Combo gespot: een gele Mehari én Moke

Auteur: , 40 Reacties

Dat is nou iets wat je niet iedere dag tegen komt! Een Citroën Mehari, en een Mini Moke naast elkaar, beiden in het geel.

Nog leuker wordt het als je weet dat deze twee stukjes vernuft gespot zijn in St. Tropez. Tussen alles wat duur, vulgair en niet zo heel bijzonder is stonden gewoon twee ‘asbakjes’ geparkeerd. Twee auto’s waaraan je onvermijdelijk zelf wat moet knutselen om te blijven rijden. Twee auto’s die je maximaal van je omgeving laten genieten, in plaats van je in isolement te vervoeren. Je rijd toch verdulleme niet in een warm land rond om continue je airconditioning op maximaal vermogen te laten werken?!

Naast Moke en Mehari stond nog veel duurs geparkeerd. Bijvoorbeeld onderstaande Phantom Drophead Coupé, helaas met gesloten kap. Klik op de plaatjes voor meer.

Rolls Royce road-yacht

Met dank aan carNerd voor de spot!



40 reacties

Vin het maar een saaie spot eigenlijk
Ik vind die eerste twee mooier dan de laatste :X
Mijn vroegere baas heeft nochtans een Mehari, en waar ik woon, zie je ze best vaak…
Een Mehari voor Robbie aub!

Het liefst zo eentje:
http://www.cherza.be/members/6834/7-27-9-2008_Mehariadvertentie1.JPG

Uiteraard met bijpassende zonnebril ;)
http://autogalaxie.au-quebec.info/modules/icontent/inPages/Encyclopedievoiture/2cv/cvhistorique_html_m644a9faa.jpg
@robbie:
Ziet er geinig uit, alleen ik heb nog er nooit eentje gezien.
Die op jouw foto lijkt erg klein, of lijkt dat maar zo ?
@AriM6: De Citroën Méhari is gebaseerd op de Citroën Dyane (die weer is gebaseerd op de 2CV) echt heel groot is een Méhari dus niet.
@robbie: Die Mehari op uw eerste foto heb ik in Porugal denk ik zien rond rijden.

En reden de “Gendarmes van Saint-Tropez” niet in hun films met geen groene Mehari?
Lekker tegendraads in St Tropez. Dat mag ik wel.
die rijden beide idd best veel rond in St Tropez
doe mij maar een mini moke, ondanks z’n agrarische uiterlijk,
kun je er vierkant de bocht mee om, want de wegligging is identiek aan die van een mini….
de Mehari natuurlijk ..
1 van de handigste makkelijkste zuinigste auto,s ever ..

moet het wel lekker weer zijn natuurlijk ..
ladyofthehouse
daarstraks nog een Méhari zien rijden in het dorp hier ;)
die moke zie je kapot veel in Monaco.. dus bijzonder is het nou ook weer niet..
zondagsrijder
Mooi ding die mehari. Staat hoog op mijn favorietenlijstje.
Die mehari heeft zoveel meer klasse als die Phantom!
Maar dat alles neemt niet weg dat die mehari’s wel een plaag zijn, een leuke plaag weliswaar, maar toch. ;)
Geen 1 van die drie ? doe ma gewoon m3 of m6 cabrio
In Port Grimaud en St. Tropez gebruiken ze zowel Mehari’s als Moke’s als soort gastentaxie van en naar de boten volgens mij. In Port Grimaud waren ze allemaal wit met pistache en in Tropez blijkbaar geel.
Niet zo heel boeiend als ‘spot’ maar allebei leuke auto’s dus wel de moeite waard.
Vooral een Mini Moke zie je hier echt nooit!
die Drophead kende ik ergens van: http://www.autojunk.nl/2009/07/rolls-royce-phantom-drophead-coupe-15 ;) Ik heb ze beter gezien in de gespot serie eigenlijk :)
Zo, allemaal groenlinks stemmers hier…
Of geldt die vooroordeel hier ineens niet meer, omdat we het ineens allemaal zogenaamd “gaaf” vinden omdat anderen dat zeggen of omdat dit in St. Tropez is?
eerlijkgezegt is het niet zo heel moeiilijk om in dat gebeid een mini moke en een mehari naast elkaar te fotograferen, daar zie je er handen vol van deze auto’s rijden, weet ik uit ervaring
@ huin, de mehari’s staan daar gewoon als auto voor bij het vakantiehuis… evenals de moke
@Huin:

