Oakley Design pakt de Panamera Turbo stevig aan

Auteur: , 20 Reacties

Het begint te leven rondom de Panamera. De belangrijkste maatstaf: de tuners. Ze zitten met hun plakhandjes aan steeds meer onderdelen van de obesi-Porsche. Oakley geeft de Panamera zelfs 680pk mee!

Naast meer power heeft John Oakley echter ook aan de luchtstroom rondom de auto gedacht, én aan het gewicht. Doorgaans wordt hier bij tuning weinig aandacht aan besteed. De side-skirts en diffuser achter moeten daadwerkelijk gaan bijdragen aan een betere luchtgeleiding. Er wordt een volledig nieuw uitlaatsysteem gemonteerd, wat tevens een gewichtsbesparing van 40kg oplevert. Vervolgens worden er nieuwe wielen gemonteerd, welke in totaal 35kg minder in de weegschaal leggen dan het materiaal wat normaal op de Panamera gebruikt wordt. Wat betekend voor de acceleratie en topsnelheid is helaas nog niet bekend.

Na teasers van 9ff, speculatie over een RUF en Techart en nieuws van Gemballa zijn ze bij Oakley wat aan de late kant. Het is alleen wel eindelijk wat concrete informatie. De Panamera mag dan niet moeders mooiste zijn, met een Oakley-pretpakket en een conservatief kleurtje is het een leuk dagelijks vervoermiddel. (via gtspirit.com)



20 reacties

hoor ik daar: snelste sedan ter wereld?
Grappig is dat bijna alle “tunerts” al een Panamera getuned hebben maar zijn ze al leverbaar?
@JH:

Haha, grapjas!
Allang! Er rijdt zelfs een exemplaar op Nederlandse platen, en veel Duitse en Franse.
Hoezo, ik loop achter?
Er was onlangs toch een schip vol panamera’s naar de USA gegaan. Jay Leno had het erover.

Wellicht dat ze nog in een loods staan te wachten op de officiële verkoopdatum
@JH

In duitsland in elk geval wel.
Hé kijk, een platgeslagen cayenne
Zo, als we dat mogen geloven is dat een gewichtsbesparing van 75kg op alleen de uitlaat en wielen. Dat is niet niks. Klinkt zelfs als een beetje veel. Maar al wel heel mooi dat ze uberhaupt aan gewicht denken. Die Panamera doet me niks, maar het werk wat ze bij Oakley leveren ziet er op papier wel heel goed uit.
Als het zo easy peasy japanesey was om lichtere velgen te monteren, dan hadden de ir.’s van Porsche waarschijnlijk wel gedaan.

@Mart:
Hoeven we eindelijk geen verlaagde Cayennes meer aan te zien.
Maar ach, iedereen die een blik plamuur in zijn handen kan vasthouden kan ook van deze Panamera iets mooiers maken, dus er zullen er nog veel volgen.
Deze is wel sexy..
Alleen zou ik ‘m black on black nemen.
-edit: check, tnx!-
@bmwMpower: ach ja al lang…toevallig woon ik in de buurt van Stuttgart, dus Porsche-country, en je ziet ze echt niet veel (meestal nog auto’s van Porsche zelf ook) vandaar de vraag…en alle getoonde tuner auto’s zijn een of andere photoshops
waarom moet ik aan een zonnebril denken?
@laue

Die past idd beetje lastig op me neus…
Maar wel mooi dat ding dan maar niet op me neus ;)
@Gerrit:

ik denk dat laue reffereert aan het zonnebrillen merk dat bijna een gelijke naam voert, vergelijk:

http://www.oakleydesign.eu/
http://www.oakley.com
@ Yeelen
Sedan?
Ik zie een achterklep, dus het is een hatchback.
officiele introductie in Nederland is 12 september.
En het klopt dat er een met NL platen is gesignaleerd, want die is van PON, die hebben er al 3 staan.
@Yeelen

Tegen de Brabus Rocket verliest de Porsche het.

Specs:
730 pk
1100Nm koppel (begrensd)
0-100km/h: 3,9 sec.
Topsnelheid: 366 km/h
@Benz..:
Nu kies je wel de krachtigste der krachtigste tegenstanders eruit he!
@Timmie

Hoezo? Lees reactie nr. 1 even.

“hoor ik daar: snelste sedan ter wereld?”

Nou, ik weet niet hoe hard die Panamera Oakley gaat.. (Heel hard lijkt me, maar wordt waarschijnlijk afgeserveerd door de Brabus. En.. tot nu toe staat de Brabus Rocket bekendt als de snelste 4-deurs sedan ter wereld!
sorry mannen ,
maar oakley is toch mijn zonnebrillen merk en daar moeten ze het maar bij laten vind ik want ik vind hem niet mooi
gr koen

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).