales,… en zo zal de prijs dalen. maar ik kan ook de toekomst niet zien maar dit klinkt realistiser

en als de prijs van benzine dan toch zou stijgen tot 10 euro/liter koop ik een Edelbrock “moonshine” carburator en vijs ik die op mijn Impala en Boss en rij ik op ethanol ik ga mij echt nog in geen 1000 jaar een hybride of elektromobiltje kopen
Ik heb niet gezegt dat China een wereldmacht wordt. ;)
@The Hacker
*zucht* hij is gemaakt voor offroad dus zal hij waarschijnlijk wel offroad gaan ander kopen ze wel een suburban en verlagen ze die, het is zo gay om te schatten hoe groot iemand zijn geslachtsdeel is
Ik heb niet gezegD dat China een wereldmacht wordt. ;-)
YESSSSSS lkr hoor lang leven de v8 :D
@De sjonnies, jij beweert dat China nu, economisch gezien het machtigste land ter wereld is? Het BNP is niet het hoogst, want het BNP van de V.S. is het hoogst. De welvaart is niet het hoogst, want de welvaart van de V.S. is het hoogst. En ga zo maar door. Je zult een deel van de nr. 1 noteringen aan de V.S. toekennen, een deel aan Japan en een deel aan Europa en een enkele aan China. En inderdaad six-trey, als China zo groot zal worden valt het om, omdat een groot deel van de Chinezen niet van de groeiende welvaart kan meegenieten. Die komen in opstand en dan krijg je burgeroorlog.
Poeh hé…. Je let even niet op en voor je het weet wordt de hele wereld er bij gehaald.

Volgens mij is het gewoon een idoot gave machine en met dit soort machines leef ik een beetje bij het credo “geniet er van zolang het kan”… Of eigenlijk, laat dat “beetje” maar gerust weg :-D
Vind het wel grappig: even met de bouloneuse een motor in elkaar flansen, terwijl ze aan de andere kant van de wereldbol in een steriel lab, met mondmaskers en haarnetjes een motor in elkaar steken omwille van de spitstechnologie en precisie die er mee gemoeid is…
lol @ GerreLekker

maar bij beemwee zitten ze ook gewoon in een fabriekshal met overalls en een dopsleutelsetje… :P

Die Amerikaanse motoren passen knap goed in elkaar, ze gaan niet voor niets veel kilometers mee.
@ lincoln
Ik sprak over uitbreiding om aan de stijgende vraag te voldoen. Wat jij daar zegt is inkrimping…
@StijnB ..
ik heb sterk het idee dat dit gesprek op nix gaat uitlopen of dat we op een ander level zitten ..
maakt niet uit voor de rest ..
we vinden elkaar vast wel op een ander topic ..
@Gerrelekker ..
in keukens waar je niet mag kijken wordt louter magie gebruikt ..
daar komt geen schroefdraad aan te pas ..
De enige truck die meegaat met de moderne tijden.
Deze heeft de Boss V8 onder de motorkap, deze motor is ontworpen als multivalve (3 of 4 kleppen per cilinder) en OHC motor.

Veel Amerikanen vinden dat helaas niks, maar zo’n 6.2 liter motor is in veel gevallen ook nog eens sneller dan de oude Copperhead V10 uit de Viper!
Hij ziet er eigenlijk wel leuk uit.
het is niet meer dan logisch dat de olieprijs op termijn gaat stijgen.
ten eerste wordt de vraag naar olie groter, doordat de economie wel weer aantrekt en china en india ook meer olie gaan verbruiken.
Daarnaast wordt de olievoorraad kleiner of nieuwe olie uit nieuwe olieputten wordt moeilijker te verkrijgen (denk aan teerzanden)
Logische conclusie is dat olie duurder wordt in de toekomst, maar het is moeilijk in te schatten hoe snel dat zal gaan…
Donder toch eens op met die onzin ! hoor al 30 jaar niet anders dan er is straks geen druppel olie meer.
Als iedereen in een winkelwagen rijdt met een verbruik van 1 op 30 is het niet vreemd dat een liter straks 10 euro kost
en in de vs 2 dollar per gallon

Zodra het kan bestel ik er meteen 1
Betaal hier in het buitenland toch geen cent wegenbelasting
en verzekering zal wel 300.- per jaar zijn
en met een gas tank zal het mij worst zijn de verbruik

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).