En een Daf YA 66 natuurlijk!
Veel Moke’s komen uit Australië, daar is de productie toen naartoe gegaan en zijn ze later weer in Europa geimporteerd.
Beiden hebben een zeer hoog knuffelgehalte maar doe mij dan toch maar een Moke, met 10″ velgen – of course !
Mehari?? Kom eens kijken bij Garage Aalderink in Wormer!!!!
Wij hebben een Mehari. Het is niet zo’n bijzondere auto alleen moet je er van houden. Die van ons is de eerste die naar NL is gebracht. Raad eens hoeveel vermogen onder de motorkap? Maar liefst 21 PK. Hij gaat met moeite 100 km/h :P
Ter info: dit is een autoverhuurbedrijf met, uiteraard, voor elk wat wils….!!! Wel leuk natuurlijk… :-)
Altijd leuk voor er bij : http://de2cvspecialist.nl/ en/of http://www.advdhorst.nl
haha die Drophead coupé onder in beeld! :D
ik blijf lekker in mijn 2cv’s rijden!
en de Lotus natuurlijk:P
die rotzooi staat daar standaard, en nog nooit in st. tropez geweest alwood? als je daar bent zie je ze meer rondrijden dan de standaard leasegolf hiero :mrgreen:
St. Tropez = gay
@Mr. V8

St. Tropez is voor mensen die het WEL gemaakt hebben in het leven..
@Robbie

De Méhari is juist gebaseerd op een 2cv en niet de Dyane, want een Méhari heeft een snelheidsmeter en stuur van een 2cv en niks van een Dyane op de koplampsierlijsten na;)Heeft ook een 2cv-blok en niet de Dyaneversie met extra luchtslang. Een Méhari is net zo lang als een Eend, 3,8 meter en net zo breed, 1,48. Bovendien heb je echt beenruimte genoeg achterin, meer als in een hedendaagse auto;)
Wij als bestuur bestuur van de Sportmer jachtclub hebben er al zo vaak wat van gezegd, maar hij luistert gewoon niet. Hij blijft de roestende oude meuk daar maar parkeren. Het is dat hij altijd de contributie op tijd betaalt anders was ie al lang geroyeerd. Waar ik niet eens aan wil denken is wat ie toch doet met al die pizzakoeriers? Hoeveel Pizza’s kun je nodig hebben? Altijd hangen die pubers op zijn boot. Sommigen beweren dat ie in hash dealt, maar we kunnen niets bewijzen. Feit is dat hij het niveau van de jachtclub naar beneden haalt.
@mashell: Van wie zijn die auto’s dan?
Gewoon nieuwsgierigheid hoor:P
@ mashell: Sportmer is geen jachtclub maar een botendealer, zie http://www.sportmer.com Die auto is van een medewerker van Sportmer. De rest van je verhaal is ook uit de duim gezogen.
Ik zou voor de grap wel eens in een verroeste 2cv door Monaco willen rijden. Gegarandeerd dat je bekijks trekt!
als grote uitzondering op het Citroengamma werd de Mehari destijds niet ontworpen door de ingenieurs van Citroen, mar door Roland de la Poype. Deze voormalige luchtvaarheld (bij de RAF)had na de oorlog de Britse Moke in het achterhoofd bij het bedenken van een licht, goedkoop en eenvoudig te produceren kunststof autootje. Renault bedankte voor het ontwerp, Citroen aanvaardde gretig en zette er een aparte lijn voor op met Dyane motor en onderdelen. De mehari noemde trouwens eerst de Dyane Mehari…
De twee autootjes hebben dus meer gemeen dan hun kleur…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).