Het is officieel, we hebben een stapel foto's van de C8 Aileron Spyder.
Een paar uur geleden kon Robbie al de eerste foto onthullen, nu hebben we de officiele afbeeldingen. De gewone Aileron hebben we onlangs op video zien rijden en de reacties waren zeer positief. Deze open versie zal begin 2010 in productie gaan.
De motor is een 4.2 V8 afkomstig van Audi en deze is goed voor 400 pk en een sprint van 0-100 in 4,5 seconden. De topsnelheid is 300 km/u.
Deze C8 Aileron Spyder is de eerste Spyker die voorzien is van een (semi)automatisch bedienbare softtop en het ziet er allemaal zeer lekker uit! Hulde!
70 reacties
Ontopic: Lijkt me wel leuk om te zien in het echt, kan het perspectief niet helemaal vinden in de foto’s.
Alles is wat uitgerokken en wat al bij al wat té stylistisch
Het suède of alcantra gedeelte met de kap open is wel knap
Ik vind het niet lelijk. Beetje extreem, ik hou niet van die dwaze tekst en dergelijke, maakt het te druk.
Ik heb er even geen woorden voor, maar er al naar kijken is genoeg.
En dat voor iets van onze Hollandsche bodem!
Wat een heeeeeerlijke wagen :)
Dwaze text?
“Nulla tenaci invia est via” “Voor de volhouder is geen weg onbegaanbaar”
sorry hoor maar dit is de enige text die bij een auto gepast is, zeker bij Spyker!
In 1903 bouwden ze de eerste auto met een 6 cilinder en de eerste auto met 4 wielaandrijving.
Oke misschien waren ze de afgelopen jaren een beetje te (F1 enzo) maar het wordt beter. Ook is het goed om eens iets anders te zien (was altijd al bij Spyker) dan een ferrari of lambo.
Spyker is goed bezig en ik krijg steeds meer vertrouwen in het bedrijf, ze maken echt mooie auto’s. Als ze de productie nu op orde krijgen zal het zeker goedkomen met Spyker.
Over de Aileron: Super mooi, met de kap dicht is iets minder maar daar is ie ook niet voor. Spyker ga zo door met mooie auto’s maken.
http://www.youtube.com/watch?v=uzwXmPuSFNc
Het was mij te vaak erg veel geschreeuw en weinig wol. Maar bij de bovenstaande foto’s kan ik maar één ding zeggen: Prachtig!
En ik hoop voor hen, dat ze hiermee, ondanks krediet- en economische crisis, zoveel succes zullen hebben, dat het zich als merk kan ontwikkelen tot een serieuze en solide speler in dit topsegment.
De ‘gewone’ Aileron ziet er trouwens ook erg lekker uit in het zwart, ook van achteren.
Man wat moet het héérlijk zijn om met dit slagschip te cruisen ertens in Zuid-Frankrijk.
En die “dwaze” tekst vind ik persoonlijk een schitterende vondst. Ook met de kap toe is deze auto een plaatje. Dagen waarop zulke auto’s geboren worden zijn voor mij echte feestdagen.
On-Nederlands kitscherig.
Donkervoort krijgt erg weinig aandacht met z’n fantastische D8 GT.
Met dat rode interieur lijkt het wel op een rijdend bordeel.
Sorry dat ik de ontwerper er mee beledig maar er zijn betere autotekenaars te vinden in de autowereld. Het ontwerp is te druk er zijn te veel gimmicks.
Een goed design heeft mooie vloeiende lijnen ofwel met scherpe randen ala Lancia stratos- Fiat X-1/9 of mooie rondingen ala Dino 246.
Kan iemand spyker het adres geven van de design afdeling van Bertone?
jij hebt gewoon geen smaak
laat me raden jij rijd een opel
iedereen met een opel heeft geen smaak
je hebt volkome gellijk
opel’s zijn gwoon k*t auto’s
kwalitijt 0,0
stijl 0,0
misschien moet je eens verder kijken dan dit model, kijk waar de designs van spyker voor staan; juist! niet voor alle soorten die jij benoemde! dus voor een spyker is dit echt super! en of je ervan houd is vraag twee..
ontopic: echt echt echt echt heeeel mooi dit, ik zou niet meer aan ferrari/ lamborghini denken als ik zoiets kon kopen :roll:
is klaar om aan collectie,s toegevoegd te worden.
Misschien zou zijn marktwaarde nog verhoogd worden door er een exotische krachtbron te plaatsen?.
De auto op zich ziet er wel goed uit, al vind ik de neus nogal druk met al die sleuven en ik ben ook nog steeds niet overtuigd door die “mitrailleur gaten in de zijkant”. maak ze dan scherp van snit zonder chroom….
Ik wil er een :D
Wat een prachtige wagen. Dat oranje interieur… Puur wegdromen. Een magnifiek staaltje vakmanschap.
http://www.autoblog.com/gallery/monterey-2009-spyker-c8-aileron-spyder/
Love this thing!
ik ben het met je eens. Er zal vast een markt voor zijn (denk Verenigde Arabische Emiraten) maar totaal niet mijn smaak. Overdesigned mode accesoire als je het mij vraagt. Jammer dat het gedachtegoed van Maarten de Bruin volledig verdwenen is. Maar nogmaals er zijn genoeg mensen die smullen van die kitcherige details.
Of Paris Hilton is je lichtend voorbeeld.
Jup nog steeds mooi.
Jup nog steeds mooi.
Lekker strak dakkie! Beetje a la 6 serie. Dakloos is deze lange schuit zeker mooier!
Omdat dat altijd het grootste minpunt is van een Spyker!
Alleen jammer van die tekst, hij mag er prima bij passen, maar het is nu net een lekker wijf met een tatoo in d’r nek. Dat is toch ook zonde.